27 Nisan 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

27 Nisan 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

Sahife 7 Sylvia Sidney Yekten yıldızlar sırasına geçen genç bir atist Amerikada son zamanlarda bir çok yeni yıldızlar (o parlamıştır. Fakat bunların ekserisi senelerden beri film çeviren, hiç degilse bir kaç filmde ikinçi, üçüncü derece- de röller yaptıktan sonra yıldızlar sırasına çıkan genç artistlerdir. Film hayatına girer girmez yeni- den yıldız payesi alan hiç kimse yoktur. Yalnız bunların içinde bir artist müstesnadır: o Sylvia Sidney Sylvia film hayatına baş röl yapmak suretile girmiş ve derhal yıldızlar sırasına geçmiştir. Silvia bunu Klara Bovun hasta- lığına medyundur. Sahne vazii Rouben Mamulian ( Gıty Streets ) filmin: çevireceği zaman baş rol- leri Klara Bov ile Gary Coopere tevdi etmişti. Klara eskiden oynadığı kome- dilerden vazgeçerek, ilk defa olarak bu filimde dram oynıya- caktı, Fakat birdenbire hastala- narak, uzun müddet fitim çeviremi- yeceği anlaşılınca Marswlan bu rol için, mevcut artistlerin hiç birini obeğenmiyerek yeni bir artist aramağa başlamıştır. Sabne vazii Broadvay tiyatro- larının birinde bir seneden beri oynanlan Ove çok beğenilen (Bad giri) piyesindeki aktrisin içn tiyatroya gitmiş, ve Sylvia Sidney ismindeki bu aktrisin, filmdeki role pek yakışacağını anlamıştır. Ertesi gün Paramunt şirketi Sylviyaya müracaaat ede- rek, film çevirmesi için teklifte bulunmuştur, Syliva teklifi kabul ederek mukaveleyi imzalamıştır. | Sylvianin ilk filmi çok beğenil- miş »2 artist yekten yıldızlar sırasına geçmiştir. Bunun başlıca | sebebi, oynayışının fevkalâde sade | olmasıdır. İ Kendisini (Cıty Streets) filminde görenler, rol oynamadığına, haki- katen © sahneleri yaşadığına, iztirapları çektiğine hükmetmek- tedirler. Sylvia ilk filmi biter bitmez ikincisini çevirmeğe başlamıştır. | | An Amerikan tragedy | ismin- | deki bu filimde erkek rolünü Filips Holmes oynamaktadır. Siylvia, ufak tefek yapılı, esmer, siyah saçlı, siyah gözlü bir genç | kızdır. Babası Nev Yorkta yerleş- miş Romanyalı bir dişçi, annesi Rustur. 1909 senesinde Nev York- | ta doğan Silvya 23 yaşındadır. Annesile babasından “bir şarklı | tipi tevarus etmiştir. Terbiyevi filimler Yemek pişirmesini, dikiş dikmesini öğreten, filimler de yapılacak Ufa Alman filim şirketi teribiyeevi filim yapmak hususunda ihtisas | kesbetmiştir. Bu şirketin yaptığı filimler dünyanın ber tarafında büyük rağbet görüyor. Bu sene şehrimizde de bir kaç terbiyevi filim (gösterilmiş ve bunlardan bir kısmı çocuklar için | adeta eğlenceli ders makamın- Hadır. Bir kısmı her yaşta insan- ların zevk ve merakla seyredeceği | şeylerdir. Bu gibi filimlerin kabil olduğu kadar çok gösterilmesi lâzımdır. Hübümet, Romanyada ve diğer bir çok memleketlerde olduğu Sylvia Sidney York filmini yapanlar Almanyada son zamanlarda York isminde büyük bir film çevrilmişti. Alman vatanperverliğini uyandırmak maksadile yapılmış olan bu film Almanyanın her tarafında büyük bir rağbet görmüştür. Filmin rağbet görmesi mevzuile beraber oynayan artistlerin de hakikaten fevkalâde muvaffak olmalarından ileri gelmiştir. York filminde baş rolu Almanyanın en büyük sanatkârlarından Werner Kraus yapıyor. Diğer artistler de sureti mahsusadn seçilmiştir. Resmimizde filmi yapanlar görülüyor. Soldan sağa doğru fotoğrafı Haffman, büyük artist Wermer Kraus rejisör Vciuky, artistlerden Welter, Yansen, Rudolf Forster ve Hons Rehmann. resminden ve d muaf tutmalıdır. Son zamanlarda terbiyevi filim- verğilerden er Terbiyevi filimlerin memleketi mizde Fransizçe nüshaları göste- riliyor. Hükümet, teshilât gösterirse bunların türkçe nüshalarını yap- ler zümresinden olarak bir de ev işlerine dair filimler oyapılmağa gibi, terbiyeyi - filimleri gümrük başlanmıştır. Yeni filimlerde ye- | makta kabil olacaktır. Memleke- mek pişirmek, dikiş vesaire öğre- | timizde çocuklara mahsus sine- tiliyor. Yemek pişirmeğe dair | malar olmadığı için bu kabil olan filimlerde bir yemek hem | filimler çocukların hem eğlence- tarif ediliyor, hemde ameli su- | sini hem istifadesini temin ede- rette güsteriliyor. cektir. Manisa 23: (Hususi) — Büyük Millet Meclisi açılmasının yıl dö- nümü ve çocuk bayramı bu sene manisada diğer senelere nisbetle daha parlak bir şekilde tesit edildi. Sabahın saat sekizinden itibaren mektep talebesi ve halk polis karakolu önünde toplanmıs oradan hareketle halı caddesini takiben borsa önüne gelmiştir. Burada, her sene olduğu gibi, borsa tarafından yavrularımıza kurabiyeler tevzi ve ikram edil- !' çocuk bayramı miştir. Alay belediye meydanına gelince Halk fırkası kâtibi Mehmet bey i tarafından 23 nisanın kutsiyeti ile hakkında şehir namına bir nutuk iradedilmiştir. Nutkun hitamını müteakip geçit resmi yapan mekteplilere bele- diye tarafından Manisanın yetiş- tirdiği nefis çekirdeksiz okuru üzüm ile karışık leblebi tevzi edilmiştir. Halk fırkası ile belediye ve diğer teşekküller erkânının yavru- larımıza gösterdikleri teveccüh ve muhabbete bütün halk ve çocuk velileri derin bir hissi şükranle mütehassıs olmuşlardır. Merasimin bitmesini müteakip dağılan yavrularımız muaallimle- rinin nezareti altında kendileri için muhtelif yerlerde hazırlanan sinmalara, salıncaklara götürüldü- ler. Proğramın tatbikinde ve her hususta kıymettar hörmetleri sebk- eden ve hey'eti tertibiyeden bu- lunan o Muzaffer Muammer ve Kele hanımlarla himayei etfal reisi Recep ve Şefik, Muhiddin, Rıza beyleri taktire seza görürüm. Gediz - Marmara kanalı Salihlide, Gediz nehrinden Mar- mara gölüne açılacak olan kanal hafriyatını tetkik etmek üzere bayramın ikinci günü Salihliye Manisa mektupları Manisada çocuk bayramı çok neşeli geçiyor Gediz - Marmara şikâyetler var a gölü kanalından Yukarda zengin bir programla Manisa yavrularını neşelendiren Hmayei etfal tertip heyeti (oturanlar sağdan itibaren belediye reisi Rıza bey, Muzaffer Muammer hanım, Kemale hanım, Halk fırkası vilâyet heyeti reisi Kenan bey, ayaktakiler sağdan itiba- ren tayyare cemiyeti muhasebecisi Rıza, muhabirimiz Muammer himayei etfal reisi Recep ve Şefik beyler) aşağıda vilâyet halk fırkası kâtibi Mehmet bey nutkunu irat ediyor giden vali Fuat bey şehrimize avdet etti. Kanal Adala nahiyesi istika- metinden açılarak, göle su akıt- mağa yarayacaktır. Maamafih bir çok Salihli köyleri halkı bu kana- lın meydana getirdiği ve getire- ceği sıhhi ve zirai zararlar hak- kında başvekâlete şikâyette bır lunmuşlardır. Kanal bir çok kimselerin mezru tarlalarını yararak ve harap ede- rek geçiyormuş. Hattâ çapaklı köyünün arazisinde tahminen bir iki bin dönüm mezru terlalar icra edilmekte alan hafriyatla hasara uğramış. Bu meyanda Adala nahiyesi içinde bir çok evler ve avlular yıkılmış, Henüz hiç bir istimlâk kararı verilmiş değildir. Kanalın akacağı göl tarafına gelince, bu gölün etrafında bulu- nan beş on köy bundan beş on sene evvel gölde su çok olduğu için sıtmadan derece mustarip idi. Fakat müruru zamanla göl çekil- diği ve durgun su köylerden uzak kaldığı için sıtma biraz azalmıştı. Şimdi tekrar göle su doldurulacak olursa bu köylerin yeniden sıtma mıntakası olacağı aşikârdır. Bu keyfiyet sıtma mücadele heyetinin nazarı dikkatini celbet- miş ve sihhat vekâleti nezdinde teşebbüsatta bulunulmıştır. Halkevi binası Halk fırkasının müteahhide ihak ettiği halkevi binasının inşasma humalı bir faaliyetle çalışılıyor. Bina dört ay sonra hazır olacak ve Manisalıların toplanma ihtiya- cını temin edecektir. Manisa çok- tan beri böyle bir içtima yerine muhtaçtı fikri ve iktisadi hasbi- haller için yersizliğin meydana getirdiği noksanlık nazarı dikkati celbediyordu. Muammer