11 Haziran 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

11 Haziran 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Sahife 10 Akşam 11 Haziran 1932 Bolu mektupları Boluda belediye işleri ve belediye reisile mülâkat Itfaiye, tanzifat, pahalılık meseleleri, tavukların gezmesinin men'i e 2 Bolu belediye binası Bolu, 5 (Hususi) — Bolu be- lediye reisi Vasıf bey şehrimizin tanınmış bir ailesine mensuptur. Belediye işleri hakkında kendisile görüşmek istediği (omüracaatçı nezaketle kabul etti, suallerimi ve cevaplarını aşağıya yazıyorum: — Belediyenin yenin icraatları nelerdir efendim? — Yangın için bir motör pomp alıyoruz. her mahallesinde Bize yahut ikişer yangın havuzu yaptıracağız. Bir hal de inşa ettirmek taşavvurundayız. Bundan maksadımız pazar yerini muntazam ve asri bir “> koymak ve paza- yere toplamaktır. iE- Ti eiinkinden şehrin müsaadesi dahilinde olan şeyler yapılıyor. — Elektrik işi açık veriyor mu? — Sokakların tenviratını hesaba dahil edersek açık (overmiyor denebilir. — Et, kahve, ekmek gibi mad- delerde pahalılık var mıdır? — Kahve buhranı umumidir, kuzular bollanmamıştır, pahalılık tabiidir. Ekmek fiatlerinde bir fazlalık görmüyoruz. — Buğday çok ucuz olduğu halde ekmeği niçin 10 kuruşa veriyoruz? — Nakliye ve sair masraflar büyük bir yekün tuttuğu halde Istanbulda ekmek nasıl daha ucuza satılabiliyor? — Istanbul nakliyatı asridir daha ucuza mal ediyor; bizim iyi cins buğdaylarımız civardan öküz arabalarile ( nakledilerek (daha pahalıya mal oluyor. — Konyada ekmek 5 kuruşa satılıyormuş. Boluda kaça indiri- lebilir? — Konya ve Bolunun kuvvei inbatiyeleri kıyas edilemiyeceğin- den hali hazır piyasasına göre tenzilât imkân haricindedir. — Tavukların serbest gezmeme- lerine sebep nedir?.. Sıcaklardan dolayı teaffün yapan şehir için- deki gübreler kaldırılamaz mı? — Tavukların gezmeleri mecli- si belediyenin kararile menedil- miştir.. Sebebini onlardan anlaya- bilirsiniz.. Gübre nerede varsa ihbar edilir ve kaldırtılır. — Eski belediye heyetinin yap- tığı söylenilen bazı işlerden: dolayı müfettiş Behiç beyi tahkikat yap- tığı doğru mudur? — Malümatım yoktur. — Üç kişilik belediye keyetinin verdiği karar ile Istanbuldan pazarlıkla motor pomp alınmak üzere bağlanıldığı, bunu işiden diğer bir acentenin bu muamele- nin müzayede ile cereyan etmesi icap edeceğinden bahisle heyeti vekileye şikâyet edeceğini söyle- diği doğru mudur? — Belediye biç bir zaman kanun haricine çıkmamıştır, bu haber asılsızdır. İŞ Nafıa vekâletinden: Samsun - Sıvas hattı üzerinde kâin Kunduz civarından ihraç edil- mek üzere on beş bin metre mik'ap balast kapalı zarfla münakasaya konulmuştur. Münakasa 25/6/932 tarihine müsadif cumartesi günü saat 15 de Ankarada nafıa vekâleti binasında yapılacaktır. Münakasaya iştirak edeceklerin teklif mektuplarını ve muvakkat teminatlarile ticaret odası vesikalarını aynı gün ve saatte münakasa komisyonuna vermeleri lâzımdır. Taliplerin münakasa şartnamesini bir lira mukabilinde Ankarada demiryollar inşaat dairesinde, İstabulda Haydarpaşa liman işleri müdürlüğünden tedarik edebilirler. Nafıa vekâletinden: Samsun - Sıvas hattı üzerinde kâin kalın civarından ihraç edilmek Üzere on beş bin metre mik'ap balast kapalı zarfla münakasaya konulmuştur. Münakasa 27/6/932 tarihine müsadif pazartesi günü saat 15 de Ankara'da Nafta vekâleti binasında yapılacaktır. Münakasaya iştirak edeceklerin teklif mektuplarını ve muvakkat teminatlarile ticaret odası vesikalarını aynı gün ve saatte münaka- sa komisyonuna vermeleri lâzımdır. Taliplerin münakasa şartnamesini bir lira mukabil da Demiryollar inşaat dairesinden, linde Ankara" Istanbul'da Haydarpaşa Liman işleri müdürlüğünden tedarik edebilirler. ÜÇÜK İLÂNLAR Umumi malümat 1 — “Küçük ilânlar, tarifesi: 1 defa 40 kuruş a5 60 > 8 » 75 > Her fazla defa için İbi > 2 — Küçük ilânlar 4 satırdan fazla olmaz; bir satır tahminen 5 kelimedir. Fazla satır için ayrıca ücret alınır. 8 — Bu sütundaki oilânlar yalnız “ Akşam ,, idarehanesinde kabul ve Cumartesi, Pazartesi, Çarşamba günleri sıra ile neşrolunur. ilânlarla Anları haiz irtihal 4 — Ticari mahiyeti nişan, velime merasimi, bu sütuna dercedilm 1 — İş arıyanlar GE AZ AK AM ZA Amerikan mektebinden me- zun — Türkçe, İngilizce, Fransızca, daktilo ve İngilizce stenograf'i bilir Türk tabiiyetinde ermeni bir matmazel tica- rethanede veya bir büroda iş arıyor. Aynı zamanda, İngilizce hususi ders te verebilir. Akşamda A. A. — Diplomalı tecrübeii bir mat- mazel — Kibar Türk ailesi nezdine girmek istiyor. o Fransızca, İngilizce, İtalyanca ve musiki dersleri verebilir. (Akşam) da V. B rünmuzuna tahriren müracaat. yi Bir hemşire — Hususi evde veya doktor kliniğinde iş arıyor. Beşiktaş Akaretler No, 31 Muazzez. — 2 2 — İşçi arıyanlar YE VEEE 79 Bir trikotaj fabrikasında — bi makinası ve el işlerinde çalışacak kız işçiler aranıyor. Mahmutpaşa Büyük Yıldız Han birinci kat No. 2. Ardaş ef. —4 Ankarada — Hanımlara mahsus yüksek bir. terzihanede çalışmak üzere kuvvetli bir makastara ihtiyaç vardır. Talip olanların şerâitlerini Ankarada 460 posta kutusuna bildirmeleri. * — Tren güzergâhına — yakın şirin bir Anadolu kasabasında vazifeten bu- lunan baba ile kızı ve hemşiresinden ibaret bir aile nezdinde ev idaresinden anlayan temiz, sıhhatli daimi bir hanım lâzımdır. Kartalda Saraybahçe mahalle- sinde 7 No.li evde H. K. adresine tah- riren müracaat. — 3 — Satluk eşya Kullanılmış posta pulları — 100 tanesini 12,5 kuruşa alırım: Zareh Kantarciyan, Beyoğlu : Tarlabaşı caddesi No, 18. a Satılık piyano — Üç pedalı havi kruvaze yeni en eyi Alman markaların: dan bir piyano satılıktır. Arzu edenler, Beyoğlunda o Kalyoncukulluk Peşkerci sokak No. 45 muracaat etsinler. | — Yolculuk dolayısile — Amerikan kıymetli bir piyano gayet ehven fiyatla satılacaktır. Adres: Gedikpaşa, Saray içi ermeni kilise sokağında 34 No. — Kelepir Conson motörü — Arkadan takma yeni bir Conson deniz motörü acele satılıktır. Galatada Kürek- çilerde Hasan Şevkı bey kolonya ima- lâthanesine müracaat. —ı 4 — Kiralık-Satılık Arşını 1 liraya — Etyemez tram- vayına 2 dakikada 406 arşın arsa, Samatya birlik bakkalından Feyzi beya müracaat, Arşını 1 liraya — Etyemez tram- vayına 2 dakikada 406 arşın Marmaraya fevkalâde nezaretli arsa. Samatya Birlik bakkalından Feyzi beye müracaat, —İ Kiralık yalı — Üsküdar Paşalimanı caddesinde 105 No.lı geniş rıhtım ve bahçeyi havi. Derunundakilere müracaat, —3 Kiralık apartıman — Taksimde Sıraservilerde hava ve nezaretile meş- hur 190 No, lı Hayat namı diğer Kâhya oğlu apartımanının 1 No.lı dairesi kira- lıktır. Talip olanların Bahçekapıda Şamlı hanında 0,7 No. ya müracaatları, — 2 | elektrik ve havagazı, kayıkhano, — | zaim se im 1500 liraya satılık köşk — Acr badem'de Çiftecvizler'de Faik bey camii sokağında, dolma kârgir 7 odayı, mutfak ve hamamı ve müştemilâtı saireyi ve 2 buçuk dönüm yemişli bahçe ve tü- kenmez sulu büyük kuyuyu havi Halit beyin köşkü 1500 liraya satılık ve kiralıktır. Gezmek için ittisalindeki ha- neyo müracaat. -3 Satılık hane — Uluköyünde (Bo- yacıköy) Marangoz sokağında 2 nurgaralı mükemmel obir bap ahşap (hane derununda hamam ve bahçesinde kuyu vardır. A st dolayısile ehven fiatle satılacaktır. Taliplerin hane derununda mal sahibine müracaatları. 4 ———— Büyükada'da — Lâtif manzarsile meşhur Nizam caddesinde kâin Kevkep beyin köşkü arkasındaki arsa satılıktır. Galata Ömerabit han 16 No.da avukat Remzi beye müracaat, — 6 Doktor beylere — Ankara cad- desinde 60 numarada eski elektrik Şir- keti binasının alt katı, mevki ve dahili taksimatı itibarile muayenehaneye çok müsait olduğundan acele kiralıktır. Hilmi kitaphanesine müracaat. —2 a e Ke par e Acele satılık kârgir hane — Kadıköyünde Hale sineması yanındaki Kadife sokağında 8 numaralı bahçeli ve Marınaraya fevkalâde nezaretli dokuz odalı kârgir haneyi görüp almak isti yenlerin içindekilere müracaatları. — 2 Zn. Mn an Ankara caddesinin — en işlek mevkiinde kiralık odalar ve daireler mevcuttur, şerait ehvendir. Türk neşri" yat yurduna müracaat ediniz. —5ö Satılık arsa — Fatihte Kirmasti mahallesinde o Başmüezzin sokağında Hafızpaşa camii ittisalinde köşe başın daki arsa satılıktır. Fatihte bakkal Şevki beye müracaat olunacaktır. —ı ze EDİR apn re AZA ill ar Fabrika için yer aranıyor — Anadolu ve Rumeli sahilinde 1000 - 1500 metro murabbaında fabrika inşasına elverişli arazisi veyahut binası olup içinde ve yakınında mebzulen suyu olanların İstanbul 398 No. lı posta kutu- suna müracaatı. > —————— Erenköy Caddebostan — Ca miişerif karşısında Etem efendi cadde- sinde 3 numaralı köşk dahilinde mfced- deb kârgir 5 odalı ve konforlu küçük köşk mevsimlik mobilyalı olarak kiraya verilecektir. Acele ediniz. Fiat uygundur. ——————— Hava parası yok — Her türlü ticarete elverişli fevkalâde temiz yeni yapılmış kârgir 3 dükkân kiralıktır. Ayrı ayrı veya hepsi birden istenilen şekle konulur. Fiat çok ehven, menfaa- tınız için bir kerre görünüz. Galatada tramvay caddesi Karakuş Hanı yerinde.. Yanındaki arsa da satılık ve kiralıktır. Diş tabibi Mehmet Hüdaverdi beye müracaat, İstanbul türbe (o Telefon 22622. — Çiftçiler okusun — Anadol sarında ufak bir nümune çif tliği olabilir. Hisarda ve Kanlıcadan 20 dakika me- safededir. 52 dönüm arazisi 500 kadar meyva ağacı akar suyu, havuzu, büyük ahırı kuyusu bahçıvan odaslıe dört odalı köşkü havidir. Kelepir olarak satlıktır. Talipler Galatada (Alipaşa han Emniyet müessesesine müracaat. —7 Beyoğlunda — Ağahamamında mobilyalı, mobilyasız ucuz oda- İstenirse mutfak ta verilir. Gaz, elektrik, su, İstanbul Posta kutuus 448 e müracaat. — ——— —————— Ihalei katiye — Selimiyede ecza- hane, kireçhane binaları ve 480 arşınlık arsa ile Üsküdar Yenimahallesinde si- mitçi fırını 20 haziran pazartesi saat 15 te Üsküdar Sulh Hukukunca şuyu: unu izaleten satılacaktır, —4 o — — — Ihalei katiye — Yıldızda dört ta- rafı yol olan 9587 arşınlık Şevket Paşa konağı arsası 21 haziran salı saat 15te Beşiktaş icrasınca şuyuunu izaleten satılacaktır. — 4 Çok ucuz kiralık apartıman — Bomonti caddesinde bahçe yakınında su, elektrik, gaz tesisatlı 39/65 numaralı apartımanın üç odalı altkau 16, beş odalı ortakatı 26, üst katı 30 liraya kiralanacaktır. Telefon Erenköy 1486 müracaat. — Kiralık apartıman — Bebekte Sağlık Ap rtıman. Postane karşısında 4 ve 6 oda - Kalorifer, banyo, sıcak su, Yeşilköy'de — Kiralık köşk: İstas- yon caddesinde 21 No.lı yedi oda Ve banyolu mükemmel köşk senelik ve mevsimlik kiralıktır. Görmek için karşi- sında bakkal Ali ağaya, pazarlık için Sirkeci Yeni İzmir ambarında Rasim beye müracaat. Telefon: 20060, —2 Kiralık yalı — Rumelihisarında merhum doktor Apti bey yalısının beş oda, bir mutbak, elektrik ve terkos tesisatını havi müstakil selâmlık kısmı yazlık veya senelik olarak kiraya verilecektir. Talip olanların içindekilere müracaat, © Satılık mükemmel Moda caddesinde 113 No, lı kâgir mü kemmel bütün konforu ve nezareti kâmileyi haiz hane çiçek seri altındaki dükkânları ve yanında caddeye nazır bahçesila satılıyor. Almak arzu eden ler ve tekrar görmek istiyenler ayni numaraya sahibine müracaat buyursun» lar. Tel. Kadıköy 236 — 6 Ucuz satılık arsa — Denize ve her tarafa nezareti kâmileyi haiz. Men- faatınız için bir defa görmek kâfidir. Ayas paşada Fransız kilisesi karşısında Saray arkası sokağında, Görmek için içindeki Ayas paşa bekçisi Osman efendiye, Görüşmek için diş tabibi Mehmet Hudaverdi beye, Istanbul Türbe Telefen 22622. —7 hane — Muhteşem ve müzeyyen — apartımam maa dükkânlar. Tramvay yolunda köşe başı. İradı 13 bin lira. 105 bin liraya. İzahat Havyar Han 77 numarada Aristidi efendiye. xi a e e EE e Satılık ve kiralık köşk, arazi - Üsküdar Altuni zade Veysi bey sokağı (Nuh kuyusu ve Valdebağı polis mev kileri arasında saatçı başının köşkünün şarkında) 3 No lı köşk fevkalâde neza- ret ve kullanışlıdır. Meyva ağaçları bulunan &razisi gayet münbittir. Gezmek için içindekilere pazarlık için Sirkeci Köprülü han 3 No. ya müracaat. — 4 Ihalel kat'iye — Bostancı'da Cavit paşa köşkü 30 dönüm bahçe ve selâmlığı ile şüyuunun izaleten o15 haziran çarşamba saat 1öte Kadıköy icrasınca satılacaktır. —2 Satılık arsa — Aksaray civarında Yenikapı kilisesi kurbinde 15 metroluk cadde üzerinde 48 metrodur. Yeni pos- tahane arkasında 9 numaralı makine mağazasına müracaat. —1ı Maçka'nın — en güzel yerinde apartıman ve ev için fevkalâde arsalar satılıktır. Taksimde Majik sineması mü- diriyetine müracaatı. —1 Yalnız 1700 liraya — Maltepe istasyonuna 3 dakika mesafede 5 oda 305 arşın bahçeli çimento ve demirden mamul hane ve 2600 liraya 11 oda 2652 arşın bahçeli ahşap köşk satılıktır. Sirkeci istasyon birinci mevki büfecisi Koço efendiden sual. — 2 5 — Müteferrik Fransızca, italyanca — ve hesap fizik, kimya dersleri fransızca olarak Paris darülfünunu mezunesi fransız bir muallime tarafından hususi ders verilir, Müracaat Akşamda No, (177) —9 Ankarada Halk iş idareha- nesi — Balık pazarında polis noktası karşısında T, L. 2037, Her nevi komis- yonculuk, emlâk alım, satım, icar ve isticarı. Devairde iş takibi, ikraz ve istikraza tavassut olunur. Yazı ve ter- İİ cüme işleri yapılır. İşçi tavsiye edilir. ki —————— ——— — Ankarada daktilo kursu — Balık pazarında polis noktası karşısında T. L. 2037. Müsait şeraitle her zaman talebe kayıt olunur. Mezun olanlara iş bulmak için yardım edilir. (Tatil zama nından istifadeyi tavsiye ederiz.) — 17 Mektuplarınızı aldırınız Gazetemiz (idarelanesini oadres olarak göstermiş olan kari'lerimizden MH-SO-KA-SM- D-YH-MG-SC-MSP -PTT-SZ-LB6-NT -Placler- E T-ST- MSF-MC- namlarına gelen mektupları idareha- nemizden aldırmaları mercudur, 3