11 Haziran 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

11 Haziran 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

11 Haziran 1937 pi ai. e. SESE ai Akşam çağ — mii “Iktisadi konf | di İİ SPORA A) Bu fsi pie Ttk) Niçin Sizin de Güzel Eviniz Olmasın?. Dünkü futbol maçları Dün Fenerbahçe stadında mühim maçlar yapıldı Dün stadyomda mühim bir maç olmadı. Futbolun bütün merkezi sikleti Fenerbahçe stadına intikal etmişti. Bir karşı yaka gazetesinin koy- duğu kupa etrafında; Moda, Pera, İtalyanlar ve Kurtuluş takımları arasında iki maç yapıldı. Moda takımı Peraile karşılaştı. Modanın yaptığı bir gole Pera- hlar da bir sayı ile mukabele edince Modalılar bu sayının ofsayt olduğunu iddia ederek sahayı terkettiler. Moda hükmen mağlüp sayıldı. Bundan sonra, İtalyanlar ile Kurtuluş karşılaştı. Bumaç cidden çok heyecanlı ve hararetli oldu. Ilk devrede tamamile ağır basan Italyanlar iki gol yaparak devreyi © 20 vaziyette bitirdiler. Ikinci ' devredehakimiyet Kurtuluşa inti- kal etti, Bu devrede kurtuluşlular mü- “teaddit hücumlar yaptılar. Fakat muhacimleri (o gol” fırsatlarının hemen hepsini kaçırdılar ve mü- 5 essir olamadılar. Bu kadar fırsat . arasında istifade edebildikleri — yalnız bire münhasır kaldı. ik © Bu devrede, Kurtuluşun bu . suretle yaptığı bir sayıya Italyanlar © mukabele edemediler. Fakat ilk © devredeki sayıları yüzünden 1-2 — galibiyeti temin etmiş oldular. © Bu maçlardan sonra, haziranın yirmisinde Ankarada toplanacak > olan umumi spor kongresi şere- © fine yapılacak Ankara, İzmir, — İstanbul şehir mubtelitleri için Istanbul muhtelitinin hazırlık maçı yapıldı. Istanbul mıntakası bu hazırlık © müsabakası için birçok futbolcu odavet etmiş, fakat bu davete © dek az futbolcu icabet etmişti. - Bunun neticesi olarak Istanbul » muhteliti kalecisi ve bir müdafii Süleymaniyeden, merkez muavini - Vefadan olmak üzere Fenerbahçe takımı şeklinde çıktı. © Bu muhtelitin karşısında da © Burhan, Nihat, L. Mehmet, Celâl © Şefik, Rebiden mahrum bir © Galatasaray çıkmıştı. Bir saat oynanan bu hazırlık © maçında iki tarafta sayı yapa- madı. Multtelit de arzu edilen şekilde değildi, karşısındaki Galatasaray © takımı da tamam değildi. Binae- — maleyh bu hazırlık) maçını hedefe vusulden ziyade bir “Âdet yerini bulsun,, maçı addediyoruz. Muhafızgücü atlıları Gediz, 10 (A.A.) — Dün sabah Çavdarhisardan hareket Oeden Mubafızgücü atlıları saat 1l-de Gedize geldiler. Atlılar kasabaya birçok kilometre mesafeden atlı bir grup tarafından ve kasabaya girişte muzika, jandarma müfrezesi, kaza erkânı, sporcular ve halk tarafından hararetle karşılandılar ve şiddetle alkışlandılar. Belediye tarafından şereflerine bir ziyafet verildi. Dün geceyi Kocahanda Gediz belediyesinin misafiri ola- rak geçiren Güçlüler bu sabah Uşağa hareket edecelerdir. Ankara at koşuları Ankara 10 (A.A) — Ankara at koşularının beşincisi bugün yapıldı. : Beş hayvanın iştirak ettiği kır koşusunda Osman efendinin Kır ceylânı birinci geldi. Ikinci koşu üç haliskan Ingiliz hayvanları arasında yapılan han- dikap koşusu idi. Bu koşuda Ahmet ve Fikret beylerin Strom- bolisi birinci geldi. Üçüncü koşuya yedi hayvan girdi. Halim beyin Rüçhanı birinci, Rıdvan beyin Mes'udu ikinci, Hasan beyin Cey- lânı üçüncü geldi. Dördüncü koşu, üç halis kan Ingiliz hayvanları arasında yadıldı. M. Yantesin Jöntürkü birinci geldi. Beşinci koşu üniformalı zabitan koşusu idi. Dokuz zabitin iştirak ettiği bu koşuda binbaşı Mustafa bey Leylâsı ile birinci, birinci mülâzım Eyip bey ikinci, birinci | mülâzım Abdullah bey İncisi ile | üçüncü gelmiştir. | Muhafız göcü bisikletçileri.. Burdua, 10 (A.A.) — Muhafız gücü bisikletçileri saat 13,10 da buraya geldiler. Fırka, belediye ve topçu alayı mümessilleri ve büyük bir sporcu kütlesi ve halk tarafından hararetle karşılandılar. Misafirlere bir öğle ziyafeti veril- miş ve otomobillerle göl kenarına | bir tenezzüh yapılmıştır. Izmirde kongre kupasına hazırlık maçı Izmir 10( A.A.) — Ankarada icra edilecek olan kongre kupası maçına hazırlık müsabakalarından ikincisi bugün binlerce halkın | huzurunda yapıldı. Oyunu Altın- ordudan Mustafa bey idare etti. Takımlar geçen hafta çarpışan Karşıyaka spor - Altay ve İzmir spor - Altınordu muhtelitleri idi. Maçtan evvel geçen haftanin galibi olan İzmir spor - Altınordu mubtelitine mıntaka reisi Suat bey tarafından bir kupa verilmiş ve müteakiben oyuna başlanmıştır. Oyun baştan nihayete kadar zevkie seyredildi. Neticede İzmir spor - Altınordu muhteliti bu hafta da iyi bir oyunla Karşıyaka spor- Altay mubtelitini 2-3 mağlüp 11 Haziran Cumartesi akşamı istarbul — 18 Grsmofon, 19,30 | sax: Hafız Ahmet bey heyeti - 20,25 | hayadisler, doğru saat - 20,30 grame- fonla opera- 21 saz: Hafız Ahmet bey heyeti - 22 orkestra proğram: - Chilerrata €selico, 2 — Adieu Mamour, 3 — Der Christbaun, 4 — Burlesko. Belgrat (429,5 m.) — 20 mü | 20,30 piyano, keman ve 21,20 operet. Bükreş (394,2 m.) 20 radyo rası, 21 konferans, 21,15 Romen viyol musikisi. Budapeşte (550,5 m.) — 19,30 gramofon, 21 askeri muzika, 23 ç'ngene orkestrası, Berlin ( 419 m. ) — 20,10 tegaddi hakkında müsâhabe, konferans, 20,45 inşat, 21 şarkı, havadis ve dans musik Londra ( - 2I orkestra 22 oda musi dans musikisi, Paris (1725 m.? — 20 müsahabe, 20,30 usulü muhasebe dersi, edebi inşat, 21,40 şüün, 21,45 radyo konseri. Prağ (488,6 m.) .— 20 Fanfar, 21 konferans 21,15 varyete, 23 son haberler, Roma ( 441,2 m.) — 20 radyo jur nal, 21,26 operadan verilen temsilden nakil, Varşova (1411 m.) — 20, jurnal, 21 hafif musiki kon radyo jJurr dans musikisi Viyana (617,2 m.) — muzika, 23 radyo jürnal, 2 musikisi, ! hazır | mandanı olan amiral Rüştü B. ortaya atmıştı Cenevre 10 (A.A. ) — Anadolu | Ajansının hususi muhabiri bildi- riyor : İngiltere hükümetinin bey- nelmilel iktisadi bir konferansın toplanması için son günlerde yaptığı teklif, Cenevre mahafi- linde bu mesele etrafında evvelce cereyan eden mübahaseleri yeni- den canlandırmıştır. Tahdidi teslihat konferansı klübü tarafından tahdidi teslihat konfe- ransının iptidalarında Tevfik Rüştü beyfendi şerefine verilen ve Cemiyeti Akvam beynelmilel mesai bürosu ve müteaddit heyeti murahhasalar erkânı ve matbuat mümessillerinin bulunduğu bir ziyafette hariciye vekilimiz nutuk irat ederek bilhassa iktisadi, mali ve siyasi buhranın izalesi için beynelmilel iktisadi bir konferansın &cilen toplanması lüzum ve ehemmiye- tinden bahsetmişti. Tevfik Rüştü beyefendinin da- ha o zaman ortaya koydukları bu mesele o vakit bir çok müsa- habelere zemin teşkil etmişti. Fransız kabinesi Paris, 10 (A.A.) — Salâhiyettar mabhafil maliye ve bütçe nazırla- rının istifaları hakkında borsada öğlede sonra dolaşan şayiaların her hengi bir asıl ve esastan ari olduğunu beyan etmektedir. Bu mahafil mezkür nazırların istifalarının hiçbir vakitte mevzuu bahsolmadığını ( açıktan (o açığa söylemektedir. Ingiliz kabinesi lordlar kamarasında ekalliyette kaldı Londra, 10 (A. A.) — Hükü- mete tevdi edilen bir tadil tekli- finin müzakeresi esnasında lordlar kamarasında 30 reye karşı 66 reyle ekalliyette kalmıştır. Maamafih reyin bu tarzda te- cellisinin hiç bir siyasi ehemmiyeti haiz olmadığı işaret edilmektedir. Fransız donanmasının Napoli'yi ziyareti Napoli, 10 (A.A.) — Fransız donanmasına mensup o Lorrain kruvazörü ile iki torpito muhribi, dün sabah buraya gelmişler ve mutat merasimle istikbal edilmiş- lerdir. Fransız Bahrisefit filosunun ku- Robert ile Napolinin bahriye erkânı arasında ziyaretler teati edilmiştir. Fransanın mali ihyasına ait proje Paris 10(A.A)— Gazeteler, uzun bir hazırlık mesaisi istilzam eden mali ibya projesinin âcilen meclise tevdi edilmiyeceğini ya- zıyorlar, Le Matin gazetesi, bu baptaki müzakeratın ağustos ayına tehir edilmiş olması hasebile hüküme- tin bu projeyi ancak |tatillerden evvel meclise tevdi edebileceğini zannediyor. Mezkür gazete meselenin umu- miyetinin müzakeresi (o 1933 bütçesinin (omünakasasına talik edilmiş bulunması dolayısile de mevzuubahis projenin bidayette derpiş edildiğinden daha toplu bir şekle ifrağının mümkün oldu- gunu ilâve eyliyor. Bir suiistimal maznunu yakalandı Cevdet efendi isminde birisi zimmet cürmünden dolayı ağır ceza mabkemesinde muhakeme edilmek üzere bir (omüddetten beri (oaranmakta idi. Yapılan tahkikat neticesinde Cevdet efen- dinin bulunduğu yer tesbit edil- miş ve dün kendisi ihzaren adliyeye teslim edilmiştir. Eskişehirde yumurta fiatleri çok düştü Eskişehir 9 (Hususi) — Bu sene yumurta fiatleri çok düşmüştür, İ Bu haftaki pazarda yumurtanın dört tanesinin beş kuruşa satıldı- ğını gördüm. Sebebini anlamak üzere şehrimizdeki bir yumurta tacirile görüştüm. Bu zatın söyle- diğine göre'yumurtalarımızın düş- mesine sebep Fransanın bizden yumurta almaması ve yumurtalara damga vurulması usulüdür. lerde hir fark görülürdü. Bu sene ise, ihracatımızın o azalmasından dolayı buzhaneye mal konmaması fieatler üzerinde tesir yapmıştır. Feci bir otemabil kazası Eskişehir, 9 (Hususi) — Şeh- rimizde bugün feci bir otomobil kazası olmuştur. Rıza beyin 11 yaşlarında mahdumu Köprüba- şından geçerken bir otomobilin sademesine maruz kalmış ve za- vallı çocuk otomobilin tekerlekleri altında kalmıştır. Çocuk derhal hastaneye kaldırılmış işe de vefat etmiştir. Amerikadan gelen şüpheli adam Geçenlerde Amerikadan gelen Adil isminde birisi Hoybon cemi- yetine mensup olmakla maznunen | yakalanarak adliyeye teslim edil miti, Adil hakkında 5 inci istintak dairesi tahkikatını ikmal ederek evrakı müddeiumumilğe vermiştir. Ankaradan 18 saatte otomobille geldiler Italya sefareti müsteşarı M. Kobh, ateşekomersiyoli M. Arri- vabene iki kişilik bir spor oto- mobilile Ankaradan 18 saatte şehrimize gelmişlerdir. Yolda iki diplomat otomobili nöbetle kullan- İ mışlardır. 4 yumurta 5 kuruşa Her sene bu zemanlar buzha- | neye yumurta konuğu için fiat- | larında azar azar biriktirdikleri para sayesinde bugün güzel birer ev sahibi olmuşlardır Takas komisyonu âzaları Varşovada Varşova, 10 (A. A.) — Varşo- vada bulunan Türk ziraat müşte- şarı ve takas komisyonu reisi Atıf beyle ihracat ofisi müdürü Cemal bey, hariciye nazırı M. Zaleksi ile nazır muavini Beck tarafından kabul edilmişlerdir. M. Ven Papenin Lozana hareketi Berlin 16 (A. A.) — M. Von Papen Lozana gitmek üzere salı günü Berlinder hareket edecektir. Yunanistanda tasarruf Atina, 19 (A. A.) — Hüküm, tasarruf o sebeplerinden dolayı, Fransız askeri ve İngiliz bahel heyetlerinin istihdamıudan vaz- geçmiştir. :ekirik tesisatı Elektrik şirketi, elinde kâfi derecede malzeme olmadığınasn Taksimde ve şekrin diğer bazı yerlerinde yapılan yeni apartıman- lar için vukubulan müracaatları kabul edememişti. Son günlerde malzemenin bir kısmı gümrükten çıkarıldığından vukubulan müra- caatlar kabul edilmektedir. Yunanistan meyva ihracatını kontrol edecek Yunan hükümeti meyva ihra- catını kontrol etmek için bir kanun hazırlamıştır. Bu kanuna göre, harice sevkedilen taze ve kuru meyvalar muayene edilecek ambalâjlarının üzerine (odamga vurulacaktır. Türk tabiiyetine geçmek istiyenler Son günlerde bir çok kimseler Türk tabiiyetine ogeçmek için vilâyet ove polis (omüdiriyetine müracaat etmektedirler. Bunlar hakkında lâzım gelen tahkikat yapılmakta ve dahiliye vekâletin- den talimat istenmektedir.