11 Haziran 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

11 Haziran 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

Sahife 12. başağrılarında hastaya evvelâ mutlak bir sükün temin etmeli, müteakıben 1 — 2 Aspirin tableti © “| vermelidir. ,TAKLİTLERDEN SAKININIZ! İSRARLA ASIN İSTEYİNİ Adanın en muvafık ve sıhhi yerinde kâin ve asri konforu havidir. Gıda maddeleri teminatlıdır. Fiyatlar Tenzil Edilmiştir: Tek yataklı oda 5 ve 6, çift yataklılar 3 1/2 liradır. Üç ve daha ziyadesi 3 liradır. Fazla tafsilât talep vukuunda hemen verilir. Adres : Büyükada, Musa Kâzım bey Sanatoryomu Telefon : Büyükada 75 İPEKİŞ muvakkat satış mağazasının en iyi tarifi bugünkü tasnif neticesinde anlaşılacak ve netice yarın gazetelerle ilân edilecektir. EN KUVVETLİ, BE BI EN MUTECANİS. - ” ÇIMENTO GER A "Bakirköy Gimentoi” “Kürt Çimentosu, “4 Uncu Vakıf han,7Asüncü kat - İstanbul Telef. : 217687 Telgr. : Çimento” İstanbul Dr. HORHORUNİ Zührevi ve idrar yolları tedavihanesi: Beyoğlu, Taksim, Zambak sokak No. 41, Tel. B. O. 3152 Akşam FiKRi TEVFİK Otomobil ve Makinist mektebi ©” Taksimde Cumhuriyet abidesi karşısında No. 4 Yeni 59 uncn ders devrsei Temmuz iptidasında başlıyacaktır. Müddet 3 ay, dersler haftada 4 gündür. Mektepte veri" len nazari ve tatbiki motör derslerinden maada hususi garajımızda haftada bir tamircilik tatbikatı yaptırılmaktadır. Mektebin ücretleri : Direksiyon tâlim- lerinin adedine göro 20 - 25 - 40 - 60 lira- dır. Yaz tatilinden istifade ederek mek- tebimize * girecek mektepli ( efendilere yalnız bu yaz devresine mahsus olmak üzere yüzde 10 tenzilât yapılacaktır. Fazla tafsilât almak için mektebin matbu programını isteyiniz. Kadın ve erkek amatörlere her zaman her zaman hususi dersler verilir. Telefon : Beyoğlu : 2508 BILÜMUM ECZANELERDE SATILIR * Frgit Salt” #abrikanın alâmeti FRUIT SALT .Sicaklarda, damar ağrisin- dan, bulantıdan, yarim baş ağrisindan ve suihazimden mütevellit rahatsizliklardan masun kalmak isterseniz ; tatli müleyyin, tabii tozsuz müshil olan şekersiz Eno's “ Fruit Salt " gazözlü müs- tahzarindan sabah ve akşam bir bardak su derununda bir kahve kaşiği mıkdarinda aliniz. Yeşilköy Hava Makinist Mektebi lilirliğinn. Kayseri tayyare tamirhanesi için aşağıdaki evsafı haiz işçiler ve memurlar Yeşilköy makinist mektebinde bir Amerikalı ve bir Türk mühendisinin iştirak edeceği bir heyetle imtihan edilerek muvaffak olanlar hizalarında gösterilen yevmiyelerle istihdam edilecektir. TALIP OLANLAR Türk olmak, polis vesikası, sıhhat vesikası, askerlik vesikası, tahsil derecesi. İki sene hizmet edeceğine dair, kadro tatbikatı veya ibtiyacın zevali sebebile ve yahut başka bir sebepten hizmetine nihayet verildiği zaman hiç bir hak istemiyeceğine dair vesika (kâtibi adillikten tasdikli) işbu vesaiki haiz bir istida ile Yeşilköy ma- kinist mektebi müdürlüğüne müracaat edeceklerdir. Matluba uygun vesaiki haiz olanlar mektep müdiriyetinden bir vesika alacaklar ve 12 haziran 932 saat 14 Yeşilköyde mektebe müracaatla imtihanları yapılacaktir. Yukarıda tayin edilen günde imtihanda bulunmak isteyenlerin imtihan'gününe kadar her gün saat 18 den 20 ye kadar Tepe- başında Kontinantal otelinde Vedat beye müracaat etmeleri. Iyi ve tecrübeli işçilere ihtiyaç olduğundan ancak bu iktidarı ; baiz olanlar müracaat etmelidirler. Çünkü Kayseride bir ay çalıştırılacaklar ve imtihanda muvaffak olmalarına rağmen ümit çedilen işçilik müddetini göstermiyenler iade edileceklerdir. Tesviyeci — Çelik Tayyare parçaları ve ya ona mümasil ince çelik işlerinde tecrübe görmüş olacaktır. — Çelik kalip model, âlât yapabilecek iktidarda Makinist — Torna, fereze ve oniversal taşlama idare edebi- lecek iktidarda Kaynakçı — Asetilen fabrika veya tamirhanelerinde tecrübe görmüş olacaktır. Marangoz — Tahta kalıp veya ince mobilyacılık sınıfında uzun müddet tecrübe görmüş olacak. Bunlar aylık ücretleri iktidarına göre 90-150 liradır. Depo memurları ingilizce bilir fenni malzemeden anlar ola- caktır. Ücreti 75-100 ücretli, 2 — Şasör - ingilizce bilir gençlerden olacaktır. 50 lira 1 — Makine ressamı- ingilizce okuma bilmelidir. 100-150 lira 2 — Tekniş - imal olunmuş parçaları muayene. edecektir. Fenni tahsil görmüş olmalıdır. İngilizce bilecektir. 100 - 150 lira ücret, Ankara'da i STA B UL PA LAS OTEL ve LOKANTASI AÇILDI Lozan Palas otelinin sabık binası İstanbul. Palas oteli namile açıldı. Her odasında sıcak ve Soğuk sü, telefon tesisatı, banyolu odaları, istirahat salonları, feykalâde yeni mefruşat, nezareti kâmileyi haiz taraça, hususi ve resmi ziyafetler kabul edilir. J. iTKİN Tüccar-Terzi Yeni MODLLERİ “Yeni > KUMAŞLARI ve bihassa Yeni FİATLARI Beyoğlu, İstiklâ caddesi 405 j Beyoğlu 450 Zonguldak Belediyesinden : Zonguldakta yapılacak dük) arme iskele haziranın yirminci gününden. itibaren yirmi bir gün müddetle münakasaya vazolun- muştur. Münakasa temmuz ayının on birinci pazartesi günü saat on 'beşte Zonguldak belediye encümeni huzurunda kapalı zarf usulile icra kılınacaktır. Münaka- saya dahil olacakların işbu mü- nakasaya ait evrakı İstanbul vilâ- yeti belediye reisliği fen müdür- lüğünden ve Zonguldak belediye riyasetinden bedeli mukabilinde alabilecekleri ilân olunur. : “ Istanbul dördüncü icra memurluğun- dan: Tamamına 650 lira kıymet takdir ediica Fatihte Çarşambada Kirmasti mahallesinde Emirler sokağında eski 12/1£ yeni 10/12 numaralı kadimen tevsi intikalli halen bir bap” kömürcü dükkânının 32 hisse itibarile 8 hissesi ile yine tamamına 900 lira kıymet tak- dir edilen aynı mahalde ve işbu dük- kânlara (muttasıl eski 8/10 yeni 8 numaralı üstünde odası bulunan ve halen bi' ha ) tahveci dükkânının 576 hisse itibarile 150 hissesi ile gene tamam, larına 1460 lira kıymet takdir edilen gene aynı mahalde ve işbu dükkânlara muttasıl kayden eski. 2/4/6/4/6/1 yeni 2/4/6 ve halen 4/6 numaralarla murak* kam 2 numaralı tönbekici ve 4 numa ralı tenekeci ve 6 numaralı berber gedik- lerinden münkalip elyevm bodurumu müştemil maa oda halen biri tenekeci ve diğeri kasap dükkânı olmak üzere iki bap dükkânın tamamlarının 16 şar hisse itibarile 8 er hisseleri olan işbu üç parçadan ibaret gayrı menkulâtın gösterilen hisseleri ayrı ayrı şartname» lerle açık arttırmaya vazedilmiş olup 15/6/932 tarihinde şartnameleri divanha- neye: talik olunarak 2:temmuz tarihine müsadif cumartesi günü saat 14 den 17 ye kadar İstanbul dördüncü icra dairesinde açık arttırma ile: satılacaktır. Arttırmalar ikincidir. Birinci arttırma- larında tamamı 1460 lira kıymetlisine 850 liraya ve diğer ikisine de 100 er liraya talip çıkmış olup bu kerre artıran- ların üstünde bırakılacaktır. Artırmaya iştirak için yüzde 7 teminat alınır. Mü terakim vergilerle belediye resimleri vakıf icaresi müşteriye aittir. İcra ve iflâs kanununun 119 ncu maddesine tev- fikan hakları tapu sicillerile sabit olm yan ipotekli alacaklılarla diğer alâkada- ranın ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masarife dair olan iddialarını ilân) tarihinden it baren 20 gün içinde evrakı müsbiteleril bildirmeleri lâzımdır. Aksi halde hakları tapu sicillerile sabi olmıyanlar satış bedelinin paylaşılmasından hariç kalırlar... Alâkadarların işbu maddei kanuniye* Ü ahkâmına tevfikı hareket etmeleri ve daha fazla malümat almak istiyenlerin 931/157 dosya numarasile memuriyeti" mize müracaatları ilân olunur. SATILIK UÇ EV mma Üsküdarda İmrahorda Değirmen sokağında biri 13 odalı ve iki taraflı bahçeli, diğeri altında bir dükkânı ve 7 odalı ve diğeri ö odalı ve bah- çeli elektrik, havagazı, su tesisatı ve küyulu üç hane satılıktır. Gezmek isteyenler içerdekilere ve talip olan- lar mezkür mahalde mukim Avukat Tahsin Beye müracaat etmelidirler. Dr. k A Cilt ve zührevi: hastalıklar tedavihanesi Karaköy Bö Sahibi: Necmeddin Sadık Umumi neşriyat müdürü: Enis Tahsin Akşam matbaası