13 Haziran 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

13 Haziran 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Sahife 10 Akşam 13 Haziran 1932 KÜÇÜK İLÂNLAR Umumi malümat 1 — “Küçük ilânlar,, tarifesi: 1 defa 40 kuruş gem 6 » 3 » İK Fer fazla defa için 151 > 2 — Küçük ilânlar 4 satırdan fazla olmaz; bir satır tahminen 5 kelimedir. Fazla satır için ayrıca ücret alınır. eee nam 1 — İş arıyanlar EA ME EE GE Genç bir efendi Iş arıyor — Tahsili âlidir. Hizmeti filiyesini yapmış* tır. oSayügayretinden emin olunabilir. Akşam'da. DDD. Diplomalı tecrübeli bir mat- mazel — Kibar Türk ailesi nezdine irmek istiyor. (Fransızca, İngili talyanca ve musiki dersleri verebilir. (Akşam) da V. B rümuzuna tahriren müracaat. > Bir hemşire — Hususi evde veya doktor kliniğinde iş arıyor. Beşiktaş Akaretler No. 31 Muazzez. S1 . 2— İşçi arıyanlar CE UP YE EN ZE Bir trikotaj fabrikasında — El makinası ve el işlerinde çalışacak kız işçiler aranıyor. Mahmutpaşa Büyük Yıldız Han birinci kat No, 2. Ardaş ef. 3 Hasta bakıcı aranıyor — Dik katli olması şarttır. Tahsilinin ehemmiyeti yok. İstiyen kadın hekimi Dr. Cemal Zeki beyin Beyazıt darülfünun caddesi 12 numaralı dairesine müracaat ede- bilirler. çil 3 — Satlık eşya Satılık piyano — Rolzcer markalı bir piyano yeni olarak acele satılıktır. Kurtuluş Sinem köy Küçük akarca Pervaz sokak No. 63 e müracaat. —3 Satılık piyano — Tekmil demir ve Çapraz bir piyano acele satılıktır. Bey- oğlu Aynalı çeşme Emin cami İbrahim sokak 9 No. ya müracaat. — 5 Büyük fırsat — Henüz 18.000 kilo- metro .seyretmiş olup mükemmel bir vaziyette bulunan 7 kişilik 6 silindirli bir Buik otomobili acilen satılıktır. Asma altı Çavuş paşa han 8 numarada Konfino efendiye müracaat edilmesi. — Kullanılmış posta. pulları — 100 tanesini 12,5 kuruşa alırım: Zareh Kantarciyan, Beyoğlu Tarlabaşı caddesi No. 18. el Kelepir Conson motörü — Arkadan takma yeni bir Conson deniz motörü acele satılıktır. Galatada Kürek- çilerde Hasan Şevkı bey kolonya ima- lâthanesine müracaat. — 2 — Kiralık-Satılık EDEMEN Satılık ev — Kumkapı Nişancasında, 'Mabeyin çeşme sokağında 84 numaralı ev satılıktır, 450 arşın arsa ve bahçesi, yüklü, dolaplı, yedi odası, bir sofa, bir gusülhane, bir sandık odası, bir su ku- yusu, iki helâsı, odun ve kömürlüğü vardır. Mutfağı gayet muntazamdır. Ayda kırk lira getirir. - İçindekilere müracaat. od ————— Kiralık hane — Çarşıkapı tramvay istasyonu köşebaşında 8 oda, 2 taraça dahilen yağlı boyalı, elektrik, terkos, Adalara ve Boğaza nezareti bulunan hane kiralıktır. e istasyona yakın — Vasi bahçe, elektrik, su, altı oda. Yazlık ve kışlık çok ehven şartla kiralıktır. Kızıltoprak, Feneryolu caddesi No. 21. Havyar hanı odabaşısı Cemil beye müracaat. —4 m— — — — — ——— Kiralık yalı — Üsküdar Paşalimanı caddesinde 105 No,lı geniş rıhtım ve bahçeyi havi. Derunundakilere müracaat, ii Çiftçiler okusun — Anadoluhi- sarında ufak bir nümune çiftliği olabilir, Hisarda ve Kanlıcadan 20 dakika me- safededir. ©2 dönüm arazisi 500 kadar meyva ağac akar Suyu, havuzu, büyük ahırı kuyusu bahçıvan odaslıe dört odalı köşkü havidir. Kelepir olarak satlıktır. Talipler Galatada (Mehmet Alipaşa han No. 41 Emniyet müessese- sine müracaat —6 Kıralık fırın — Bakırköy Osmaniye karyesinde 600 haneyi ve çimento fab- rikaları ve sair fabrika ameleleri kylunan Osmaniye fırını kiraya verilecektir. Ta- liplerin mahalli mezkürda Hacı Ahmet ef. ye müracaatları. —8 Satılık yahut kiralık — Osmanbey- de köşebaşında caddeye ve sokağa nazır 300 arşın apartımanlık arsa, Büyük- derede frenk kilisesi civarında 600 arşın arsa, 17,5 dönüm bağ. Müracaat Halâs- kâr Gazi caddesi No. 277 — 1 çi iie Çok ucuz kiralık apartıman — Bomonti caddesinde bahçe yakınında 89/65 numaralı apartımanın birinci katı 15, ikinci 25, üçüncü 30 liraya kirala" nacaktır. Galata Şevket paşa hanı (1) numaraya veya Erenköy - 148 Telefo- nuna müracaat. —e << —— ————— ihaleli katiye — Acıbademde 33 dönüm meyva bahçeli ve selâmlıklı Şevket paşa köşkü ile karşısındaki 48 dönümlük bahçe şuyuunu izaleten 29 haziran çarşamba saat 15 te Üsküdar Sulh hukukunda satılacektır. e 0 Boğaz içinde — Çengelköyünde Kulelide Taş ocağı sokağında 26 No.lı hane civarında manzara ve havası gayet güzel bir mevkide ve müceddeten inşa edilmiş mükemmel iki apartıman kiraya verilecektir. Talip olanların mezkür 26 numaralı haneye müracaatları. — 2 Arşını 1 liraya — Etyemez tram- vayına 2 dakikzda 406arşın Marmaraya fevkalâde nezavetli arsa. Samatya Birlik bakkalından Feyzi beye müracaat. — Kiralık apartıman — Taksimde Sıraservilerde hava ve mezaretile meş- hur 130 No, lı Hayat namı diğer Kâhya oğlu apartımanının 1 No. lı dairesi kira- lıktır. Talip olanların Bahçekapıda Şamlı hanında 0,7 No. ya müracaatları, —l 1500 liraya satılık köşk — Acı- badem'de Çiftecvizler'de Faik bey camii sokağında, dolma kârgir 7 odayı, mutfak ve hamamı ve müştemilâtı saireyi ve 2 buçuk dönüm yemişli bahçe ve tü- kenmez sulu büyük kuyuyu havi Halit beyin köşkü 1600 liraya satılık ve kiralıktır. Gezmek için ittisalindeki ha- neye müracaat. el Satılık hane — Uluköyünde (Bo- yacıköy) Marangoz sokağında 2 numaralı mükemmel bir bap ahşap hane derunünda hamam ve bahçesinde kuyu vardır. Azimet dolayısile ehven fiatle satılacaktır. Taliplerin hane derununda mal sahibine müracaatları. iğ Büyükada'da — lâtif manzarsile meşhur Nizam caddesinde kâin Kevkep beyin köşkü arkasındaki arsa satılıktır. Galata Ömerabit han 16 No.da avukat Remzi beye müracaat, —5 Doktor beylere — Ankara cad- desinde 60 numarada eski elektrik Şşir- keti binasının alt katı, mevki ve dahili taksimatı itibarile muayenehaneye çok müsait olduğundan acele kiralıktır. Hilmi kitaphanesine müracaat. —u Acele satılık kârgir hane — Kadıköyünde Hale sineması yanındaki Kadife sokağında 8 numaralı bahçeli ve Marmaraya fevkalâde nezaretli dokuz odalı kârgir haneyi görüp almak isti yenlerin içindekilere müracaatları, —1 Ankara caddesinin — en işlek mevkiinde kiralık odalar ve daireler mevcuttur, şerait ehvendir, Türk neşri- yat yurduna müracaat ediniz. —o—4 Satılık arsa — Fatihte Kirmasti mahallesinde (o Başmüezzin sokağında Hafızpaşa camii ittisalinde köşe başın- daki arsa satılıktır. Fatihte bakkal Şevki beye müracaat olunacaktır. — Fabrika için yer aranıyor — Anadolu ve Rümeli sahilinde 1000- 1500 metro murabbaında fabrika inşasına elverişli arazisi veyahut binası olup içinde ve yakınında mebzulen suyu olanların İstanbul 398 No. lı posta kutu- suna müracaatı, — Hava parası yok — ler türlü ticarete elverişli fevkalâde temiz yeni yapılmış kârgir 3 dükkân kiralıktır. Ayrı ayrı veya hepsi birden istenilen şekle konulur. Fiat çok ehven, menfaa- tınız için bir kerre görünüz. Galatada tramvay caddesi Karakuş Hanı yerinde.. Yanındaki arsa da satılık ve kiralıktır. Diş tabibi Mehmet Hüdaverdi beye müracaat, İstanbul türbe o Telefon 22622. —6 Ihalei katiye — Selimiyede ecza- hane, kireçhane binaları ve 480 arşınlık arsa ile Üsküdar Yenimahallesinde si- mitçi fırını 20 haziran pazartesi saat 16 te Üsküdar Sulh Hukukunca şuyu: unu izaleten satılacaktır, e e ia ri lak Ihalei katiye — Yıldızda dört ta rafı yol olan 9587 arşınlık Şevket Paşa konağı arsası 21 haziran salı saat 15te Beşiktaş icrasınca şuyuunu izaleten satılacaktır. Gi A MELİS YAS ça me 2 Yeşilköy'de — Kiralık köşk: İstas- yon caddesinde 21 No.lı yedi oda ve banyolu mükemmel köşk senelik ve mevsimlik kiralıktır. Görmek için karşı- sında bakkal Ali ağaya, pazarlık için Sirkeci Yeni İzmir ambarında Rasim beye müracaat. Telefon: 20060. —İ ——— —— —— Satılık mükemmel hane — Moda caddesinde 113 No. lı kâgir mü- kemmel bütün konforu ve nezareti kâmileyi haiz hane çiçek seri altındaki dükkânları ve yanında caddeye nazır bahçesile satılıyor. Almak arzu eden ler ve tekrar görmek istiyenler ayni numaraya sahibine müracaat buyursun- lar. Tel. Kadıköy 236 —w6 Ucuz satılık arsa — Denize ve her tarafa nezareti kâmileyi haiz. Men- faatımz için bir defa görmek kâfidir. Ayas paşada Fransız kilisesi karşısında Saray arkası sokağında. Görmek için içindeki Ayas paşa bekçisi Osman efendiye, Görüşmek için diş tabibi Mehmet Hudaverdi beye, Istanbul Türbe Telefen 22622. — 6 Muhteşem ve müzeyyen — apartımam maa dükkânlar. Tramvay yolunda köşe başı. İradı 13 bin lira. 105 bin liraya. İzahat Havyar Han 77 numarada Aristidi efendiye. ie Satılık ve kiralık köşk, arazi - Üsküdar Altuni zade Veysi bey sokağı (Nuh kuyusu ve Valdebağı polis mev- kileri arasında saatçı başının köşkünün şarkında) 3 No lı köşk fevkalâde neza- ret ve kullanışlıdır. Meyva ağaçları bulunan arazisi gayet münbittir. Gezmek için içindekilere pazarlık için Sirkeci Köprülü han 3 No. ya müracaat. 3 ih Bostancı'da Cavit paşa köşkü 30 dönüm bahçe ve selâmlığı ile şüyuunun oizaleten . 15 haziran çarşamba saat 15 te Kadıköy icrasınca satılacaktır. el Satılık arsa — Aksaray civarında Yenikapı kilisesi kurbinde 15 metroluk cadde üzerinde 48 metrodur. Yeni pos- tahane - arkasında-9 numaralı makine mağazasına müracaat. > Maçka'nın — en güzel yerinde apartıman ve ev için fevkalâde arsalar satılıktır. Taksimde Majik sineması mü- diriyetine müracaatı, — Yalnız 1700 liraya — Maltepe istasyonuna 3 dakika mesafede 5 oda 305 arşın bahçeli çimento ve demirden mamul hane ve 2600 liraya ll oda 2652 arşın bahçeli ahşap köşk satılıktır. Sirkeci istasyon birinci mevki büfecisi Koço efendiden sual. —- 1 5 — Müteferrik Fransızca, italyanca — ve hesap fizik, kimya dersleri fransızca olarak Paris darülfünunu mezunesi fransız bir muallime tarafından hususi ders verilir, Müracaat Akşamda No, (177) —8 Ankarada Halk iş Idareha- nesi — Balık pazarında polis noktası karşısında T. L. 2037. Her nevi komis- yonculuk, emlâk alım, satım, icar ve isticarı, Devairde iş takibi, ikraz ve istikraza tavassut olunur. Yazı ve ter- cüme işleri yapılır. İşçi tavsiye edilir, 6 Ankarada daktilo kursu — Balık pazarında polis noktası karşısında TT. L. 2037. Müsait şeraitle her zaman talebe kayıt olunur. Mezun olanlara iş bulmak için yardım edilir, (Tatil zama- nından istifadeyi tavsiye ederiz.) — 16 Mektuplarınızı aldırınız Gazetemiz o idarelanesini oadres olarak göstermiş olan kari'lerimizden MH-SO-KA -SM- D-YH-MG-SC-MSP -PTT-SZ-LB6-NT -Placier- E T-ST- MSF-MC- namlarına gelen mektupları idareha- nemizden aldırmaları mercudur. VEREM Bisküvit ve Çikolataları En temiz ve birinci kalite mevadı iptidaiye ile imal edilir. mugaddi, nefis ve son derece ehvendir. Toptan fiatına perakende satılır. Fabrika ve satış yeri : Bahçekapı, Yedikule ve Topkapı tramvay istasyonu karşısında No. 10 - 12 Telefon: 20860 Askeri Lise ve Orta mekteplere talebe alınıyor 1 — 1932-1933 ders senesi içi İstanbulda bulunan Kuleli ve Mal tepe askeri liselerile Bursada bulunan Bürsa askeri lisesine, Konya ve Erzincanda bulunan asrkeri orta mekteplerine talebe alınacaktır. 2 — Liseler 9, 10, Ilinci sınıfları (1, 2, 3) üncü, ortamektepler- de 6,7,8inci (1,2.3)üncü sınıfları mubtevidir, Ve lisele kısmına 400-500, orta mektepler kısmına da 200-300 talebe alına- bielcektir. 3 — Mektepler leyli meccanidir. Talebenin iaşesinden başka giydirilmesi, teçhizatı, kitap ve sairesi hükümete ait olduğu gibi ayrıca talebeye her ay bir miktar maaş ta verilir. 4 — Liseleri muvaffakıyetle bitirenler Harbiye mektebine terfi ederler. ve iki senelik tahsilden sonra Cümhuriyet ordusu için zabit olurlar. 5 — Bütün mekteplerde kayıt ve kabul, mekteplerin bulundukları yerlerde 1 temmuz 932 de başlar ve ağustos 932 tarihinde hitam bulur. Bununla beraber kadroda münhaller kalırsa ders senesinin devamı müddetince sivil lise ve orta mek- teplerden nakil suretile talebe alınmıya devam olunur. Mekteplerin bulunduğu yerler haricinden askeri lise ve orta mekteplere talip olanlar 1 haziran 932 tarihinden itibaren bulundukları yerlerin askerlik şubelerine müracaat edebilirler 6 — Mekteplere girmek için lâzım olan şartları muhtevi kayt ve kabul şartnameleri ve mubtaraları bütün askerlik şubelerinde mevcuttur. Talipler askerlik şubelerine ve askeri lise ve orta mekteplerine müracaat ederek mezkür şartları öğrenebilirler. Nafıa vekâletinden: Samsun - Sıvas hattı üzerinde kâin kalın civarından ihraç edilmek üzere on beş bin metre mik'ap balast kapalı zarfla münakasaya konulmuştur. Münakasa 27/6/932 tarihine müsadif pazartesi günü saat 15 de Ankara'da Naf:a vekâleti binasında yapılacaktır. Münakasaya iştirak edeceklerin teklif mektuplarını ve muvakkat teminatlarile ticaret odası vesikalarını aynı gün ve saatte münaka- sa komisyonuna vermeleri lâzımdır. Taliplerin münakasa şartnamesini bir lira mukabililinde Ankara' da Demiryollar inşaat dairesinden, Istanbul'da Haydarpaşa Liman işleri müdürlüğünden tedarik edebilirler. OSMANLI BANKASI Osmanlı Bankası hissedarları, dahili nizannamenin 29 uncu mad- desine tevfikan, 28 Haziran 1932 tarihine müsaJif- salı günü saat on iki buçukta Londra'da, “Old Proad Street, te “Winchester House,, da in'ikat edecek olan senelik umumi ictimaa davet olunur. RUZNAMEİ MÜZAKERAT 1 — Umumi Heyeti İdarenin 1931 senei muamelâtına ait raporu. 2 —31 Kânunuevvel 1931 tarihinde kat'edilen hesabatın tastiki, 3 — Hissei temettüün tayini. 4 — Umumi Heyeti İdareye aza intihabı. Banka dahili nizamnamesinin 27 nci maddesi mucibince Heyeti umumiye, lâakal 30 hisse senedine malik olan bilcümle hissedardan terekküp eder. Maahaza, 28 Haziran tarihindeki içtimaa, hisselerini mezkür içtima için tayin edilen tarihten lâakal 10 gün mukaddem, atide muharrer Banka Merkez ve şubelerine tevdi eden hissedaran iştirak edebilecektir. — Pariste, Meyerber sokağında (IX o) 7 numaralı Osmanlı Bankası Merkezine. — Londrada, Throgmorton Street (E. C. 2)de, 26 numaralı Osmanlı Bankası Merkezine. — İstanbulda, Banka İdarei Merkeziyesine. — Ve Bankanın sair şubelerine. Ankara'da iSTANBUL PALAS OTEL ve LOKANTASI AÇILDI Lozan Palas otelinin sabık binası İstanbul Palas oteli namile açıldı. Her odasında sıcak ve Soğuk su, telefon tesisatı, banyolu odaları, istirahat salonları, fevkalâde yeni mefruşat, nezareti kâmileyi haiz taraça, hususi ve resmi Göğüsleri zayıf olanlardaki öksürüklere büyük ehemmiyet vermelidir, KATRAN HAKKI EKREM tehlikenin önüne geçer. 30 senelik tecrübe,