25 Ağustos 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 13

25 Ağustos 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 13

25 Ağustos 1932 © Ankara Nafıa başmühendisliğinden: Birinci madde — Bedeli keşfi 23780 lira ve 68 kuruştan ibaret Ankara - Çubuk yulünün 21 - 31 inci kilometreleri arasında taş ihzaratı mukavele tarihinden itibaren 45 gün zarfında ikmal edil- mek üzere kapalı zarf usulile 4/8/932 tarihinden 1/9/932 tarihine kadar 26 gün müddetle münakasaya konmuştur. Münakasaya dahil olmak isteyenlerin : Bedeli keşfin yüzde yedi buçuğu olan 1783 lira 50 kuruşu vilâyet idarei hususiysi hesabına bankaya tevdi ettiklerine dair makbuz senedini veya milli bankalardan birinin teminat makbuzunu yahut milli esham mukabili muhasebei, hususiyeden alınacak ilmühaberi ibraz etmeleri lâzımdır. İkinci madde — Münakasa evrakı keşfiye ve şeraiti mahsusasına tevfikan icra edilecektir. Üçüncü madde — Talipler 661 numaralı münakasa ve ihale kanununun onuncu maddesi mucibince ihzar edecekleri kapali zarfı 1/9/932 perşembe günü saat 15 e kadar vilâyet daimi encümeni reisliğine makbuz mukabilinde tevdi edeceklerdir. Dördüncü madde — Münakasa 1/9/932 perşembe ginü Ankara vilâyeti daimi encümeninde yapılacaktır. Beşinci madde — Evrakı keşfiye ve projeyi görmek veya daha ziyade malümat almak isteyenlerin her gün Ankara vilâyeti Nafıa başmühendisliğine veya encümeni daimi kalemine müracaatları ilân olunur. Yüksek Ziraat mektebi kayıt ve kabul şeraiti Ankara Yüksek Ziraat Mektebine 1933 senei tedrisiyesi için sitajyer talebe alınacaktır. Kayıt ve kabul edilecek efendilerin 1 — Lise mezunu olmaları. 2 — Vekâletin tensip edeceği çiftliklerde bir sene staj görmeleri lâzımdır. Stajyerlere staj müddetince 50 elli lira ücretle ayrıca harcirah tahsisatı verilecektir. A — Türkiye Cumhuriyeti tabasından olmaları (Hüviyet cüzdanı) B — 17 den aşağı yaşta olmamaları. C — Ziraat mektebinin icabettirdiği kabiliyete emrazdan salim olmaları (Doktor raporu ile) Ç — Staj veya tahsil devresinin ortasında meşru mazeretsiz staj veya mektebi terk edenlerin Hükümet tarafından kendilerine yapılan masrafı tazmin edeceklerine dair noterlikten musaddak kefalet vermeleri (mektepce verilecek nimuneye tevfikan) Mahalle ihtiyar heyeti ve polis merkezinin hüsnühal mazbatası bu şeraitte dahil olmak isteyen efendilerin Eylül 1932 gayesine kadar Ankara'da Yüksek Ziraat Mektebi Rektörlüğüne müracaat etmeleri ilân olunur. malik ilel ve Talebe kaydı kabulü İstanbul Erkek Muallim Mektebinden: Bu sene mektebimizin yalnız 4 üncü sınıflarına 12 leyli talebe alınacaktır. 1 — Türkiye cumhuriyeti tebasından olmak. 2 — İstanbul, Bolu, Kocaeli vilâyetlerinden sakin olmak. 3 — Orta mekteplerden bu sene iyi veya pek iyi derece ile mezun olmak. 4 — Yaşı 17 den küçük 19 dan büyük olmamak. 5 — Sıhhatinin muallimliğe elverişli olduğu mektep doktorunun muayenesi ile sabit olmak. 6 — 31 ağustos 932 perşembe günü akşam saat 17 ye kadar mektep idaresine vesika ile müracaat ederek namzet kayıt olmak. 7 — 3 eylül 932 cumartesi günü saat 9 da mektepte hazır bu- lunup müsabaka imtihanına girmek ve imtihanı kazanmak. Müsabaka imtihanı Türkçe, Riyaziyat, Tarih ve coğrafya guruplarından icra edilecektir. Istanbul Erkek Muallim Mektebi Müdürlüğünden: İkmal imtihanları aşağıda yazılan günlerde yapılacaktır. Talebe efendilerin 8,5 da mektepte bulunmaları. 8 Eylül 1932 o Tatbikat 8 Eylül 5 Mesleki Dersler. 10 Eylül v Beden terbiyesi. 12 Eyl Fiziki ilimler. 13 Eylül > Edebiyat. 15 Eylül Si Riyaziyat. Ankara ismet paşa Kız Enistitüsü kayıt ve kabul şartları 1 — Mektepte bu sene açılacak leyli pansiyona talebe kayıt ve kabulüne başlanmıştır. 2 — lik mektep mezunları birinci fınfa diğer orta derecedeki mekteplerden gelecekler ait oldukları sınıflara kabul edilirler, 3 — Bu sene yalnız 40 leyli talebe alınacak ve müracaat sırasile talebe kabul edilecektir. 4 — Her türlü izahat için mektep müdürlüğüne müracaat edil mesi, . a .. .. Ty e İnhisarlar Umumi Müdürlüğünden: Nümunelerine ve şartnamesi ahkâmına tevfikan ve takastan istisnaen (120,000) bin kilo beyaz ve mavi Sellüloz kâğıdıle Kromo Erzats kartonunun ve (40,000 ) varak eflâtun kâğıdının kapalı zarf usulile mübayaası münakasaya konulmuştur. Taliplerin nümune ve şartnameyi görmek üzere her gün Mübayaa komisyonu kalemine müracaat etmeleri ve teklif ve teminat mek- tuplarını havi zarflarını kavunun İl nci maddesi veçhile ihzar ve nihayet ( 27/8/932 ) cumartesi günü saat ( 16 ) ya kadar makbuz mukabilinde Galatada Mübayaa komisyonuna tevdi etmeleri. Akşam KiRALIK APARTIMANLAR BEYOĞLU Merkezi bir mevkide dört, beş altı ve yedi odalı daireler Odalar büyük ve havadardır. Su - Havagazi - Elektrik - Banyo Denize ve bahçeye nezareti var, EHVEN ŞERAiT Kiralar: 40 liradan başlar. BEYOĞLU İstiklâl caddesi Frafisız tiyatrosu civarında binanın ikinci katında dört odalı pek güzel bir apartıman. Su - Havagazi - Elektrik * Banyo Derhal boş teslim edilir. OSMANBEY Tramvay caddesinde altı odalı pek havad: oartıman Su < Havagazi - Elektrik - Banyo Her gün ziyaret edilebilir. AĞAHAMAM Dört ve .beş odalı apartımanlar Havagâzi - Banyo - Su - Elektrik KADIKOY Dört odalı bir apartıman Su - Havagazi - Elektrik Tiati ehvendir. TOPHANE Üç odalı küçük apartımanlar Kirası ucuzdur. ŞiŞLi Dört odali apartımanlar Su - Elektrik. Merkezi bir mevkide - Uygun şerait, IZAHAT ALMAK IÇIN Bahçekapı Taş Han No. 20-21-22 UMUM EMLAK ACENTESİNE Müracaat - Telefon 20307 Istanbul mahkemei asliye birinci ticaret dairesinden: Rikardo Levi ve biraderi şirkeketinin hamil bulunduğu ve Loyt Tiryestino vapuru Okumpanyasından alınan 19/1/932 tarih ve 5302/5301 nu- maralı konişmentoyu zayi eyle- diğimden bahsile iptaline karar itası talep edilmiş ve mezkür konişmentonun kimin yedinde ise 45 gün zarfında mahkemeye ib- razı ve ibraz edilmediği takdirde iptal edileceği lüzumunun gazete ile ilânna mahkemece karar verilmiş olduğundan bermucibi kararı mahkeme keyfiyet ticaret kanununun maddei mahsusası mu- cibince ilân olunur. Fabrika veya Depo için binalar FABRiKA için pek elverişli ve merkezi bir mahalde kâin bir BİNA etrafındaki arsa ile kiralıktır. Arsanm mesahası : 10000 arşın Betonlu bina : 600 metro murabba FABRIKA iÇiN METİN BiNA Fener caddesinde ve Haliç kenarında 1200 metro üzerinde Fabrika için pek elverişli bir bina kiralıktır. GALATADA Deniz kenarında, pek merkezi bir mevkide. Büyük bir depo veya fabrika için elverişlidir. METİN BIiNA 350 metro murabba deniz kena- rında şehire pek yakin bahçesi ve üç odalı bir evi vardır. MAÇKADA Tramvay cadesinde pek yakın bir mevkide satılık büyük bir arsa. Fiat ehvendir. BAHÇEKAPI TAŞ HANDA No. 20-21-22 Umum Emlâk Acentesine ç Müracaat Telefon : 20307 o e Ş Bitlis'te Yılmaz kitap evi ve pazarı Sürat, Intizam, ehveniyet / Sanue 15 —ee o Ankara Nafıa Başmühendisliğindeni Birinci madde :— Bedeli keşfi 23362 lira ve 92 kuruştan ibaret olan Beypazarı - Nallıhan; arasındaki 12 adet menfez ve köprü ipşaatı ihale tarihinden itibaren 130 gün zarfında ikmal edilmek üzere kapalı zarf üsulile 1/8/932 tarihinden 29/8/932 tarihine kadar 29 gün müddetle münakasaya konuluştur. Ikinci madde — Münakasaya iktidarı fenni ve itibarı malilerini isbat edenler kabul olunur. Bunun için münakasaya dahil olmak isteyenlerin: A — Bedeli keşfin yüzde yedi buçuğu olan 1752 lira 22 kuruşu Vilâyet idarei hususiyesi hesabına bankaya tevdi ettiklerine dai makbuz senedini veya milli bankalardan birinin teminat mektubunu yahut milli esham mukabili muhasebei hususiyeden alınacak ilmü- haberleri ibraz etmeleri lâzımdır. B — Ticaret odasına mukayyet olduklarına ve itibarı malilerine ait vesika göstermeleri icabeder. C — Yetlerindeki ehliyeti fenniye vesikalarını Vilâyet Baş müs hendisliğine göstererek münakasaya dahil olabileceklerine dair ya bir ehliyeti fenniye vesikası almaları ve yahüt ellerindeki vesikanın zirine şerh verdirmeleri iktiza eder. Bu üç şartı tamamen haiz olmıyanların imünakasaya iştirakleri şayanı kabul olmıyacağından teklif zarfları açılmıyarak kendilerine iade edilecektir. Üçüncü madde — Münakasa evrakı keşfiye ve şerait mahsusasına tevfikan icra edilecektir. Dördüncü madde — Talipler 661 numaralı münakasa ve ihale kanununun onuncu maddesi mucibince ihraz edecekleri kapalı zarfı 29/8/1932 pazartesi günü saat 15 e kadar Vilâyet Daimi Encümeni reisliğine makbuz mukabilinde tevdi edeceklerdir. Beşinci madde — Münakasa 29/8/932 pazartesi günü Ankara Vilâyeti Daimi Encümeninde' yapılacaktır. Altıncı madde — Evrakı keşfiye ve projeyi görmek veya daha ziyade malümat almak istiyenlerin her gün Ankara Vilâyet Nafıa Baş mühendisliğine veya Encümeni Daimi kalemine müraatları ilân olunur. Yüksek Baytar Mektebi Kabul Şeraiti . 1 — Yüksek Baytar mektebi leyli ve meccanidir. 2 — Yalnız lise mezunları kabul olunurlar. 3 — Talipler aşağıda yazılı vesaiki istidalarına raptederek İst anbulda bulunanlar Selimiyede Yüksek Baytar mektebi rektörlüğüne, taşradakiler mahalli baytar müdürlüklerine müracaat etmelidirler. A ) Türkiye Cumhuriyeti tebasından olduğunu natık hüviyet cüzdanı, B) Mütehassısları tam hastane heyetinden istihsal edilmiş nümunesine muvafık ve musaddak resimli bir kıta raporu (bu rapor hastane baştabiplerinin. resmi mührile memhur ve mazruf olarak tabipler tarafından diğer evrakile bir- likte göndrilecektir ) bu hastaneler Ankara, Sıvas, Erzu- rum, Diyarıbekir nümune hastaneleri, İstanbul Çocuk: hastanesi İzmir, Bursa, Konya, Adana ve Samsun mem- leket hastanelerinden ibarettir. (Buralarda muayene olunmak için bu hastanelerin mensup oldukları vekâlet- lerin sıhhat ve içtimai muavenet müdürlüklerine talipler bizzat müracaat edeceklerdir. C) Lise şehadetnamesi D) Ahval ve ahlâkı şahsıyesi mazbut olduğuna dair polisten. musaddak hüsnühal varakası | E) Terki tahsil ettiği, veya mektepten ihraç edildiği, ve yahut mektebi ikmalden sonra memurin kanununun mad- dei mahsusası mucibince hükümetin göstereceği mahal-' lerde muayyen müddet hizmetten istinkâf ettiği takdirde. hükümetçe yapılan masarifi maa faiz nizami tediyeye mecbur olduğu hakkında nümunesi veçhile noterden musaddak kefaletname senedi. F) Dört adet vesika fotoğrafı. 4 — Kabul şeraitini haiz olanlardan taşradan talip olanların yol masrafı hükümet tarafından tesviye olunacaktır. (Bunun için talip- lerin yaptıkları masrafı gösterir evrakı müsbiteyi ibraz etmeleri lâzımdır.) 5 — Muavenete muhtaç talebeye cep harçlığı verilir. Haydarpaşa emrazı sariye hastanesi baştabipliğinden : Müessesemiz için bir sene zarfında lüzumu olan süt şartnamesi tebdil edilerek tekrar aleni münakasaya konulmuştur. Talipler mez- kür süte ait şartnameyi görmek için her gün hastane idare me“ murluğuna ve münakasaya iştirak etmek üzere yevmi münakasa olarak tespit edilen 8 eylül 932 tarihine müsadif salı günü saat 14 te Galata'da Kara Mustafa paşa sokağında Istanbul limanı sahil sıhhiye merkezinde müteşekkil ihale komisyonuna gelmeleri ilân olunur. |» | İst. Evkaf Md. ilânları Aİ Evkafı Mülhaka Mütevellilerinin nazarı dikkatine Mütevelli marifetile idare edilmekte olan akaratı vakfiyeden he- nüz tapuca kayt ve tescil ile senetleri alınmamış olanların, senetsiz tasarrufat hakkındaki bu kerre müddeti temdit edilen muafiyetten bilistifade tapuya raptları muktezi bulunduğundan mütevellilerin, bu gibi akaratın cins ve miktarile evsafı sairelerini havi cetvellerini derhal tanzim ve tapu idaresine tevdi ederek bu sene zarfında vakıfları namına behernehal tapuya raptettirmeleri ve vakıflarına ait icarei vahideli ne kadar emlâk varsa ayrıca bir çetvelini tanzim ile nihayet bir ay zarfında Mülhak vakıflar idaresine vermeleri lüzumu ehemmiyetle ilân ve tebliğ olunur.