25 Ağustos 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

25 Ağustos 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

25 Ağustor 193? E. NEŞ'ET Kikin KOMPRIMELERİ sahife 15 iz - Beher komprime 0,20 gr. saf kinini havidir, Çok zarif bir şekilde tüpler içerisinde piyasaya çıkmıştır, Soğuk algınlığı, grip, Taş ağrısı sıtma nöbetlerinde kinin alacağınız Zaman daima E. Neş'et kininlerini isteyiniz. Almanya'nın en meşhur kinin fabrikası olan Zimmer kinini ile yapılmıştır. E. Neş'et markasına dikkat ediniz. NORSKE ORENT LiNJE Beklenen vapurlar: NORMANDIET vapuru lima mmızda olup (Anvers, Roterdam, Hamburg ve İskandinavya limanları) için eşya tahmil edecektir. GRONLAND vapuru 80 ağus- tosa doğru muvasalat vo ayni liman- lar için eşya tahmil edecektir. SLESVİNG vapuru 14 Eylüle doğru muvasalat ve aynı limanlar için eşya tamil edilecektir. Tafsilât için Galatada Trenkyan hanında 8 ücü katta THEO REPPEN ve DABCOYİCH vo ŞÜREKÂSI vapur acentalıklarına müracaat. ORİENTMARE Vapur acentasi Akdeniz için muntazam posta SANGIGI vapuru 9 ağustosa — doğru müvasalâf ve 20 ağustosa kadar (Napoli, Barse lona. Marsilya ve Cenova) için eşya tahmil ede- cektir. FEDELTA vapuru 12 ağustosa doğru müvasalat ve 15 ağustosa ayni limanlar işin eşya tahmil edecektir. Marguerıta vapuru 24 ağus- tosa doğru limanımızden Montevideo için eşya tahmil edecektir. Fazla tafsilât için Galatada Frenk- yan hanında 3 üncü katta acentaya müracaat, Tel, B.O. 2274, 2275, 1220 ©» THE TURKİSH AMERİCAN Shipping and Trading co Hayri Araboğlu ve şeriki American Export Lines The Export Steamsip Corporatlon NEW - YORK Her 10 günde bir Nev York ile lima- nmiz arasında muntazam po: Her ayın ö, 15, ve 2ö inci Nev York,'dan hareket. Yakında Nev- York'dan gelecek va- purlar: Exilona vapuru 31 ağustosa doğru Exporter vapuru 20 Eylüle doğru Yakında Nev - York, Boston, Fladel- fiya ve Baltimorı için yolcu ve eşyayı ticariye alarak hareket edecek vapurlar: Exilona vapuru 3 eylülo doğru Exporter vapuru 23 Eylüle doğru Kumpanya, müşterilerinin menafiine daha iyi hizmet ve fevkalâde seri pos- talar taktim emelile İskenderiye veya Marsilyada aktarma suretile ve doğru konoşimento ile Nevyork için mezkür limanlardan muayyen tarihlerde hareket «den ekspres ve lüks vapurlarına yolcu ve eşyayi ticariye kabul edecektir. Bu vapurlar Amerikanın dahili ve bütün vilâyetleri ile Kanada, Golf, Mek- sika ve Los Angelos ile San Fransisko Beattle vesaire bütün limanlar için doğru Konşmento ile eşyavı ticariye kabul ederler. Fazla tafsilât için Galata'da Arapyan hanında 4 üncü katta Hayri Araboğlu ve şeriki müracaat. Tel, B. O. 4957- 8- 923 Istanbul asliye mahkemesi birinci hukuk dairesi ticaret kısmı riyasetinden : 29/7/0932 tarihine müsadif cuma günü italyan bandıralı Kont Verde vapurunun hilâfı nizam olarak sür'atı seyri netice- sinde hasara uğrayan Kara Osman dubası reisi tarafından deniz raporunun tanzimi talep edilmekle deniz ticareti kanununun 1065 inci madılesi mucibince bu bapta tetkikat icrası 81/8/932 tari- hine ımüsadif çarşamba günü saat (15) muayyen c'm> bu işle alâkadar olanların İstanbul asliye mahkemesi birinci hukuk dairesinde tarih ve yevmi mezkürda bizzat hazır bulunmaları veya bir vekili kanuni göndermeleri lüzumu ilân olunur. Rizayı tarafeyn ile satış Avrupa mamulâtı seracion stilinde güzel vitrini. ile beraber nevinde yekta ve gayet modern 14 parçadan mürekkep Zengin ve mükellef masif yemek odası, ampir stilinde 10 par- çadan mürekkep asri yatak odası takımlarile bronz masiften bir fransız ampir avizesi, sofra, bol ve saire muhtelif eşya. Osmanbey'de Cabi sokağında 39 No. Kristal apartımanı- nın 2 numaralı dairesine müracaat. RUHANİ günleri AYİNİ Yarınki cuma günü sabahleyin Balıklı Rum kilisesinde evvelce Malül Gazilerde terzi bulunan mü- teveffa Sofokli Pilâtonidi efendinin istirahati rnhu zımnında ayini ru- hani icra edileceğinden ehibba ve eviddasının ayini mezkürda lütfen hazır bulunmaları rica olunur, TAVİL ZADE VAPURLARI AYVALIK POSTASI 3» Selâmet Vapuru her Perşembe saat 17de Sukeciden hareketle Gelibolu, Çanakkale ve Körfez tarikile Ayvaliğa. azimet ve avdet ede cektir. Dikkat: Cuma günü Edremit yol cularını trene yetiştirir ve Ayvalık yolcularını aynı gün akşamı Ayvalığa çıkarır, f Mz Yolcu bileti vapurda da veri- lir. Adres: Yemişte TTavilzade Mustafa bira derler. Telefon 22210 ERE ALM KARA DENİZ POSTASI SAMSUN 5 iş Perşembe günü akşamı Sirkeciden hare- ketle (Zonguldak, İnebolu, Ayan- cık, Samsun, Ordu, Gireson, 'Trabzon, Sürmene ve Rize)ye gidecektir. Fazla tafsilât için Sirkeci, Velkenci hanındaki acentalı- Bına müracaat. Tel. 21515. EZE MUSTAFA CEMAL vapurları Zonguldak pü Postası BURSA Vapuru R i a, Cumartesi Galata rıhtımından saat 17de hare ketle Ereğli, Zonguldağa gidecek, ve 29 ağustos pazartesi avdetle akşam saat 17de Galata rıhtımından doğru (izmine hareket edecektir. Galata Küçük rıhtım han No. 4-5 Telefon: Beyoğlu 913 Istanbul ikinci icra memurluğundan: Bir alacağın temini için, ipotekli olup paraya çevirilmesi tekarrur eden ve temamına 2300 iki bin üç yüz lira kıymet takdir edilen Beyoğlunda Feriköyünde Rus sokağında atik 32 cedit 78 No. ile murakkam ve tevsii intikalli methali müştemil :müfrez bir bap hanenin 28/9/932 tarihine müsadif çarşamba günü saat 14 den 16 ya kadar dairede birinci açık arttırması icra kılınacaktır. Arttır. maya iştirak etmek isteyenler mezkür gayrı menkulün kıymeti muhammenesi olan meblâğı mezburun yüzde yedi buçuk nisbetinde teminat akçesi verme- leri lâzımdır. Hakları tapu sicilliğile sabit olmıyan ipotekli alacaklılarla diğer alâkadarlar irtifak hakkı sahiplerini bu haklarını: ve bu bususla faiz ve mesa rife dair olan iddialarını ilân tarihinden itibaren 20 gün zarfında evraklarile birlikte daireye bileirmeleri lâzımdır. Aksi halde tapu sicilliğile sabit olmı- yanlar satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. Müterakim vergi ile bele- diye rusumları ve vakıf icariyesi müş teriye aittir. Daha fazla malümat almak isteyenler 32/1027 No.lı dosyasına mü- râcaatla mezkür desya meyanında mev- cut ve mahalli mezkürun evsaf ve me- saha ve sahasına havi v yet ve tak- diri kıymet raporile 27/8/932 tarihinden itibaren daire divanhanesinde asılı bulu- lundurulacak olan arttırma şartnamesini görüp anlayabilecekleri ilân olunur, Göz Hekimi Profesör Farisden Mezun Dr. Esat Pş.| Dr.S. Şükrü Babıali - Ankara caddesi No. 60 PARA Bonoları mazbatalar ve deyin ilmühaberleri üzerine her surette muamele yapar. Balıkpazar Maksu- diyo han No. 85 Ugurlu Zade M. DERVİŞ. Tek 23397 Paris Tıp Fakültesi mezunu Cilt ve zührevi hastalıklar mutahassısı Dr. Bahattin Şevki Babiâli caddesi Meserret oteli karşı- sında Avni bey apartımanı 125 İmanın sabahtan akşama kadar. Müzayede Ile satış Gümüş porsilen ve kristal takımları ve halılar. Ağustosun 26 ıncı cuma günü sabah saat 10 da Beyoğlünda Maçkada Teşvikiye camii karşısında Atiye soka- gındar5 numaralı köşkte mevcut bilcümle uadide ve müzeyyen nefis eşyalar mü- zayede suretile satılacaktır. Kristal vit- rinli ve 12 adet sandaliyesile 15 parça- dan mürekkep zarif yemek oda takımı, şifoniyerli ve son model 8 parçadan ibaret mükemmel yatak oda takım, gayet nefis 2 adet bronz İngiliz karyo- laları, masif ceviz ağacından mamul berjer koltuklarile (vitrini Lui XV ve XVI şeklinde mükemmel salon ta- kımları, eski ipekli Hereke perdeler, Hereke perdelerile 21 parçadan mürek- kep muhteşem lâke salon takımı, moket kadife perdesile hayvot Amerikan usulü kanape- takımı, 2 adet yıldız vazosu, Japon, Çin ve İtalyan vazoları, gayet kıymettar tabak ve kristal takımları kristofl markalı çay ve çatal bıçak takım- ları, Türk gümüşü kahve ve çay takım- ları, mineli ve gümüş zarflur, gümüş biblolar, çay masası, markitrl ve moza- yik taşlı masalar, Singer dikiş makinası iyi halde muşambalar, yol ve merdiven halıları, elektrik halı süpürgesi mutfak takımları, vesair lüzumlu eşyalar. Kim- ball - Chicago markalı kıymettar konser piyanosu, . Tebriz ve Kayseri danab halıları ve seccadeleri, mükemmel salon gramofonu. Büyük ve düzelmiş bahçe- sile köşk dâhi satılacaktır. Pey sürem lerden 100 de 25 teminat alınır. İstanbul Beşinci icra memurluğundan: Mukaddema Kadıköyünde Sen Jorj mektebi karşısında 49 No.lı hanede mu- kim ve muahharan Beyoğlu Kurtuluş caddesinde (245) No. da iken ikamet: gâbı meçhul İskender Anti efendiye: Yusuf molla zade Hüseyin be: kıta senet mucibince iki bin liranın maa faiz ve mâsarifi icraiye tahsili hakkında » dairemize: müracaat edilmiş ve namınıza tanzim olunan ödeme emri- nin ikametgâhınızın meçhuliyeti hasebile tebliğ edilememiş ve zabıtaca yapılan tahkikatta ikametgâhınızsi meçhul bu- lunduğu ( bildirilmiş : olmasia binaen ödeme emrinin ikametgâhinızın meçhu- liyeti hasebile iki ay müddetle ilânen I tarafımza tebliğ edilmesine karar veril miştir. Tarihi ilândan itibaren kırk beş günün hitamında ilk yedi gün içinde 931/5853 No. lı dosyamıza müracaatla ! tesvivei deyn ve yahut kanunen şayanı kabul bir itiraz dermeyan etmediğiniz taktirde iki ayın hitamında gıyabınızda icraya devam ve deynin tesviyesi cihetine gidileceği malüm ve ödeme emri tebliği makamına kaim olmak üzere ilânen tebliğ olunur. .Müzayede İle satiş o» - Ağustosun 26 ncı cuma günü sabah saat 10da Beyoğlunda Nişantaşında makinalı fırının karşısındaki Çınar soka- ğında solda birinci sokakta (Güzel bahçe sokağı ) Femina apartımanın 3 numaralı dairesinde mevcut bilcümle müzeyyen eşyalar müzayede suretile satılacaktır. Alçak vitrinli büfeli 15 parçadan mürekkep asri mükemmel yemek oda takımı, 6 parçadan mürek- kep grizo kaplama asri yatak oda takımı, beheri 3 parçadan ibaret gayet zarif asri 2 adet pomye takımı, 2 adet ingiliz elektrik avizeler, aynalı kebir jardinyer, kristallı zarif sigara masaları, kadife perdeler, kristal çay masası, AEG mar- kalı elektrikli halı süpürgesi, sedefli tabureler, kâdife şezlong, Tonet balansu- var, Tonet ve sair portmantolar, gaz ocağı ve Sair lüzumlu eşyalar. Rosenk- rantz markalı nefis bir alman pianosu "Tebriz, Bicar, Ferehan ve sair halılar pey sürenlerden 100 de 25 teminat alınır. Müzayede ile satış Ağustosun 26 ıncı cuma günü sabah saat. 10'da Beyoğlunda Taksimde Sıra serviler caddesinde Alman hastanesi karşısında 109 numaralı hanede mevcut bilcümle eşyalar müzayede suretilç satı- lacaktır. Modern pomye usulü mükem- mel salon takımı, bronz işlemeli. diğer bir salon takımı, : yatak oda “takımı, salona ait eşyalar, biblolar, güzel tablo- lar, büfe, masalar, sandalyeler, perdeler; çay ve su takımları, markitri bahü (Sahibinin sesi ) gramofon, sigara masa- ları, lavabolar, sedefli tabureler, hey- keller, portmanto, salamandra, emaye soba, çini soba, kanapeler ve koltuklar, muşambalar ve sair lüzumlu eşyâlar. Nefis pir piyano, Anadolu ve Acem halıları ve seccadeleri. Pey sürenlerden 100 de 25 teminat alınır. Münakasa tehiri Afyon Vilâyetinden: Nümune fidanlığına muktezi motörlü su tulumbasına ait müna- kasa ilâninın görülen lüzum ©ze- rine bir hafta müddetle tehir ilân olunur. broaz karyolalar, en son model gayet güzel a iyi ve Şapka ve Ayakkabınızı ”i“ almak isterseniz Bahçekapı'da ERTUĞRUL mağazası dahilindeki dairemize teşrifiniz menfaatınız iktizasındandır. Toptan ve perakende satış. 25 Ağustos Perşembe akşamı ve Cuma günü SUADİYE PLÂJINDA Yeni, artistler tarafından Zengin varyete, dans müsabakalatı” vardır. Dühuliye yok. Meşrubat 50 kuruştur. Yüksek baytar mektebi rektörlüğünden : Mektebimiz dahilindeki küçük sıbhiyei hayvaniye memur mek- tebinin 15 ağustos 932 tarihinden itibaren kaydı kapânmıştır. Bey- hude müracaat edilmemesi. 5 1 LİRAYA YUZU ILE KULTUYU YASTIK İstanbul'da Çakmakçılar, Sandalyacılarda Kuştüyü Fabrikasında kuştüyü- nün kilosu 100 kuruş, yüzü ile yorgan 12, şilte 10 liradır. Kuştüyüne mahsus kumaşlar bulunur. 'Toptan satışa tenzilât vardır. Tel, 23027. Aankara'da satış mağazası: SALTi FRANKO Nafıa vekâleti içme suyu komisyonundan: Komisyon Ankaraya yirmi kilometre mesafedeki'Elmadağında Sekipınarı denilen menbadaki kaptaj ameliyesine müteallik imalâtı pazarlıkla münakasaya vazeylemiştir. Z Pazarlık 1/9/932 tarihinde saat 16 da Ankarada içme suyu ko- misyonu dairei mahsusasında icra kılınacaktır. 5 Pazarlığa dahil olabilmek için talipler bedeli keşfin!9/,7,5 nisbe- tinde olan 112,5 liralık teminatla, ticaret odası vesikası ve iktidarı fennilerini müşir vesaiki getirmelidirler. İ Talipler bu husustaki proje ve şartnamei fenniyi komisyondan ler. .. uy ee Emniyet Sandığı Müdürlüğünden: Kevser hanım ve Mustafa Mümtaz, Arif Ali beyleğin 812 hesap numaralı borç senedile istikraz eyledikleri meblâğ;* mukabilinde Sandığımız namına merhun bulunan Kasımpaşada Hacıferhat ma- hallesinde Pirinççi sokağında eski 29,29 Mü. ve yeni (45, 47 Nolı ve seksen altı arşın arsa üzerinde bir çatı altında ahşap üçer katta birifici katlarında zeminleri malta birer taşlık ve 45 numarada bir helö, üç müşterek kuyu her ikisinde kömürlük ve odunluk: ikinci katlarında birer oda, birer ufak sofa, 47 numarada bir belâ, üst "katlarında birer oda, birer ufak sofayı ve on iki arşın arsa üzerinde iki mutfağı havi iki hanenin tamamı. vadesi hitamında borcun ödenmemesi hasebile müzayedeye çıkarılarak 600 lira bedel muka- bilinde müşterisi Nihat bey namına kat'i ihalesi yapılmış ise de mumaileyhanın teferrüğden imtina eylemesi üzerine tekrar müzaye- deye çıkarılmış ise de hasbelicap tehir edilmiş olan müzayedesinin 3/9/932 tarihine müsadif cumartesi günü saat on beş buçukta icrası mukarrer bulunduğundan talip olanların mezkür gün ve saatte Sandık idaresine müracaat eylemeleri lüzumu ilân olunur. su. İnhisarlar Umum Müdürlüğünden: Cibali fabrikası sandıkhanesi için kapalı zarf usulile ve şartname- sine tevfikan (470) metre mik'abı kereste mübayaa olunacaktır. Bunun (190) metre mik'abı tam boy ve (280) metre mik'abı da kı- sadır. Münakasaya iştirak edecek taliplerin şartnameyi komisyondan almaları ve teklif ve teminat mektuplarını 29/8/932 pazartesi günü saat (14 1/2) a kadar Galatada “İnhisarlar Mübayaat komisyonuna tevdi etmeleri ve o saatten sonra kat'iyen zarf kabul edilmiyeceği. Müzayede ile satış Ağustosun 26 ıncı cuma günü sabah saa 10da Şişlide Bulgar çarşısında İzzet paşa sokâğında Sadi Coppola apar» tımanının 12 numata'ı dairesinde mev- cut. bilcümle nefis veimüzeyyen eşyalar müzayede suretile kılacaktır. Dokuz parçadan mürekkep asri mükemmel oda takımı, oymalı ceviz;masif defa yemek oda takımı, 3 parçadan mürekkep pan- tazot takımı, aynalı ye aynasız dolaplar. 63 parçadan ibaret *kayet Zarif kristal bakara takımı, 135 parçadan mürekkep mükemmel porsilen sofra takımı, bir hayli biblolar, asarı atika, muhtelif vazo- lar; arjantiri ve sajip, muhtelif salon takımları, yataklar, j muhtelif perdeler, yağlı boya tablolar, sedefli tâbuteler, akaju kolonlar, portmantolar, elektrik, avizeler ve abajurler;j 60 parçadan mü- rekkep , çatal, bıçak.itakımları, mutfak takımı ve sair lüzumlu» eşyalar, «Heyl» markalı nefis Almân piyanosu, Acem ve Anadolu halilari» ve seccadeleri. Pey sürenlerden 100 de 25 teminat alınır. Liseler Alım Satım komisyonundan; 26/8/932 tarihinde ihale edilme! üzere kapalı zarf usulile mevkii münakasaya konulan mekteplerin Fizik alâtına mahsus masa Ve, dolaplarıu ihale günü olan 26/8/9$2 tarihinin cumaya müsadif oldu; anlaşılmış ve 31/8/932 tarihinğ müsadif çarşamba günü ihale güni olarak tesbit edilmiş olmakla keyfiyet tashihen ilân olunur. (Ankara'nın en büyük Kitap, gazete've | ri Y ki AKBA İLETTİ ACİLL LA KIL Lİ GEKA Her lisanda gazete fe LİL LEY) RE ANE ve mektep levazımı Her türlü Fotoğraf İLAY Rİ ve amatör işleri O ele | ie ri Komple satılık Ev eşyası Adres: Ankarada Tahtakale Abdullah ef. lokantası civarin- da Hallaç Mahmut çıkmazı No. 14 haneye müracaat.