25 Ağustos 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

25 Ağustos 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

ia Kiz lem . Roland Toutain Genç fransız artisti Amerikaya gidiyor Fransız artistleri arasında Dug- lasa benziyen biri var: Roland Toutain... Bu benzeyiş çehre ve vücut itibarile değil, tip ve cam- bazlık noktasindardır. Filhakika Roland da Duglas gibi mükem- mel bir cambazdır. Yükseklerden atlar, mükemmel koşar, duvarlara tırmanır, balık gibi yüzer... Genç fransız artistinin bu me- ziyetlerini şehrimizde gösterilen bazı filimlerde görmüşüzdür. Ame- zikalılar bu tarzda cambazlıklara bayılırlar. Bunun için genç fransız artistini çok sevmişlerdir. Duğlas gerçi elan filim çeviri- yor. Fakat yaşı elliye yaklaştığı için artık eskisi gibi koşup atlıya- mamaktadır. Bu sebeple Ameri- kalılar filimlerde eski Duglası göremiyorlar, atlayıp sıçramağı seyretmek ihtiyacını tatmin ede- miyorlar. Bir Amerikan filim şirketi bunu nazarı dikkate alarak Roland Toutaini Hollivuta davet etmiştir. Roland Ingilizce bildiği için Ame- rikada kolayca filim çevirebilir. Fransız artisti teklifi kabul etmiştir. Fransada çevirmekte olduğu filimler bitince Amerikaya gidecektir. Amerikada kaçakçılığa ait bir çok filimler çevirecektir. Asri sinema da sesli filim gösterecek Şehrimizde büyük (sinemalar arasında yalnız Asri sinema şim- diye kadar sesli ve sözlü filim göstermiyordu. Bu sene bu sinema da sesli filim gösterecektir. Bunun için Bauer sisteminde ve çok mükemmel makineler getirt- miş, bir çok güzel filimler ankaje etmiştir. Bu suretle sesli filim gösteren büyük sinemaların adedi yediyi bulmuştur. Olimpiyat ve artistler Loos Angelos olimpiyatları mü- nasebetile sinema artistlerinden bir çoğu işlerini güçlerini bıraka- rak olimpiyada gelen milletdaşla- rile birlikte vakıt geçirmişlerdir. Bu sebeple sitüdyolarda birkaç hafta hiç çalışılmamıştır. Olimpiyatların bitmesi en ziya- de filim şirketleri müdürlerini memnun etmiştir. Iki komik Laurel ve Hardy Avrupaya geldiler Amerikalı meşhur komik Laurel ve Hardy Londraya vasıl olmuş- lar, bir müddet orada kaldıktan sonra Fransaya geçmişlerdir. Biri şişman, öteki zayıf olan bu iki komik Londrada büyük tezahü- ratla karşılanmışlardır. Iki artistin istasyondan çıkışları pek garip olmuştur. (Laurel, Hardy'yi, istasyonlarda hammal- ların yük taşıdıkları arabalardan birisine oturtmuş ve kapıya kadar bununla taşımıştır. Halk bunların geçişini kahkahalarla seyretmiştir. Şişman Hardy şapkasını çıkararak mükellef bir otomobilde imiş gibi sağa sola selâm vermiştir. Iki artist bir müddet Fransanın eğlence şehirlerinde kalacaklar ve gelecek ay Amerikaya döne- ceklerdir. iL Mrb Gl a ilim el ir millet uyanıyor i istiklâl mücadelesine dair olan bu filmin çevrilmesine başlandı ad Bir millet uyanıyor filminden bir sahne Ipek filim müessesesi tarafından tesis edilen stüdyoda türkçe filim vücuda getirilmesine hararetle devam ediliyor. Şimdiye kadar bir filim hazırlanmış ve ikincisine başlanmıştır. Ilk filmin ismi “Karım beni aldatırsa..., dır. Bu filim bir öperettir. Harici kısımları Moda ve Suadiyede çekilmiştir. Şimdi dahili kısımlarının ikmaline çalışılıyor. Ikinci filim (milli mücadeleye © dair bir eserdir. Ismi “Bir millet uyanıyor,,dır. Senaryosu Nizamed- din Nazif bey tarafından hazır- lanmıştır. Filimde İstiklâl harbinin bütün safhatı gösterilmektedir. Şimdiki halde filmin Çanakkalede Akbaş cephaneliğinden cephane- lerin alınarak Anadoluya kaçırıl- masına dair olan kısımları çevri- liyor. Bu maksatla Ertuğrul Muh- sin bey ve artistler Çanakkaleye gitmişlerdir. Artistler arasında Emin Beliğ, Ercüment Behzat ve meşhur komik Naşit beyler de vardır. Bu filmin çok güzel bir eser olacağı ümit ediliyor. Ipek filim bundan mada “Ana- fartalar, isminde bir filim de çevirmeğe karar vermiştir. Bundan başka bir kaç öperet filmi ve küçük komediler de hazırlanmak- tadır. Dercettiğimiz resimler yeni filme aittir, yukarıdaki Akbaş cepha- neliğine taarruza hazırlanan ku- vayi milliye mensuplarını göste- riyor. Aşağıda cepbaneler ele geçirildikten sonra Anadolu ya- kasına ne suretle nakledildiğini canlandırmaktadır. RT sürekli, Greta Garbo Artist Isveçte de münzev' hayat yaşıyor Greta Garbo niliayet İsveçe vasıl oldu ve Gothembourg de karaya çıktı. Artist şehir civarında küçük bir ev kiralamıştı, burada sakin, münzevi bir hayat yaşamak istiyordu. Fakat her taraftan vukubulan tehacüm üzerine evi bırakarak izini kaybettirmiş, or- tadan kaybolmuştur. Bir çok gazeteciler, bilhassa Amerika gazetecileri o günlerce Gretayı aramışlardır. Fakat artis- tin izini bulmak bir türlü kabil olamamıştır. Bir rivayete göre artist, İsveçin en şimaline, karlar, buzlar arasına kaçmıştır. Burada herkesten uzak vakit geçirmek emelindedir. Gretayı karaya çıkarken gören- ler kendisinin çok yorgun oldu- ğunu söylüyorlar. Filhakika artist senelerden beri (omütemadiyen stüdyoda çalışarak çok yorulmuştu! Fakat bu günkü yorgunluğun yalnız bundan ileri gelmediğini iddia edenler vardır. Bunlar ma- nevi yogunluğun Gretayı çok muztarip ettiğini söyliyorlar. Greta âşık mıdır ?... Şimdiye kadar ortaya bir çok şayialar çıkmıştır. Bir aralık Gretanın Con Cilbertle, bir aralık Ramon Novarro ile seviştiği sölyenmiştir. Fakat bunların bepsinin asılsız olduğu anlaşılmıştır. Maamafih Greta Garbonun gizli bir aşk çektiğini, bu itibarla mesut olmadığını iddia edenler pek çoktur. Hattâ bir İsveç gazetesi: “ Greta, oAmerikaya gitmeyip İsveçte kalsa, orta halli bir adamla evlenecek, iktimal daha mesut olacaktı,, diyor. Mısırda sesli filim Mısırın tanınmış artistlerinden Fatma hanım Rüştü, meşhur rejisör Rex Ingranın idaresi altında bir sesli filim çevirmektedir. Filmin ismi “izdivaç , tır. Xx Fransız artistlerinin ekserisi tatil yapmışlardır. Bunlardan bir kısmı Fransanın cenup tarafına, bir kısmı dağlara gitmişlerdir. Eylül iptidasında her tarafta ye- niden faaliyet başlayacaktır. x» Berlin stüdyolarında satılmış nişanlı kız isminde bir filim çevriliyor. 4 hafta istirahat Lilian Harvey Juan les Pins'e gitti Sevimli sinema artisti Lilian Harveyin bir kaza geçirdiğini ve bu kaza neticesinde başından yaralandığını yazmıştık. Lilian yirmi gün kadar hasta yatmış, bir aralık hayatının tehlikeye girmesinden korkulmuştur. Fakat artist tehlikeyi atlatmış ve iyileş- miştir, Şimdi nekahat devrini geçir- mek üzere Fransanın cenubunda Juan les Pins'e gitmiştir. Lilian, Jaan les Pinsde dört hafta kalacaktır. Ondan sonra Berline giderek Conradt Veidt ile birlikte bir filim çevirecektir. Bu filim 1850 senesine aittir. Hlian yeni filminde o“ kongre eğleniyor , gibi güzel birşey olacağını ümit ediyor. Lilian bu filmi bitirdikten sonra Hollivuta gidecektir.