8 Eylül 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

8 Eylül 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

| Yeni mevsim | Eylülden itibaren sinemalar açıldı Eylül ile beraber sinema mev- simi geldi. Şehrimizdeki büyük | sinemalardan bir kısmı pazartesi gününden itibaren yeni sene İ o programlarına başladı, bir kısmı ise de bu akşam açılıyor. Bu sene şehrimiz sinemalarının hepsi çok güzel filimler getirtmiş- lerdir. Bunlar arasında bilhassa Alman ve Fransız filimleri nazarı dikkatı o celbediyor. Amerikan filimleri nisbeten azdır ve yalnız büyük ve pek meşhur artistlerin çevirdikleri filimler intihap edil- miştir. | Şimdiye kadar sinemalar üçüncü * dördüncü derecede filimlerle açı- i dır, ancak teşrinievvel ortalarına doğru büyük filimler gösterilmeğe başlanırdı. Bu sene bilâkis hemen bütün sinemalar tanınmış artist- lerin o filimlerile yeni mevsime giriyorlar Bu sene sinemalar umumiyetle fiatlerini indirmişlerdir. Bu tenzilât yüzde 20-30 derecesindedir. Sine- ma sabipleri, halkın para sarfet- i mek kudretini hesap ederek bu | suretle tenzilât yapmakla herhalde çok muvafık hareket etmişlerdir. * Warner Bros Amerikan şir- ) keti, meşhur Alman rejisörü Max” Reinharta renkli bir filimi idare etmesini teklif etmiştir. İİ 4 Sp : : Meşhur komik Harold Lloyd yeni bir filim çevirmiştir. Filmin ismi Movie Crazydır. Filimde kadın rolünü Constance Cummings yapıyor. Bu filimde bir çok komik sahneler vardır. e Yeni yıldızlar Hollivutun genç yıldızları arasında en çok temayüz edenlerden ,biri de Sarı Maritzadır. Aslen ingiliz olan bu yıldız bir müddet Almanyada filim çevirmiş ve geçen sene Hollivuta gitmiştir. yi Şarlonun filmi Yeni filim de sözlü olmıyacaktır Şarlo, uzun süren bir devriâler seyahatinden sonra nihayet Holli vuta vasıl oldu ve yeni bir filin çevirmek için hazırlıklar yapmağ: başladı. Şarlonun yeni filminin de zöz süz olacağı (o anlaşılıyor. Yalnı; “şehir ışıkları,, (o gibi filim sesk olacaktır. Şarlo her filiminde başka bir kadın artistle oynar. Bu filimde baş kadın artist rolünü kimir yapacağı henüz malüm değildir. Bu hususta bir çok isimler söy- lenmişse de bunlardan hiç biri doğru değildir. Şarlo şimdiki halde filmin sa- naryosunu hazırlamakla meşguldü: Bu iş bittikten sonra artisti seçe- cektir. Şarlo ile eski karısı arasında çocuklarının film çevirmemesi yü- zünden bir ihtilâf çıkmıştı. Şarle hayli uğraştıktan sonra nihayet eski zevcesile aralarındaki talâk mukavelesine, ( çocuklarının hiç bir zaman filim çevirmiyeceklerine dair bir madde koydurmuştur. X* Geçende ölen artist köpek Rin Tin Tinin çocuğu filim çe- virmek için terbiye edilmeğe baş- lanmıştır. O Köpekte çok istidat görülüyor. » Pola Negri hollivutta yeni den hastalanmıştır. Kazanan, kaybeden Sesli filimden en çok kimler istifade etti? Son iki sene zarfında Fransada filim sanati çok terakki etmiştir. Bu sebeple yeniden bir kaç stüdyo açılmış, yeni filim şirket- leri teşekkül etmiştir. Fransaya gelen ecnebi filimlerin mikdarı gittikçe azalmaktadır. Almanyada da filim sanatı çok ilerlemiştir. Almanyaya Amerika- dan pek az filim geliyor. Esasen bir müddettenberi hükümet ecnebi filimlerini kontenjana tabi tutmuş- tur, Ecnebi filimler ancak prensip dahilinde Almanyaya girebilmek- tedir. Sözlü filimden en çok istifade eden Almanya ve Fraüsa olmuş- tur. Burada filim şirketleri muhim kârlar temin ediyorlar. Halbuki Amerikada filim (şirketlerinin vaziyeti pek iyi değildir. Diğer taraftan şimali Avrupz- da da filim sanati gittikçe inkişaf etmektedir. Ben Lyonun çocuğu Iki sene evvel Bebe Daniels ile evlenen Ben Lyyonun geçende bir çocuğu dünyaya gelmiştir. Ben Lyon bundan çok memnun olmuş ve ebeye 200 dolar fazla para vermiştir. Ebe bu paranın fazla olduğunu söyleyince Ben Lyon: “ Çocuğum bundan fazla eder, alınız , demiştir. a Kârlı seyahat Bir iki ay dinlenmek için Av- rupaya gelen Moris Şövalye ya- kında merkezi Avrupayı dolaşa- caktır. Moris iptida İmânyaya gidecek, sonra Viyana ve Peşteyi ziyaret edecektir. Fransız artisti bu şehirlerde büyük tiyatrolardan birinde her akşam bir kaç şarkı söyliyecektir. Buna mukabil gecede 75 bin frank yani takriben 6500 lira alacaktır. Yeni yıldızlar Hollivutta artistler arasında yapılan A Em sevimlilik o müsabakasını Susan Fleming kazanmıştır. Bu genç ve güzel artist son zamanlarda “Bir milyonluk riras,, isninde Lir filim çevirmiştir. i