27 Eylül 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

27 Eylül 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

e Şe emme See ge ero ee ouiamlapmmmmr ymm #iilMaRENNNENNNNNNNİ > — m Xa, O, Sahife 4 27 Eylül 1932 Balon yarışı Gordon benet kupası musabakası dün başladı Rüzgârın istikametine göre balonlardan bazılarının hudut- larımız dahiline inmesi muhtemeldir. Van Orman tecrübe uçuşları yapıyorken Gordon benetin balon yarışları İçin vazettiği kupaya ait beynek milel müsabakalar 1905 senesin- den beri her sene muhtelif mem- lekellerde © yapılmaktadır. Bu tarihten beri, harp zemanı isti na edilmek üzere, ber sene yapılan müsabakalar geçen sene yapılamamış , bundan dolayı bu S#eneki müsabakanın ehemmiyeti bir kat daha artmıştır. Müsabaka 26 eylülde yani dün İsviçrede Bal şehrinde başlamıştır Müsabakaya muhtelif hükümet bayraklarını taşımakta olan 15 kadar balon iştirak etmektedir. En sön yapılmış olan 1930 mü- ” sabakasında Gordon Benet mükâ- fatını kazanmış olan Godyir balo- punu idare eden Amerikalı Van Orman ahiren msmleketimizi ziya- ret etmi; Kendisile mülâkat eden bir muharririmize demiştir: “Balon müsabakalarında insan nereye düşeceğini bilemez. Bu bir talih meselesidir. Aferikada vahşi at ziye düşmek ihtimalle dalma silâhlı olarak havalara uçtum. Fakat diye kadar velev tecrübe için olsun silâhi kullan mağa vesile olmadı, Rüzgâr daima beni garba doğru attı. Son seya- hatimde İspanyaya, oradan Brezilya istikametine atıldım. Fakat safram kâfi olmadığından Brezilyaya çık- mayarak yolda bir Felemenk va- puru tarafından kurtarıldım. Bu dafa taliin kendimi şark istikametine © atmasını temenni ediyorum. Rüzgâr müsait olup Türkiyeye inecek olursam pek bah- tiyar olacağım. Gordon Benet kupası dokuz defa Amerika beş defa Belçika ikişer defa İsviçre ve Almanya we bir defada Fransa tarafından kazanılmıştır. Tamir edilecek Sokaklar Son iki senede Nişantaşında Cabi sokağı, Mektep sokağı ve diğer bir sokak yeniden inşa edilmişti. i Cabi sokağına müvazi olan Şsir Nigâr sokağının da tamiri #akarrür ettiğinden bu sokağa ait taşlar ihale edilmiştir. Yakında sokağın inşaatına başlanacaktır. Vali konağı caddesinin | filim stüdyosuna kadar olan kısmıda tamir edilecekti Bundan başka Emin efendi s0- kağının da çok O harap olduğu görülwüş, sokak © içindeki açık oyukların tehlike (teşkil ettiği nazarı dikkati belbetmiştir. Bu sırada bu sokağında tamir edik esi düşünülüyor. Esrar kaçakçıları Cürmü meşhut halinde yakayı ele verdiler ötede olduğu kendisi: Celâl isminde birinin beride esrar. satmakta haber alınmış, zabıta takibe başlamıştır. Celâl meyvahoş civarında kah yelere girip çıkarken memurlar kendisini yakalamak istemişlerdir. Celâl yakalanacağını anlayınca elinde bulunan bir kaç küçük paketi atarak kaçmaya başlamış- tr. Fakat buna muvaffak ola- mamış, paketlerle birlikte yaka- lanmıştır. Paketlerin içi satılmak Üzere sarılmış esrar parçalarla dolu olduğu görülmüştür. Celâlin cepleri arandığı zaman 1 okka kadar esrar daha bulun” muştur. Çenberli taş civarında Faik is- minde bir adamda dükkânında esrar sattığı haber alınarak araş tırma yapılmış burada da bir mik- tar esrar bulunmuştur. Celâl ve Faik adliyeye teslim edilmişlerdir. Hastanelere ecza alınacak Bu sene hastanelere müracaat eden fakır hastaların omikdari geçen senelere nazaran çok daha çoktur. Bu itibarla hastanelerin tibbi ecza mevcududa azalmıştır. Belediye, hastanelerin eczayi tibbiye ihtiyacını temin için yeni- den ecza mlbayaa etmeğe karar vermiştir. Belediye, hastane ve dispanserlerin ilâçsız brakılmama- e er Tabelâlar hakkındaki karar Şehrimizde ticarethanelerin asa- cakları tabelaların türkçe kısmı mutlaka daha büyük, diğer lisandaki Javhaların da gerek hacım, gerek yazı o puntusu ititbarile daha küçük olması ev- edildiği halde buna riayet edilmediği görülüyor. Bu tarzda hareket edenler bak kında takibat yapılacaktır. Kavgada hem yaralandı, hem 187 lirası kayboldu Kâmil ve Yaşar isimlerinde iki kişi Şehzadebaşında bir kahvede otururlarken aralarında — kavga gıknuş, Yaşar bıçakla Kâmili ba- cağından tehlikeli surette yarala- mıştır. Kavga esnasında Kâmilin ce- binde bulunan 187 lirasıda kay- bolmuştur. Yaşar yakalanmı; taneğe kaldırılmıştı Kâmil has- (aksam teri) İstikrazlar Tahvilât Elektrik Teamvan ASS) Hat, daha Şark d. yolla D, Mead gümrükler Baya mali Bagdat, Teaakeriye Çek flaileri larin va idm Küyerk Bale yi Par er ve Mine va0s alası rimel izn1s | ina ze va m 39,81 sin 309025 Amsterdam Moskova 1,9546) Nuk (e) kuruş a dalin mina) öper Melina iz) vie 10 et 2-) 10 6 Balan 7 rene 1 re © İsg e ilen 20) iie lar 3 | Aecaye 30 bare Çek Tü) Hank 29 Eylül perşembe akşamı: MAJİKE SİNEMASINDA HACI KASIMIN BUYUSU Fransızca sözlü film, AKŞAMDAN AKŞAMA Bizde fikir hayatı durgun mu, değil mi? (Baş tarafı üçüncü sahifede) saha canlanmak ıktıza eder, Bizde, eskiden, fikri bir mahsul meydana getirmek demek, sırf edebi mah- sul meydana getirmek demekti, Onun için, şimdi anketciler: — Bizde fikir hayatı durğun mu, değil mi?- deyince, muhataplerinin aklına, derhal selis nesir ve muh- kem kafiye geliyor. Halbuki, geçenlerde, bir yazımda bizim neslin, - eski nesilden farklı olarak - edebi cephesi yanında bir de iktisadi ve içtimai cepheye malik bulunduğunu. anlatmıştım, Bunun için de, kısa bir zaman zarfında neşrolunan Şevket Sü- reyya, İsmail Hüsrev ve Hüse- yin Avni beylerin âdeta bi içtimai — mektep | teşkil eden eserlerinden bahsetmiştim. Sonra, Erzarumlu bir muallimin Ahlat harabelerinin tetkikini ve buna dair bir eser meydana getirdiğini anlattım. Son günlerde, Hasan Halet bey isminde bir elektrik mübendisi- mizin fransızca yazılmış bir kita- bını gördüm, Bu zat kendi teşebbiis ve gayretile tam Avrupai bir eser meydane getirmiştir. İndustrie electriyue et les Tessources motrices de la Targüie isimli bu kitap fransızca olarak yazılmıştır. Türkiyedeki elektrik Sanayii ve muharrik sanayii tetkik ediyor. Gayesi, “garplı müleşeb- bislere memleketimizi tanıtmak. (Bu kitaptan başka birinde mu- fassalen bahsedeceğim.) Bütün bu saydığım eserler, bu son ayın ; neşriyat mahsulleridir. Onun için, anketçiler: — Bizde fikir hayatı durgun- mu, i?- diye sordukları vakıt, bunları Omazarı (itibara almamızı ve yeni neslin eskisinden deha geriye gittiğine zahip olma- mamızı tavsiye ederim. (Va - Nü) Genç bir bahriye zabitimiz vefat etti Genç bahriye zabitlerimizden yüzbaşı Nuri Arif bey, verem hastalığından kurtulamayarak Ka- lamışlaki evindeir tihâl eylemiştir. Kendisi, hükümet tarafından Çe- koslovakyada (o bir sanatoryoma gönderilmiş, fakat yapılan teda- viye rağmen hastalıktan kurtula- mamıştır. Nuri Arif bey, milli mücadeleye iştirak eden en genç zabitlerimiz- den biridir. Batum - Trabzon ara- sında orduya cephane taşımak hususunda büyük fedakârlıklarda bulunmuştur. Son zamanlarda Hukuk fakülte- sine devam ediyordu. Neşeli ve zabitiydi, arkadaşları kendisine marti kaptanı ismini vermişlerdi. Maı taptanın cenazesi, dün bahriye zabitleri, sevdiği © arkadaşları tarafından hürmetle © kaldırılmış, o Eyipteki mezarlığa defnedilmiştir. Ailesine ve arkadaşlarına taziyet beydn eyleriz. Üsküdar icra memurluğundan: Bir deynin temini zemninda mah. cuz ve paraya çevrilmesine karar verilen. şirketi teşebbüseye sit hisse senedati ile Esnaf bankasına sit senedat 1/10/9032 tarihine mü- sadif cemartesi günü saat Il de İstanbal dördüncü vakıf hanında Hslısın ve tahvilât borsasında açık artırma suretile satılacağı ilân olur. Bu perşembe akşami teşrif edecek olan Mevsimin en şen ve en şuh Fransızca opereti : NE SEVIMLİI?. Henry Garat ve Meg Lemonnier Du Perşembelen itibaren ALEMDAR Sinemasında İstanbal beşinci iora memurlu. undan: Mahcwz ve satılması mukarrer konsol, ayna, komedin, karyola, halı, ve sair eşya 4/10/ 932 tarik salı günü seat (9) den (12) ye kadir Mecidiye köyünde Mecidiye caddesinde 3 No li hane önünde bilmüzayede satılacağından talip olanların mahallinde hazır | elenmaları ilin olumur. Radyo İ er eyiüi Sah akşamı | istanbul — 15 orkestra, 19,30 saz hanım, 1,23 teçinni, 2238 gramefon Bükreş (0012 m) — 1040 gramo #00, 20 ray orküstes, 20,80 konferans, 2046 şarkı, 21.05 radyo orkestzas, Budapeşte (606 m. ) — 1980 ransızen dere, 20 calan. orkeirası, 21 konrerans, “21,80 komedi, 24 çipan mülki Londra 656,8 m) — 1905 orkes tra konser, 21 konser, 58 dans masikis. Paris (1580) — 20 üyaire gunu, 2,80 grmifan, 21 çarka hn 2140 çen, 21,45 senlenik konser, Prağ (4686 m) — 1820 Alman radyo neşriyat, 20 çıgan susikis 20,35 musahabe, 20,30 çarkı, 22 sener mik orkestra, 28,10 cazbanı, Roma 412 in.) — 21,45 konser, 28 komedi, canta konser Varşova (1411 m) — 19 konlerane, 1920 dans musikisi, 20,10 yeuhteli 31 hale konseri, 21,80 edebi parçalar, 20,05 konsera devam, 22,60 vadyojurna, 38 dans musikisi, Viyana (6172 m.) — 1915 musa: habe, 2080 radyojurma, 2040 balk konseri, 81,60 komedi, 2,85 radyolu, 22,50 dans mask 28 eylül çarşamba istanbul — 16-190 Numan efendi ya Müşerref E. 1980-31 orkestra, 31- 22 Menir Nuraddin hey, 22-98 gramofon. Bükreş (0942 m) — 1940 game fon, 20 keman, 20,30 müsahabe, 2645 konser, 21,15 piyano, Budapaşte (6506 m.) — 19 iter yanca ders, 19,00 halic şarkılar, 20,30 konferans, 20,45 salon orkestrası, 29 piyano, 20 havadis, dans musikisi, 24 çlğan iski Londra (855,51n) — 10480 orkestra, 2i dans orkestrası, 22,30 musiklli ko medi, 23,20 dans musikisi. Paris (1725. ) — 20 müsahabe, 20,80 tibbi mısahabe, 21 edebi kraat, 21,40 moda gunu, 2145 radyo tiyat. rosu, 23 gramofoniz konser, Prağg (4888. m.) — 10 alman rad yo naştiyat, 20, kaman, 900 kenfe rana, EL opera, 28,30 radyojumal, Roma (4418m.) — S1 game fon, 2lü tibbi müsahabe, 21,45 mimi Pinson operası. Varşova (1411 m.) — 20,10 muh teli, 20,80 radyojuranl, 91 Perağdanı maki Viyana 617,2 m.) —18.85 müsahabe, Prag operasında verilen temsilin 3,60 Fadyo Jura, 24 konser, Her sene ikiz doğuruyormuş Adanaya tâbi kamışlı nahiye merkezinde oturan demirci Meh- met ustanın ailesi iki senedir İkiz doğurmaktadır. Bu senede gene bir karında iki çocuk doğurmuş” tür ve bu üç senede doğan altı çocuğu da yaşamaktadırlar. Şu hesaba göre usta Mehmedin üç Senede alti çocuğu olmuştur. Komal Niyazi boy vo arkadaşları vo Sonia Hanımefendi... KOCANIZ sizi ALDATIYORSA ve siz de sonderece muztarip oluyorsanız ARTİSTİK Sirenesn ALİCE COCEA Si Kocam Beni Aldatırsa... HARRY BAUR - RENE LEFEVRE - tarafından. Pek yakında ASRi Sinemada Kahkaha kralı MALEK'i sebhar CONCHİYA MONTENEGRO ila beraber tamamen İspanyolca sözlü ye şarkılı emsalsiz bir komedi car MALEK HARBE GiDiYOR filmitde göreceksiniz. Metro Golduyn-Mayer filmi GLORYA'da BİR YENİLİK Müşterilerini dalma zaemmun etmeği düşünen Glorya Si mesi Yadiiyeti, BU pi şembe akşamı Koyazra ve Suzy oyuulkları Pes Şarkik « Aşık Rahibe. Beyilli Şarkacı > Hilmi ile başlıyacak can lik gala müsame- kesira en iyi musiki ginaslar tavafından teşkil & miştir. Her akşam dinliyere. iniz Jaz-orkesirası «Aşık Ras hibe - Sevilli Şakacı: gül yksek. bir filmi, seyircilere daha müsait, bir hava içinde Gösterip dinletecek ve ona bir rizgâh olacaktı İstanbul mahkeme asliye birinci ticaret dairesinden : 20 eylül 932 tarihine müsa Salı günü saat 2ide Kız kulesi civarında Türk bandıralı İnönü puru ile Sovyet bandıralı Çatır- dağ vapuru arasında vuku bulan müsademeye m Çatırdağ süvari noviç efendi tarafından mahkeme- nize verilen raporun tastiki talep edilmiş olduğundan deniz ticaret kanununun 1065 nci maddesi mu- cibince tetkikikat için 3/10/932 tarihine müsadif pazartesi günü saat 14 e kararlaştırılmış. Bu işle alâkadar olan herkesin rapor alınırken yevm ve vakti mezkürda mahallinde bizzat bulunmağa veya veklini göndermeğe salâbiyette olduğu ilân olunur. Tetanbel ikinci icra memurlu. undan : Bir borçtan dolayi malı. cuz ve paraya çevrilmesi mukı Ter elbise ve öairenin 20/9/9032 tarihine müsadif perşembe günü saat 12/13 de Beyoğlunda Istiklâl caddesinde 116 numaralı mağazada açık artırma suretile satılacağı» dan taliplerin yevmü mezkör ve Saatte mahallinde hazir bulunacak memura müracaatları İlân olunur. Tstanbil mahkemei asliye birinel Hcaret driresinden * Mahkemece satılmasına karar verilmiş olan ve Galatada perşembe payarında Ku yamcu sokağında 7 numaralı ardi- yede mevcut bulunan bobinlere Sarılmış tahminen 30 ton antimür vanlı kurşun telleri almağa talip olanların 3/10/0532 pazartesi saat 10,30 da mahallinde hazır bulun maları ilân olunur.