27 Eylül 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

27 Eylül 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

öksürük romatizma Mevsim hastalıklarına karşı bazı tavsiyeler Öksürük, boğaz ağrısı, ve ro- matizma sancıları bu mevsimin baş- hea hastalıklarıdır. Havaların sıcak, bir gün serin gitm bafif bir ter üşütülmesinden ileri gelen bu. rahatsızlıklara dikkat edilmelidir. Hararet ldüğü zaman hemen doktora müracaat etmelidir. Hararet olmadığı tak- dirde evde yapılacak ilâçların çok faideleri görülebilir. Öksürük için gece yatarken bir fincan sıcak sütlü ıhlamur, yahut kaynatılmış hatmi kökünün Suyunu içmek iyidir. Eğer öksü- sük fazla ise bir bardak sıcak ve çok şekerli su. içine bir likör kadehi rom , bir tekerlek limon koymalı, karıştırmalı ve yatarken içmeli Boğa: ısına karşı bir fincan ihlamur içine dört beş damla teinture d' ide (tentür diyot) 'damlatmalı ve bununla gargara yapmalıdır. Bikarbonatlı su ile gargaranın da çok faidesi vardır. Romatizmaya gelince bu muziç #ancıyı geçirlen basit bir ilâç vardır. Eczaneden (Fleur de 80- fre) denilen toz halinde kü- kürt almalı, Her sabah dizle. rinden şikâyet eden hastanın ço- rapları içine bu toz halinde kü- kürtten bolca serprneli ve çorabı öylece giydirmeli, Üç bafta bu tedavi yapılmalı. Bu müddet zar- fında sabah ve akşam birer bar dak şu içmeli. bardak su ile yarıyarıya kalıncıya kadar kaynatmalı, soğuk olarak içmeli, iye Bu tedaviye üç hafta devam silâhimeli, on gün terkettikten sonra Fâvne üç hafta tekrar etmeli tecrülğu basit ilâcın pek çok vaka- #“jârda hastayı tamamile iyileştir. diği görülmüşti Türk sigarası Lezzeti güzel ve çok hafif bir bisküi Avrupada Türk sigarası ismi verilen bu bisküiler iyi yapılırsa gayet nefis olur. Harcı şudur; Üç yumurta akı, kırk beş dir. hem ince şeker, yirmi iki buçuk dirhem tereyağı, yirmi dirhem wp, bir tutam vanilya, Yumurta aklarını kadar tel ile vurmı eritilmiş tere; unu, — vanilyayı koyarak / karıştırmalı, Tamlanısış bir tepsi içine gayet AM kurabiye şeklinde olarak dizmeli ve çok kızgın fırında pişirmeli. Tepsiyi fırından çıkarır çıkarmaz ince kurabiyeleri kaldır. a gibi ğa terketmeli, gayet hoş olan bu ran gir. bir yavarlıyarak dirhem yeşil anason, dirhem iki diş karanfil, yarım dirhem (Cochenille| denilen, İarmızı boya, > Bunları havanda hafifçe döv- yeli ve üç yüz dirhem ispirto 4 sonra başka bir şişeye süzerek içine bir dirhem sekiz on damla dam» —— m — — Apartmanların ekserisinde ya- tak odaları küçüktür. Bu odalar ancak yatakları ve dolabı alabi- Jiyor, tavalet masası için yer kak miyor. Buna mukabil pençere önünde duvarla pencere arasında boş iki zaviye kalıyor. Burasından. istifade etmek ve az masrafla bir tuvalet mahalli vücuda getir- mek kı Bunun için iki tarafa adi tah- tadan birer raf yaptırmalı, rafları altlarından büyük çivilerle tuttur- malı, Rafların üzerine keten birer örtü koyduktan sonra köşeye bir ayna yerleştimeli, aynayı da yanla- rında duvara mihlamalı, Aynanın üstünü gene bir tabta ile kapa buraya bir kâse, bir vazo, Raflardan birinin üzerine fırça tarak, levanta, kolonya şişeleri, pudra kutuları koymalı. Duvarın iki tarafına küçük birer elektrik lâmbası konulunca hem odayı süsler hem de gece rahatça tuva- liger raf üzerine iki katlı bir de üzerine bir vazo, iki elektrik lambası konunca odanın şekli ta- mamile değişir. Iki köşeye birer tahta iskemle, üzerlerine perdenin kumaşından birer yastık konulursa iş tamam olur. Iskemlelerle kütüp- hane, ve raflar arzu edilirse yağlı boya ile boyanabilir. Sonbahar tuvaletleri ve kısa ceketler Havalar serinleyince mevsimlik elbiselere rağbet başlar. Bu sene giyilecek mevsimlik tayörler her seneden büsbütün başkadır. Ce- ketler ya aynı kumaştan ya kürk- ten, veya kadifeden kısa olarak yapılmaktadır. Kısa tüylü ince kürkler çok kullanılmakta, — ceketin hemen yarısı kürkten yapılmaktadır. Bir kaç model dercediyoru elbise üzerine brayşvanztan bir bolero “elbisesinin kol ağızlarına aynı kürkten enli bir bant kon- muştur. Şapkası da aynı kürkten- dir. — Bej kostüm üzerine kahve rengi kadifeden kısa kollu, bir ceket, Sol. tarafa iki düğme ile iliklenen ceketin yakası bej ve kahve rengi yollu kumaştan ya- pılnıştır. Şapkası kahve rengi kadifedendi U — Sakız rengi yünlüden tayyör. Kollarının yukarısı şişik, aşağısı dardır. İçinde, yeşil, siyalı kırmızı, ve beyaz çizgili bir bluz Elbi ve aynı vardır, Şapkası çizgili kumaştan yapık- Başlar. İW — Demir pası rengi krep birman bir elbise üzerine ince beyaz hermin kürkünden bolero. kolları uzun, boleronunki kısadır. Şapkaları krep birman ile kürkten karışık yapılmıştır. V — kuru üzüm rengi elbise, Boleronun yakası, ve kolları brayş- vanz kürkünden yapılmıştır. Şap- kası"da' aynı kürktendir. kumaştan bir. eşarpı ar Masaj yerine geçen bir tedavi tarzı Ciltte kırışıklar olmaması masaj en iyi çaredir. Fakat bazı kimselere masaj güç bir iş gibi Ayni neticeyi elde etmek Derince bir leğen içerisine dört bardak kaynar su koyduktan sonra içerisine bir tatlı kaşığı aselbent aynı miktar şap atmalı, başı bir havlu ile örterek leğen- den çıkan buğuya çehreyi on dakika kadar tulmalı, Sonra havluyu leğendeki suya batırarak yüze koymalı ve bir iki dakika bırakmalı Nihayet soğuk su içerisine bir kahve kaşığı iyi sirke, yarim kaşık gül suya ve dort beş damla aselbent karış- trarak yüzü yıkamalı, yumuşak bir havlu ile silmeli Büyük ipekli mendilleri temizlemek usulü Kaşkol gibi kullanılan büyük ipekli mendilleri yıkamanın usulü vardır, bunlar alelâde ipekliler gibi yıkanmaz. Temizlenecek mendil | soğuk sabunlu su içerisinde yıkanır s0- Zuk su ile çalkanır. Diğer taraf tan sekiz bardak su içerisine avuç kepek koyarak kaynatmalı, bir tülbentten süzerek, bu su içerisinde mendili dört saat ka- dar bırakmalı sonra mendili güzelce sıkmalı, açık havada göl geye asmalı, tamamile kuruma- dan, hafif nemli iken ütülemeli Eldivenlerin sağlamlığı nasıl anlaşılır? Eldiven satın alırken sağlam olup olmadığını anlamak için di- kiş yerlerini muayene etmek lâ- zmdır. Eger tirenin "geçtiği yer» lerde beyaz noktalar varsa © ek divenleri almayınız. Derisi çürük” tür, iki giyişte yırtılmak ihtimali vardır. İncir marmelâdı Lezzeti güzel, çok besleyici bir reçel İncir marm lezzeti hoş bir reçeldir. Bilhassa çocuklar bunu seve seve yerler. Gıdı fedkalâdedir. Aynı zamanda pi rilesi kolaydır. Bu marmelât şu suretle yapılır * Bir okka için bir okka şeker hesabiyle incir ve toz şeker hazırlanır. İncirler gayet olgun olmalıdır, Bunların saplarını kes- tikten sonra ayırmalı, Derin bir tabak içerisine bir kat kesilmiş incir bir kat toz şeker koymalı serin bir yerde on iki bırakmalı. Sonra tabak- taki incirleri bir tencereye boşalt- marmelât kıvamına gelince im- dirmeli ve şişelere boşaltmalı. Beyaz podösüet ayakkabılarını, temizlemek Beyaz podösüet ayakkabılarını temizlemek için kelay bir usul; Ince dövülmüş toz. halinde kolaya bir zımpara ını baz tırmalı ve ayakkabının. üstüne veli, Zımpara kâğıdı, ayak bında olan lekeleri törpüliyerek alir; kola ise kundürayı beyazlar; “amm