16 Ekim 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

16 Ekim 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Sahife 10. Akşam Resim sergisi gib Almanyada büyük bir fotoğraf sergisi açıldı Yeleğin cebine küçük makineler. Leipzig,i0 (Hu- sasi) — Alman fotoyrafçıları bus raö> büyük bir / beynelmilel fotoğ- £ raf sergisi açmış- lardır. Leipzig'de Grassi müzesi: salonlarında açı: lan bu sergi fo- toğrafın bilhassa © © umumi harpten sonra halk arası da ne kadar mi bim bir yer tuttagunu göste riyor.. Bu sergi- ye 24 muhtelif Tnemleket iştirâk Ş Şahıs sergiye 2305 resim gönder Miş, fakat jüri heyeti yaptığı teb kik neticesinde bunlardan 897 resmi teşhire lâyık görmüştür. Re- simlerden başka fotoğraf makine ve aletleri de teşhir olunmuştur. Insan bu sergiyi gezdikten sonra fotoğraf ve resmin hakiki mahi yetini anlıyor. Teşbir olunan re simlerin bir çoğu, yağlı boya ve fırça ile yapılmış tablolardan, çok daha manalı ve güzellir... Burada "gördüğümüz resimlerin mevzuu, tıpkı bir yaglı boya resim ser; sinde gördügünüz labloların mev- zularının aynıdır. Meselâ şurada bir leylâk, onun yanında akşam güneşinin altında bir kumsal, yanında bir portre, yağmurlu bir bava, bir kenarda bir çarşı, pençerede yuvarlanan yağmur damlaları, bir asma köp- rünün kemeri, bir hindi, piyano çalan kadın, çıklak kız, bir balet, Rom: köy dansı... a beynelmilel bir sergisinde tesadüf edilecek mev- zular... Her bir resim esasen büyük tablolar kıtasında, Hepsi büyütül- müş. Gayet küçük filimlere alın- miş, 4X4 veya 4X6 yahut niha- yet 6X9 büyüklüğünde... Sonra büyütülmüş, işlenmiş, büyütülmüş ve nihayet her biri canlı birer tablo olmuş. Resimlerin hiç biri parlak kâğıda çekilmemiştir. Her- biri yarı nattır. iyah renkli kâgit pek nadir. Ekserisi muhtelif renklerde, Her bir mevzu kendisi için ayrı bir renk istiyor. Salihli muallimleri Salihli, 14 (Hususi) — Bu cuma günü kazamızın köyleri de dahil olduğu halde bütün muallimleri yeni müfettiş Cemil beyin riyaseti altında toplandılar. Mesleki, terbi- yevi bahisler üzerinde görüşüldü. Sonra muallimler birliği yapıldı. Selâmi bey Altay bey kâtipliğe, .veznedarlığa o Hulüsi beyler de âz: Memleketimizde bir tesanüt halinde yaşayan ve diğer zümrelerin gıptesini celbeden bu yekvücut kuvvetin mesaisinde mu- vaffakiyetler dile İspanyada grevler Barcelone 15 (A&.A.) — Men- Sücat sanayii grevi, tevessü et mekte Mühim bir iplikbanenin. kapısı önünde bir bomba bulun- muştur, Bu memleketlerde 415 sığabilecek kadar Mesafeyi ölçme aletine malik küçük fotoğraf 'makinei den biri Yelek cebine sığacak kad küçük, fakat çok güzel resim çeken fotoğrat m: bi Ve muvafık renk verildiği tak- dirde canlanıyor, manalaşıyo, Almanyada son seneler içinde küçük fotografa karşı büyük bir rağbet uyanmıştır. Herkes küçük fotograf kullanmaktadır. Bu foto- grafların pek çoğu yelek ceplerine bile sığacak kadar küçüktür. Fakat) bunların adeseleri pek ziyade kuvvetlidir. Burada | kullanılan o fotograf öletleri hep ufacık, yelek cebine bile sıgacak büyüklükte. Fakat gayet kuvvetli adeseli Öyleki elektrik ışığında bile enstantene resim alınabilir. Fiatları 60 liradan 150 liraya kadar değişi Fransada bir sui istimal Paris, 14 (ALA. ) — Tayyare Sui istimali meselesinde tahkikat esnasında çıkarılan ve delil kıy- metinde olan bazı yeni vakalar üzerine Acro Postal kumpanyası idare meclisi reisi Bouillaux La- font ile murahhas özâ hakkını baiz bulunan oğlunun şirketler hakkındaki kanına riayet etme- mek suçundan dolayi zannaltına alınmalarına karar verilmiştir. Hasır iskemleler kalktı Bursa, 14 — Belediye kahve- lerdeki hasır iskemlelerin mikrop yuvası olduğunu göz önünde tutar rak, bunları tahta sandalyalarla tutmuştu Bu iş için verilmiş olan müddet bitmiştir. Kahvelerdeki | bütün hasır iskemleler kaldırılmıştır. değiştirmeğe kahvecileri mecbur | sebep olmuştur. Bir taraftan yı bozulmuş, köprüler yıkılmıştır. toprak kayarak iki ev yıkılmıştır. kümet deri coşgun suları görülüyor. Itfaiye mutahassısı değil Ifaiyeyi ıslah etmek üzere bir itiaiye mutahassısının geldiği ya- zılmıştı. Yaptığımız tahkikata göre gelen zat itfaiye mutahassısı değildir. Belediyenin yangın sön- dürmek için Avrupadan getirttiği köpük cihazını belediyeye satan fabrikanın mümessilidir. Bu zat, köpük cihazının belediyece tesek- lümünde hazır bulunacaktır. Getirilecek itfaiye mutahassıs nın kim olacağı tetkik cemiyetinin daveti tetkik cemiyetinin dünkü mushamızdaki davetname- sinde birinci teşrin denilecek yerde sehven ikinci teşrin denil miştir. Âza beyler 17 birinci teşrin 1932 pazartesi günü saat 14 te Dolmabahçe sarayında top- lanacaklardı Bisklli imalatı artıyor Türkiyede biskiii imalâtı gittikçe ilerlemektedir. Yapılan bir hesaba re, İstanbuldaki | fabrikalar, günde iki ton bisküi yapmakta dırlar, Bu mikdar, memleketimizin ihtiyacını temin etmektedir. Bir iki biskül fabrikası, Suriyeye, Irana bile bisküi satmaktadır. Türk taril Geçen hafta Fransanın cenubunda Nice han bulmuşsa alıp götürmüştür. Zarar ve zi Il yolları ve şimendiferleri tamir ettirmiştir. geçmesi lâzımdır. Resmimizde felâkete uğrıyan yerler görülüyor. Yukarıda solda Saint Maximde dalga- ların hücumundan sonra sahilin hali, Sağda yıkılan bir köprü, ortada tamamen su içinde kalan Saint Maxim gazinosu, aşağıda solda bozulan şimendifer hattı, Sağda Saint Raphaelde Garonme nehriaini n çok bilyüktür. Nice şehri Tütün piyasası Izmirde bu hafta içinde satış. başlıyor İzmir 14 — Bugünlerde tütün piyasasının. açılması bekleniyor. Muhtelif © kumpanyaların hafta içinde tütün almağa başlıyacakları söylenmektedir. Kumpanyaların mübayaa memurları tütün mınta- kalarnı dolaşmaktadır. Bunlar köy köy gezerek tütüm- leri. iyi olan yerlerde tütünleri kendi kumpanyalarına satmalarını tenbih. ediyorlar. Mamafih bu sade bir tenbihten ibarettir. Bir taahhüt yoktur. İzmirde incir salışı Izmir, 14 — Mevsim iptidasın- dan 8 teşrinievvele kadar borsada 7,106,600 kilo incir satılmıştır. Son hafta Satış gören incir fiati Tuştur. Son hafta zarfında yapılan ih- racat 3,310,594 kilodur. Mevsim iptidasından 7 teşrini- evvele kadar 8547 ton 222 kilo incir ihraç edilmiştir. Geçen sene aynı tarih zarfında 8,966 ton 283 kiloluk sevkiyat yapılmıştı. borsada 5-25 ku zarfında de müthiş bir fırtına çıkmış fırtına bir çok zararlara şiddetli yağmurlar yüzünden ber tarafı seller kaplamış, demir yolları Diğer taraftan denizin dalgaları karaya hücum ederek sahillerde ne de Cimiez denilen yüksek kısımda rda bazı hayvanlar sular tarafından sürüklenerek ölmüştür. Hü- Fakat diğer zararların tat iri için uzun zaman Tetkik seyahati Salihli 14 (Hususi) — Manisa valisi Fuat o beyle mebusları Osman, Saim beyler şehrimize geldiler. Vali bey idari işleri meşgul oldu ve mektepleri gezdi. Mebus beyler de halkla temas ettiler. Bir gece kaldıktan sonra tetkik seyahatlerine devam et- mek üzere memleketimizden ay- raldılar, Keroin içilen bir kahve Beyoğlunda bir kahvede heroin i haber alınarak araştırma yapılmıştır. Bu araştırmada kahvede oturan müşterilerden iri o isminde e üzerinde paketlerde heroin ulunmuştur. Dimitri ifadesinde bu heroinleri kahvede garsonluk eden Murat isminde birinden aldığını söyle- miştir. Tahkikatta Muradın bu kahve de müşterilere gizli gizli e satmakta olduğu tesbit e« Muratıda yakalınaral akika başlanmıştır. /Edirneye faydalı yağmurlar yağdı Edirne 14 (A.A) — Dün gece memleketin aylardanberi bekle- diği yağmur bir saat kadar bir müddet yağmıştır. Fakat bugün gene sıcaklar çok fazladır. Sıcak- lik derecesi 30 dur. 00 aa meyan. MANN