24 Kasım 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

24 Kasım 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

24 Teşrinizmni 1932. Greta Garbo Avrupada filim çevirmeğe başlıyor mu ? Son günler zarfında Greta Garbodan gene sık sık bahsedil- meğe başlandı. Buna sebep artis- tin Avrupada bir seyahate çık masıdır. Greta İsveçten Danimar- ka ve Felemenğe gitmiş, oradan da Fransaya geçmiştir. Fransada bir müddet kaldıktan sonra Ak manyaya gidecektir. Artist kendi hakiki ismile seya- hat etmektedir. Kendisinin tanın maması için yüzünde daima kalın bir tl bulunuyor. Fakat buna men hemen her tarafta gaze- | teciler artisti tanımakta ve mü: lâkat yapmak için kendisini sılış- tırmaktadırlar. Greta Pariste bir çok sualler karşısında kalınıştır. Artist bun- lara pek kısa bir cevap vermiştir. Bu cevapların hülâsası şudur: Amerikada? çok yorulmuştum, şimdi dinleniyor ve Avrupa mem- ieketlerini geziyorum, Evlenece- ğim hakkındaki şayialar asılsızdır, böyle bir şey düşünmedim. Şim- diki halde filim çevirmek aklım» dan geçmiyor Bu kati sözlere rağmen bazı gazeteler Gretanın evleneceğinde | ısrar ediyorlar. Bir kısım gaze | ieler ise Almanyaya gidince orada filim çevirmek için bir kontrat ımzalıyacağını — iddia ediyorlar, Gretanın Avrupada filim çevir. mesi muhtemel olmakla beraber ik böyle bir şey düşünme daha bir müddet istirahat edeceği muhakkak addolunıyor. Moris Şövalye ile Jeanette Mac Donald'ın bir) görmektedir. Resmi te çeyirdikleri “Bu gece beni sev,, filmi çok rağbet bu filmden bir sahneyi gösteriyor. Harold Lloyd Paristeki stüdyoları geziyor Fransada o bulunmakta elan Harold Lloyd geçen hafta Paris civarındaki Paramount stüdyolarıni i Harold. stüdyoya, , Filira gevirmediği zamanlar. gözlüksüz gezen Haroldu kimse tanıyama- mıştır. Bazı memurlar gözlüklü olan kardeşimi Harolda benzet- mişler, ona doğuru koşmuşlardır. Harolda stüdyoların her tarafı gezdirilmiş, artist bu sırada çev. rilmekte olan bazı filimlerin çevi rilmesini seyretmiştir. Harold Fransızca yalnız “ Evet, hayır, mükemmel , gibi bir kaç kelime biliyor. Görü buna çok teessüf etti ve demiştir ki: *Bir zamanlar bütün emelim gelip Fransada filim çevirmekti Söğniz abes “bur peki kolaydı. e Halbuki şimdi buna imkün> yaba. (Eu syader Bari teessüf ediyorum. ,, X Bir zamanlar çevirdiği Le garçonne filimile çok şöhret ka- zanmış olan Fransız artisti France Dhelia uzun seneler filim haya tindan wzak durduktan sonrü tekrar filim çevirmeğe başlamıştır. Artist şimdi. “Paris yumurcağı, isminde bir filim çevirmektedir. X Genç Fransız artisti Anna bella yakında evleneceğine dair çıkan haberleri tekzip etmiştir. Yeni bir jön prömiye Amerikada yeni bir jön prömiyn çok rağbet görmektedir. Bu artişt Gary Granttır. Genç artist bilhassa komedilerde | çok muvaffak olmaktadır, Yeni bir filim Hangisine gönül e Paris sinemalarında: “hangi gönül versem ?.. , isminde bir filim gösterilmeğe başlanmıştır. Filmin baş artistleri Marie Glory Helene Perdicre, Noel Noel, Margueritte dir. Filimde bir de- likanlının iki genç kızdan hangi ni. terçih edeceğini gaşırması Filmin en hoş sahnesi Margue- sitte Morena tarafından çevrik miştir. Margueritte Morena bu filimde uzak bir şatoda yaşıya yeniliklerden uzak duran yaşlı bir kız rolünü yapıyor. Artist şehre gelmek için otuz sene evvelki otomobili kullan- maktadır. Filim rejisörü arıyarak böyle eski bir otomobil bulmuştur. Mar- gueritte Morenanın bu otomobille şehre girişi ve sokaklardan geçişi çok eğlencelidir. Sinema haberleri # Samuel Goldvin, meşhur alman yıldızlarından Anna Sten ile iki senelik bir kontrat aktet- miştir, * Hollivutta senaryo yazan artistler bir klüp açmı X 1932 senesi zarfında İsveçte İsveçte beş büyük filim şirketi vardır. * Moskovada Rus on beşlnci senesi münasebetle yapılan merasim fi X Fay Wray, “Beraat etmiş kadın,, isminde bir filim çevi mektedir. X Uzun müddet hasta yatan Rende Adarte iyileşmiş ve Hok livuta gitmiştir. Fakat artistin daha bir müddet filim çevir. miyeceği anlaşılıyor. Daniels çalışıyor Hamile olduğu için bir müddet filim hayatından çekilmiş olan Bebe Daniela yakında yeniden filim çevirmeğe başlıyacaktır. Pu münasebetle artistin yeni bir resmini dercediyoruz. AŞ A MAŞ AN A AM