26 Kasım 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

26 Kasım 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

Eğlenceli bir filim: Evdeki pazar çarşıya uymaz! Sade bir mevzu çok güzel canlandırıldı Evdeki pazar çarşıya uymaz filminden bir sahne: Heinz Rühmann ile Berlin 19 ( Hususi) — Alman- yada son günler zarfında yeni bir filim gösterilmeğe başlandı: Evdeki pazar çarşıya uymaz. Filim çok şen ve neşelidir. Oy- niyan artistler çok muvaffak olmuşlardır. Filimde baş rolleri Otto Walburg, Heinz Rühmann ve Tony von Eyek yapıyorlar. Filmin mevzuu şudur : Büyük bir bisiklet yarışı yapı” hıyor. Bu yarışta birinci gelene #altın bisiklet, adı verilen büyük bir. mükâfat verilecek. Şan ve şeref ide caba... Yarışa üç kişi giriyor. Bunlar- dan biri eski şampiyon Ervin Banz. Hermann Spcelmans, diğeri €ski gazete müvezzii (Heinz Ruh- mann) Willy, üçüncüsüde cenubi Amerikai © Radriguez | ( Horry Hardt) tir. Eski şampiyon bu yarışı behe- mehal kazanmak istiyor. Bunun için iki yarışçıyı para ile satın almağa kalkışyor. Cenubi Ame- rikalı buna razı oluyor. Fakat genç Willy yarışı kazanarak bir iş bulmak istediği işin uzlaşmaya razı olmuyor. Willy aşıktır. Sevgilisi Hani (Eyek Tony von) bir bisiklet sa- tıcısının kızıdır. Fakat işi olmadığı n kızın babası delikanlının is- mini bile işitmek istemiyor, Willy yarışa girmek için bisik- lelin iki tekerleğini değiştirmek mecburiyetindedir. Halbuki cebin- de metelik yok. Bunu enlayan genç kızın kardeşi babasının dükkânindan iki tekerlek aşırarak Wiliyin kulubesi önüne bırakıyor. Willy bunlarla bısıkletini hazır- İsyor, Fakat bu sırada iki tekerlek çalındığı meydana çıkıyor. Genç kız bunla Willinin çaldığını zannederek Willye soğuk muamele ediyor. Zavall: delikanlı teessür içinde dir. Bu, tecssürle yarışte geri kal ik hakkındaki teklifi kabul ediyon, ği Tony von Eyck Nihayet yarış başlıyor. İlk dev- rede önde eski şampiyon gidiyor, Diğer ikisi geride | kalıyorlar. Ikinci devrede Genubi ameril inin geldiğini görünce bozarak öne geçiyor. Eski şampiyon buna kızıyor ve Willy “delikanlı, sana gene parayı vereceğim, fakat bebembhal sö- zünde durmayan şu adamı geçme- isin, diyor. Bunun üzerine Willy bakiki kuvvetini gösteriyor, yarışı kaz Bıyor, alkışlar arasında mükâfatı alıyor. Bu arada genç kız iki tekerleği Willynin değil, kardeşinin aşır dığını öğreniyor. Tabii barışıyor- lar. Genç şampiyon iş buluyor, Film çok eğlen- eelidir. Henz Ruhmann bu rolde o ka- dar büyük bir muvaffakıyet ka- zanmıştır ki birden alman sanat- kârlarının en ön safına geçmiştir. Henüz Rühmanm'ı biç değilse “Cennet yolu, filminin almanca- sından tanırsınız, Benzin deposun- daki üç kişiden Amerikan göz lüklüs İ © Telâşsız, heyecansız hareketleri ile en şen sahneleri kahkaha dalgaları doğuracak bir meharetle başardığı gibi, çok ağır ve acı sahneleri, seyircilerin ta içine işleyen bir kuvvetle canlandırıyor. Bundan sonra Heinz Ruhmann bir şöhret ve bir şabsiyet olmuştur. Tony von Eyek ise tâm genç bir alman kızı tipi. Bundan daha tabii bir canlandırış olamaz. Diğer rollerdekiler de hep mu- vaffak. olmuşlardır. * Meşhur rejisör Lubitsh'in yakında bir filimde © oynıyacağı söyleniyor. | X* Bütün Felmenk vapurlarma birer sesli filim muştu * İki aydan beri Pariste bı lunan sahne vazii Ronben Mam- Sulian Hollivata hareket etmiştir. makinesi kon- /Kadın güzel olunca! Bu hafta Asri sinemada “Kadın güzel olunca,, filmi gösterilmek: tedir. Filim sevimli artist Lili | Damita tarafından çevrilmiştir. | Mevzu şudur: Loura gürel, fakir bir kız. Bütün hayatı mahrumiyet, zavak kılık, yorgunluk içinde geçiyor. Genç kızın en büyük arzusu bu Sefaletten, bu mahrumiyetten kurtulmal Bir gün moda mağazalarından biri Lauraye bir iş verir: Modellik... Genç kız en güzel elbiselerin için- de vazikesini yapar. Bu sırada Lauranın fevkalâde güzelli essesenin milyoner sahibinin gö- züne ilişir. Milyoner Lauraya aş- İ kını söyler. Ona lüks bir hayat vadeder. Laura milyonerin yal dozlu sözlerine kapılır. Bir müddet Sonra atılacağı parlak, lüks har yat gözlerini kamaştırır. Milyoner- İle beraber yaşamağa başlar. Bu esnada Lauranın karşısına parasız fakat güzel bir adam çıkar. Genç bir gazete muharriri, Laura bu adam için ber şeyini, serveti, lüks hayatı bırakır. Fakat gazeteci zengin olmak için cenubi Amerikaya gider. Hayatta kimsesiz kalan Laura pek müşkül zamanlar geçirir. Aç kalır. Nihayet peşini bırakmıyan milyonere tekrar dönmeğe mec bur olur. Bir taraftan genç gözele mubariri hayatını yapmış, zenğin ve meşhur olmuştur. Laurayı bulmak için cenubi amerikadan müs gelir. Fakat artık Laura aşkını para ile satan bir tüccar haline girmiştir. Buna raj men genç kadın muharrir gene bütün fedakârlığı yapmağa hazırdır. Fakat delikanlı bunu kabul etmez. Lawra da her şeyiJ bırakır, eski fakir hayatına döner. Filimden bir sahne Meşhur iki Alaman artisti | Meşhur Alman lerinden Liane Heid ile Güstav | Frühlig atina ve Pire yoliyle Mı- sıra gitmişlerdir. İki artist orada, yeni gösterilecek bir filmlerinin ilk temsilinde bulunacaklardır. sinema artist- Artistlerin Mısırdan Suriye ve İ Toros yoliyle ve tirenle dönmeleri ihtimali vardır. Bu taktirde Istan- bula uğrıyacaklardır. Mamafiği | Trieste tarikile © dönmeleri de. muhtemeldir. Malek evleniyor filminden bir Malek evleniyor Bu. hafta Glorya sinamasında “Melek,, evleniyor, filmi gösteril- mektedir. Filmin balıca artistleri Jeanne Helbing, Moyo Françoise Rosay, Andrö Luguet, Lyo Lys ve Buster keatondur. Mevzu şu- dur: Yet iyi bir delikanlıdır. Sevgi- lisi Virjina ile evlenmek istiyor. Fakat Virjinanın bir ablası var: ” Anjelik., Ablası evlenmeden evel Virjina kocaya varmamağa yemin- lidir. Bunun için Jefne yapıp yapıp müstakbel baldızı Anjelike bir kısmet bulup baş göz etmek isteyor.. Baldız evlendikten sonra sıra kendi düğünlerine gelecektir. Nihayet bir gün Jef zihni bu mesele ile meşgul otomobille işine giderken bir adama çarpıyor.. Kazazede Reji isminde bir genç tir, Hemen bundan istifade etmek isteyen Jef Rejiyi otomo- biline alıyor. Onu tedavi için nişanlısının evine götürüyor.. Jef baldızına: — Bu adam seni seviyor!, diyor. Rejiye de: — Aman Verjina sana abayı yaktıl, diye yumurtlıyor. Jefin bu yalanların — tesirini gösteriyor. biribirlerine âşık olduklarını zan- peden Virjina ile yaralı Reji sahi- den sevişmeğe başlıyorlar. Niha- yet mesut gün yaklaşıyor. Iki genç luz çifte düğün yapıyorlar. Şövalye ve Pagne! Meşhur fransız Moris Şövalye gelecek sene Avrupaya gelerek Fransada kati surette yerleşeceğini ve münhasıran fıran- sada filim çevireceğini söylemişti. Son haberlere göre şövalye ile meşhur Fransız piyes muharrirle- rinden Marcel Pagnel aralarında irket yaparak birlikte çalışa- caklardır. Marcel Pagnel senaryoları ha- sarlıyacak, bunların bir kısmını Şövalye, bir kısmını başka artistler gevirecektir. artisti X Bir filim çevirmk için Mek- aya giden Lily Damita ve Joseph Sehent işlerini bitirerek tayyare ile Hollivuta dönmüşlerdir. X Raguel Torres büyük bir filim çevirmeğe başlamıştır. * İsveçte tarihi ve terbiyeyi filisnler çevirmek üzere başvekilin reisliği altında bir şirket teşekkül etmiştir. hne Veda busesi Bu hafta Majik sinemasında veda busesi filmi gösterilmekte” dir. Veda busesi Richard Barthek- mes tarafından çevrilmiştir. Mevzu Amerikanın ille zamanına git Meksikada zalim bir derebeyi vardır. Harkens... Bu adam civar- daki ahaliye pek ziyade zulüm etmektedir. Fransisko isminde genç bir delikanlı da Harkensin düşmanıdır. Gene adam bu zalim derebeğinin cakasına tahammül edemiyor. Bir gün Harkensin gifliğine girerek onun bütün ko- yanlarını kaçırıyor. Buna fena halde kızan Har kensde intikam almak istiyor, gizlice | Fransiskonun © babasını kendi adamlarına — öldürtüyor. Fransiskonun bir kız kardeşi ve Rozito isminde bir de nişanlısı vardır. Kız kardeşi © havalinin zabıta ami nişanlıdır. Zabi- tanın bütün tahkikatına rağmer Harkensin katil olduğuna dair bir ip ucu elde edilemiyor. Bunu gören Fransisko babasr nın katilini kendi elile cezalam dırmağa karar veriyor öldürüyor. Ablâsının nişanlısı olan zabıta amiri ketil olarak Fransis koyu yakalamağa karar veriyor. Fakat oda Fransiskoya derin bir arkadaşlıkla bağlıdır. Ona kı ması için 10 dekika mühlet ve yor. Fransisko sevgilisinin dudak- larına son bir veda busesi kon- durduktan sonra atına atlayor, dağ yolunu tutuyor. Sinema haberleri # Meşbur Alman artisti Brigitte Helm yakında büyük bir casusluk filimi çevirecektir. Erkek rolünü Gerhard Lanprecht yapacaktır. X Universal Amerikan şirketi reisi Carl Laemmle Parise gelmiştir. x» Colette Darfeuil ile Andre Roanne, “ Colette ve zevcesi , isminde bir filim çevirmeğe baş” lamışlardır. * Charlot Lys&s ve Florelle “La damen de ehez Maxim's,, isminde) bir filim çevirmeğr baş- lıyorlar. » Pariste “Beş para, isminde bir filim çevrilecektir. » Harry Baure başı, isminde bir başlıyor. ve onu film Bir adamın lim çevirmeği