June 21, 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

June 21, 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

YA 470 9 alamam JA HNM si AMİNDAN DA SANAN, A Sahife > e vi 2 A KŞAM & 21 Haziran 1934 Alacak yüzünden Şahinşah Hz. imaj Bu Sabahki 'Felgraflar a ll Bir alacaklı borçluyu ve çırağını ağır surette yaraladı Dün gece Fincancılarda alacak Yüzünden bir cinayet olmuş, iki kişi ölüm halinde yaralanmıştır. Vaka şudur: Fincancılarda sandıkçılık ya pan iranlı Ali ile Hasan isminde diğer bir sandıkçı ötedenberi re- kabet yüzünden geçimsizlik yapı- yorlarmış. Bunlardan Hasanın da Aliye bir miktar borcu varmış. Ali rakibini sıkıştırarak parayı yorsa da Hasan parası olmadığını söyliyerek kendisini başından s vıyormuş. Dün gece alacaklı Ali gene Ne- sip Ali hanında Hasanın dülkünt- na giderek parayı istemiş ve bai rip çağırmıştır. Bu yüzden aralı rında kavga başlamıştır. Dükkân- da bulunan çırak araya girerek bunları ayırmak istemişse de Ali fena helde hiddetlenmiş ve beli, den kamasını çekip Beşi yüne saplamıştır. Tehlikeli suret- te yaralanan Beşir kan içinde ye- Te yuvarlandıktan sonra gözleri dönen Ali bu defa da kamayı Ha- sanın karnına saplayıp bağırsak larını deşmiş ve kamayı yaranın üstünde bırakıp kaçmıştır. Biraz #onra cinayeti haber alan polisler yetişmişler ve ölüm halinde kan içinde yatmakta olan Hasanla Be- şiri hastaneye kaldırmışlardır. Ya- Talılara derhal ameliyat yapılmış- tar. Bunlardan Hasanın yarası çok | olduğundan hayatından ümit kesilmiştir. Beşirin da teh- İikelidir. Vakayı müteakip kaçan Ali henüz bulunamamıştır. Zabıta tahkikata devam ediyor. j Balkan tenis şampiyonları geliyorlar Şehrimizde üç gün kalacaklar ve müsaba- kalar yapacaklar Balkan tenis şampiyonları M. Şafer, M. Bokoloviç ve madam Gotisça, bugün Romanya vapu- ile şehrimize geleceklerdir. Şim diye kadar Balkanlarda yapılmış! olan bütün tenis maçlarına işti- rak ederek rakiplerini büyük farkı larla yenmiş olan bu üç şampiyon, ayni zamanda Davis dünya kupası maçlarma iştirak edecek kadar beynelmilel bir şöhret kazanmış- lardır. | Bu üç şampiyon şehrimizde üç gün kalacaklar ve Ateş - Güneş | klübünün © Taksimdeki / tenis | kortlarında gösteriş müsabakala: | ri yapacaklardır. 1 — Bunlar cuma günü öğle | den sonra üçte şampiyonlarımızla singl müsabakalarında karşılaşa- caklardır. Bunlarla singl tenis müsabakası yapacak şampiyonlar | mız Sedat, Şirinyan ve madam | Sigerdir. | 2 — Cumartesi günkü müsaba- | Kalar muhtelit ve çift mü: lardır, 3 — Pazar günkü maçlar re “yanş maçlarıdır. Velâdet gecesi zlran 934 pazar günü rebiülev. velin 12 sine müsadif olmakla om mi Di günü ak- sami (pazar gecesi) Hazreti pey gumberin velidetleri geceni e | Yaramaz çocuklar Avrupanın şarkında yeni anlaşmalar yapılıyor M.Barthou Bükreşe vasıl oldu Bükreş 21 (Hususi) — Küçük itilâf hariciye nazırlarının konfe- ransı bitmiştir. Bu defaki toplan- mühim meseleler görü- ir. Bunların başında kü- nasebatı vardır. Gelecek sy kü itilâf ve Balkan devletlerile “Sov- yet Rusya arasındaki bağ mıntakavi misaklarla kuvvetle. dirilmesi muhtemeldir. Fransa hariciye nazırı M. Bart- hou Bükreşe gelmiştir. M. Bart hou küçük itilâf hariciye nazır- larile görüşecektir, Viyanadan geçerken Viyana 20 (A.A) — Avustur. ya telgraf ajansı bildiriyor Afyonda zelzele Bir çok binalarda çatlaklar var, nüfusça zayiat yoktur, Afyon 20 (A.A) — Dün gece | saat 20 de 15 saniye kadar süren | çok şiddetli hareketi arz olmuş. tur. Bugün saat dokuza kadar fa- devam sılalarla sarsıntılar miştir. Zelzele merkezde olduğu gibi Sandıklı, Dinar, Bolvadin kazala. | rında ayni şiddetle duyulmuştur. Şehir ve köylerde ufak tefek ha- sarat olmuş İse de nüfusça zayiat | olduğu henüz anlaşılamamıştır. | Hükümet konağı ve belediye dai- resinde mühim çatlaklıklar görül- müştür, Mektepler, diğer dairelerde tet- kikat yapılmaktadır. İsparta 20 (A.A) de bu gece seki zelzele olmuştur. et Şehrimiz- yirmi geçe bir Birisi, arkadaşını bıçakla yaraladı Fener civarında iki çocuk arac sında kanlı bir kavga olmuştur. Fenerde oturan on bir yaşlarında Cavit ve İbrahim isimlerinde iki çocuk dün sokakta oynarlarken bunlardan Cavit bir tekme vu- rup İbrahimi yere düşürmüştür. Bundan hiddetlenen Ibrahim de arkadaşına bir tokat vurmuş ve aralarında kavga başlamıştır. ei çocuk sokak ortasında biribirleri- ni epeyce döymüşler, bir aralık İbrahim cebinden bir bıçak çı- karıp Cavidin üzerine atılmşıtır. Cavit bıçağı görünce kaçmaya başlamış, fakat İbrahim arkasın. dan yetişerek bıçağı çocuğun sol böğrüne saplamıştır. Vaka polise haber verilmiş, Ca vit hastaneye kaldırılarak İbra- him yakalanmıştır. Iptidaf mevat tenzilât cetveli Ankara 20 — Muamele vergi kanununun beşinci maddesi mu- cibince Iktisat' ve Maliye vekâlet- derince o müştereken (o hazırlanan | mevat tenzilât cetveli Icra Vekilleri heyetine sevkedilmiştir. Romanya ve Yugoslavya da Bükreşe gitmekte olan Fransız! hariciye nazırı M. Barthou dün iyanadan geçmiş ve tasyonda başvekil © M, Dollfuss tarafından © selâmlanımıştır. İki devlet adamı trenin hareketine | kadar görüşmüşlerdir. M. Barthou bu fırsattan istifade ederek, Fransız hükümetinin, üç büyük devletin 17 şubat tarihli beyannamesine tevfikan, Avustur- n, yalnız istiklâlinin değil, ay ni zamanda Stresa konferansı. nın tavsiyeleri çerçevesi dahilin- ve mali inkişafının dı için İngiltere ve İtalya hi mesaiye devam edeceğini teyit eylemiştir. Viyana 20 (A.A.) — Havas M. Barthou Vi- akşam Avrupa vaziyeti karışık Fakat ümit verici bazı çalışmalar vardır Bükreş 21 (Hususi) — Kü: itilâf daimi meclisi işini bitirdi ve bir tebliğ neşredildi, Tebliğ- de Avrupa vaziyetinde endişeli bazi alâmetler mevcut olduğu, bir kısım devletlerin muahedele- zin tadili talebinde ısrar etmesi, silâhları bırakma konferansının bir neticeye varamaması bu en dişeyi arttırdığı beyan edilmek. tedir. Maamafih muhtelif arasında sulhü muhafaza için ya- pılan anlaşmaların ve silâhları bırakma konferansında emniyet meselesi hakkında Fransız, ingi- liz, Amerika noktai nazarlarının birleşmesinin ümit verdiği ilâve olunmakta, küçük itilâfın sulhü muhafazasına çalışacağı bildiri mektedir. ek devletler tasdik ediyor Bükreş 21 (Husus) — Romanya ve Yugoslavya hükümetleri Bal. kan misakını tasdik etmeğe karar. vermişlerdir. Cenevrede yeni mitler başladı Emniyet komitesi müzakeresi müsait şekilde devam ediyor Cenevre 20 — Silâhları bırakma konferansının. emniyet komitesi toplanmıştır. Şimdiye kadar Ingil- tere emniyet meselesinde müz kereye yanaşmazken bu defa daha müsait bir vaziyet almıştır. ir Avrupa misalı yapılması ihti. mali tetkik edilişi Lokarno anlaşması veya Balkan misakı esası dahilinde mıntakavi mütekabil anlaşmalar yapılması da görüşülmüştür. Müzakerelere uzun zamanlardanberi Cenevrede tesa- | düf edilmemiş bir büsnü niyetle devam ediliyor, yana istasyonunda M. Dollfus ile mülâkatında tabii olarak Stra kon- feransı hakkında da görüşmüştür. Bu hususta alınan uygun malüma- ta nazaran, bu konferanstan dip$” lomatik mahiyette neticelerden ziyade pisikolojik mahiyette neti- celer beklemek icap eder. M. Barthou ile M. Dollfuss tet- biş hareketlerinden de bahseti lerdir. Bu hareketler Stra konfe- Tansının daha ilk dakikalarından itibaren hafiflemiştir. Eğer M. Hitler tarafından M. Dollfussa verilen teminata rağmen bu hare- ketler tekrar çoğalırsa, Avustur- ya daima Milletler cemiyetinin yardımına müracaat edebilecek ve tabii Fransa bu müracaatında ken- disine müzaheret edecekti Takas suüistimali Maznunların kefaletle | tahliyelerine karar verildi Takas sulistimalinden mevkuf bulunan maznunlardan Yusuf Zi- ya ve Faik beylerle Prikli efen- di de tahliyelerini istemişlerdi. Sultanahmet birinci | sulh ceza mahkemesi dün bunlar hakkında, da kararını vermiştir. Bunlar hakkındaki karar da ev- velki maznunlar gibi kanuni ika- metgâh göstermek, tahkikatın her safhasında hazır bulunmaları ve hürriyeti tahdit eder bir ceza ile tecziyeleri tahkdirinde hükmün infazını teminen suçtaki derecesi | iştiraklerinin nazarı dikkate alın- ması kayıtlarını ihtva etmekte dir. Bu şerait dahilinde bunlardan Prikli efendinin beş bin, Yusuf Ziya ve Faik beylerin de otuz be- | şer bin lira kefaletle tahliyeleri kararlaştırılmı Hemşire katili Şerif, hemşiresini namusunu korumak için Idürdüğünü söylüyor Akhisarın Gökçe Ahmet kö- | yünde dört ay evvel Fatma ma mında bir kadın. öldürülmüş ve faili meçhul kalmıştı, Müddeiumumi Muzaffer beyin mahirane tahkikatı geçen hafta bu esrarengiz cinaye- yakalanmıştır. Katilin adi şeriftir ve maktul kadının kar. neticesinde cinayeti şu şekilde itiraf $ «Kız kardeşim Fatma ma çok ağır geliyordu. Son defa Fatmayı Akhisarda gördüm, köye hayvanla gitmek için yola koyulduk. Köye yaklaş- tığımız sıralarda kız kardeşimi öl dür: ü bir çukur açıp gömdüm, Vaka böyle olmuştur. Şim. gelsem de müsterihimdir» de- mektedir. Katil Şerif, köyden irzina tecavüz etmekten de suç- ludur. Yakında muhakemesine ağır ce- rını bir çok defalar beyan etmiş lerdir. Ankara 21 (Hususi) — Muhte- rem misafirimiz Şahinşah | Hz. dün Gazi ve ziraat enstitülerini, hufzıssıhha müessesesini ve An- kara civarındaki Çubuk bendini Ziyaret etmiştir. Rıza Şah Hz, enstitülerde ve hıfzıssıhha raüee: sesesinde gördüğü mükemm. ve Çubuk bendindeki ameliyatı gok takdir etmişlerdir ix camel iü de gezmiş, burada camdan yapılan alât ve edevatın Basil yapıldığını tetkik etmişler» dir. Şahinşah Hz. nümüne hasta- ve Himayeietfali, askeri fabrikaları da ziyaret buyurmuş” lardır. Her tarafta gördükleri ine tizam ve mükemmeliyeti çok tak dir etmişlerdir. Muhterem misafirimiz büyük erkânı harbiye dairesini ve mill müdafaa vekâletini de ziyaret et- mişlerdir. Bursa 20 — Şahinşah Hz. ni istikbal için büyük hazırlıklar ya âliahmere teberrü Muhterem misafirimiz Şahin- iahmer cemiyetirie mühim teberrüde bulunmuşlardır. Cumhuriyet refikimiz bu teberrü- un 100 bin lira olduğunu yazıyor. Uşakta seller (ap tarafı 1 inci sahifede) Muğlada yağmurlar Muğla 20 (A.A.) — Bugün öğleden sonra saat on beşte şid- detli yağın yağmış dereler taş, mış sokaklardan seller akmıştır. Ara sıra civar dağlara yıldırım düşmütür. Dolu ve yıldır Muğla 21 (A.A.) — Dünkü Yağmurla beraber merkezin bazı mıntakalarına dolu da düşmüş tür, Dolu merkezin Doğrek köyü- nün üst tarafından geçerek bu muntakadaki tütünlere biraz za- Tar yapmışsa da yağmur tütünle Tin heyeti umumiyesi için çok fay« dalı olmuştur. Mı 21 (A.A) — Dünkü yağmur esasında Abi köyünün Söğütlü mevkiine düşen bir yık dırım tarlada bulunan iki köyli den birini ağır, diğerini hi rette yaralamıştır. Geçen cuma günü Bodrumda * yağan şidd. ığmurlardan hu Sule gelen seller Misgibi köyünden bir kadın, bir deve ve iki sığırı, denize sürüklemişti Lâstik iptidaf maddelerden alınan resim arttırılıyor. Ankara 20 — Kundura sana” imaye için memlekete gireni etik iptidat maddelerin kilosun: dan alınan 50 kuruş istihlâk res minin 150 kuruşa çıkarılmasına! karar verilmiştir. Kanunda bu sun, retle değişiklik yapılacaktır. o “ Viyanada gizli silâh depoları bulundu Viyana 20 (A, A.) — Polis; Viyananın bir çok yerlerinde Nar zilere ait gizli mühimmat ve bomba depoları bulmuştur. Yedi senelik imar programı Ankara 20 — Ankara şehri Imar müdürlüğünün, Ankara şehe rini imar etmek Üzere hazırladığı 7 senelik imar programı icra vekil leri beyetince kabul edil Siirtte fırtına Süürt 20 (A.A.) — Oldukça kuvvetli bir fırtına olmuş, hastas Benin çatısını rüzgâr atmışlır. su