June 21, 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

June 21, 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

Sahife 8 21 Haziran 1934 NELER OLUYOR? | Deniz altında saray yaptırdı! talyada purlardan altın çıkararak büyük bir servet toplamıştır. Dalgiç di ihtiyarlamış ve Fakat uzun müddet deniz altında yaşadığından büsbütün denizin dibinden ayrılmak istememişti Bu sebeple kendisine hususi bir Ev yaptırmıştır. * Buev sahile pek yakın ki bir adanın önünde ve denizin al- tandadır. Pencerelerinde kalın camlar, içinde elektrik tertibatı, 3 oda vardır. Burası çok iyi tefriş edilmiştir. Evin havasını deği mek için lâzım gelen aletler mev- çuttur. Eski dalgıç ekser vaktini bu ev. 'de geçirmekte, denizin dibini, bu- radaki hayvanların hayatını tet- kik etmektedir. Dalgıç arzu edin- ce, bir asansürle yukarı çıkarak adadaki köşkünde oturuyor. İngilterede kuşlar azat edildi! İngilterede yeni bir kanun ile umum esir kuşlar salıverilmiştir. Bundan sonra öten kuşların her kafeste hangi suretle tutulması, hapsedilmesi ve satılması şiddetle yasaktır. Yalnız ötedenberi ka este beslenen ve bunların yumur- talarından yetiştirilen kuşlar satı- bilecek ve bunlar evlerde mu- hafaza edilebilecektir. Esaretin ilgası i kuş ların azat edilmesi günü İngiltere- de tarihi bir gün olarak karşılan- Baştır. i Çıplaklar düğünü Deyli Telgraf gazetesinin Los Anceles muhabiri bildiriyor: « Çıplaklar mezhebine yani as- gari elbise giymek akidesine men- sup bulunanlar arasında ilk defa bu mezhebin öyini üzerine bu şehrin civarındaki tenha bir köşesinde yapılmıştır. bir ormanın Güvey demiryolu muhafızları dan James Goodmandır. Ünifor- ması sikıcı olduğundan bu mez- söylüyor. i Düğünde gelin ve güveyi ve pa- pas ile otuz kadar davetli hazır bulunmuştur. Hazır bulunanlar Gelin ayaklarında sandal vardı. tezyinat olarak yalnız pırlanta bir izdivaç yüzüğü takmıştır. Nikâh. tan sonra gelin bir kabul zesmi yapmıştır. İlân tarifesi Sabite il 1 Santim, 400 iz ; 20 ul in > 100 k yakelerde > Son lk kfeerimde «30 * Bir ay İçinde 100 santimden fazla ilân verenlere husu: tenzilâtlı tarife tatbik olunur. Mektep ve neşriyat, doğum, nişan, akir, teşekkür ve ölüm, ira, tapu klar için ünsi tarife tatbik amı Gazetemizde eşredilccsk, ilânlar için mürarmat yeri: ilâncılık kollektif Şirketi “Ankara epddesi, Kahraman zade han, Tel, 20094-20095. ten çekilmiştir. Eskişehirde Cuma eğlenceleri Porsuk sahilleri,” otel ve sinema bahçeleri halkın a ettiği yerlerdir Eskişehir 16 (Hu- si) — Her şehrin kendisine göre eğ lence yerleri var- dır. Halk, cuma günleri bu mesi ve eğlence yerlerine kaşarlar. Bir hafta- lık yorgunluklarını Acısını çıkarırlar. Eskişehir de iki senedenberi bu sa- hada çok ilerlemiş» Porsuk suyunun ekrafında kurulmuş evler ve bu evlerin ön taraflarını süsliyen çiçek bah- geleri cuma günleri zilelerin top- landıkları ve eğlendikleri yer- lerdir. Bu gibi bahçelerde eğlenmek ve vakit geçirmek bakkı; ev sa- biplerile ahbaplarına ve misa lerine mahsustur. Diğer halk nasıl eğlenir, haftanın biricik tatil gününü nerelerde ve nasıl geçirir? Eskişehirde halkın en çok rağ- bet gösterdiği yer, akşamları Porsuk kenarda gezmek ve san- dal safası yapmaktır. Bir kısım balk - ki bu, şehrin yüksek taba- kasını teşkil eder - Porsuk oteli nin bahçesine koşarlar. Bu bak- çede güzel bir saz vardır. Eskişehirde Porsuk boyu ve sandalla gezenler Cuma günlerinin ikinci toplantı eri de Park sinemasının bahçe- sidir. Evvelâ kaydedeyim ki bu bahçe, Porsuk otelinin bahçı den daha büyük ve daha güzel dir. Fakat ne yazık ki büyük ağaçların gölgelendirdiği yerlerde giçek yerine yeşil çimen vardır ve bu hal, ona bakımsızlık man- Zarasını vermektedir. Burada güzel ve kalabalık bir saz heyeti vardır. Müşterisinin ekseriyetini de çebrin gençleri teşkil ederler. Cuma günü gün- düzleri saat üçten yediye kı dar saz çalar, geceleri sazla beraber varyeto numaraları gös” te Saz heyetinin bu- lunduğu sahneye ya- kın masalarda otu- ran gençlerin bazan büylük harflerle yaz- dıkları şarkıların isimlerini saz heye- tine gösterdikleri ve bu şarkıların söylen- mesini rica ettikleri görülür. Bu dilekler ir zaman cevap- sz kalmaz. EB söylendikten sonra masadan masaya konuşmalar başlar — Nasıl buldunuz, monşer?.. — Eh... Iyi olmakla beraber fos minör... Bazan öyle sözler söylenir k kelimelerin hangi lisandan olduğu anlaşılmaz. Üçüncü eğlence yeri de Porsuk kenarında ağaçsız bir a Burada da saz vardır. Fakat müş terileri sazdan ziyade sözle meş- gul olurlar. Saz dinliyeceklerine Porsuk üzerinde gezen san dalları seyretmekten zevkalır- har. Eskişehir mesire yerlerindeki hayat ta ayrıca bir mevzu teşkil eder. Kemal Trakyada yağmur Pancar mahsulü çok istifade etti Son zamanlarda Anadolunun ekseri kavalisine faydalı yağmur- lar yağmışlır. Yağmurların yazlık ekinler üzerinde çok iyi tesiri olmuştur. Bu sene Trakyaya pek az yağ- mutakalarda kuraklık vardı. Hattâ pancar mahsulünden de korku- luyordu. Iki gün evvel Trakyanın bemen her tarafına sürekli yi murlar yağmıştır. Pancar zeriyatı bundan çok istifade etmiştir. Yağmurlardan sonra bir müddet- tenberi Trakyada hüküm süren şiddetli sıcaklar hefiflemiştir. Isparta 20 (A.A.) — Şehrimize ve civarına çifçi ve babçıvanları memnun edecek derecede bol yağmur düşmüştü Dinarda zelzele Dinar 20 (A.A.) — Dün'ak- şam yirmiyi elli geçe şarktan garba doğru zelzele olmuş, on saniye kadar devam etmiştir. Muğlada orta maktep talebesinin sergisi Muğla 20(A.A.) — Imtihanları dün biten orta mektep taleb nin el emeklerinden bir sergi açılmıştır. Sergide yağlı boya tablolar, kızlarımızın el işleri, ço- cuk elbiseleri, sulu boya ve kara kalem resimler vardır. Bir katil asılıyor Ankara 19 — Ankaralı Fahred- din efendi ve karısını öldürdüğü / için idama mahküm olan Tursun hakkındaki kararı meclis tasdik etmiş ve müddeiumumiliğe bu hu- susta tebliğat yapılmıştır. Hüküm yakında tirilecektir. Feci bir kaza Iki amele enkaz altında kaldı, biri öldü Edimede, o Karaağaçta çok acıklı bir kaza olmuş ve bir amelenin ölümü, diğerinin de ağır surette yaralanmasile neticelen- miştir. Esat ve Halil adında iki amele Fransızlara sit kız mektebinin duvarını! yıkarlarken, birdenbire duvar takımile yıkılarak enkaz altında kalmışlardır. Bu iki kaza kurbanı enkaz al fından çıkarılarak memleket has- tanesine yatırılmışlardır. Esat, bir müddet sonra hastanede ölmüştür. Muhafız gücü bisikletçiler — Viranşehirde Viranşehir 20 (A.A, ) — Mu- hafız gücü bisikletçiler dün saat 15,30 da Viraşehire muvasalat etmişlerdir. Bisikletçilerimiz 15 kilometre mesafeden atlılar ve şehir methalinde kaymakam ve budut tabur kumandanı, zabitan ve memurin tarafından karşılan- mıştır. Muğla bağları Muğla 20 (A. A.) — Yapılan tetkikata göre vilâyet dahilindeki üzüm bağlarının işgal ettiği saha 1152 hektardır. Bu bağlardan 7 buçuk milyon küsur yaş üzüm istihsal edilmektedir. Bu miktar- dan 3 buçuk milyona yakın kısmı mütebakisi şaraplık ayrılmaktadır. Vilâyet dabilindeki palamut ağacı sayısı da 13,600 küsurdur. Bu ağçlardan 2 buçuk milyona yakın palamut istihsal edilmek- tedir, Buğday alımı Adana Ziraat bankasına mübayaa için emir verildi Adana Ziraat bankası şubesine Çukurovada — köylüden — buğday alımına başlamak için merkezden emir verilmiş, banka da müba- yaata başlamıştır. Ziraat bankası, satın aldığı buğdayları, borsa fiatinin vasatisi üzerinden almaktadır. Mübaayanın ne kadar süreceği belli değildir. Kars vilâyetinden sıgır sevki Kars 20 (A.A) — Kars vilâye- dinden iç Anadoluya sığır sevkine başlanmıştır. Ilk kafile olarak Kayseriye 238, Çoruma 131, Kes- kin kazasına 121 tosun gönderil- miştir. Daha gönderilecek binlerce tosun ve inek; vardır. Bu yıl iç Anadolu için toplanan sığır geçen yılın iki mis Bafra gençler birliği altı yaşında zamanı Bafra ( Hususi ) — 1929 sene- sinde teşekkül etmiş olup içtimai ve bedeni terbiye sahalarında mem- ekete bir çok hizmetler yapan “ Bafra Gençler » kurulu” gunun beşinci yılını doldurması şerefine geçende Halkevi salo- nunda mükellef bir balo verik miştir. | Hususi davetlilere verilen bu | balo denilebilir ki bu senenin ve belki de şimdiye kadar verilenle- rin en mükemmeli ve muvaffa- kıyetlisi olmuştur. Sabaha kadar devam eden balo çok neşeli ve samimi bir hava içinde geçmişti Bu değerli klübümüzün be yıl dönümünü candan kutlal devamlı muvaffakiyet OTOMOBİL VE MOTÖR Balkanlarda otomobil yolları Balkanlarda otomabilcilik ile riliyor. Yapılan istatistikler, Bak kan memleketlerinde otomobiller, rin miktarının çoğaldığını, olo- mobil, kamyon nakliyatının pek ziyade arttığmı göstermektedir. Buna rağmen Balkanlarda yol. lar pek iyi değildir, Yalnız son zamanlarda yolları ıslah işin te. şebbüsler başl Haber verildi man hükümeti bir İngiliz grupu müzakereye girişmiştir. Bu müz zakerelerin mevzuu, Yunanistan» da, memleketin her tarafını biz birine bağlıyan otomobil yoll yapmaktadır. İngiliz. şirketi bu için bir milyon İngiliz lirası sar. fedecekt 1 Diğer taraftan Yugoslavya da yollarını ıslah için tetkikata baş- lamıştır. Yugoslavya kazalara karı şı da tedbirler almaktadır. Son za« manlarda tatbikine başlanılan big karar, bu hususta iyi bir tedbir | sayılmaktadır. Karar şudur? Yeni, şoförlük vesikalarında hute susi bir hane açılmıştır. Kim, seys rüsefer kaidelerine muğayir har reket ederse, vesikasının o nokta sina bir zarp işareti konuluyor.' “Kimin vesikasında bu zarp işaret lerinden beş tanesi birikirse, onun elinden vesikası alınıyor. Vesikasına iki üç işaret geçmiş olanların artık ne kadar dikkat ve itina ile hareket edecekleri kolayca anlaşılır. i Almanya otomobil yollarını çoğaltacak Alman hükümeti 6-7 bin kilo." metrelik yalnız otomobillere mah“ sus, memleketi bir baştan bir başa muhtelif istil lar yapmıya karar vermişti di bu yolların miktarını 10 bin ki- lometreye kadar çıkarmağa karar vermiştir. i Renkli lâstik kumaşı (© Otomobil tekerleklerinin dış lâstikleri sağlam bir kumaşın üze- rine ilâve edilen kauçuk tabakal rıdır. Bu kumaş bir kaç kattır. Şim di her bir katı ayrı ayrı renklerde yapmak tasavvuru uyanıyor. Bir. çok otomobil sahipleri ve şoförler, bu kumaş kısmı da tamamen es« ip bitinci, kadar Jâstikleri kallanmak istiyorlar, bu ise kazan, mete bağlıyan yol. slara sebep veriyor. Kumaşların en üst tabakası mar Wi olacaktır, ve bu renk meydana sıkınca lâstiğin aşındığı belli olas! caktır. En alt tabaka da kırmız” olup meydana çıkarsa, kullar Abone Ücretleri Türkiye e SENELİK 1400 kuruş 2700 kuruş S AYLIK 750 > 1450 > AYLIK 400 800 > TAYLIK 150 Posta ilhama dahil olamaz ecnebi memleketler: Seneliği 8600, altı aylı 1900, 0ç aylığı 1000 kuruştur. Benedi Kuruşluk pul göndermek Hzımdır. Febillevvel :9 — Kuzmır E 47 5 hek Güner Öğe imi Aşcı Ya 623 BA Ağı s2 1 2 Ve 27 A8 VAS 1607 la Tüarehane: eva NÜ Acımusluk Sk, 23 İ | i ! | i İ | 1