21 Haziran 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

21 Haziran 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

Sahife 9 Sinema haberleri ! X Almanyada Kont Zeppelin | X Meşhur artist ve tenor Jeani Kispura, hazretleri isminde tayyareciliğe Viyanali | yıldızlardan ait bir filim hazırlanmaktadır. , | Martha Eegert ile nişanlanmıştır. X Hindiz Londra» Mae West yakında «Ben ve | da yapılmış olan «Kral sekizinci Krala isminde bir filim çevire | Hanrinin hususi hayatın filminin gösterilmesini yasak etmiştir. Drake son çevirdikleri filmlerden birer sahnede Kamelyalı kadın Şimdiye kadar bir çok defe” lar filme çekilmiş olan L: Dame aux Camelin: yalı kadın) ın sözlü olarak tel yazmıştık. de başrolü ız. artistlerinden Propaganda Mngilterede yeni itihap ze ine propaganda için hazırlık yapmaktadır. Bu mü- masebetle on kamyondan mü- rekkep bir sinema katarı bütün İngiltereyi dolaşacaktır. Ingiltere kaşvekili ve kabine | Yvonne Printemps yapacaktı âzası kamyonların Londradan ha-| Filmi Abel Gance idare ed zeketinde hazır bulunmuşlardır. | cektir. Meşhur Fransız komiği (46 Miltonun başına gelenler Meşhur Fransız komiği Milton ıkantalarından geçen hafta Pa birinde yemek yerken içeriye ye Güvey, artisti görünce kendisi. ne yaklaşarak bir defa gelini ak mından öpmesini, bunun kendile- rine saadet getireceği kanantında' bulunduğunu söylemiştir. Milton bu arzuyu yerine getirmiş, fakat bu defa kaynana kalkarak artisti kolları arasıpa almış, bir çok de fa öpmüştür, Milton bir kaç fotoğraf imzala dıktan sonra güç hal ile yakasını kurtarabilmiştir. K İngilterede Toska operasi fil. me çekilmiştir. Yeni filim çok be ğenilmiştir. Yeni büyük filim “Bataklı damın kızı,, nın çevrilmesine başlanıyor Artistler Bursanın Çalı köyüne gittiler, orada on gün kalacaklar «Bataklı damın kızı Filmini çe: | lünü oymıyan Sait bey «Batakli wirmek üzere Şehir tiyatrosu ar. ( damınkızıs fil: le de gene öyle Gstleri Bursanın «Çalı» köyüne | hain bir rol oyniyacaktır. Bunun hareket etmişlerdir. | için Sait bey gene sakalını uzat Artistlerle beraber rejisör Er- | mıştır. tuğrul Muhsin bey de gitmiş Artistlerle beraber Bursanm Filmin başlıca rolünü oynıya- | Çalı köyüne operatörler, filim cak olan erkek artistlerin hemen | çekmeğe mahsus makineler de hepsi sakal ve bıyıklarını bir an | gitmiştir. 4 evvel uzaması için icap eden ted- | Artistler filim çekme müddes birlere baş vurmaktadırlar. tince Çalı köyünde yatıp. kalas, Fakat sakallar ve bıyıklar biraz | caklardır. Filmin köy sahneleri on aksilik ettikleri için yapılan bütün | gün kadar devam edecektir. tedbirlere rağmen bazıları uzama- | © Filimde sesli olarak bazı horo: makta ısrar ediyor. Bunun için a emi, köyeklzrin İM Gstler Bursaya giderken yanları: | ması, kuzuların melemesi lâzım pa bol bol kozmatik ve | dir. Fakat bu hayvanların bunlari sakal uzetici ilâçlar gi objektif ve mikrofon karşısında lerdir. yapmaları icap etmektedir. Hay Filimde âşık rolünü oyniyacak | yanların bu kabil artistik hai olan Talât beyin de uzun bir bıyık | ketleri pek kolaylıkla yapamiş bırakması lâzımdır. Bunun için | yacakları zannolunmaktadır. kendisi son derece çalışmaktadır. | © Bunun için köye gider gitmeği «Bir millet uyanıyor» filminde | evvelâ bu artist horoz, kuzu ve sağ) uzun sakalile hain bir eşkıya ro- | irelerle meşgul olunacaktır. Tayyare merakı , Otomobil merakı geçti, yıldızlar tayyare kullanıyorlar 'mı da tayyaresini kendisi kullanmak$ tadır. Meselâ Walace Bcery dal ma kendi kullandığı tayyare il seyahat ediyor. Paul Lukas harp, samanında pilotluk etmiş çok is bir tayyarecidir. Robert Mentgej mery de sık sık uçan ve tayyaresii ni kullanan bir pilottur. tv Karı koca tayyare kullanan çifti ler de vardır. Meselâ niels ile kocası Ben Lyen, Ailers ile kocası sahne vazii Harry, Brown iyi birer pilolturlar. Bun- lar seyahate çıktıkları zaman tay. Hollivutta otomobil merakı geçmiş, tayyare modası baş gör termiştir, Şimdi hemen her arti &in küçük bir spor tayyaresi var- dır. Tatil zamanlarında artistler bununla geziyorlar. Tayyare, sık sık Nev Yorka gi- dip gelmeğe de imkân birakmal tadır. Hollivutla Nev York ara- sındaki mesafe trenle dört buçuk gündür. Tayyare ile bu mesafeyi 20 santte katetmek kabil oluyor. Bu suretle dört beş gür işi olm yan hemen tayyaresine atlıyarak yola çıkıyor. Yıldızlardan ekserisinin busunl pil X Viyanada «Yalan söyliyeniri | başına gelenler» isminde bir fili gevrilmektedir. 4 Meşhur sab ne vazilerinden Fritz Lang Hok livuta gitmiştir, orada bir filim yapacaktır.