26 Haziran 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

26 Haziran 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

CC AKŞAM 26 Haziran 1934 Aziz misafirimiz (Baş tarafı 1 inci sahifede) Saray burnundan itibaren Gül hane parkında ve Şahinşah Hz. nin geçecekleri caddelerde ker, mektepliler, izciler dizilecek| we muhterem misafirimizi selâm- yacaklardır. Aziz. imiz ve R: sumhur Hz. oSarayburnun- dan otomobille Dolmabahçe sara- yını teşrif edeceklerdi Muhterem misafirimizi istikbal için bu sabah bir çok kimseler va- 'purlarla, romorkörlerle (denize açılmışlardır. Akay, Şirketihayri- ye idareleri de bu münasebetle etmişlerdir. Bu va- açıklarına kadar Çanakkalede Çanakkale, 25 (A.A.) — Re sicümhur .Hazretlerile Şahinşahi Hazretleri ve refakatlerindeki ze- vat bugün Blıkesir Çanakkale ş0- sesi üzerinde Kirazlı mevkiinde öğle yem: redikten ve o tarafta askerlerin yaptığı tatbi tetkik ettikten sonra saat 15,45 te Ça- nakkaleyi teşrif ettiler. Şehrin methalinde memurin ve kadın erkek bütün halk tarafın- dan «yaşa, varol» avazelerile can- 'dan alkışlarla istikbal edildiler. Reisicumbur Hz. ile muhterem misafirleri Şahinşah Hz. açık bir otomobilde beraber idiler. Kendi- | namına buketler tak- Jandarma, mektepler ve iki ki- lometre tulünde bir sahayı doldu- Tan halk arasından çok yavaş bir yürüyüşle ve halkı taltif ederek geçtiler. Kaleden doğruca Eren- öy cihetine teşrif ettiler. Saat on sekizde kaleye avdet buyurmala- rına intizar edilmektedir. Çanakkale 25 (A.A.) — İran Şahinşahı Hz. ile Reisicumhur Hiz. ni hâmil bulunan Gülcemal puru saat 18,15 te limanımız- 'dan hereket etmiştir. Gülcemale Adatepe ve Kocatepe torpitoları refakat etmektedir. Alâhazreti Hümayun ile Gazi Hz. yarın saat 1130 da İstanbulda bulunacak- lardır. Izmirdeki süvare İzmir 24 (Hususi) — Dün ge- ce şehir gazinosunda Gazi Hz. muhterem misafirimiz Şahinşah Hz. şerefine şehir namına verilen .suvare tasavvurun, fevkinde par- lak olmuştur. Gazi Hz. ile Şahin- şah Hz. refakatlerinde İsmet paşa İran hariciye veziri, hariciye ve- kili Tevfik Rüştü bey ve maiyet- leri erkânı bulunduğu halde saat onda şehir gazinosunu şereflen- dirdiler. Sürekli alkışlar ve em- salsiz tezahürat ile karşılandılar. Saat onu on geçe ilk dansı val Kâzım paşa refikaları hanım ile açtılar ve bir çok çiftler dansa başladılar. Maiyeti Şahinşahide buluman İranlı zabitler, vali tara- fından bir çek ailelere takdim edildiler ve dans ettiler. Saat on birde on iki efe geldi we birer birer isim ve aplarile yalimiz tarafından Şahinşah Hz. ne takdim edildi. Az sonra efeler ortaya çıkarak zeybek dansları oy- padılar ve şiddetle alkışlandılar. Ressam Kadri beyin refikası Bedia hanımla hemşiresi Berika hanım ikisi birlikte çok güzel b zeybek oyunu oynadılar ve çok al. kışlandılar. Müteakiben Bedin hanım vali- miz Kâzim paşa ile birlikte zey- bek oyunu oynadılar. Saat on ikiye doğru Halkevi özasından Münir Halit bey tara- Kelebekler piyesi temsil | Hiz. nin bindikleri Gülcemal va- Bu Sahahki 'Telgraflar Istikbal programı hazırlandı Aziz misafirimiz ve Reisicumhur Hz. Sarayburnunda karaya çıkacaklar Şahinşah Hz. ile Reisicumhür Hz, bugün şehrimizi şereflendi- Teceklerdir. . Bu O münasebet le dün belediyede vali ve bele diye reisi Mı lin beyin riyase- | ti altında toplanan komisyon bir istikbal programı hazırlamıştır. Program mucibince muhtere, misafirimiz ve Gazi Hz, Yeşilki açıklarında istikbal edileceklerdir. İstikbale gidecekler Ege, Sakar- ya, Heybeliada, Kalamış; Şirketi- Bayriyenim 67, 68,72, 73 muma- yalı vapurları ile Haliç şirketini iki vapuru, gemi kurtar ma şirketini bir o vapuru we, liman | şirketinin — re morkörlerine Bineceklerdir. Ars Zu eden hususi motörler de mera sime iştirak edeceklerdir. hareket edeceklerdir. Vapurlar, muhterem misafirlerimizle Gazi purunu demirliyerek bekliyecek- İl 7i lerdir. Gülcemal iki grupa ayrılan bu vapurların ortasından geçerek ileriliyecektir. Diğer vapurlar ta- yin edilen sıra ile Gülcemali ta- kip edeceklerdir. Gazi Hz. ile muhlerem misafiri mizi Kınalıada vapuru karaya çi karacaktır. Bu sırada bütün v purlar düdük çalacaklardır. Tenezzüh trenleri Ayak krlefa Edimeye sefer yapılacak Edirne — E: enin günden güne: ehemmiyet kesbetmekte ve 'umran inkişafına doğru yürü- mekte olduğumuzu gören Şark şi- mendifer kumpanyası İstanbullu Edirne arasında işlemek ve ayda dört defaya münhasır olmak temmuz iptidalarından fevkalâde tenzilâtlı tenezzüh tren- leri tertibine Karar o vermiştir Kumpanyanın bu Kususu tetkike memur. ettiği umuru ticariye, ve e Ri be b gün Edireye gelmiş ve fırka, be- lediye ve sanayi odası reislerile Gi ecnalarda bulana aştur, Tenezzüh trenleri karşılıklı ala- rak ayda iki defa İstanbuldan Edirneye ve Edirneden İstanbula tahrik edilecek, iki nokta arasın-| daki mesafeyi 9 saatte katedecek, kı | Gülcemal on bir | | buçukta geliyor | | Vapur Kavaklara kadar gittikten sonra Kızkulesi lümata göre Reisicumhur Hz. ile bindikleri Gülcemal vapuru Bugün saat on bir buçukta Ti- | manımıza vüsil olacaktır. Va- İÜ pur Kavaklara kadar giderek | Boğazda bir cevelân yapacak | tır. Saat on dörtte Kızkulesi önüne gelerek demirliyecektir. minde köprüden saat on buçukta ha- | İİ reket etmişlerdir. yaya çıkacaklardır. Akay vapurlarile Şirketiha; yenin 72, Haliç şirketinin 13 mu- maralı vapurları İzmir, Sakarya v purları taşıyacakları halkı parasız. olarak merasime iştirak ettirecek- lerdir. Bu gemilere Ter davetname verilecektir. Parkta kalabalık Yer bulmak için bir çok kimseler sabah yemeklerile Ankara 25 — Emniyet önünde dmirliyecek Son dakikada aldığımız ma- muhterem misafirimizin Bu münasebetle istikbal res- bulunacak © vapurlar | Gazi Hz. ile mahterem misal imiz saat on altıya doğru ka- || ceklere bi- parka gittiler Şahinşah Hz. ni ve Gazimizi ılamak ve yakından görmek içim Belk sabahtan sokaklara çık- muş, erkenden Gülhane parkına #ehacüme başlamıştır. Parkın ile- risinde yer kapabilmek için sa- bahleyin grup grup parka dolmuş-| İsr ve kanapeler, set üzerindeki parmaklıkların edilmişti Gazimiz ve Şahinşah Hz. ni se- Imlamak için giden halk, kap- tıkları yerleri kaybetmemek içim) Yiyecek paketlerini de beraber almışlardı. Tevfik Hadi bey kenarları işgal Seyhan valiliğine tayin edildi işleri Tevfik Hadi be- ine, yerine de Trakya umumi müfettişliği baş feler müşaviri Şükrü beyin tayinleri kas Nasıf ücrete tâbi yolcular tenzi- | çarlermıştr Milan aynen müslefit olacakları | Şark ve Trakya umumi müfet- gibi ayni hafta zarfında bir güm) yil delik trenle avdet etmek hakkına) 'da malik bulunacaklardır. Yüzde 50 tenzilât Edirne — Kumpanya, Şahin- ler tarafından köylü oyun- ları oynanmıştır. Suvare devam ettiği müddet zarfında deni inden havai fişekler atılıyordu, Deniz ateşten rordli dur valiliğine ve yeni ihdas edilen vali muavinliklerine tayin edile- ceklerle v. cak becayişler hakkında! name de hazırlanmıştır. ir arasında yapıla» kararı Ankara 25 — İskân kanununun daha seri ve mükemmel bir su- rette tatbik edilebilmesi susi bi tirilecekt . Bunun için de bütçe encümeni lâzım gelen lâyiha esas | larını hazırlamak | met, Divanyolu, Cağı Gülcemal limana girince de- nanma top atarak selâm resmini a edecek, vali ve belediye reisi ile kumandan paşa Gülcemal va- puruna giderek arzı tazimat ve be- yanı hoşamedi edeceklerdir. Şahinşah ve Reisicumhur Hz. Sarayburnuna çıkacaklar, burada askeri ve mülki zevat tarafından) karşılanacaklardır. Rıhtımdan şi- mendifer köprüsüne kadar ihtiram) ve muzika, şimendifer köp- rinde Debestami İraniyan »besile İran muteberanı, parkın kapısına kadar üniversite, yüksek mektepler, lise talebesi, sol ta- rafta askeri kıtaat ve izciler bulu- nacaktır. Şahinşah Hz. ile Reisicumhur Hz. nin ve refakatlerinde bulunan) zevatm rakip ölacakları otomobil. ler Alemdar caddesi, Sultanah- Joğlu, Anka- ra caddesi, Sirkeci, Bahçekapı, Vakıf hanı, Eminönü ve köprüden geçerek Şişhane yokuşu, Tepebaşı, İstiklâl caddesi, Taksim, Harbiye, Nişantaşı, Maçka, Akaretler yolile Dolmabahçe sarayına gidecekler: İdir, Dolmabahçe sarayında bir askeri kıta ile bir polis müfrezesi tara- fından ihtiram merasimi ifa kılı- İ nacaktı Temsil akademisi Kanun lâyihası Meclis tarafından kabul edildi Ankara 25 (A.A.) — B.M. Mec- Tisi bugün saat 15 te reis vekili Esat beyin reisliğinde toplanmıştır. Ankarada bir milli musiki ve temsil akademisi kurulmasına, mülga Seyrisefain idaresinin 1930 senesi son hesabıma d kanun Tâyihaları ve 1683 numaralı as- keri ve mülki tekaüt kanumuna «harbe hazırlık devrinde zabita- nın talepilerile tekst ve istifa mu. amelesinin vaziyetin inkişafını tehlikenin zevaline tehir olunabi- leceğine ve bu devri nihayetinde icra vekilleri heyeti kararile tesbit olunabileceğine» İ dair bir madde ilâ İ numaralı kanına göre muvakkat kaza salâhiyeti verilerek başka yerlere gönderilen hâkimlerin ma- aşlarına gönderildikleri memuri- yetlere muhassas maaş tutarının üçte birinden yarısına kadar vekâ- letçe tesbit edilecek miktardaki tahsisatın ilâvesine dair kanun lâ- yihaları kabul edilmiştir. Meclis perşembe günü toplana- caktır. Askeri mektep muallimleri Ankara 25 — Milli müdafaa ve- kâleti askeri mektep muallimleri- Bin maaşları hakkında bir kanun projesi hazırlamıştı Rüşvet davası Ankara 25 — Maliye vel nakit işleri mü: tü beye telefon şirketi namına rüş- vet teklif etmekten suçlu Metr S. lem ve Leon Faraci efendilerin muhakemelerine yarın sabah saat onda Ankara asliye ceza mahke- İ mesinde başlanacaktır. Harici ticaretimiz Türkofisi hazırlık yapıyor. Piyasada mahsul vaziyeti hak“ kında birbirine uymıyan hi lerin çıktığından o bahsstmişti bu gibi haberler tüccarı tereddüt ve endişeye sevkettiği gibi, hariç piyasaların Türkiye ile olan mü- nasebetleri üzerine de iyi bir tesir yapmıyor. Geçen gün bu hadiselerden bahsederken fındık mahsulü hak kında evvelce çıkan haberlere ıt bir haber piyasayı kapladığınt yazmıştık, Bu münasebetle türk ofisin bu gibi haberlere muka- belede bulunması için. faaliyete len aldığımız bir mektupta deniliyor ki: « Türkofie ileal ve müh muzla alâkadar memleketlere alt çeke araları sürat, intizam ve slatem dank linde com va kelfik ve alâzndarlarmızın istifadesine arz için hazırlık ve mesaisi ikmal etmek üzeredi Bu meyanda züm, inci, findik, te tün giti büyak ihracat mabsullerimie Ali ber tari mama daha esaslı emv'e idim birer teşek! olmak üzere, beyndinil kuru. özümetler. asesiyas Yonu, beynelmilel fudk muhsaleri asosyan: giti namlaria mamleket toesetsler vücuda gelmesine ve hi dan her biri namına mevkuteler meş de çalışacaktır. » Türk ofisin bir an evvel bu teşekkülleri yapıp, harici ticare- etmesini ti temeni tekrar tanzim ederi M. Barthou Belgratta şerefine bir ziyafet verildi Belgrat 25 (A.A.) — Dün ak- şam M. Yevtiç, M. Barihonun ş€- refine hususi bir yemek vermiş, sonra nazırlar, Yugoslavya mat- buatının şereflerine zi ği ecnebi gazetecilerini gidip ses Iâmlamışlardır. M. Barthou, Yugoslayya tara- iyi kabulün samimiyetinden bahset. miş, M. Yevtiç, Yuzoslavyanın Fransaya karşı olan ebedi tesa- müdünü teyit etmişt Hudut komisyonları Türk - İrak komisyonu Musulda toplanıyor Ankara 25 — Türk - Irak hu dut komisyonu önümüzdeki hafta içinde Musulda toplanacaktır. Ko: misyona tarafımızdan Mardin var memur ediliniştir. Suriye ile de'bir hudut komisya- nu teşkili hakkında müzakereler cereyan etmektedir. Türk - Bulgar hudut komisyonu da bir temmuzda Edirnede toplanacaktı Çamlıkta gezerken Ihtiyar bir kadın düştü, yaralanarak öldü Heybeliadada Zoiçe isminde yetmiş yaşlarında bir kadın dür fından kendisine gösterilen | Papas mektebi civarında çamlık. la gezerken ayağı kayarak bir çur kura düşmüş ve başından yaraları Yaralı kadın bir müddet ölmüştür. Kazada kimsenin l Ankara 25 — Sinemacılarla İs- tanbul belediyesi arasında çıkan ihtilâf hakkında dahiliye vekâleti, kararını İstanbul sinemacıları nü” mına şebrimize gelen Şadi beye bildirmiştir. Bu karar ayrıca İs) tanbul vilâyetine de tebliğ olun, muştur. Dabiliye vekâleti, belediyenin