27 Haziran 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

27 Haziran 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Şahinşah ve Gazi Çanak kale yolunda bir temel atma resmini idare ettiler Bu resimden evvel muhtelif sınıflardan mürekkep iki
 Türkiyenin vlu misafiri, karKeş İran ülkesinin büyük hakami Alâhazreti Hümayun Reza Şah Pehlevi Hz., Reisicumhur Hz. ile...

Bütün Türkiye Mehmet Efendi Mahtumları Kahvesini İst, Msırçarşısı kapısı karşısında Bütün Türkiye Mehmet Efendi Mahtumları Kahvesini içiyor İst Manrçarçıs kapın karşısında. Sene 16 — No: 5644 — Fiatı her yerde 5 kuruş ÇARŞAMBA — 27 Haziran 1934 Telefon ; 24240 (İdare) - 24249 (Tahrir) - 24248 (Matbaa) - 20113 (Klişe) Solda muhterem misafirimiz ve Gari Hr. Gülcemalin güvertesinden Istanbulu temaşa ederlerken, “Dün bütün İstanbul halkı iki devlet reisini istikbale koştu Muhterem misafirimiz halkımızın tezahüratından çok mütehassis oldular, beşuş bir tavırla iltifatta bulundular iri, kar hakam Türkiyenin ulu mi: (deş İran ülkesinin bi Âlâhazreti Hümayun Reza. Şahi Pehle: birl Hz., Reisicumhur Hz. ile te dün Istanbulu şereflendir. işlerdir. yük misafiri iştiyakla bekli yen İstanbulda daha sabahtan baren büyük bir faaliyet ve sabır- sızlık göze çarpıyordu. Her taraf | binlerce İran ve Türk le donanmış, ulu mizafi in kadın erkek, genç ihtiya: e kişi caddelere dökük a Bir çoklari daha sabahtan kiy- metli misafirin geçeceği yollarda iki büyük devlet reisinin bine 'dikleri Gülcemal vapuru ta Yeşik köy açıklarında bir çok vapurlar, ah ve Gazi Hz. Dolmabahçe sarayına girerlerken Bunlar memurlar, halk ile dolu idi. ketihayriyenin 67, 68, 72 Karşılayıcı vapurlar, motörler ralı vapurları, Haliç şirketinin iki | Gülcemale yaklaşır yaklaşmaz: vapuru, gemi kurtarma şirketinin Şa ya, Akay idaresinin Kalamış, Şir- mal vapuruna yaklaşır yaklı ma ürk ve İran milli marşlarını çal- mağa başlamıştır. — Yaşa! bir vapuru, liman şirketi romör. | — Varoli. Gülcemali karşılıyan vapurlar körleri, hususi motörler, motörcü- #brasında deniz yolları idar. — Hoş geldin!... Şahinşah ve Gülcemal 26 (A.A.) — iran Şa binşahı Hz., Relsicumhur Hz. ile beraber olduğu halde, günlerden- beri memleketimiz içi makta oldukları gezi bugü- nünü 250 kilometrelik güzel bir ka- Ta yolu üzerinde geçirdiler. Dün sabah 8 de Balıkesirden ayrılan iki büyük şef, bütün gü- zergâhi çam dallarile örtülü bel lerden aşan, bir kısmi biçilmiş bir kismi henüz sararmış hububat ve henüz yetişmiş mısır tarlaları ile bağlar, her tarafı emek görmüş yadilerden geçtiler. Bu yol üzerin- 'de kurulan çam ve defne yaprak: ları ile İran ve Türk milli renkleri- nin karıştığı takların sayıst 70 ten” fazla idi... Civar köyler halki çocuk, ka dın, erkek yollarıma dökülmüşler. di. Bütün yol boyunca halkın bu sevgi ve saygi bağlılığı ile karşıla- şan Âlâhazreti Hümayun ile Gazi Hz. saat 12 de bir orman eteğinde durarak bir müddet istirahat ei mişler ve bir kir yemeği yemiş lerdir. ler cemiyetinin 3 motörü vardı. Eçe, vapurculuk şirketinin Devami 2 inci sahifedef Gazi Çanak- kale yolunda bir temel atma resmini idare ettiler Bu resimden evvel muhtelif sınıflardan mürekkep iki müfrezenin tatbikatında üç saat kadar bulundular Bundan sonra iki devlet reisi orada muhtelif sınıflardan mü- rekkep iki müfrezenin ihzar olu- nan karşılıklı garnizon tatbikatın da üç saat kadar hazır bulunmuş- lardır. Şahinşah Hz. ile Gazi Hz. bu İatbikatı yaya olarak takip ve let kik buyurmuşlardır. — Şabinşah Hız. zabitlerimize ve meferlerimi- ze yaptıkları işler hakkında suak. ler tevcih buyurmuşlar ve kendi- lerini takdir ve taltif etmişlerdir. « Oradan ayrılırken, yet rin temel atma merasimini idare etmişlerdir. > Güzel ve mesut bir tesadüf ese. yi olarak Alâhazreti Hümayun ile Gazi Hz. vazı esasını yaptık- Devamı 4 üncü sahifedeT Edebi müsahabe : TERCEME iŞi Yazan: Halit Ziya Uşşaki Zade 5 inci sahifemizde okuyunuz.