27 Haziran 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

27 Haziran 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

m ee MANN 27 Haziran 1934 AKŞAM AAKŞAMDAN AKŞAMA Bir muvaffakıyet Gazeteler Adana zabılasınin bir muvaffakiyetinden bahsettiler, Bir evde sahte vesikalar yapmak üzere kullanılan bir takım mü- bürler bulunmuş ve suçlu tevkif olunmuş. Biz gazetecilerin, tuhaf bazi itiyatlarımız vardır, hiç dikkat et- meden onlara tâbi oluruz. ve bas- ma kalıp sözleri sıraya dizeriz. Bir .mücrim tevkif edildi mi, bu bir iruvaffakiyettir, alkışlamak zımdır ve biz de alkışlarız! Fakat Adanadaki muvaffakiyet! hakkında verilen tafsilât biraz dikkatli surette okunacak olursa #ik sevinçten büyük bir eser kal- iyor. : Bir kere, bu cürmün 1926 se- nssindenberi devam ettiği haber veriliyor, 1926 dan 1934 e kadar sekiz sene geçmiştir. Demek olu- yor ki sekiz senedir irtikâp edi- Jen bir cürüm karşısında bulunu- yoruz. Bir defa yapılıp sonra ter-| Meselâ şler, bir tara- fa savuşur, izini kaybeder, uzun bir müddet sonra tevkif olunur. Bu bir muvaffakiyet sayılır, kipten vaz geçilmemiş olduğuna delâlet eder. Fakat, bir cürmün ikama b: lanıp ta ona devam edilir ve se- Kiz sene rahat rahat bu cürüm lenir de yaka ele verilmezse iş değişir. Acaba bu cürüm ne suretle meydana çıkarıldı? Bu noktada gösterilen basiret, tedbir ve teyak- kuz ihtimal ki zekiz sene izin gö- 76 çarpmadan geçmesini mazur gösterebilir. Gazetelerin verdik- leri malümata nazaran, mesele bir karı koca kavgasından azmıştır. Sahtekâr herif karısını koymuş, o da bağırıp çağırmış, komşular kadının söylediği lâkırdılardan ortada bir cürüm bulunduğunu Adamın bahçeye inü görmüşler. zabıtayı uyandırmışlar. Ta- harriyat yapılmış, sahte mühürler meydana çılımış. Demek oluyor ki cürmün mey- 'dana çıkması da bir tesadüf ese- dir, Daha doğrusu, komşuların vatani ve insani vazifel vik olmalarının neticesidir. Çünkü onlar bir cürümden şüphelenip va- zifelerini yapmamış olsalardı, ya mi zabıtaya haber vermeselerdi sahtekâr adam daha cani istediği kadar işinde devam edecekti, Bi- maenaleyh burada alkışlanacak bir muvaffakiyet varsa o uyanık komşuların muvaffakiyetidir. Akşamci Selim Sırrı beyin konferansı İstanbul radyosunda yarın ak- şam saat dokuzda Selim Sırrı be. Yin vereceği konferansın mevzuu: «Yüzmek ve beden terbiyesi» dir. Yeni koğuş Inşaat iki sene içinde ikmal edilecek Telefon şirketinden geriye ali- nacak para ile Cerrahpaşa hasta- nesinde yeni bir hariciye koğuşu yapılacağını yazmıştık. Yapılacak koğuşun projesi mamlanmıştır. Proje tetkik edik mek üzere yakında Sıhhiye Vekâ- letine gönderilecektir. Projeye nazaran yeni koğuş en son sistem hastanelerdeki tesisati haiz olacaktır. Yeni koğuşun in- şası iki sene içinde ikmal edile- cektir, Ticaret müdüriyelinden açıkta kalan komiserler Ticaret müdüriyeti teşkilâtında, açıkta kalan komiserler yeni va- | zifelere tayin edilmişlerdir. Evvel ce sigortalar komiseri olan Baha | bey İzmir beynelmilel ticaret ser- gisine komiser tayin edilmi Sahte tüccar! Paketleri aşırıp kaçarken yakalandı Hüseyin isminde birisi dün Sir- keci civarında Osman efendinin dükkânma giderek kendisinin Anadolulu tüccar olduğunu ve fazla mal alacağını söylemiştir. Osman efendi bu müşteriyi ka- çirmamak için dükkândaki eşya- nın bir çoğunu tezgâhm üzerine yığmıştır. Bir aralık Osman efendi dük- kânına gelen bir müşteri ile meş- gul olduğu sırada Hüseyin orta- dan kaybolmuştur. Osman efen- 'di müşterinin böyle birdenbire sa vuştuğunu görünce eşyayı tetkik etmiş ve tezgâh üzerinden bir kaç paketin aşırılmış olduğunu göre- rek polise haber vermiştir. Zabı- ta bir müddet sonra Hüseyini kalamış ve çaldığı eşyayı üzerinde bulmuştur. Hüseyin adliyeye tes- lim edilmi Beş randevusu yakalandı Son bir hafta içinde polis ikinci! şube ahlâki zabıtası tarafından yapılan araştırmada Sabahat, Ele. ni, Vasiliki, Hatice ve Nimet ha- nım isimlerinde beş kadının muh- telif semtlerde gizli randevu ye- ri açtıkları tesbit edilmiştir. Ka- dınlar yakalanarak evleri kapatıl. mış ve kendileri muhtelif ceza mahkemelerine teslim edilmiş lerdir. | ŞEHİR HABERLERİ Zabıta memurları Mütehassıslar tekaüt zamanından sonra da vazi- felerinde kullanılacaklar Polis memurları zabıta teşkilâti kanunu mucibince muayyen müd- detlerini ikmal ettikten sonra te- kaüde sevkedilirler. Bu kanunun tatbikatı esnasında zabıta hizme- tinde çalışan fen memurlarile kâ- ip sınıfının ayni kanuna tâbi tu- tularak muayyen müddet hitamım- da tekaüt edilip edilemiyecekleri düşünülüyordu. Bu defa bunlar hakkında yeni bir emir verilmiştir. Bu emre na- zaran zabıta hizmetinde bulunup, fen memurluğu ve kâtiplik işlerin- de istihdam edilen memurlar, bu işlerde mütehassıs sıfatile çalışa- caklardır. Bunlar zabıta memur- ları in tayin olunan hizmet müd- detini ikmal ettikleri zaman teka- üt edilemiyecekler ve mütehassıs olarak gene eski hizmetlerinde is- tihdam edileceklerdir. Keyfiyet adarlara tebliğ edilmiştir. yn Bir yolcu bir sene hapse 540 lira para cezasına mahküm edildi Cevdet isminde birisi bir Fran- siz vapurile şehrimize gelmiş ve elinde bavulla rıhtımdan geçer. ken zabıta memurlari kendisin- den şüphelenerek yakalamışlardı. Merkezde bu adamın elindeki ba- ul açılınca içinde bir çok ipekli kumaşlar, esans ve saire dolu ol- duğu görülmüş, eşya müsadere edilerek Cevdet mahkemeye ve- rilanişti, ihtisas mahkemesinde yapılan muhakeme neticesinde Cevdetin bir sene müddetle hapsitie ve 540 lira da para cezası ödemesine ka- rar verilmi Iş bankasının Edirne şubesi İş bankası Edirnede bir şube açacaktır. Şube müdür ve muha- sebe: liraeye vasıl olmuşlardır. Anadoludan gelen hastalar Tedavi edilmek üzere İstanbula gelen taşralı ve fakir hastalar İs- tanbul hastanelerinde tedavi edil dikten sonra masrafları belediye tarafından ödenmek suretile mem-| leketlerine o gönderilmektedirler. Halbuki belediye ötedenberi bun- 'dan şikâyetçi idi. Fakir hastala m masraflarının mahalli bele- diye ve vilâyetler tarafından te- mi nedilmesi için dahiliye vekâ- leti nezdinde teşebbüsatta bulun- muşlu. Dahiliye vekâleti tarafından vi- lâyetlere vaki olan tebliğat üze- rine vilâyetlerden bazıları bu mas- rafı deruhde ettiklerine dair bele-| diyeye tebligat yapmışlardır. Hamidiye suyu Karışık olarak satanlara ceza verilecek Hamidiye suyu İstanbul cihe- tinde Beyoğluna nisbetle daha pa" hah satılmaktadır. Bu pahalılığa rağmen çoğunun saf Hamidiye ol- mayıp Terkos suyile karışık oldu- ğu anlaşılmıştır. Belediye bu fint nisbetsizliğinin ye karışık su satılmasının önüne geçmek üzere şehirde su satanları sıkı surette takibe karar vermiştir. Su satıcılarının sattıkları sular tet- kik edilecek ve suyun nevine göre kendilerine birer vesika verile cektir. Tetkikat neticesinde bileli Su satanlar cezalandırılacaklardır. Tütün satışı iyi geçti Mayıs sonuna kadar memleke- timizde tütün satışı oldukça hara retli geçmiştir. Mayıs ayında fiatler yüksek gitmiştir. Bu ay da vaziyet böyle giderse yeni mahsul zamanına kadar memleketimizde satılmamış mehsul tütün kalmıyacaktır. Sünnet düğünü Kadıköy Hilâliahmer şubesinin bir teşebbüsü Kadıköy“ kazası — Hilâllahmer şubesi tarafından her sene çok eğlenceli bir tarzda yapılmakta olan sünnet düğünü bu yıl 9 ağustos perşembe günü ve gecesi Kadıköyünde Moda - Bomonti bahçesinde daha itinalı bir suretle yapılacaktır. Diğin esnasında | halkımızın sevdiği tiyatro kumpanyaları tara- fından en seçme piyesler temsil Ayrıca hokkabaz ve bir askeri bando sünnet düğününün getare- fini artıracaklır. Sünnet için müracaat edecek çocukların kayıt muamelesi, Ka- dıköyünde kumlukta Hilâlishmer kaza merkezi binasında her akşam saat beşten yediye kadar yapıl maktadır. Istanbulun buğday ihracatı Ticaret borsası tarafından yapi lan bir hesaba göre ağustostan ge çen ayın on beşine kadar İstanbul- dan hariç memleketlere, 10,651 ton buğday, 5226 ton arpa, 4814 ton tiftik, 3504 ton yapağı ihraç edilmiştir. Yalnız geçen hafta içinde ya- Bancı memleketlere 868 ton buğ- day ihraç edilmiştir. MUHABIR MEKTUPLARI Muş imar ediliyor ırk vilâyet. lerimizden kışı uzun süren mem- leketlerden birisi de Muştur, Bu- Tada herkes kış yiyeceğini yazdan tedarik etmek mecburiyetindedir. Aylarca kar altında kalan ve s0- Zuğu da fazla olan bu memleketin baharı ve yazı da o nisbette gü“ zeldir. Şehrin şimaline tesadüf eden ve Altınova namile anılan ova bu mevsimde o kadar güzelle- şir ki seyrine doyum olmaz. Ayrı- ca bu güzel ovadan Karasu çayı ile Murat nehri geçer. Ne yazık ki ismi gibi kendisi de zengin olan bu araziden halk lâyıkı veçhile is- tifade edememektedir. Memleketin imarına kıymetli ve şalışkan valimiz Mitat bey çok ehemmiyet vermektedir. Bir iki sene içinde Muşu tanınmıyacak hale sokmuştur. Dar olan ve çamurdan geçilmiyen çarşılarını letmiş ve yollarmı yapmıştı Bugün de ana caddelerden mühim kısımlarının tamiratını yaptır. makla meşguldür. Geçen sene inşaatı biten ve bu sene açılma merasimi yapılan Hak kevi, çatısı altma topladığı değer- li gençlerin mesaisile muhitinde faydalı işler görmeye başladı. Bil- hassa spor, köylü ve temsil komi- telerinin faaliyetleri en baştadır. Bu defa 50 yi tecavüz eden spor- cuları için İstanbuldan kâfi mil tarda malzeme celbedilmiştir. Şimdi gençler her akşam mun- tazaman sahada ekzersizlerine başlamışlardır. Bu suretle canlı bir faaliyete geçmiş olan sporcu- lar daha bugünden civar vilâyet- lerdeki spor teşekküllerile temas etmek hevesi östermektedirler, Köycülük komitesi de şehir di hilinde meccani istida yazmak su- retile 1000 i mütecavi hususi ve resmi işlerini halka yardımlarını filen göster miştir. Seneler geçtikçe daha çok ge- nişliyecek ve güzelleşecek olan Muşun yalnız bir derdi “vardır? Yollar: Evvelce Diyaribekire doğ- ru yapılmağa başlanmış olan ş0s€ vardır, bu yol ikmal edildiği tak- dirde mesafenin yarı yarıya ine- ceği ve belki de kışın bile münt İkalâtın durmıyacağı söylenmektedir. Bundan başka Muş - Bitlis yolu da zikre şayandır. 86 kilometre den ibaret olan bu yol yağmur yağdığı vakitler çamurdan geçil- mez bir hal almaktadır. Yolcular şayanı arzudur. AKBABA'nın yaz nüshası Yaza ait en güzel resiml , hikâyeler, fıkralar, şiirlerle YARIN-ÇIKIYOR Amca heye göre! — İktibas ve tercüme hakkı mahfuzdur — | ve Halkı zarara sokan e Muhtekirlerle ceki, mücadele edile. TAB. — Mücadele azdır dostum, muharebe etmeli!