9 Temmuz 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

9 Temmuz 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Bütün Türkiye Mehmet Efendi Mahtumları Kahvesini içiyor İst, Mısirçarşısı kapısı karşısında PAZARTESİ — 9 Temmuz 1934 Bütün Türkiye Mehmet Efendi Mahtumları Kahvesini içiyor Telefon : 24240 (İdare) - - 24249 (Tahrir) - - 24248 (Matbaa) - 20113 (Klişe) Sağda: 29 haziranda Elâzize varan İlk tren İstasyon ii köprü üzerinde, ortada: Şehirin methalinde kurulan takın altından göçerken, Solda: Elâzize varan ilk treni halk sez ve temaşa ediyor. JElâziz: Foto: H. Vehbi) Şimendifer siyasetimizin zaferi İlk tren Elâziz şehrinde nasıl karşılandı? Şehir halkı, treni hararetli tezahüratla karşılamış, : şehir tamamen donanmıştır Elâziz 2 (Hususi) — Fevzipa- $a - Diyarbekir hattına merbut şehrimiz şube hattının ray serme işinin 29 haziranda bitmiş oldu- ğunu ve trenin Elâzize geldiğini 29 haziran günü telle bildirmiş- tim, O gün belediye hazırlanama- dığı için karşılama merasimi 1 | temmuz pazar günü yapılmıştır. 1 temmuz pazar günü bele- diye tarafından hazırlanan prog- ram mucibince tren saat 17 de istasyona girmiştir. Şehir o gün şimdiye kadar emsalini görmedi. ği fevkalâde bir manzara arzedi- yordu. Sabahın ilk saatlerinden itibaren müthiş bir halk kütlesi is- tasyona doğru akin ediyor ve is- tasyon civarını dolduruyordu. Sa- IDevamı ikinci sahifedel | Edirne şehrinin imarı takarrür etti Edirnede Cumhuriyet meydanı tesis edilecek, geniş caddeler açılacak be Srlğkiaği. binaların istimlâk! takarrür eden Sultan Selim camii İMadalyondaki zat öamli yapan mimar Sinandır) ibn çi (Hususi) — Edirne nin i Rİ süiütk rılmıştır. Bu hususta EM 'diyesince bir program İslim miştir, Bu proğram mucibince merkezi Selimiye camii olmak şizere Köprübaşı - Selimiye, İstan. bülğelu - Selimiye, Saraçhane. , büği ÂSelimiye, Gazimihal < Seli- sMliye caddeleri açılacaktır. ». âyni Zamanda Abacılar başın Hâli Bark ile üç şerefeli cami ara- sındaki saha “istimlâk “edilerek ,Gumhuriyet meydanı yapılacaktır. , “Bundan başka Selimiye camii €trafında, 130 metre genişliğinde ir saha istimlâk edilerek Sultan İm camii meydana çıkarıla- r, Edirne şehri haritasının tanzi- mi 14,000 liraya mühendis Tahsin ve Şefik beylere ihale edilmiştir. Harita dört ayda bitirilecektir. Bir ay kadar evvel başlanan su tesisatı inşaatına hummalı bir su- rette devam edilmektedir. Umu- mi caddelerin boruları getirilmiş, ve tefrişata başlanmıştır. Büyük su havuzlarının inşaatı bitmek üzeredir, Caddelerin tevsii i için istimlâki takarrür eden emlâk sahiplerine belediyece noterlik vasıtasile teb- ligat yapılmaktadır. İstimlâk edi- lecek yerlere de hususi işaretler konulmuştur. Velhasıl yapılacak bu tesisat ve inşaat sayesinde, Edirnenin man- zarası bir kaç sene sonra tamami- le değişmiş olacaktır. Von *'Papen yerinde kaldı Propaganda nazırı Goebbels kabineden çıkarılıyor Propaganda nazırı Goebbels Berlin 8 (Hususi) — Son Al- man ibtilâlinde evvelâ tevkif edil- miş, sonra da nezaret altına alın- miş olan Alman başvekil muavini von Papenin mevkiini muhafaza edeceği o hayretle öğrenilmiştir. Vön Papeni, Reisicumhur mareşal Hindenburga bağlıyan kuvvetli dostluk ve itimat bağları, hayatın- dan sonra memuriyetini muhafaza ettirmiştir. Von Papen, kabinede takip ede- ceği hattı hareket hakkında ma- reşal Hindenburgtan talimat ak mak için Neudecke gitmiştir. “Bundan başka Almanyadaki propaganda nezaretinin lâğvedi- leceği muhakkak addedilmekte- dir. Soh ihtilâl esriasında; sol ta- raf reislerini ezen Hitler, sağ ce- naha meyletmeğe başladıktan son- ra kabinede sol cenahın mümeş- sili addedilen Göebbelsin mevkii çok sarılmıştır. , , Alınan malümata göre, Goeb- belş Almanyanın Varşöva sefare- tine tayin &dilmesini Hitlerden ri- ca eylemiştir, Soy adı “Kanunun tatbiki için talimatname' hazırlanıyor Ankara 8 (Hususi) — Yeni çe kan soy adı kanunu tatbikatını gösterir bir nizamnâmte hazırlanı- yor. Kanunun neşri tarihinden altı ay sonra bir buçuk sene içinde her fert soy adını nüfusa kaydettir. mekle mükelleftir. Yazdırmıyan- lardan idare heyeti kararile beş liradan yirmi beş liraya kadar para cezası alınacaktır. Idarei hususiyenin güzel bir teşebbüsü Boğaziçinin Rumeli sahili rıhtımları tamir ediliyor Istinye - Yenimahalle yolu da asfalt olarak yapılacak, yol boyunca akasyalar dikilecek ” Son, zamanlarda “Boğaziçinin | Fakat şimdi tamirat dolayısile Rumeli sahilinde gayet büyük bir | getirilen malzeme bütün sahil bo- imar faaliyeti başlamıştır. Bu ya- | kınlatda Boğaza gidenler yollar. da yüzlerce amelenin çalıştığını görürler, Vilâyet idarei hususiyesi tara- fından İstinyeden itibaren Rumeli Kavağına kadar Boğazın Rumeli sahilindeki rıhtım son zamanlar- da harap olduğundan bu rıhtımın esaslı surette tamirine başlan- mıştır. Bunun için lâzım olan büyük | uzun granit taşları, kum ve saire İstinyeden itibaren Yeniköy, Ta- rabya, Kireçburnu, Büyükdere, Sarıyer, Yenimahalle ve Kavağa kadar sahile yığılmıştır. Şimdiki rıhtım fevkalâde bir surette tamir edilerek güzel bir şekle konulduk- tan başka son zamanlarda bozu- lan İstinye « Yenimahalle yolü ta- mamile asfalt olarak mükemmel bir şekilde yapılacaktır. Gerek rıhtım ve gerek yol tamir edildik- ten sonra caddenin genişlediği noktalarında akasya ağaçları di- kilecektir. e yunca yolun ehemmiyetli bir kıs- mını kapattığı için otobüsler, oto- mobiller gidip gelirken epey müş- külât çekmektedirler. Tamirat dolayısile İstinye - Ye» nimahalle yolunun bir çok kısım- ları otomobiller, otobüslere kapa tılmıştır. Nakil vasıtalarının bura- lardan geçmeleri menedilmiştir, Tarabya ile Kireçburnu arasında ve Kireçburnu iskelesi önünden geçen yolun bir kısmi da otobüt- lere, otomobillere kapatılmıştır. Yollarda tamirat ve yığın yı- ğın duran malzeme yüzünden gi- dip gelme müşkülleştiği için in. şaat bir an evvel bitirilecektir. Rumeli sahilinde inşaat bittikten sonra Boğaziçinin Anadolu sahili de, Anadolu sahili rıhtımı da iyice tamir olunacaktır. Rumeli sahilinde tamirat bittik- ten sonra burada otobüslere mah- sus istasyonlar, yolcuların güneş- ten rahâtsiz olmamaları için üstü kapalı bekleme yerleri yapıla» caktır. — Neden bilmem, âsıklar hep böyle tepelere çıkarlârl..«. — Yüksekten atmak için olmalıl...