16 Temmuz 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

16 Temmuz 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

KN A mm m 4 o AKŞAM 16 Temmuz 1934 iris Yugoslavlarla intikam maçını . kaybetti Saha Konarında oyunun deyammnen tutulmuş motkür) Yugoslavlar formalarini değiş- tirmiş olarak çıktılar. Cuma gü- nü, kırmızı fanilâ beyaz pantalon giyiyorlardı. Bugün, beyaz faı lâ licivert pantalon giymişler, Acaba Formaları oyunları" nı da değiştirecekler mi? Yoksa, Fenerliler gene umul- mıyan bir oyunla ayni derecede bir muvaffakıyet mi alacaklar? Bu iki sualin cevabını şimdi başlıyan oyun verecektir. Saat beş buçuk, oyun Kemal Rifat beyin hakemliği ile baş- dadı 5 inci dakika: Hava pek sıcak, çok bunaltıcı olduğundan iki ta- raf ta gevşek oynıyor. Hâkimiye- #in ne tarafa geçeceği henüz belli değil... 7 inci dakika: Fikret topu çok seri indirdi. İyi ortaladı. Ni yetişip vurdu. Fakat top havadan geçti. Bu, Fenerin kaçırdığı ilk fırsattır. 9 uncu dakika: fırsatı kaçırdılar. Fikret sağ- 'dan aldığı topu biraz fazla ça- Tımlı sürdü ortaladı. Bu sefer de Namık tam kalenin önünde hava- ya vurdu. Yugoslavlar topu süratli sevk ediyorlar. Fakat kendilerinin sü- rati o bizimkilerden az oldu- Zundan paslaşırlarken © topları kaptırıyorlar. Maamafih Fener- bahçe henüz ağır basamıyor... Fenerin ilk golü Ortadan sağ açık Niyazi topu aldı. Bir müdefi güzel atladı. Ortaladı. Sol iç Naci kafa ile soktu. v Ahali: Bugün on iki tane ola cak! diye bağırıyor... i 16 nci dakika: Yugoslavla bir korner oldu. Çekemedik. 30 uncu dal Oyunlarını cı dakikadan bu dakikaya kadar onların Fener nısıf sahasına ge- in adedi daha fazladır. | 32 inci dakika: Fener muavin “ve müdafaa hattı iştihalı oyna- Mmıyar. Yugoslavların ekseri hü- Fenerliler ikin- cumlarında canlı karşılayışlar ya pamadıkları için kaleye doğru €pi tehlikeli koridorlar kalıyor. Fener de henüz gol adedini fazla- laştıramadığından galibiyet sigor- Halı gözükmüyor. Fener hücum hatti da eski şev- kını devam ettiremedi. Yugoslav kalesine her topu ayağına alan uzaktan şüt çekiyor. Sanki bir kaç metre daha topu sürmeğe üşeni- yorlar... Yugoslavların sayılmayan gölleri! 44 inci dakika: Sağdan indiler, Sağ içlerinin önü boş kaldı. Çek- tiler. Büyük bir talile top kale direğine çarpardk geri döndü. Bir daha | çektiler, Fener kalecisi tuttu ve elinden kaçırdı. Tam bir. üçüncü kere çektikleri saniye hakem ( Faul ) düdüğünü çalmış bulundu. Top kaleye girdi. Fakat düdük daha evvel çalındığı için bu sayı mu- teber addolunmadı. Birinci devre de galibiyeti ile Fenerin 1:0 Ikinci devre Yuyoslas indiler. F: 4op henüz Fener nısıf sahasından gıkarılamadı. 6 nci dakika; Eçnerbahçe cuma günkü oyununun yarısınibile çıka” ramadı, Oyuncular hareketli koşuşlu vaziyetlerde mesuli üzerlerinden atmak üzere oynu- yorlar . Hattâ ban saniyeler “Aman top ba kime giderse de oynandığı oluyor. Bu gidişle sayıların artmasından vaz geçtik, kazandıklarını muhafzaa edebil seler.., Yogoslavların golü i dakika : Fenerlilerin gev- yüzünden bir türlü Fener sabasıfdan çıkmıyan Yur goslavlar soldan ortaya gelen topa merkez muhacimlerinin sıkı bir vuruşile ilk sayılarını vaptılar. 10 uncu daki Yugosl oyunlarının süre kendileri mümkün olduğu kadar arttırdı- lar hakim oyniyorl 15 inci dakika : Oyun sertleşti. Yugoslavlar bu hususta kileri hayli hırpalıyorlar. Vücut- ları iri olduğundan (yaptıkları Fauller çok kırıcı görünüyor. Fenerliler düzgün ve seyyal oynayıp Yugoslavlara göle mu- kabele edecekleri yerde onlar da asabiyetlerine kapılmış bir halde Şuursuz oynuyorlar, Yugoslayların ikinci golü i Topu bir türlü yere indiremiyen Fenerliler kar- şısında havadan paslarla ilerleyen ır soldan ortaladıkları 30 uncu dakika: 1:2 mağlüp vaziyete halde halâ biçimli oynıyamıyorlar. 32inci dakika: Hakem bir. birine hücum ettiklerinden Yu: goslayların sol içi ile bizden Yaşarı oyundan çıkardı. Maç Fener aleyhine devam edi- yor. Dakikalar ilerledikçe sarı İâcivertlerin karışık oyunları ar- tıyor. Iki gün evvel altı gol at- tıkları bir takımın böyle dayanı- şma şaşırmış olan Fener hücum hattı, Yugoslavların arayıp da bulamadıkları havadan ve uzun oyunda devam edip gidiyorlar, Müsabaka 2-1 Fenerin maği erliler üştükleri , Büyük ta Bu eser muharririn en fazla dan biridir. Türklerin yeni nesle, hem de roman tavsiye ederiz. Remanda on bin senelik bir Tü merakla okuyacakeinız. AKŞAM KİTAPHANESİ NEŞRİYATI ASYADAN BİR GÜNEŞ DOĞUYOR Yazan: Büyük göçten ve kuraklıktan evvelki devilere ait Yeni çıktı ( Büyük göç ) ten ve ( Kuraklık) tan evvel orta asyadaki yaşayışını ve ( Büyük göç ) ü hazırlıyan kuraklığın nasıl ve nereden başladığını yeni tarihi vesikalara ve (Türk tarihinin ana hatlarına ) göre ve pürüzsüz bir Türkçe ile anlatan bu kitap günün en mühim eserlerinden sayılabilir. Bu itibarla ( ASYADAN BİR GÜNEŞ DOĞUYOR ) romanını hem (Altındağ ) da uzun seneler. kalııktan sonra (Liyemutluk kuy bulduklarını ya Büyük göçle bir çoban kızı olan ( YILDIZ)ın (Alageyik ) ka bilesinin başına geçerek garbe doğru nasıl Büyük kıtada 272 sahife — Fiyeti biyeti ile bitti. Seyirciler hakem- | den şikâyet ediyorlar. Onlar da oyuncular gibi, cuma günü altı golle yenilen bir takımin galebe- sini çekemiyorlar da sebep ar yorlar. Hakiki açıkca itiraf etmek daba doğrudur. Dün O Yugoslavların gelişleri ağrımıza gitti Fakat bu sahne onların nahak yere ve tesadüfi temi bir muvaffakıyetten değildir. Aynı takımın iki gün evvel çok mahküm bir hale düşmüş olma- rini bâlâ unutamadığı- Fenerliler kazanabilecek gibi gynamadıklarından kaybettiler. Temenni edelim, haftaya bu oyu” nun yir iyisini çıkararak Viyanadan gelecek takım önünde yüzleri gülsün... © Eşref Şefik İtizar Münderecatımızın çokluğu dolayısile “İttihat ve Terakki, bugün dercede- İmedik. Okuyucularımızdan özür İ dileriz. Balıkesir ile kazaları arasında telefon | 1 temmuz 934 tarihinden iti- | baren Balıkesirle, Balya, Edre- | mit, Havran arasında telefon mu- haveresi başlamıştır. Balya ile Balıkesi arasında bir muhavere davetiyeli olarak 40, davetiyesiz 25, Havran, Ba- lıkesir ve Edremit arasında da davetiyeli 55 ve davetiyesiz 40 kuruştur. Yugoslavyada kaya tuzu Yugoslavyada zengin bir kaya- tuzu madeni bulunmuştur. Alman haberlere göre Çekoslovakya ve Yugoslavya sermayedarlarından mürekkep bir grup, bu madenle- 1 işletecektir. Samsun fırka idare heyeti reisliği Samsun 14 (Hususi) — Fırka iliğinden istifa eden Antalya mebusu Na- zifi Şerif beyin yerine Kefeliza- de Sami bey intihap edilmiştir. İSKENDER FAHREDDİN hi roman rağbet görmüş tarihi romanların- meraklısı karilerimize hassatan rk destanı clan AYDIN ii5 YILDIZIN )ni nasıl indiğini büyük hir zevk ve 80 kuruş e Re Gi atisi EL — Matbaa sahiplerine Maarif Vekâ âletinden: 1 — 21/6/934 tarihli ve 2527 numralı basma yazı ve resimleri derleme kanunu mucibince Türkiyede 2/7/1934 tarihinden ber türlü baskı usullerile basılıp neşredilen basma yazı ve resimleri tarafından Maarif Vekâleti emrine verilmesi beş mishasının ba mecburidir. 2 Verilme Gazeteler ajans tebliğleri, mecmu mecburi olan esesrler şunlardı ibaren kitaplar, risaleler, tahsil tezleri, baritalar, atlaslar, tablolar, oyma basıklar (gravür), her şeşit resimler, san'at kıkmetini baiz duv: destan ve şarkı mecmu: ilânları, kılavuzlar, plânlar, krokiler, musiki notları, dans notları ve tiyatro piyesleri, cemiyet ve şirketlerce neşredilen raporlar, ber çeşit ka- taloğlar, takvi ler, yıllıklar yıllaçlar ve muhtıralar. 3 — Bu eserler neşirleri tarihinden itibaren en çok on beş gün içinde aşağıda yazılan makamlara makbuz edilecektir. 8) Ankara'da Maarif Vekâletinde Derleme memurluğuna. mukabilinde teslim b) İstanbul'da Ebussuut caddesi civarında 48 numaralı ilk mek- tepte Derleme müdürlüğüne. <) Diğer vilâyet merkezlerinde d Ki Maarif Müdürlüklerine, rda Maarif memurluklarına. 4 — Forma forma, cüz cüz veya cilt cilt çıkarılan kitap ve sair basma zi ve resimlerin her forma, cüz veya cilt çıktıkça vecilmesi olan basma yazı ve resimleri müddeti içinde vermeyenler elli liradan aşaği olmamak üzere hafif para ce- zasile cezalandırılır ve vermediği vermesine de hükmolunur. | * | istanbul belediyesi ilânları basma yarı ve resimleri aynen (8810) Aşağıda cüzdan numaraları yazılı tekaüt dul ve yetimlerin maaş bordroları hususi idareler tekaüt gönderilerek Zir: sandığı idare heyeti riyasetinden £ Bankasına tevdi olunmuştur. 17/7/934 Salı gününden itibaren mezkür Bankaya müracaatla maaşlarını almaları. 643, 2032, 1028, 728, 635, 12* 8947) 92, 1032, 1535, 2030, 1018, 518, 1068, 2004, 2017, 1003, 306, 2156, 1275, 53, 2009, 859, 637, 603, 153, 127, 630, 1079, 277, 1540, 1007, 411, 706, 1545, 629, 1518, 303, 642, 128, B5B, 718, G14, 1288, 1757, 1778, 724, 1045, 2028, 2189, 1537, 1523, 2182, 1772, 2178, 613, 1268, 617, 1004, 1262, 1303, 2173, 611, 1015, 638, 620, 628, 1274, 1515, Bakırköyünde Yenimal ilede mer'adaki enkaz için tefı 129, 1305, 605, 716, 2155, 871, * | olunan saha icara verileceğinden taliplerin 5 Ağastos 934 tarihinde saat 14 de Belediye Encümenine müracaatları ilân olunur. (3946) İstanbul İthalât Gümrüğü Müdürlüğünden : İstanbul Gümrükle bulunduğu salon dahilinde yapılacak olan 681 kişe inşası münakasa ve ibalât ke rasına müsteniden paz olanların 29 Temmuz 34 pazar Baş Müdüriyet Dairesi Tatbikat Mektebinin a bedeli keşif anınunun 18 inci maddesi A fık- rlikla münakasaya konulduğundan talip günü saat 14 de İstanbul İthalât Gümrüğünde müteşekkil komisyonu mabsusuna müracaatları ilân olunur. (8619) Binbir hile! (Baş tarafı 1 inci sahifede) dan evvel salkimların konulacaj kese kâğıdına fevkalâde dikkat etmelidir. Sonra gene manavda gayet gü- zel armutlar görürsünüz. Çürük- süz, eziksiz mükemmel armütla Pazarlık edersiniz, adam tartai Gene eve gidersiniz. Bakarsınız ki armutlardan yalnız ikisi sağ” lam, Ötekilerinin hepsi çürük, Bu ize âdeta bir hokkabazlık gibi gelir. Armutlar nasıl çürümüş? Dikkat ederseniz armutların yal. nız birer taraflarmın çürük ol duklarını görürsünüz. Bu gayet basit bir hiledir. Ye- mişçi armutları çürük tarafı alta gelmek şartile birer birer dizmiş- tir, Siz. ir kilo tart!... Der demez hemen kese kâğidi ni açar. O çürük olan meyvalari zaten bilir, bunları hızlı hızlı alıp kese kâğıdına yerleştiri Ayni şey ham meyvalar için yapılabilir. Adam ham meyvanın kızarmış veya sararmış yukarı, ham, yeşil tarafını aşağı gelmek şartile dizer, Göri meyva çok pişkin ve mü tesirini verir. Halbuki kazın aya- ği hiç te böyle değildir. Kavunlarda ise «tekmelemen, tarafını | HACI BEKİR I Şekerleri, önnyada iştihar etmiştir denilen bir hile vardır. Kelek ka- vun gayet sert olur. Bunun için kelek, sert kavunların arkalarına! ayakla birer kere vururlar. Ha- vunlar biraz yumuşar. Ve siz bu kavunu alınca yumuşaklığına ba- kıp pişkin ve olmuş bir kavun ol duğunu zanneder ve alırsınız... Kesilmiş tavuk satanların yüz- lerce ve yüzlerce hilesi vardır. tavuk kadar şişiren tavukçular pek çoktur. Sonra yağsız tavukla- İ rinfarka tarafını sarıya boyamak bir zamanlar İstanbulda hemen hemen moda haline girmişti, Şim- di bu moda biraz tavsamıştır. Hattâ İstanbulda seyyar balıkçi- lar pahalı, fakat bayat balıkların kulaklarını galseme denilen yer- lerini kırmızıya boyıyarak bum- ları taze balık gibi satarlardı. Bu balık hilesi de nisbeten tavsamış- tr. Bu gibi hileler en fazla meyva” üzerindedir. Bugün iyi, pişkin," gürüksüz meyva almak epey it na ve dikkat istiyen bir iş haline ir.