17 Temmuz 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

17 Temmuz 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Akn ENİ Sahife 10. AKŞAM 17 Temmuz 1934 | YENİ NEŞRİYAT Folivut Holivutun 18 temmnz nushası güzel resimler ve en son sinema intişar etmiş Doktor HORHORUNİ Her gön akşama kadar hastalarını Kinonn Valida kırastlanesi yanı daki müayenehanesinda todavl eder, “Telefon: 24181 MM (006) İstanbul dördüncü icra dairesinden: Tamamına iki bin altı yüz yetmiş iki lira kiymet takdir edilen Kurtuluş caddesinde erki 46, 48 yeni 213, 215. numaralar ile murakkam evvelce. bir elyevm bir çatı altında ve bir senetle tasarruf olunan bahçeli 2 hanenin ta namı yirmi hisse itibarile dört himesi, yine tamamına yedi yüz yirmi üç Lr kiymet takdir edilen Kurtuluştn De 5 yeni 73 mu na bahçe hanenin şamamı ke. ki hime iibarile döre bise ine tamamına bin iki yüz kiymet takdir edilen Hey lı sokağında eski 25 ye müamele 40 numaralı otel ni 25, Yeri eyevm mütrer 128 metro muz Tabbar bos arsanın yirmi yedi hises it bavile dört hissi, yine tamamına iki bin sekiz yüz beş ira kiymet takdir edilen Heyhelindada keza Yalı soke ında caki 25 yeni 22 muamele #1 nümaralatel yerinden müfrez, SOL metro murabbai içinde harap bir su deposu ile arkam taş duvarlı üç tarafı ahşap sütçü Andon efendi kiracı ol. duğu dükkânın tamamı Şirmi yedi his- e iibarile dört hissesi ve yine tama mına bin dört yüz kk lira kiymet takdir olunan Heybeliadada. ayni max halde vaki 25 yeni 1, 3 muamele 47 smaralı otel yeri elyevm mmüfrez 144 metro muraboz arsa olup bir kıs itisalindeki gazino tarafından Fu ulen isgal edilen raezkör mahallin tamamı yirmi yedi hisse itibarile dört hissesi açık arttırmaya çikanleriş olup 128.934 tarihinde — şartnameleri herkese açılır. 20.8.0934 © tari bine müsadif pazartesi günü, sa a İ4ten 16 ya kadar İstan bul dördüncü icra dairesinde amtıla caktır. Arttırmalara iştirak için isabet den muhammen kiymetlerin yüzde yedi buçuk teminat ekçesi alnın. ieralim vergi, belediye ve vekef eleri müşteriye aittir. Arttırma bedel. İeti hisselere isabet eden muhammen İiymetlerinin yüzde yetmiy beşini bul. duğu takdirde ihaleleri yapıl. aksi halde en son artıranin taahhüdü baki kalmak © üzere artırmaların on beş sün aha temdit edilerek 4-9.934 ta Tihine müsadif salı günü ayni saatte &n çok artırana ihale edilecektir. 2004 numaralı icra kanununun 1 enaddesine teyfikan ipotek sahibi al çaklılar ile diğer alâkadarların ve itin fak hakkı sahiplerinin dahi gayri men- kal üzerindeki haklarmı ve humasile rafa dair olan ikdilarını icra dairesine. bildirmeleri Aksi halde hakları tapu sicllerile saz bit olmadıkça satış bedelinin paylaş” masındar © hariç kalırlar. Alâkadarla. Tm işbu mevaddı kenuniye ahkâmına göre hareket etmeleri ve daha fazla malmat almak istiyenlerin 934/652 dosya pumarasile memriyetimize mil. racaatları ilân olunur. Makine mülehassısı Karadeniz sakilinde büyük bir girkette #slihdam edilmek üzere Türbin ve Kom- presörlerde bill çalışmış torrobeli bir Tork makine matehaasısna ihtiyap yardır. Taliplerin teretimei hal ve bon sörviş, verakaları sureti ile şartlarını “N, 311, rumuzu ile İatanbul 176 No, posla Kotast adresine bildirmeleri, © (LİN) BANKA KOMERÇİYALE İTALYANA Sermayesi | Liret 700,000,000 İhiyat akçesi Liret 144244 408095 Merkezi İdare MİLANO İtalyanın başlıca şehirlerinde ŞUBELER İyiler dei, Avatar, Mae Titan, © Çeksilovakya, Yügbela Lehistan, Romanya, Bulgartan ME tir, Amerika Cemalini MOttehidas, Ereilya, il, Urugnay, Arjantin, atar ve Kolumbiyala ANiyasyonlar ASTANBUL ŞUBE MERKEZİ Galata Voyuolü cadlesi Karaköy Talas (lele, 2641 (219/0) ehir dahilindeki acantalar: İsidnbulda: Alalemelyan harinda Dele OZ, Beyoğlunda; ekl eadileşi Telef, 1048, Kambiyo Gairsi Borsada Telef, İMA, 0 İZMİRDE ŞUBE istanbul Ziraat Bankasından: Sıra Semti Mahallesi Sokağı No. su 1227. Kumkapı Tavaşl Küçükdeniz 1228 — Beşiktaş Sinanpaşa | Hasfırın 1229 Burgazadası © Burgazadası © Çarşı Cad. 1230 Fener Tevkli Cafer o Murat molla tekkesi 1231 — İçerenköy İçerenköy Bostancıbaşı 1232 Büyükada Karanfil Çınar Cad. ve karakolsokak 1233 — Üsküdar Yenimahalle | Karamanlı 1234 Kadıköy Rasimpaşa © Piyasa 1235 — Heybeliada o Yal Orta 1236 — Boyacıköy O Boyacıköy O Kanaki Yukarda yazılı gayrimenkullerin yüzde yedi buçuk pey akçelerile i mülkiyetleri satışa çıkarılmıştır. İhaleleleri 9/8/934 Perşembe günü sa buçuğa kadar pey akçalarını yatırmaları lâzımdır. Senei baliye vergisile belediye re: Şartname Bankamız kapısına asılmıştır. Sıhhat ve içtimai muavenet vekâletinden: Istanbul nihari ve Çorum leyli Küçük sıhhat memurları mektep lerine talebe kaydına başlanmıştır. Kaydı kabul şeraiti; Küçük Sıhhat memurları mektebine kabul olunabilmek için Tür- kiye Cumhuriyeti tebasından olmak, orta tahsili ikmal etmiş bulun- sinni on dokuzdan aşağı ve yirmi beşten yukarı olmamak ve ahlâkan her türlü şaibeden ari bulunmak iktiza eder. Yirmi ve daha yukarı yaşta olanların bizmeti askeriye ile alâkan olmamak lâzumdir. Lise mezunları bu kayda tabi değildir. Mektep kadrosu orta mektep mezunu namzetlerile ikmal edilmediği takdirde bu derece tahsil gördüğünü ispat edenler de kabul olunabilir. Talipler aşağıda yazılı vesaik ve evrak suret veya asıllarını kendi el yazılarile yazılmış ve muvazzah adreslerini havi bir istidaya rapten Ağustos bidayetinden eylül iptidasına kadar bulundukları mahallin Sıhba ve İçtimai muavenet müdürlüğü vasıtasile mektep müdür- lüğüne gönderme! 1 — Türkiye Cumhuriyeti tebasından olduğunu matık hüviyet cüzdanı (aufuz tezkeresi) 2 — Hat veya müzmin ber törlü hastalıklardan salim olduğunu ve kabiliyeti bedeniyesini muvazraban matık tastikli 3 — Mezuniyet gahadetnamesi veya derecel tasdikname, 4 — 456 ebadında 8 adet fotoğraf. $ — Hüsali ahlâk eshabından olduğunu ve biç bir suretle mah küm olmadığını mübeyyin ikemetgâhıma bulunduğu polis idaresin- den alınmış vesika. Çorum Leyli Küçük sıhhat memurları mektebine girmek arzu edenler yukarıki vesikalarla beraber herhangi bir sebeple bıraktığı veya mekteplen çıkarıldığı takdirde bükümetçe ihtiyar edilen masarifi nizamiye falzi ile beraber inde edeceklerine dair velisi ve bulunmadığı halde kendisi tarafından imzalı ve noterlikçe musaddak bir teahhüt senedi İle tahsil bitirdikten sonra hükümetin lüzum göstereceği mahallerde beş sene hizmet edeceğine dalr musaddak ve mükeffel bir teahkütoame göndermelidirler. (3960) Yukarı Boğaza Tenezzüh Şirketi Hayriyeden: Güzel boğazı Kavaki kadar her İstanbullu tanır. Kavak- lardan sonra yavaş yavaş genişliyen ve azametli Karadenize dayanan bir kısım daha vardır ki balkımızın çoğu bilmez. Büyük Liman, Poyraz Limanı gibi güzel eşsiz yerleri ve gü- zellikleri taşıyan bu parçayı ve Karadenizin nihayetsiz yayılıp büyüşünü | göstermek ve bir kaç saatlik serin ve bedayile dolu bir gezinti yaptırmak için Şirketi Hayriye Cuma ve Pazar günleri tenezzüh seferleri tertip etmigtir. Cuma günleri 14,30 ve 16 da, Pazar günleri 14,30 da Köprüden kalkacak olan vapurlarla bu seferler yapılacaktır. Cumaları 14,30 da kalkan vapur Rumelil ığından, 16 da kalkan vapur Altınkumdan ve Pazarları 14,30 da kalkan vapur kezalik Altınkumdan sonra yukarı Boğaz devrini pacak, Rumeli ve Anadolu Fenerlerine kadar çıkip Sütlüce iskelesine dönecektir. Bu iskeleden bütün Boğaz köylerine ve Köprüye derhal dünüş seferleri vardır. Bu devirler iki teplilerden on kuruş alınacaktır. Mecçanl seyahat müsaadesini veren pasolar bu tı rühler için muteber değildir. Pe aaa Sen Jozef Lisesi : Kadıköy Tedrisatın başlaması leyli talebe için 12 eylül ve neahari talebe için 13 eylül olarak tespit edilmiştir. İlk mektep mezunları Türk talebeye mahsus olmak üzere ihzarl sınıfları mevcuttur. Tel, 60.021 Cinsi Hissesi Emlâk © Hisseye göre mu- . Nosu hammen kıymeti Kâgir iki bane 12 117119 3500 TL. w — iki dükkân 111020 48 ire üstünde odalar Ahşap hane ve dükkân | 1/4 2-210 s0 Li 35 YE dönüm 4 arşını 378 Tamamı 54-51 eski A Kâğgir hane ve dükkân 1/24 © 6-4-24240 1000 ,, ve fırın ve ahir ve hane Ahşap hane v5 45 160 Kayi ano 91 1600 Ahşap ,, 3/8 8 350 25 ı 480 bedelleri nakden veya gayrımtbadil bonosile ödenmek üzere on beştedir. Müzayedeye gireceklerin mezkür günde saat on dört leri müşteriye aittir. Ankara Yüksek Ziraat enstitüsürektörlüğünden: 1: Bu sene Yüksek Ziraat Enetitüisünün Baytar, Ziraat ve Or- man Fakültelerine meccanl leyit ve ücretli leyli ve nihari erkek ve kız talebe alınacaktır. Kayıt ve kabul şartları aşağıda yazılıdır: a : Türk tab'asndan olmak ( Ecnebiler hususi talimataamesine göre kabul edilir). b: aloryasını vermiş bulunmak. & : Leyli olacak talebenin yaşı 17 den aşağı 25 den yukarı olmamak. d : Mesleklerinin icap ettirdiği beden kabiliyeti ve sağlamlıkları hakkında tam teşekkülü hastanelerden sıhhat raporu getirmek ve aşı detnamesi vermek. Belediye veya polis merkezlerinden getirmek. 2 : Enstitüye girmek isteyenler yukarıdaki vesikalarla birlikte 6 kıt'a fotoğrafı bir istida ile doğruca Ankarada Yüksek Ziraat enstitüsü rektörlüğüne göndermelidirler. 3 : Müracaat zaman Temmuzun onuncu gününden Eylülün sonuncu gününe kadardır. 4 : Evrakı tam olmıyanlar Enstitüye kabul edilmezler. Müessese kayıt ve kabul edilen talebeyl iki ay zarfında tekrar muayene ettirir, kabiliyeti bedeniyeyi haiz olmayanların kaydı silinir 5 : Leyli meccani talebeden staj veya tahsil devresi için de staja veya fakültesini bırakanlardan veya cezaen çıkarılanlardan hükü- metçe yapılan masrafı ödeyeceklerini daire enstitünün vereceği nümuüneyo göre noterlikten musaddak kefaletname vereceklerdir. 6 : Vaktinde tam evrakla müracaat etmişler arasından kabul edilecek talebe diploma derecesine ve müracaat tarihlerine göre, tefrik e: i 7 : Ziraat, Baytar, Orman fakültelerine almacak talebeler, Tabil ilimler faktiltesinin 1, 2, 3 üncü sömestrelerinde mevcut dersleri de takibe mecburdurlar. B : Ziraat fakültesine alınacak talebe Ankarada Gazi Orman çiftliğinde on ay ataj göreceklerdir. Talebeye bu staj müddetince yemek ve elbise masrafları karşılığı bümühal mazbatası 9 : Ücretli leyli talebenin ücreti üç taksitte ödenmek üzere 275 liradır. 10 : Ücretli leyli talebe tercih olunur. Kabul şartlarını haiz olan nibari talebe için miktar tahdit edilmemiştir. (3704) Izmit Belediyesinden: İzmit Belediyesince fen ve hıfzısaıhhat kaidelerine temamen ria- yet edilerek husosi borular içinde İzmite isale edilmiş bulunan Gazi Suyunun yarım ve bir litrelik şişelere otomatik olarak ve saatte bin beş yüz adet dolduracak kudretinde makineler alınacaktr. Islat- ma, Fırçalama, Yıkama, Doldurma, Kapatma vo Etiketleme işlerini otomatik olarak yapması lâzım olan makine veya makinelerde her seyden evvel sıhbi va iktisadi şartlara dikkat edilecektir. Vermeğe talip olanların mufassal ve pullu tekliflerini 12 Eylül 934 tarihine kadar İzmit Belediye Riyasetine göndermeleri ve fazla malümat alı yenlerin müracaatları lüzumu ilân olunur. o “3952, Posta Telgraf ve Telefon Binalar ve Levazım Müdürlüğünden : Osmaniye Telsiz İrsal latasyonunda mevcut lokomobil, hurda makine alât ve edevat müzayede ile satılacaktır. Talip olanların, mezkür eşyayı görmek Üzere her gün Osmaniye Telsiz istasyon mühendisliğine, müzayedeye iştirak etmek için de 2/8/934 tarihine müsadif Perşembe günü saat 14 te Beyoğlu Posta 7. T. Merkezi- nin Üçüncü katında Levazım Müdürlüğünde müteşekkil mübayaat komisyonuna müracaat eylemeleri ve her gün şartnameyi alabile- »ikleri ilân olunur. 6811) Elektrik mühendislerine: Akhisar belediyesinden: Akhisar Elektrik santralına ait islâhat ve tadilât projesinin yapık- 16/8/934 te ihale edilmek üzere kapalı zarf usuliyle münaka- konulmuştur. Taliplerin 50 kuruşluk pul mukabilinde şartna» ©)