17 Temmuz 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

17 Temmuz 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

Sahife 6 17 Temmuz 1934 Suni çiçekler Eskileri kolayca yenileş- irmek kabildir Bu sene şapkaları olsun elbise- leri olsun suni çiçeklerle süsle- mek çok modadır. Çiçeklerin fazla sürümü olduğu için fiatler artmıştır. Küçük bir çiçek bile çok fazlaya satılmaktadır. Evde eskiden alınmış, kullanı- larak sörpmüş ve bir kenara at mış. suni çiçeklere yeni halini vermek, henüz dükkândan alın- miş gibi göstermek mümkündür. Şişe ile satılan hafif tutkellar dan bir şişe almalı, ince bir fırça ile çiçeğin her yaprağının alt ta- rafına biraz tutkal sürmeli ve ar. Zu. olunan çekil verildikten son- ra kurumağa bırakmalı. (Tutkal gayet hafif olmalıdır, yoksa çi çekler çok sert olur.) Eğer çiçeklerin renkleri de sol- muşsa, 24 saat sonra renklerini de tazelemek lâzımdır. Küçük bir tabak © ya: hut bir fincan içime çi çeğin renginde az sulu boya koymalı. Bu sulu boyayı yapmak için alelâde, elbise boyamak için Satılan toz. halinde beyadan al malı, bir miktarını su ile ezerek istenilen vengi elde etmeli, Diğer bir tabak içine de azıcık sulu tutkal koymalı. İnce bir fır. ça alarak iptida renkli boyaya sonra tutkala batırarak çiçeği bo- yamalı Çiçeğin renginin güzel olması için göbeğinden boyamağa baş- Ismalı. Yaprakların dibi koyu renk, kenarları açık olması için diplerde fırçayı bastırarak boya- Yı sürmeli kenarlara yakla hafifletmelidir. ipekliden, kadifeden, muslin- den, organdiden, bezden çiçekle- rin hepsi bu suretle yenileştirile- , bilir, Boya sürerken rengine, ve iminin bozulmamasına itina edilirse tamir olunan bu çiçekle iden hiç bir farkı olmaz. Reçelli bisküi 125 gram sade yağ içine 65 gram ince şeker, 150 gram un bir tutam tarçin koyarak iyice yoğur- malı, ve saat kadar üstü tülü olarak bırakmalı Bu müddetien sonra hamurdan bir pârça alarak merdane yarım parmaktan ince, milimetre kalınlı kahve fincanı ile bu hamuru ke. serek yuvarlakları yalnız un serpi meli ve fırında pişirmeli. Bisküiler soğuyunca bunların altlarına gayet ha kayısı,frenk özümü,ahududu gibi meyvaların birinin. peltesinden yahut marmelâdından sürmeli, sonra iki bisküinin reçelli taraf. larını bil pamalı, Petrol lambalarınım ışığını fazlalaştırmak, Bazı sayfiye yerlerinde elek #rik olmadığı için petrol lâmbası yakmak icap eder. Bu lâmbanın ziyasını fazlalaştırmak ve ışığını heyazlaştırmak için lârbanın içindeki petrola kâfuru ilâve et mek lüzimdir. ir litre petrola 20 gram kâfuru kâfi gelir, ile üç dört ında açmalı ve yağlanmamış erine koyarak ka- hut 25 hissi ti 0) ğe ei bir kaç beyaz yaka yapmak ve bunları ayni elbise üzerine koy- mak lâzımdır. Beyaz yakaların her elbise üze- rine konulduğunu geçende de yaz- | mıştık, bu yakalar bu sene en çok kullanılan ve moda olan bir yeniliktir.Bunlar organdiden, pikeden, ince batisten ve çiçekli organdiden yapılmaktadır. Bir Kaç model neşrediyoruz: 1 — Beyaz organdiden kravat şeklinde yaka. Dört ince plinin etrafına dar bir volan konulmuş ve İki tarafta birer düğme ile iliklenmiştir. — Organdiden olan bu ya: kanın etrafına iki geniş volan konulmuş ve yaka bir düğmeyle iliklenmiştir. 3 — Pikeden yaka. Iki düğme ile iliklenen tarafından beyaz or- gandiden iki volan vardır. Elbiseler için zarif yakalar 4 — Pikeden büyük bir plâs- &ron üzerine ince plise yapılmış batistten diğer bir plâstron kon- muştur. Ortasında pikeden ilik- lenen bir parçası ve kravatı var. du 5 — Organdiden dört köşe açık ve etrafı iki volanlı yaka. 6 — Çiçekli organdiden ve et rafı beyaz organdiden volanlı ya- ka, Önündeki plâstronun üzerin- 'de beyaz düğme ile kravat vardır. Hasır kanape ve koltuklar için örtü Yazin kullanılan Hasir kanape | perle yahut (raphia) rafya de ve koltukları muhafaza etmek ve ayni zamanda süslemek için ü lerine renkli işlemeli örtüler ko- nulmalıdır. Resimde görülen örtüler bej rengi kalın keten üzerine koton nilen bir cins hasırla işlenmişti Çiçek büyük olduğu için göste- sişlidir, rengi iyi intihap edilirse manzara pek hoş görünür Resimdeki çiçek modelini i mek pek basittir, sapı ve yaprak- ları yeşil, çiçek istenilen renkten yapılmalıdır. ayı lenmiştir. Çiçeklerin ortasi iş renkte tahta boncuktan Kanape koltuktan maada orta rine de ayni çiçekler bir örtü koymağı unut mamalıdır. Yazın kış mevsimindeki pudrayı kullanmamalıdır Yazın açık havada gezerken in- san farkına varmadan esmerler, cildi yanar. Kışın sürülen pudra bu renk cilde kin durur. ık düşer ve çir- Buna mâni olmak için her zaman kullanılan pudra içi me (raşel) yahut (okr) rengi pudradan ilâve etmek icap eder, Kadınların ekseriyeti yaz ge lince üç renk pudra alırlar: Be- Yaz, pembe, raşel yahut olr. Ar- Zu olunan rengi vermek için bu üç renk pudradan karıştırarak bir #mablüt yâpar ve bunu yüze sü rerler. Pudralari karıştırmak için ki gük kahve kaşığı ile renkleri öl gerek başka bir kutuya koymalı, fakat çatalla karıştırnialı. Karıştırırken — kaşık pudrayı ezer renkler imtizaç etmez, hak buki çatalla karışırsa gayet güzel Anadoluhisarı Remzi beye: 1 — Gazeteniz gönderilmiştir. 2 — (Roto) söyle pisirilir Umumiyetle rostoyu kasaplar hazır lar. Rosto yapılacak eti katıp döy- dükten sonra içerisine tuz biber sürer ve sararak sicimle bağlar. Arzu edilime içiz ne diş sarımsak ta koyar. Rosto böyle ce hazırlandıktan sonra pişirilir. bunun da iki usulü vardır. Her ikisi de melis olur. Biri: Bağlanmış eti tâvada © önde yağda nar gibi kızarttıktan sonra ten cereye almalı, üzerine tavada bulunun yağı atmalı, tencereyi et suyu, yahut su ile doldurarak ateşe koymalı karar ateşte et yumuşayıncıya kadar pişirmeli, O zaman pek az yağ içinde taze do- ales suyu ile üstündeki zarı soyulmuş çekirdekleri çıkmış domutes parçalarını az kaynatmalı ve pişmiş olan etin üze- ine dökerek salçası koyu oluncya ka- dar pisirmeli, Kışın domates salça ola vak konulur. Aleşten indirince sicimle bağlı olân eki bir tabağa almalı ve soğumağa bı yakınalı Ee tarmamile soğuyunca icimi” ni keserek çıkarmalı, Eti birer parmak kalınlığında yuvarlaklara keserek teh ceredeki salça içerisine dizmeli, Yemek Yeneceği zaman isılıktan sonra tekrar tabağa dizerek sofraya gıkarmalı, Fi sıcakken kesime dağılacağından. #cişumasını beklemek lâzimdr. Diğer tarzında et kasapta uyni suretle Bazırlandıktan sonra, yağda kızarılma” dan sıcak kaynar eu, yahut et suyu içi he atılarak pamuk gibi yurmuşak olun. Siya kadar pişirilir ve suyu gektirlir. O zaman tencere içine sade yağ kanarak etin her tarafı kızartılır ve ilk tarifteki gibi domates suyu ve parçası konarak, kaynatılır, soğuduktan sonra kesilir Eğer et pişerken konulan su biter ve et yumusak olmamışan üzerine kaynar Sicak cu ilâve etmeli. Soğuk su konulur. sa et ne kadar pişerse yumuşamaz, Süt banyosu ve tereyağı Mardin S.T. hanımaz Yüzünüze yapacağıma süt banyosun. dan istifade edersiniz. Yalniz süt gayet halis ve yağlı olmalıdır: çünkü süt ban. yasından maksat içindeki yağın cildi yumuşatması ve beslemesidir. Bunu na Zan itibara alan Avrupa güzellik ene tütleri süt banyopu yerine yüze taze te. yeyağı sürerek cildi tedavi ediyorlar. Yüzü süt içerisinde saatlerle tutmak rğümkün değildir, sür yüze sürülür çabuk kurur, bunun için süt yerine te reyağı tercih ediiorlar Bu tedavi çatlaklar, ince kanşıklıkları geçirir ve cildi bir iki ay zarfinda tez mamen yenilestirir. Haftada iki defa sabah kalkınca yüz zünüzü Mik an ve çabunla yıkadıktan sonra, taze ve halis tereyağını krem sür Ter gibi sirünüz. Yüzünüzde tereyağı üç #pat kaldıktan sonra ince bir havluyu einize dolar, sıcak suya batırır ve yü zünüzü silertiniz. Su fazla mcak olmamalıdır. Bir iki defa sildikten sonra her zamanki gibi pudranızı sürünüz. Tereyağı taze olur | && katiyen yağ kokusu olmazı