3 Ekim 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

3 Ekim 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

Birecikte ikiz kardeşler Gaziantep memleket hastanesi çok ıslah edildi Birecik 20 (Hu- süsü) Bire- cikte; Hasan ve Hüseyin adlı kardeş, Yaşları yirmi birer olan bu ikizler biri. birine o kadar gok benzerler ki > bazan ayırt mek epey tür. İkisi de ay- ni kahvede çalı- sırlar, Müşteriler, ek- seriya, bu ben zerlik yü ünden terinin birisi Hasana bir tarak bir (Serkl) sizarası iste miştir, Aradan biraz vakit geçi seyin müşterinin kahvesini g miştir. kaldı? demiş; Hüseyin de — Ne parası? Haberim yok der, demez; sinirlenen müşteri Hüte- yine Bir tokat vurmuştur. © Bir saniye sonra Hasan (Serkl) paketi ile artan parayı getirince afallıyan müşteri (pardon) de miş, ve Hüseyine de bahşiş ver. miştir. © Hasan, Hüseyin ikisi bir ağız- dai © — Ah beyefendi, bu benzeyiş Iki haydut Otomobili soymak “istediler, fakat yakalandılar Selçuktan Torbalıya doğru ge- “len bir Fort otomobili soyulmak istenmiştir. Otomobilde üç kişi vardı. Numanzade Mustafa be- yin çifliği yakınındaki yolda oto- meobilin durması için pusuda bulu- nan bir adam tarafından ihtarda bulunulmuş, fakat şoför otomobi- le son sürati vermiştir. Bunun Üzerine otomobilin arkasından bir el silâh atılmıştır. Ayni gece Tirenin Urfalı çif- liğinde koyuncu Hacı Mustafanın ağılı da basılmış ve koyunların. dan bir kısmı götürülmek isten- miştir, Haydutlar on el kadar ta- banca atmışlarsn da ağılda bulur man Hacı Mustafa mukabelede bu- İunmuş ve haydutları kaçmağı mecbur etmiştir. Ağıl, otomobilin soyulmak iş tendiği yere çok yakındır. Bunu nazarı dikkate alan jandarmaları- mız derhal takibe başlamış ve iki kişiden ibaret olan haydutların iz- leri sayesinde kendilerini pin Subaşı köyünde yakalamışlar- dır. Bunlar Ömer ve Hacı Meh- met mamında iki kişidir. Evlerin- de iki mavzer ve müteaddit ta- “““bancalar bulunmuştur. Mermi isabet | Hasan ve Hüseyin yüzünden başımıza epey şeyler gelmiş, geleceğinden başka! Yalnız, kavgaya o yeminliziy. Çünkü babamızın bize vasiyeti vardır demişlerdir. Gaziantep hastanesi Bu civarın en mühim sıhhat yurdu olan Gazi Antep memleket hasta- nesi, vali Akif beyin değerli him- met ve izahereti, hastane baş- | hekimi Nuri beyin de devamlı ve | sistematik mesaisile günden güne | mükemmelleşiyor. Beş sene evvel (7) yataklı bir doktor ve bir tek hemireli hasta- menin, bugün hariciye, dahiliye, ku- ak, burun mütehassısları, bir ec- zanesi, (75) yatağı ve bir kaç hem- şiresi vardır. Başhekim operatör Nuri bey, Hayvanları korumak Ziraat vekâletinin tamimi hayvan neslinin hakkında vilâyetlere im bir tamim göndermiştir. Vekâlet, bu tamimde alınacak ted- birleri göstermektedir: 1 — Memleketimizde bazı se- neler fazla yağmur yağdığında ralarda fazla ot bulunmaktadır. ylüler bu gibi senelerde ot bi- gerek kıtlık senelerine sakla malıdırlar. 2 — Münasip mahallerde yonca- lıkla ihdası ile yonca ziraatinin 3 — Fazla saman istihsal edilen senelerde fazlaları yakılmıyarak mahalli âdet ve usullere göre ku- raklık seneler için bir usul ve siz- inde sarfedilmek üzere muhafazası. 4 — Kabil olursa ihtiyat ot ve #amanlıkların köyler namına de- po ettirilmesi ve muhafaz: 5 — Susuzluğa karşı ki kuyu açtırılması.. 6 — Vaziyeti müsait olan köy- lerde arteziyen kuyuları açtırılma- sı lözumdar. Uşak tabrik ikası işe başlıyor Uşak 1 (A. A.) — Yaptığı büyük teşkilât dolayısile bu ap ker fabrikası işe 5 birinel rinde, başlıyacaktır. Dün defe dallerile süslenmiş bir tende ilk pancar geldi ve 1500 amele bu treni merasimle (o karşılad. Ilk pancar sahiplerinden altı kişiye fabrikaca ikramiye verildi. tem dal lere | reket ve havalisinde, bilhassa ame- geldiği günden beri, hastanenin eksiklerile | çok yakından alâkadar olmuş ve bu sağ: hik yurdunu tak- dire değer bir sekle ifrağ eyle- miştir. Ezcümle yedi kısmı ihtiva eden (salgın hastalık» lar) payyonu ile etüv daireleri ve bir de lâboratuar yapıldığı gibi su tesisatı da ikmal edilmiştir. Ayrıca bir idare pavyonu ile muhtelif kısımlı bir de asri poli- klinik daireleri yapılmaktadır. Hastanede imeliyet yerindedir. Hele; ameli- yathanedeki temizlik cidden kay- de değer! tizam ve mükem- Hergün, ayak tedavisinde, yüz kadar hasta vardır. Gerek şark vi- lâyetlerinden, gerekse Cebelibe- Jiyat için, gelenler çoktur. Bu mü- nasebetle yataklar yetişmemekte- dir, bunu çoğaltmak lâzımdır. Bu kıymetli şifa evinde bir yok- luk göze çarpıyor, ki oda ront gendir. Vali beyder ğu doldurmayı yu mühim boşlu- ica ederiz. Kadın n yüzünden Tavasta çıkan kavgada bir genç oldu Tavasta Avşarlı Hüseyin oğlu Hasan, dostu bulunan umumi ka- dınlardan Gülsüm ile ayni mahal- leden İbrahimin dostluk te: tiklerini duyarak sözde İbrahimle dost olmuş ve kendisini eve davet et etmiştir. Ev sahi i bir aralik odunla mi- safir İbrahime saldırmış, kendisi- | hi başından yaraladıktan ve | dükten sonra sürükliyerek sokağa | çıkarmıştır. Sokaktan geçen İbra- | himin arkadaşlarından İsmail bu hal karşısında müdahale etmek temiş, Hasan, ona da odunla hü- cum etmiştir. İsmail de bıçağını çekerek Hasanın göğsüne sapla muştır. Hasan ölmüş, İsmail ye kalanmıştır. Alpullu fabrikası memur ve amele kooperatifi toplantısı Ankara 2 ( Hosusl ) — Alpullu fabrikası memur ve ameleler kooperatifi bir kaç güne kadar senelik bir toplanti yapacaklardır. Bu toplantıda bulunmak üzere iktisat vekâleti murakıplerinden bey bundan başka Trakyada bir tetkik seya- bati de yapacaktır. 3 Teşrimievvel 1934 Eylül ayında borsada muamele diğer aylardan daha canlı oldu Bu ay piyasa geçen son aylara nazaran daha canlı ve hareketli geçmiştir. Bir kısmı 4 3,50 olmak izere umum menkul kıymetler ve hararetli muameleler cereyan etmiştir. Geçen aylara nazaran piyasada evrakı naktiye eksikliği hafifle- aniştir. Birinci likidasyonda re- porte edilecek musmele hacmi «162,252 ikincide «102,295» li- Tadan ibaret bulunmuş ve repor- lar birinci likidasyonda azami s€- evi Öğ 12, ayari 55 11, ikincide Azami Ye 13, asgari Şo 1Z olmuş” tur. Paris borsasında son aylar zar- fında durgun ve di yül göstermekte olan piyasa bu ay çehresi yetle menkul kıymetler fiatlerin- de yükseklik ve nazarı dikkati celbedecek derecede hareket ol muştur. Maahaza piyasadaki bu salâh durgunluğun tamamen geç miş bulunduğuna delil olarak gös- terilmektedir. So 5 Faizli ikramiyeli «Ergani tahvilâtı — Bütü gen ayın kapanış fiati olan 93,50 liradan aranmış ve nihayet 97 lira alıcı fiatle kapanmıştır. o 7,1/2 Faizli 1933 Türk borç- ları ünitürk» tahcilleri grapa — Geçen ay 28,60 lirada kalan bu tahviller ay zarfında 28,35 liraya kadar düştükten ve azami 29,65 lira fiatler etrafında muamele mevzuu olduktan sonra geçen ay kapanış fiatine nazaran 1,30 lira bir yüleseliş kayeile 29,65 lirada kapanmıştır. Yükselişe sebep ola- rak kupon tediye zamanının yak- laşmış bulunması dir. «Kupon 1,55» lira olup tedi- ye tarihi 25 ikinci teşrindir. Bu tahviller Paris borsasında bu ay zarfında azami o «309», asgari «294» frank, fiatler etrafında dal galanmıştır. Borsamızla Paris arasındaki farkı Fiat, İstanbul Paristen «4» lira yüksektir. Iİ inci ve İl üncü tranşlar — Geçen ay «27,20» lirada kapan- imiş olan ikinciler azami «27,50», asgari 27,30 lira fiatler kaydın- dan sonra 28,40 lirada nominal ve geçen ay 27 lirada kalmış olan üçüncüler azami «27,60», asgari «27,40» Fiatler etrafında dalga landıktan sonra «28,70» lirada kapanmıştır. Anadolu tahvil ve hisse senet- leri — Mümessil senetleri: Bu se- netler muamele miktarı noktasın- dan ayın ikinci gelen kıymetidir, geçen ay 48,35 lirada kalmış olan bu senetler «48,25» Jiraya kadar düştükten ve «49,75» liraya ka- dar yi 'da kapanmıştır. 1 inci ve 1 inciler — Geçen ay 48 lirada kapanmış olan bu tah viller azami «48,10», asgari «46» Vira fiatler etrafında çalkalandık- tan sonra, kupon kesik, «46,25» Tirada kapanmıştır. «Bu tahviller bugünkü fiatlerile senevi G4 12 gelir temin etmektedir.» «230 ku- Tuş tutan kupon tediye tarihi bir birinci teşrindedir.» değiştirmiş, umumi- ay zarfında ge- gösterilmekte- seldikten sonra «50» hira» Geçen ay 27 lirada kapanmış olan Yo 60 tediyeli hisseler azami «27,55, asgari «26,85» lira fiat Jerde temevvüç ettikten sonra «27,85» lirada ve geçen ay nomi- pal 43 lirada kalmış olan 90 100 hüteler 643,50» Yirida”münmele gördüklen sonra «45,50» li kapanmıştır. Hazine bonolari — Geçen ay 49,25 lirada kalan o 2 faizlisi azami 52,25, asgari de ayni fiate muamele mevzuu olduktan sonra 52,50 lirada, © 5 faizlisi ise 60,75 liraya kadar yükseldikten sonra 62 lirada kalı a 70 tediyeli Türkiye cumhu- riyeti Merkez Bankası hisse se- petleri — Geçen ay 57 lira alıcı fiatte kalan bu hisseler azami «58», agi görmüş, nihayet «57,50; kalmıştır. Osmanlı bankası hisse senetle- ri — Piyasamızda muamele cere- yan etmemiştir. Paris borsasında geçen ay son olarak 313 frankta muamele görmüş olan bu hisseler üzerine ayın sonlarına doğru he- Taretli muamelâler cereyan etmiş «281» franga okadar düşerek «306,50» frankta kapanmıştır. İş bankası hisseleri — Geçen ayın kapanış fiati olan «10» lira- dan muamele mevzuu olmuş ve başkaca temevvüç kaydetmeksi- Zin ayni fiatle kapanmıştır. Hali tasfiyede müşterekülmen- fan reji hisseleri cereyan etmemiş ve «2,30 lirada, Bomonti hisseleri lirada kalmıştır. Aslan ve Eskihisar çimento his- se senetleri — Bu sene 1,50 lira temettü tevzi edeceği ve büyük bir mali müessesenin fabrikayı satın alacağı şayiaları neticesi göçen ay 12,30 lirada kalmış olan bu his selerin «13,50» liraya kadar yi selmesine yol vermiş ve nihayet «13.50» Tiarda kapanmıştır. Hali tasfiyede İstanbul su şir- heti hisse senetleri — Bütün ay zarfında 18,20 liradan aranmış ve nihayet bu fiatte taleple ka- panmıştır. 25 senede itfa olunacak olan bu senetlere her sene 30 Fransız frangı tevziat yapılmak: tadır. Bugünkü fiatlerile 94 1 safi senevi gelir temin etmekte- dir. Borsa harici Mısır Kredi Fonsi- ye tahvilleri — Geşen ay 143 lira- da kalan 1886 seneliler 140 lira- da, 94 lirada kalan 1903 seneliler 96,25 lirada ve 91 lirada kalmış olan 1911 seneliler 91,75 lirada kalmıştır. İstanbul menkul kymetler ve kambiyo borsası ac Ahmet Nedim. Hindenburg mükâfatı Berlin 2 (A.A.) — Müteveffa reisicumhur mareşal Hindenbur- gun arzusuna tevfikan Hinden- burg ismini taşıyan teberru, ge- en senelerde olduğu gibi yapı- lacaktır.. Şu halde bugün 150 eye ayrılan 425,000 mark, barp malülü olan 2,838 kişi ars- sında taksim edilecektir. S4» lirada muamele » Tirada nominal Nektar de muamelesiz «12,25» AKŞAM KITAPHANESİ NEŞRİYATI Kadıköyünde Kırtasiye mağazasında satılmaktadır. Kadıköy, Altıyol No, 1 “el, 60838