27 Mart 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

27 Mart 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Zi Mart 1 Pariste eğlenceli bir filim çevrildi çok tanınmış artistler rol almışlardır < ği j Yeni filimde bir Son zamanlarda Pariste eğlenceli bir film çevirmiştir. Filmin adı; Başkasının o Kılığında (Lâ peau d'un autre) dur. Filmi çevirenler Fran- sanın en çok tanınmış artistleridir, Başlıca rolleri Armand Bemard, Andre Lefaur, Jânine Merrey, Ginette Gaubert, Pizelia ve Palani yapıyorlar, Filmin mevzuu şudur: Parisin meşhür kadın terzihanesi sahiplerinden Jean Granet, bir seya- hat esnasında otomobilini fazla sür- düğü için takibata maruz kalıyor. Tayin edilen günde mahkemeye gide- miyor. Verilen hükmü temyiz et- meği unutuyor. Bu suretle 15 gün hapis kararı katileşiyor. Granet hapse girmemek için bir yol düşünüyor. Nihayet lisede talebe iken yanyana oturdukları bir arkâ- if kabir. Lambelin adındaki bu arkadaş mektepte çalışkan bir ta- lebe idi. Her sene iyi notlarla sınıf geçiyordu. Fakat mektepten çıktık- tan sonra bir türlü kendisine iyi bir İş bulamamış, maru? tabirile bir bal- taya sap olamamıştı. Terzihane sahibi, eski arkadaşını çağırıyor, küçük şehirlerden birinde olan hapishaneye kendisi namına gir- mesi; e 15 gün hapis yatmasını tek- Mf ediyor. Lambelin 5,000 franga mukabil. bu işi kabul ediyor. Bun- dan başka genç kız kardeşi Anne Ma- rienin manken olarak terzihaneye alınmasını İstiyor. Granet de bunu kabul ediyor. Lambelin günün birinde, elinde bir çanta olduğu halde hapishaneye mü- rTaaat ediyor, -Hapishanede tesadüfön hiç bir mahpus yoktur. Hapishane müdürü, karısı ve kızı meşhur terzi- hane sahibi hürmetle (karşiliyorlar. (Kendisine mahpus değil, misafir muamelesi yâ- pıyorlar. Aralarında sıkı bir dostluk teessüs ediyor. Bu sırada terzihanede de garip bir değişiklik oluyor. Terzihane sahibi- nin oğlu Claude haylazın biridir Ge- celeri eğlence yerlerinde gezmekten, gündüzleri yatıp uyumaktan başka | bir şey yapmamaktadır. Bir gün ter- sihaneye üğrüyor ve manken olarak aiman Lambelin'in kız kardeşi An- ne Marie'yi görüyor. Kizı çok beğe- niyor. Anne Mârie'yi görmek için yaşayış tarzını değiştiğyor. Geceleri erken yatımağa, gündüzleri terzihaneye ge- Vip çalışmağa başlıyor. Bu suretle ça- lışmanın zevkini tadıyor. Günler geçiyor ve Granet namına hapse giren Laribelin ; mahpusiyet müddetini dolduruyor, kalkıp Parise dönüyor. N sandıkları Lambelin'i | Claude ve Anne Marie Aradan birkaç hafta geçiyor, bu mahpusiyet meselesi unutuluyor. Fa- kat tam bu sırada gelen bir telgraf işleri altüst ediyor. Telgraf hapisha- ne müdüründendir. Karısı ve kızı ile birlikte meşhur terziye misafir gel mekte olduklarını haber vermektedir. Granet telgrafı alınca şaşırığor. İ «Çevirdiği “dolabı haplshane”müdü- rü anlarsa bu defa daha büyük bir cürümden dolayı hapishaneye tıkıla» cağımı düşünüyor. Bunun için gene Greta Garbo Hollivutun en esraren- giz kadını diye tanınmıştır, Hayatına dair kimseye hiç bir şey söylemez. Hollivutta bu kabil artistler pek çok- tur, Birçok yıldizlar bazı meselelerde taş kesilir, sorulan suali duymamış gi- bi cevap vermezler. Meselâ Marlene Dietriche Almanya ya niçin gitmediği hakkında bir sual tevcih etmeyin. Dietrich ana vatanı Almanyayı pek sevdiği halde son za- aa aaa m a Janine Merrey ve Pizella Lambelin'i arıyor. Lambelin gene Granet adını alıyor ve terzinin evinde yerleşiyor, Fakat budefa iş o kadar kolay olmuyor. Evdeki hizmetçiler, terziha- nede bir sürü memurlar var. Bun- ların hepsini idare etmek lâzım. Bu yüzden . birçok gülünç vakalar olu- yor. Nihayet iş iki düğünle tatlıya | bağlanıyor; Terzihane sahibinin oğlu Claude, Anne Marie ile, Zambelin de hapishane müdürünün kızile evle niyorlar. Hollivüttaki yıldızların hoşlanmadıkları bahisler manlarda Almanyaya hiç gitmemiş- tir. Bunun sebebini bir türlü öğren- mek mümkün olmuıyacaktır. Çünkü yıldız bu mevzu etrafındaki ketumiye- tinden bir türlü ayrılmıyor. Vaziyeti bilmyien acemi bir muha- bi: gelir de Carole Lombarda Clark Gable ile ne zaman evleneceğini s0- rarsa yıldızın birdenbire sağır kesil- diğini görecektir. Bir bülbül kadar şakrak olan Câröle Clarktan bahis açı- ır açılmaz kutup gibi buz kesiliver- mektedir. Diğer taraftan Clark Gable'de Ca- role Lombard'dan bahis açılınca ağ- zını kapamaktadır. Clark, Carole ile olan dostluğunun sadece kendisine taallüku olduğuna inanmaktadır. Her ikisi de dedikodunun bir aşkı mah- vedebileceğini öğrenmişlerdir. Mülâkat alması en kolay olan kadın yıldızlardan biri Mae Vesttir. Mae Vest her şeyden bahseder, hiç çekin- mez, Fakat onun da bahisinden içtinap ettiği mevzular mevcuttur. Meselâ bay Mae Vest olduğunu iddia eden Frank Valos namındaki zattan bahse- din göreceksiniz ki, birdenbire susg- caktır. Lili Damita ile Eral Flinin boşan- maya kârar verdikten sonra, tekrâr barışmaları birçok mülâkat mevzuu teşkil edebileceği zennedildi. Halbuki Erol Fine Lili Damita İle niçin bözü- şup tekrar barıştığını soran adam öy- le bir ters cevap aldı ki, bir daha kim- se sormağa cesaret edemedi, Gean Harlov ve Vilyam Povel'de ara» larındaki macerayı bir türlü izah et- mek istememektedirler. Mülâkat arı- yan muhabirler bunu bilmelidirler, Binicilik hareketleri Kayseri atlı spor klübü büyük varlık gösteriyor Mayısta tertip edilecek konkur hipiklere İstanbul ve Ankara binicileri davet ediliyor Yazan: MELÂHAT AKSEL Yukarıda: Kayseri atlı spor üyeleri bir arada X işaretli yüzbaşı B. Kemal Biner, aşağıda klüibün kokurlf'ında bir atlayış Memleketimizde en eski bir atçılık teşekkülü olan Sipahi ocağının 1928 den beri tertip etmekte olduğu kon- kurlar hakkında gazetelerde şimdiye kadar bir çok yazılâr çıktı, Ankara- daki Atlı spor klübünün de birçok bi- nicilik çalışmalarını işitiyor ve oku- yoruz. Bu iki belli başlı atçılık mer- kezlerinden sonra, bu hususda ilk adı- mı atmak Kayseriye nasip oldu. 3 yıl evvel Türk spor kurumu reisi general Ali Hikmet başta olmak üze- re, kolordu komutanı kor general Mümtaz Aktay, yali bay Adil Bay- man, ve o zamanki Kayseri mensucat kombinası direktörü bay Şevket Tur- gut ve Abdurrahman Naci Örerin maddi ve manevi birçok yardımları, ve nihayet yüzbaşı Kemal Binerin yüksek bilgisi bir araya gelerek bu- gün hakkile öğünebileceğimiz bir bi- nicilik yuvası kurulmuştur. Filhakika spor kurumu başkanı, kolordu komutanı ve vali ilk temel taşlarını âtarlârken B. Şevket Turgut 30 atlık bir ahır, bir manej yeri ve bir de kulüvar temin etmiş, B. Abdurruh- man Naci Ömer de 2 at ile eyer aldı. Hocam binbaşı B. Tahsin Yazıcı- nın en kiymetli talebelerinden biri o- lan yüzbaşı B. Kemal Biner gibi bir yol gösteren sayesinde Kayseri Atlı spor klübü 3 sene zarfında çok mü- him bir randıman vermiştir. Bugün ocakta 7 bayan ve 40 bay ata binmek- tedir; ayrıca 3 senedir muntazaman çalışmakta olan, 3 ü bayan olmak ü- zere, 8 kişilik ekibi mevcuttur, Ocağın kendi malı olmak üzere 7 yarım ve saf kan atı vardır. Haftada iki gün toplu manej hareketleri ve bir defa da kır binişleri yapılmaktadır. Her sene aynca müsabakalar tertip edilmektedir. İlk yapılan müsabaka 10 tane çalı manili 2800 m. mesafede manili koşu tarzında tertip edilmiş ve o tarihe kadar memleketimizde ilk de- fa sivil ve zabitlerin birlikte iştirak et- tiği bu müsabakayı birinci olarak yapmak şerefi Kayseri Atlı spor klü- büne nasip olmuş ve bu müsabakayı B. Menan kazanmıştır. Bundan sön- ra tertip edilen konkur hypiklere yi- ne subaylarla beraber siviller de gir- mişler ve 1,10 m. yüksekliğinde olan bu müsabakayı B. Burhan kazanmış- tır, Geçenlerde Kayseriyi ziyaret eden büyük başbakanımızın şerefine 1,30 m, irtifada konkur hipik tertip edil- miş ve başbakanımız Kayseri Atlı spor Kübünün bu çalışmalarını hak- hı olarak takdir etmişler ve klübe 1000 lira lütfetmek suretile kıymettar te veccühlerini göstermişlerdir. Ayrca yine kıymetli Başbakanmızın emirle- rile ocağın hususi muhasebeden yar- dım görmesi temin edilmiştir. İşte bu kıymetli yardımlardan )vz alan Kayseri Atlı spor klübü bu se- ne mayısta tertip edeceği konkur hypiklere İstanbul ve Ankara binicile- rini de çağırmıştır. Anadolunun tam ortasında büyük bir azmile sessiz sodusız çalışan ve orta Anadolu halkına atçılığı ve bini- ciliği yaymakta olan Kayseri Atlı spor klübü ve onu idare edenler Türk sporculuğuna çok geniş bir yardımda bulunmaktadırlar. Kayseri Atlı spor klübütde munte- zam bir surette çalışmakla olan kadın karlar kaydet- meden geçemiyeceğim: Bayan Neriman Salâhâddin, bayan Ayşe, bayan Nimet. Kayseri atlı spor klübünün ortaya atttığı bu şehirler arası temaslarının başta Ankara ve İstanbul olmak üze re diğer atlı spor merkezlerinde de tatbik sahası bulmasını candan te menni ederiz. Şu kadarcık ilâve etmek isterim ki, artık her tarafı öz malımız olan de- miryolları böyle şehirler arası müsa- bakalar için çok müsait tenzilâtlı ta- rifeler hazırlamalıdır. Anadolunun muhtelif yerlerindeki binicilik hareketlerini gördükçe bu- gün için biraz güç de olsa şöyle ideal bir (Türkiye konkur hipikleri progra mı) ümitlerine kapılmaktan kendimi alamıyorum: Nisan başında İzmir, bir hafta sonra Adana, mayıs basında Kayseri, mayısın son haftası Ankara, haziranın ilk haftası İstanbul, sonba- harda da Ankara ve İstanbul. Diğer atçılık klüpleri de arzu ettikleri tak- dirde bu arada pek âlâ bir konkur ter- tip edebilirler, Fakat resmi federasyo- nun tertip edeceği değişmeyen bir programla, her sene muayyen zaman- da İzmir, Adana, Kayseri, Ankara, İs- tanbul konkur hypikleri muntazam 0- larak yapılmalıdır. Bu yapıldığı takdirde zaten çok ve- rimli olan binicilik sporumuz dünya birincilerinin başıma geçmekte geri kalmıyacaktır,