20 Nisan 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

20 Nisan 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

20 Nisan 1937 1 — AKŞAM AKŞAMDAN AKŞAMA Izmirde turist otelleri İzmirden «Akşam» a çekilen bir tek grafta, İzmirin güzel manzaralarına hâkim yerlerde turist otelleri yapıl masına karar verilmiş olduğu bildiri- İiyor. Bu turist otellerinin her türlü konforu havi olacağı temin olunmak” tadır, Bundan sonra yapılacak otellere dair tafsilât geliyor: İlk otel Karşıya- kada, Soğukkuyu çam ormanları için- de yükselen Değirmentepe mevkiinde olacak ve bu otel için on alta bin lira sarfedilecektir. İkinci otel Kadileka- lesi üzerinde daha büyük bir nisbet- te inşa edilecektir, Bu otelin çok rağ- bet göreceği tahmin ediliyormuş. Çünkü Kadifekalesi İzmirin bütün güzel manzaralarına hâkim bir mey- Kideir. Bu haberi gazetede okurken yan liş adımlar atılmak üzere olduğuna, belki de beyhude yere para sarfedile- ceğine ihtimal verdik. Diaksadımızı izah edelim: Memleke- tin bilhassa görülmeğe değerli olan yerlerinde temiz ve konforlu oteller yapılmasının tabil hiç te aleyhinde | değiliz. Bilâkis bunun lüzumuna şiğ- detle kaniiz. Ancak ihtiyar edilen f6- dakârlıktan azami istilade temin edilmesini düşünmek bir borç olduğu- nu unutmamalıyız. Evvelâ «Turist» (okelimesinden ne anlıyoruz? Yerli seyyahlar mı, ecnebi seyyahlar mı? Biz daha ziyade ecnebi seyyahlar kastedildiğine ihtimal ve- riyoruz. Ecnebi seyyah İzmire gelip te sapa bir yerde yapılmış bir otele manzarası güzel diye gitmez. Güzel manzaralı yerlerde yapılan oteller, meselâ İsviçre otelleri, İzmirde yapı- lacak otellerle tabii kıyas edilemez. Yani İsviçre otellerinin turizm bakı- mından oynadıldarı rolleri İzmir ci varındaki oteller oynıyamazlar» İzmire gelecek ecnebi seyyahlar da- ha ziyade eski eserleri ziyaret için ge balık yerde, merkezde bir otel arar- lar. Orada rahat etmek isterler. Şehri biraz dolaşıp otele dönebilmeleri için «ayakaltı bir yerde modern ote le ihtiyaç vardır, Karşıyakada, Kadifekalesi üzerin- de yapılacak otellere sırf orada kal- mak ve tebdihava etmek için gidi lebilir, Bundan dolayı olsa olsa yerli seyyahlar bu otellere rağbet güstere- bilirler. Fakat İzmire bu maksatla gi- decek kaç kişi tahmin edebilirsiniz? İzmire gelmesi ümid olunan ecnebi turistler için, vilâyet dahilinde görü- lecek eski eserleri ziyaret etmek bir hedef teşkil eder, Gece oralarda kal- mak icab ediyorsa onlara tam harabe- er civarında bir otel temin etmelidir, Hulâsa, hedefi iyice tahlil ve tesbit olursa İhtiyar olunan fedakârliklarla mütenasib neticeler temin edemezler, Akşamcı —————— ——— Denizde yürümek istemiş! Yalovaya işliyen bir motörde işçi Ali adında biri evvetki gün motörden çıkmış ve kendisi dönünceye kadar motör kalkıp Yalovaya yollanmıştır. Bundan müteessir olan Ali dokuz sa- at mütemadiyen rakı içtikten sonra Sirkeci iskelesine giderek: — Beni bırakınız, denizden yürü- ye yürüye motöre yetişeceğim.. diye bağırmağa, küfretmeğe başlamıştır. Ali yakalanarak adliyeye verilmiş ve tevkif edilmiştir. Telefon hattı Şişlide kurulacak santral için pr arsa seçildi Telefon idaresi, İstanbul telefon şebekesini takviye için (çalışmalara başlamıştır. Yeniden kurulacak bü- yük telefon santralı için Şişlide Ha» Yâskâr Gazl caddesi civarında bir arsa münasip görülmüş ve istimlâk muamelesine başlanmıştır. Santralın inşasına haziranda baş- Janacak ve bu azamana kadar hs- arlıklar ikmal edilecektir. Santralın alt kısmı posta, telgraf dairesi ola rak inşa edilecektir. Santrala 10,000 abone bağlanacak, şebeke Mecidiyeköyüne kadâr tevsi edilecektir, Bu santral Şişli muhi- tinden başka bütün şehir telefon ş6- bekesinin inkişafına da yardım ede cektir. Bu büyük santral şehirdeki oto- matik santralların dördüncüsünü teşkil edecektir. Bunlardan başka şebekede ayrıca 10 tane de yarım oto- matik santrallar vardır. Belediye zabıtası Yeni talimatname teşrini saniye kadar bitecek Belediye zabıtası talimatnamesin- de bugünkü ihtiyaca göre değişiklik yapmak için bir encümen toplanmıştı. Bu encümen, belediyenin muhtelif #übeleri tarafından hazırlanan yeni talimatnamenin esaslarını tedkik ediyordu. Fakat iki sene evvel teşekkül eden bu encümen faliyetini tatil ettiğin- den belediye reisliği, talimatname- nin bir an evvel hazırlanması için geçerilerde şehir meclisinden yeni bir karâr almıştı. Bu karara göre encümen 1 mayıs- tan itibaren yeniden çalışmağa baş- lıyacaktır. Encümen âzası, talimat- name projesindeki her maddeyi ken- di başlarına tedkik edecekler, ve haf- tada bir gün toplanarak mütalâsla- rını arkadaşlarına bildireceklerdir. Belediye reisliği, talimatnamenin nihayet teşrinisani toplantısına ka- dar tamamlanmasını ve. teşrinisani toplantısında talimalnamenin behe- mehal münakaşa edilmesini istiyor, idman şenlikleri hazırlığı 19 mayısta yapılacak olan idman şenliklerinin programını tayin et- mek üzere geçen gün vilâyette top- lanan umumi komisyondan bir heyet ayrılmıştı. Bu heyet bugün partide ilk ioplanlısını yapacak ve mekbep- lerle beraber spor teşekküllerinin de bayrama iştirak şekillerini tayin ede- cektir, Yeni antrepolar Dün İstanbul gümrükleri baş mü- dürü B. Nurinin reisliği altında bir ŞEHİR HABERLERİ Vatman Hüseyin yeniden Gürültü mücadelesi muhakeme edilecek Kaza yerinde bir keşif yapıldı, şahidler vaziyeti anlattılar Geçenlerde bir gün akşam üzeri vatman Hüseyinin tramvayı Tünel- den Şişliye doğru giderken Mehmed adında bir askeri çiyniyerek ölü- müne sebebiyet vermiş ve dördüncü ceza mahkemesinde yapilan muha- keme neticesinde Hüseyinin bir sene hapsine karar verilmişti. Temyiz mahkemesi kaza yerinde keşif yapılmamış olması noktasından bu mahkümiyet kararını 'bozmuş- tur, Bu bozma Üzerine yeniden ya- pılan muhakemede dördüncü ceza mahkemesi bozma karama uyarak ayni mahkeme âzasından B. Mesud naip seçilmiş ve müddelumumi mu- avini B. Kemal Tanın da iştirâkile kaza yerinde bir keşif yapılmıştır. Bu keşif esnasında evvelce kazayı gö- terek mahkemede şahidlik etmiş olan yirmi kişi de kaza yerine götürülmüş ve orada kaza noktaları üzerinde ameli olarak vaziyeti yeniden anlat- mışlardır. Heyet, keşif neticesine ait raporunu tanzim ederek mahkemeye vermiştir. Bugün Hüseyinin yeni- den muhakemesi yapılacaktır. Haliç vapurları Belediye tekrar İktisad vekâletine müracaat etti Bir buçuk seneden beri Haliç ve- purları beldiye tarafından işletilmek- tedir. Bu müddet içinde belediye Ha- licin vapurlarını tamir ettirmiş, ia kat tamir masrafı bir hayli tuttuğu için kendi hissesini tahsil edememiş- ti. Haliç şirketi mukavelesine göre şir- ket, gayri safi hasılatının yüzde se- kizini belediyeye terketmek mecburi- yetindedir. Esasen belediye ile şirket arasındaki ihtilâf da bundan ileri ge- Jiyordu. Şimdi belediye bu hisseyi tah- sile başlıyacaktır. Belediye, vapurları işletmekle be- raber şirketin hukuki vaziyeti henüz resmen anlaşılmadığından İktisağ ve- kâletine müracaat etmiş ve şirket hak- kında biran evvel bir karar verilme- sini istemiştir. İktisad vekâleti, vak- tile şirkete taahhüdünü ifa etmedi- ğinden mukavelesinin Yeshi Jâzim geldiğini bildirmişti. Belediyenin bu son müracaalı üzerine nasıl bir karar verileceği henüz belli değildir. Bir kadın çocuğunu düşürerek hastalandı Galatada Karabaş mahallesinde Dereboyunda oturan Ferhunde adın- da bir kadın sekiz aylık çocuğunu dü- şürerek fena halde hastalanmış, bay- gın bir halde Haseki hastanesine kal- dırılmışlır. Tahkikat esnasında Fer- hunde zorlukla verdiği ifadede: «Sab- ri ve Zeki ağlarında iki kişi beni fe- na halde döğerek çocuğumu düşürt- tüler ve bu yüzden hastalandım.» de- miştir. Wekaya müddelumumilik «| koy- muş, kadının iddia ettiği Sabri ve Ze- ki yakalanarak tahkikata başlanmış» tır. Belediye yeniden tedkikat yaplırıyor Gürültü ile mücadele yapılması hakkında Dahiliye vekâletinin vakti- le verdiği emir üzerine belediye, daimi encümen kararile, gürültünün önüne geçmek için bazı tedbirler almış, bil- hassa gezici satıcıların sabahları 86- kizden evvel yüksek sesle bağırmala- rını yasak etmişti. San zamanlarda şehirde gene gürültünün çoğaldığı hakkında belediyeye bazı şikâyetler yapılmış, bilhassa seyyar esnafın ya- sağa riayet etmedikleri bildirilmiştir. Belediye bu şikâyet üzerine bir tamim yapmış ve alâkadarların nazarı dik- katini çekmiştir. Diğer taraftan belediye seyyar €s- naftan başka kimlerin ve ne suretle gürültüye sebebiyet verdiklerini ted- kik ettirmeğe başlamıştır. İlk mem- 'nuiyet konduğu zaman noksan âlır- mış tedbirler için yeni bazı kararlar verilecektir. Yağ meselesi Belediye bir talimatname hazırladı, şehir meclisine verecek Sıhhiye vekâleti, memleketimizde yağ imalini intizam altına almak ve faili meçhul kalmış olan harsızlık ve- kalarının failleri de tamsmile mey- dana çıkarılmış ve adliyeye verilmiş- lerdir. Bu hususta fazla gayretleri gö- rülen memurların da taltifleri karar- Taşmıştır. Tiyatro ve helva Meşhur fıkradır. Nasreddin hosa- nın canı helva İstemiş. bir bakkal dükkünn önünden geçerken şöyle “Yeni Tisteye göre, kahveler saat 9, — Gazetelerde ne zaman bir icat haberi okusam bizim 88 Rahmi aklı- ma gelir bay Amca... 88 Rahmiyi bilirsin, sınıfın hep dümencisi 4ği!.. «Neden böylesin & Rahmi?» diyenlere Bay Amcaya göre... .. «Ne zararı var, jimnastik hocasi geri dön dediği zaman ben sınıfın bi- rincisi oluyorum...» derdil... .. Bizim mucitler de meselâ «Yal nız dikine traş eden bıçak» gibi esü- sen icad edilmiş şeylerin peşinde kafa B.A. —Vene yazık ki, dünya sane Yi de hiç bir gtn yüzgeri etrulyorl..,