20 Nisan 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

20 Nisan 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

Filim şirketlerinin hazırlığı Ingiltere kralınIn taç giyme resmini 130 operatör filime çekecek Bütün filim şirketleri son zaman- larda mühim bir hazırlıkla meşgul- dür. Bu hazırlık İngiltere kralı altın- cı Corcun tac giyme merasimi müna- ketleri merasimi atına okadar filme herkese göstermek en küçük teferr istiyorlar Bir çok filim şirketleri şimdiden operatörlerini, makinelerini Londrs sim filme alın- dünya- çin tay» ci günü y n sonra bun nın dört ki yareler, » simi 12 may seyredilebilecektir, Londrada bu me- için bir çok masraf et- mek, zahmete katlanmak lâzımgeldi- ği halde İngilter an memleket- lerde hemen o akşam diğr memleket- « gün sonra pek az bir Alayın geçeceğ operatörler buluns erde hesapsız tar. Asıl mera» g- abul edilecektir. Bunla- kilisenin mihrabında, aktır. Operatörler, man için ya frak, yahut üniforma giyeceklerdir. Caddelerde her 90 metrede bir ma- kire ve ses zaptına mahsus cihaz bu- lünacaktır; Saraydan kiliseye kadar bu suretle 130 operatör ve ses mühen- dişi, bir çok ta yardımcısı bulunacak- tir Operatörler gece yarısı yerleşecekler ve -projeklörlerini hazırlıyacaklardır. Bu suretle sabah olmazdan evvel ca delerdeki et te filme çekilecek- tir. Her operatör grupunda güçlü kuyvetli bir koşucu bulunacaktır. Bu koşucu bir böbin biter bitmez bunu alarak kendisine bir yol açacak ve tenha bi kadar koşacak, bobini teslim edecek- tir. Otomobil hemen bunu atelyeye götürecek, vakit kaybetmeden bun- lar deyelope edilecektir. Filimler hazır olur olmaz kopyeler otomobille meydanlarına gönderilecektir. Jim Mollison, Mark- “kor yapmış teyyareciler nyanın dört köşesi- tayyare ham gibi hemen bunları € ne nakledecektir. Bir kopyenin Hin- | denburg balonile Amerikaya sevki dü- şünülüyor. Merasimini renkli bir kopyesi de ya» pilâcaktır. Yalnız bu iş için 150 bin Yrd 'sarfedilecektir. “> Hollivutun güzel yıldızlarından Carole Lombard Takma bıyık Kent Taylor nasıl meşhur oldu? Kent Taylor Amerikada çok tanm- mış bir sinema artistidir. Filimleri çok beğeniliyor, artist haftada bir kaç bin dolar kazanıyor. Artist bu- günkü mevkii temin etmek için çok çalışmış, çok yorulmuştur. Fakat mev- ki yapması bu çalışmadan ziyade bul- duğu güzel bir fikir sayesindedir. Kent uzun müddet uğraştığı halde kimsenin kendisine ehemmiyet ver mediğini görünce nazarı dikkati cel betmek için çok sanatkârane yapıl mış uzun takma bıyıklar bulmuş bunları takarak gezmeğe başlamıştır Bu uzun bıyıklar derhal göze batmış, İ bir rejisör kendisini angaje etmiştir. Uzun bıyıkla çevirdiği bu filimde gös- terdiği muvaffakıyet üzerine kendisi- ni tanıtmış ve takma bıyıklarını çika- rıp atmıştır! ye ç öz rey Küçük Shirley Temple, Robert Taylor ile birlikte Carole Lombardın güzellik reçetesi Sevimli yıldız makyaj hakkında ne diyor? Hollivutun en güzel yıldızlarından biri olan Carole Lambard kendini na- sıl güzelleştirmeye muvaffak olduğu- nu şöyle anlatıyor: İnsan yüzüne niçin pudra sürer, Norma Shearerin son resimlerinden biri Sinema haberleri Meşhur Fransız artisti Harry Baur geçenlerde Brükselde iken ağır surette hastalarntıştı. Doktorlar has- talığın şiddetli bir romatizma olduğu- nü teşhis etmişler ve romatizmanın Kalb üzerinde tesir ya korkmuşlardı. Artist ep. det hasta yattıktan sor miş ve orada tedavi edilm Şimdi doktorların tavsiyesi üzerine genç ka- rsi Rika Redife ile birlikle Cezaire gitmiştir. Nekahat devrini orada ge- pmasından Lillan Harvey ve Henry Garat birlikte çevirdikleri son filimden bir sahnede ( çirecektir. ! Hollivutun tanınmış artistlerin- den Erol Fiyn İspanya dahili harbine dair bir filim çevirmektedir. Artist filmin harici sahneleri için Madride gelmiştir. Madridde cepheye git bombardıman esnasında bulunmuş ve dış sahneleri hazırlamıştır at bu sırada iki defa ölüm tehlikesi ge- girmiştir surette yaralar anı atmıştır sinema yıldızlarından Lily Damitama kocasıdır, ş ve bir hafta has- Erol Fiyn, dudaklarını çin boyar? Bütün ka- dınlar yaptıkları için mi? Bu düşünce ile makyaj yapan kadınların makya- jı hiç de iyi olmaz, onları güzelleşti- receğine çirkinleştirir. Bir kızın güzel görünmek için gay- ret etmesi sade kendisine karşı vazi- fesi değil, cemiyete karşı vazifesidir, Bir kız için hayatta en mühim olan Şey kendini etrafına, muhitine beğen- dirmektir. Kadını güzelleştirmek için dünya kozmatikle doludur, Fakat bunlar- dan istifade ancak ne zaman ve ne türlü Okullanılacaklarını bilmekle Olur. Öğrenmek için dikkat ve sabret- mek lâzımdır, Güzel giyinmiş bir kadın görünce kıskançlıkla içlerini çeken kadınlar bilirim. Bunlar: — Talihli kağın, derler. Gusto sahi- hi! Halbuki gustenun Allah tarafından bazı kız çocuklarına verilerek diğer- lerine verilmeğiğini zannedenler ya- nılırlar, Gusto Allah vergisi değildir. Gustoyu doğuran iyi giyinmek arzu- sudur. Kendi güzelliğimizi diğerleri- nin nazarında hangi moda ve Yenikle- rin arttırdığını araştırmak suretile gusto sahihi oluruz, Bir kere doğru olam bulmak, ve bu- nu hiç bir şey nazarı itibare almadan tatbik etmek lâzımdır. Makyaj için gusto da ayni suvetle tetebbü netice- sinde elde edilir. Ben beyâz uçuk bir tene malikim, Onun için parlak açik kırmızı dude'i ye tırnak boyası tercih ederim. Bu rengin tenim $le yaptığı tezad yüzl olur. Fakat ciddi bir iş takib ederken açık kırmızı renge boyanmaktan icti- nab ederim. Bu tercih ettiğim rmak- yajdan bazan imtina etmem di sahibi olduğumu gösterir ve sahibi olmakta ilk adımımı ne £ le atmış olduğumu izahı eder. Gürtük elbiselerim ekseriya gayet basittir. Elbiselerime uymak için make yajım da basittir. Biraz pudra, biraz dudak boyası o kadar. Ne allık, ns göz boyası, ne de krem... Fakat geceleyin makyaj tekniğim başkadır. Yüzüme bir tabaka mayi Pudra sürer ve kurumağa terked»rim, Bu kuruduktan sonra bir tabaka da- ha sürerim, Puğranın fazlasım n'ırım, İkinci tabaka yüzümün kemiklerini parlatır, büyük elmacık kemiklerimin. altındaki çukurlar derinleşir. Bunun i böyle olması benim çehreme daha Bir defasında oldukça ağır | | müânalı bir ifade verir. Fakat herkese uyacağını, hiç te zannetmem, Siz9 yas ) kışmadığını tecrübe ile anlar üzımdır. duk kul m, fakat bu baş- kalarının dâ allik kullanmasını vib etmediğim mânasına gelme? 7 5; İ alarına allık pek âlâ yakışır, MA A İD san