20 Nisan 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

20 Nisan 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

Banyo mevsimi yaklaşıyor Kusursuz bir cilde ve bacaklara malik olmak için ne yapmalıdır ? ederler. Fakat mayodan çırıl çıplak çıkan bacaklarla hiç meşgul olmaz- lar. Yazın sayfiye yerlerinde çorapsız gezmek âdet olmuştur. Bazı kadınla” rın dizlerinde bir erkek kadar kıl var- dır. Bunları temizlemeden mayo ile yahut çorapsız gezmek pek çirkin bir manzaradır, Bunları temizlemek için birkaç çare vardır: Ağda ile almak, hazır satılan pudralar ile düşürtmek, oksijenli su sürerek kılları zayıflata- rak düşürmek, ve nihayet traş elmek, Bacaklar tüysüz, derisi yumuşak, Parlak ve mevzun olmalıdır. Bilekleri ve baldırları kalın olanlar ayni mik- tar vazlin, saf jod ve (iodure de potas- slum) karıştırarak pomat yapmalı ve bu pomatia bacaklarına aşağıdan yu- karı masaj yapmalıdırlar, Bacakları bilâkis fazla ince ve Za- yıl olanlar soğuk su ile yıkâdıktan sonra kâfurulu ispirto ile masaj yap- malıdırlar. Derisi sert ve pürtüklü olan bacak- lara şu ilâç çek iyidir. İki limonun suyu içinde iki kahve kaşığı boraks erilmeli, içerisne 120 gram gülsuyu 120 gram gliserin ilâve ederek karış- tırmalı bir şişeye doldurmalı. Gece yatarken bacakları yıkamalı, sabun- lamalı, İnce sünger taşı ile sabunlu bacaklara masaj yapmalı. Sünger ta- şı hafifçe çıkmakta olan kılları kö- künden bitirir, Sonra bacakları çeş- me altında yıkamalı, bir parça pamu- Zu şişede duran Jimonlu ilâçla ıslata- rak bolca sürmeli, kurumağa bırak- malı. Beş on dakika sonra havlu ile silmeli ve tatlı bademyağı ile hafifçe masaj yapmalı. Şimdiden bu noktalara itina edilir- se bir iki aya Kadar, banyo zamanı geldiği vakit mevzun kusursuz bacak- lara malik olmak kabildir. Çıplak bacakların plâjlarda esmer ve parlak olması ne kadar makbulse çorap altında görülen bacaklar da o derece beyaz ve mat görülmelidir. Bu- nun için umumiyetle çorap giymez- den evvel yağsız bir krem sürmeli havlu ile iyice sildikten sonra bol pud- ralamalı, sonra çorap giyilmelidir. Esad Mahmud Karakurd 20 Nisan 1937 e Çizgili elbiseler, mantolar, tayörler yazın pek çok giyilecektir. Ketenden, pikeden, ince yünlüden, ipekliden ya- pılan bu elbiseler için çizgiler uzunlu- ğuna, enine ve verev olarak kullami- maktadır. Birkaç model dercediyo- ruz: 1 — Kahve rengi İle bej rengi çizgi- Bisküi 650 gram un, un, 200 gram tereyağı, 175 gram ince toz şeker, 175 gram süt yarım tatlı kaşığı baking, yüz paralık mahlebi, bir bütün yumurta ile bir yumurtanm akını almalı. Sonra yu- murtanın sarısı bisküilerin üzerine sü- rülecektir. Yağ ateşte ısınarak sulandırılacak. (kaliyen kızdırılmıyacak) içerisine süt bir bütün yumurta ile diğer yumurta- nın akı, şeker, bâking mahlep konula- rak telle vurulacak karıştırılacak. Ni- hayet un ilâve edilecek, hamur yapı- Jacak, kaşık ile tepsiye dizilecek üze- rine yumurta sürülerek fırında pişiri- lecek. SON GECE!L.. — Sahi mi söylüyorsunuz?... — Sahi söylüyorum... — E o halde ne yapacaksınız? — Hayatımda ilk defa vazifemi sui- istimal ederek sizi serbes bırakaca- ğini... 'Kız birdenbire yerinden fırlıyor... Şaşırmış bir haldedir. Yanaklarının üstünde İki sıra gözyaşı!... İzahı güç bir hareketle bir anda: — Hayır istemiyorum!... Diye ba- giriyor... Kanununuz ne emrediyor- sa, onu yapınız!... Lütfunuza, Janeni- ze muhtaç değilim ben!... — Matmazel!... Kız; zabiti konuşturmuyor, hemen sözünü kesiyor. — Gözlerinizi dört açıp bana İyi bas kın!,.. Bütün hayatının devamı müd- detince namuslu yaşamış bir genera- Jin kızıyım ben!... Damarlarımda asil siz bir hayat için ben, bir baba kati- linin minneti altında yaşıyamam!... Defolup gidin karşımdan!... 'Tek- rar ediyorum size!... Lütfunuzu iste» miyorune; ne emrediyorsa kanonunUz size ne yardım ediyorum, ne de lütuf- ta bulunuyorum. Bu hareketimle sa- dece bir ödeşme muamelesi yapınak arzusundayım... O kadar!... — Ne demek istiyorsunuz, anlamı- yorum?.., — Ben babanızı öl üm, Sizde beni öldürmek teşebbüsünde bulundu- nuz. Ben şimdi sizi affediyorum. Bi- naenaleyh ödeşiyoruz. Kız, birdenbire başını sarsarak ba- w D IN Hi ipekliden elbise, Çizgiler enine ola- | rak kullanılmıştır. Kahve rengi deri kemerinden başka süsü yoktur. 2 — Siyah beyaz çizgili yünlüden kazak ile etek. Bunun da çizgileri eni- ne olarak kullanılmıştır. Kadife ya- kası ve kemeri vardır. Kışlıkları muhafaza Yünlü manto ve elbiseleri, kürkleri kışın yeni gibi bulmak İçin şimdiden tedbir alınmalıdır. İptide kaldırılacak eşyayı güzelce fırçalamak, silkmek ve uzun müddet güneşte bırakmak lö- wmdir, Sonra bu manto ye kürkleri Amerikan bezine sarmalı, Yarım lit- re ispirto, yarım litre terebentin ve 60 gram kâturuyu bir şişeye koyarak çalkamalı, Papier büvar (sünger kâ- Hadı) alarak bu ilâca batırmalı ve bu kâğıdları mantonun paltonun ceple- rine ve üzerine koymalıdır. Diğer bir usul de bu gibi kışlıkların muhafaza edileceği dolabın bir köşe- sine içinde terebentin bulunan bir ta- 'bak koymaktır. Güveler terebentin kokusundan kaçarlar, nı kaldırarak zabite bakıyor... — Yüzünüzü bir dakika bile daha fazla görmeğe tahammülüm yok!... Karşınızda bir cehennem iztırabı çe- kiyorum... Çabuk söyleyin bana, son sözünlüz ve kararınız nedir?... © Tek ve kuvvetli bir ses. — Serbestsiniz matmazel!... Kız, heyecanla ayağa fırlıyor... Düz siyah saçları perişen bir halde şakak- larmın üzerinde parlamaktadır, — Serbestim öyle mi?, — Evet! — Peki!... Madem öyle istiyorsu- nuz, öyle olsun... Gidiyorum şimdi; fakat Allahımdan dilerim, bir gün ge- ne sizinle karşılaşalım!... — Nereye gidiyorsunuz?, — Yüzünüzü görmemek için nere- ye olursa oraya!... İcap ederse hatiâ, cehenneme bile!... Zabit dudaklarını bükerek gülüyor. — Bu kadar büyük külfetlere ihti- yeç yok matmazel!... Zahmet etme- yin siz, biz giderir, »— Ne vakit? — Beş dakika sonra... »— Beş dakika değil, beş saniye bile yüzünüzü görmeğe (tahammülüm yokl, Zahit gene büyük bir soğukkanlılık- ix. — Peki öyle ise, Hemen şimdi gide- DİN N 3 — Lâcivert etek üzerine lâcivert beyaz tayör. Yakası düz renk yünlü- dür. 4 — Yeşli elbise üzerine giyilecek yeşil beyaz çizgili manto. 5 — Şarabi beyaz çizgili ipekliğen elbise, Eteği verev olarak yapılmıştır. Yazın yüze yapılan makyaj kışın yapılana benzemez. Yaz makiyajı üç kısma ayrılmıştır: Sarı saçlılar, siyah Saçlilar, ve kızıl saçlılar için. Sarı saçlılar: Açık kayısı rengi pud- ra, kiraz rengi yanak ve dudak kırmı- Zi, açik gri veya mavi göz kapak bo- yası kullanmalıdırlar. Siyah saçlılar: Açık şeftali rengi pudra ahududu rengi dudak ve ya- nak kırmızı, açık mor göz kapak bo- yası sürmelidirler. Kızıl saçlılar: Açık raşel rengi pud- ra, mandalina rengi dudak ve yanak kırmızı, açık yeşil göz kapak boyası ile makiyaj yapmalıdırlar, cektik, Fakat madeki burada bulun- duğumuz her an size büyük bir izti- rap veriyor. O halde sizi mevcudiyeti- mizle bir saniye bile rahatsız etme- mek için derhal hareket ederiz!... Başını kapıya doğru çevirerek ba- gıryor.. — Nöbetçi!... Biran... Kapı açılıyor... Genç, ya- Bız bir delikanlı... — Çabuk silâh başına borusu!.. Gi- Asker, yıldırım gibi merdivenler- den inerek bahçeye koşuyor!... Bir dakika... Birdenbire sabahın ala- ca karanlığı içinde bir feryad gibi yükselen ince ve keskin bir borazan sesi etrafı çınlatıyor. At kişmemeleri,.. Tekerlek sesleri... Boğuk gürültüler... Bir dakika daha!,.. Başçavuş kapi- nin önünde... — Batarya hazır efendim, — Pekil,.. Zabit, odanın ortasına doğru yürü- yor... Masanın üzerinde duran kak pağını alıp başına koyuyor... ipe nı bir el ile beline geçirmeğe çalışı yor... Sonra ağır le önü. ne doğru geliyor ve ayaklarını biribiri- ne vurarak şırak diye askerce bir Se- Yâm veriyor. Makiyaj nasıl yapılmalı ? Moda haberleri Beyaz üzerine kırmızı, sarı, ma- vi, yeşil, siyah çizgili kumaştan, çizgileri enine olmak üzere yapı- lan bluzlar tayör içine çok giyile- cektir, A Bluzların, elbiselerin yaka- larını çifte kltpsle üliştirmek taam- müm etmiştir. 4 Koyu renk elbise üzerine açık renk manto veya kısa ceket giy- mek son modadır. Siyah elbise ü- zerine bej yahut yeşil, lâcivert el- bise üzerine pembe manto veya ceket giyiliyor. Elbisede mantoda, tayörde cep vardır. Bu cepler içerisine bü- yük ve renkli muslinden, dantel- den mendil tliştiriliyor. 4 Siyah hasır şapka üzerine renkli kelebekler koymak moda- dır, Ayni kelebek tayörün reveri- ne iliştirilmelidir. 4 Nervür pili, ve plise pek kullanılıyor. Renkli yün, ipek veya sutaş la elbise ve tayör reverleri işlene- rek süsleniyor. * Etekler umumiyetle yor. Gece elbiseleri yerden bı tm kısa olacaktır. Tayör e: ise yerden otuz beş, kırk santim kısadır. Balerolara rağbet fazlalaş- maktadır. l MUŞKULLERE CEVAP İ Koz za ve bol çok 2 - Bol içkisi şöyle yapılır: Mevsim mey- vaları arasında elma, portakal ve muz almalı soyup küçük parçalara taksim et- meli. Bir kap içerisine koyarak üzerine bir çorba kepçesi kuvvetlice bir içki koy» Verimut yahut cin en münasibidir. r bir iki sast böylece kaldıktan sonra üzerine bir şişe şampanya yabut beyaz şarap dömeli bir gişe soda da ilâ- ve ederek karıştırmalı, Konulan şarap ve soda soğutulmuş olursa daha iyi olur. İçine küçük buz parçaları atarak derin bir kap içerisine koymalı. Kepçe ile ka- dehlere taksim ve ikram etmeli. Kaşları nasıl almalı? Sanyer Leylâ: Kaşlarınızı cımbızla ak mak için vazelin veya gliserin sürünüz, kıllar yumuşar, çekerken o kadar acı hissetmezsiniz. Zaten ilk defa kaşlarını- za bir şekil verirken çekilen kıllar acır, sonraları cımbızla alınan küçük kıllar & kadar #cimaz. Her kaş alışınızda mutloka kolonya veya ispirto sürerek çekilen kök yerleri ni dezenfekte ediniz. Bu müessif vakadan şimdi dünyanın en büyük ıztıraplarını duyarak ayrr- yoruz... Bizi affedin! Kızın cevap vermesini filân bekles miyor. Hemen dönüyor ve sert adım- larla yürüyerek odadan çıkıyor... Sofa... Merdivenler... Ve taşlık!... Bahçedeyiz... Zabitin gür sesi per- de perde yükseliyor... — Tamam mıyız çavuş!. — Tamamız yüzbaşım!... — Getirin atımı!... Atını getiriyorlar, Askerlerin. yardı mile biniyor... Batarya harekete hazır!... — Generalin cesedi nerede... —İşteşu yolumuzun üzerindeki büyük ağacın altında yüzbaşım!... — Pekâlât!... Yüzbaşı, sol kolunu İki defa hava“ ya kaldırıyor... Bir anda kaya gibi 8ert bir sesin duvarların üzerinde dal galar yaparak, çin çın çınladığını du» — Arrrş! bir gürültü... Sonra çakılird rın üstünde şimşeklenen na! sesleri!.. Batarya hareket ediyor... İki sıra selvi ağaçlarile örtülü sart bir yoldan ağır ağır İlerliyoruz... (Arkası var)