21 Nisan 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

21 Nisan 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Suhile 10 AKŞAM AGLA Bahçe kapıda SALIH NECATİ den ahnız. Reçeteleriniz büyük dikkat, ciddi bir istikametle hazırlanır 21 Nisan 1937 > Leke zi tabii sabit bir renk temin eber. “ Asri Saç Boyası İHTİYARLIK , Peşinizden Geliyor, ONA. KARŞI Hazırlıklı Davranınız!i 1700 Ayak yerli siyah deri 100. > . > Lâcivert deri 100 > » Vişmederi 100 > >» Neftideri 10000 Metre 35 m/m genişliğinde beyaz cit şeridi 800000 Adet siyah renkli küçük kapsül I — İdaremizin kutu fabrikası için yukarıda cins ve miktarı yazılı eyrakı matbuaya mahsus levazım örnekleri mucibince pazarlıkla satın alınacaktır. II — Pazarlık, 24/1V/937 tarihine rastliıyan cumartesi günü saat 10 da Kaba- taşla Levazım ve Mübayaat şubesindeki alın komisyonunda yapılacaktır. HI — İsteklilerin pazarlık için tayin odilen gün ve saatte 96 75 güvenme paralarile birlikte adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. (1968) * I — 16/1V/937 tarihinde açık eksiltme usuliyle satın alınacağı ilân edilip isteklisi çıkmadığından dolayı ihalesi yapılamıyan 2 ton yük taşıyabilecek bir âdet kamyonete ald şartname değiştirilerek yeniden açık eksiltmeye konulmuş- | tur, NI — Satın alınacak kamyonetin muhammen bedeli 2900 liradır. İ TI — Muvakkat teminat 217,50 liradır. IV — Eksiltme 6/V/937 tarihine rastlayan Perşembe günü saat 14 de Kaba- taşda levazım ve mübsyaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. V — Muaddel şartnameler parasiz olarak hergün sözü geçen şubeden ve plânı ile lüzumu olan izahat İnhisarlar umum müdürlüğü satiş şubesinden alınabilir, VI — İsteklilerin kanunen kendilerinden aranılan vesaik ve X 7,5 güvenme paralarile birlikte ekslitme için tayin edilen gün ve saatte adı geçen alım komisyonuna gelmeleri ilân olunur. (2235) Birinci sınıf Tornacı Aranıyor Eskişehir Tayyare Fabrikası Direktörlüğünden Aşağıdaki şartları haiz müsabaka imtihanile birnei sınıf 8 tornası ustası alınacaktır. 1 — Yaşı otuz beşi geçmeyecek. 2 — Ecnebi kadınla evli bulunmıyacak. | 3 — İmtihan 17/Mayıs/937 pazartesi günü Eskişehir Tayyare amil yapılacaktır, i 4 — İmtihan neticesine göre 3-4 lira yevmiye verilecek.” 5 — Askerliğini bitirmiş bulunacak, 6 — Bilümum masraf herkesin şahsına aid olacaktır, z 7 — Sanayi mektebi mezunları terethen alınır, Not; Askeri fabrikalardan istifa suretiyle ayrılmaması şarttır, (2104) YENİ NEŞRİYAT: VARLIK 15 Nisan 1937 tarihli 91 inci sayım Yaşar Nabi, İhsan Şükrü, “Cemil. Sena, Muallâ İhsan, Cevdet Kudret, Hayret. tin Kâzım, Ahmet Rahmi, Aziz Behiç, Süreyya Baydargilin makale, hikâye ve şürlerile ve Rumen, İngiliz. Felemenk ve Fransız edebiyatından tercümelerle çıkmaştar. Satılık ve kiralık Modern yalı Mücedded ve modern on iki odalı iki katlı birinci katta beş ikinci katta yedi odalı içi ve dışı boyalı telefon, elektrik, havagazı, terkos, alaturka ha- olan Vaniköyde iskele yakı. nında (76) numaralı kuleli yalı hem kiralık hem satılıktır. Mezkür yalıya müracaat. Dr. FETHİ LABORATUVARI Cerrahpaşa hastanesi bakteriyoloğu Kan, idrar, balgam, mevadı gai- ta tahlilleri ve (İDRAR VASITA. SİLE GEBELİĞİN İLK GÜNLERİN. DE KATİ TEŞHİSİ) yapılır. Beyoğlu : Taksime giderken Meşelik sokağı Ferah apartımanı Tel, 40534 Dr. MEHMED IZZET Muayenehane; Cağaloğlu Nuruosma- niye gaddesi No. 17 Baha Bey Aparfı- manı pazardan manda hergün 13 » 17 hastalarını kabul eder. Telefon: 23925 Istanbul 4 üncü Icra Memurluğundan: Celâlin Emniyet Sandığına birinci derecede ipotekli olup tamamına ehlivu- kuf tarafından 15977 lira kıymet takdir olunan Beşiktaşta, Beşiktaş ve Cu- hannüma mahallesinde Serencebey yokuşunda eski 12 yeni 14 No. lu bir tara- rı Çeşmi dilberle Hayriye tahsil kılınan bahçeli köşk, bir tarafı Osman paşa çıkmaz Sokağı arkası Osman paşa veresesi konak ve bahçesi önü Serencebey yokuşu caddesile mahdut aşağıda evsafı yazılı maa bahçe müştemilâtı saireyi havi konağın tamamı ile derununa cari nısıf masura mailezizin 56/96 hissesi tapu kaydı üzere açık arttırmaya vozedilmiştir. Zemin kat: Sokaktan mermer döşeli parmaklık korkuluklu gezinti ma- halinden içeri girildikte mermer bir antre, sağ tarafta birinde dolap bulunan Iki oda, bir dolap ve mermer musluklu bir koridor. Bir helâ bir merdiven al- tı, sol tarafı koridor mermer 'bir koridor üzerinde dolaplı bir oda, bir taş oda ve İçinde bir kuyu diğer taş-bir oda tulumbali kuyu, mermer musluklu bir he- lâ'bir merdiven altı; alt kattan iki servis merdiveni ve cepheden muşamba döşeli merdivenle birinci kata çıkılır. Binanın ittisalinde küçük bahçe ve mer- diyeni çıkılan zemini çimento ve içinde 1/2 masura taksim suyu - bulunan alafranga ocaklı bir mutfak, Birinci kat: Bir salon üzerinde Iki oda, sağ tgrafı koridor üzerinde iki oda bir musluklu helâ, sol taraf koridor üzerinde bir kiler; bir #eridık odası, bir do- lap, zemini mermer bir soyunma odasını havi mermer zeminli iki kurnalı ve alaturka sobalı hamam. İkinci kat; Birinci katın aynıdır hamamın üstü bir küçük odadır. Bahçeli bir ahır, tulumbalı bir kuyu, bir havuz bir sarnıç üstü kamerya, alt bahçede küçük bir havuz 7 çam, müteaddit escari müsmire ve muhtelif tarhlar mev- cuttur. İçinde 1/2 masura taksim suyu ve bu suyun hane içinde ve bahçede tevzi taksimatı vardır. Umumi evsafı üç kattan ibaret olan konağın temel ve kısmen zemin katını teşkil eden katı kâgirdir. Ve antre ile umumi merdivenler mermerdir, bina dahi- len ve haricen yağlı boyalıdır ve iki sokağa nazır cepheye maliktir. Müştemllât kısmen kâgir ve muntazam bir şekilde inşa edilmiştir. Gayrimenkul ahşap ve tesisatı ile birlikte mükemmel bir haldedir. Mevkii güzel ve havadardır. Bah- çesi müzeyyen ve muhtelif cinsten ağaç ve çiçekleri ihtiva etmektedir. Umumi sahası 1153 m2 olup 207 m2 esas bina, 56 m2 ahır, 117,50 m2 hamam ve mut- fak mahallidir. Arttırma peşindir. Arttırmaya iştirak edecek müşterilerin kıymeti muham- menin 9t 7,5 nisbetinde pey akçesi veya milli bir bankanın teminat mektubu- | nu hamil olmaları icap eder. Müterakim vergi, tanzifat, tenviriye ve vakıf borçları borçluya alttir. Arttırma şartnâmesi 3/5/937 tarihinde dairede mahal- li mahsusuna talik edilecektir. Birinci arttırması 3/6/937 tarihine müsadif Perşembe günü dairemizde saat 14 ten 16 ya kadar icra edilecek, Birinci arttır- mada bedel, kıymeti muhammenin 96 75 ini bulduğu takdirde üste bırakılır. Aksi takdirde son arttırmanın teahhüdü baki kalmak üzere arttırma on beş gün daha temdit edilecek 18-6-937 tarihine müsadif Cuma günü saat 14 ten 16 ya kadar dairede yapılacak ikinci arttırma neticesinde en çok arttıranın üstün- de bırakılacaktır. 2004 numaralı İcra ve İflâs kanununun 126 ıncı maddesine tevfikan hakları tapu sicillerile sabit olmıyan ipotekli alacaklarla diğer alâ- kadaranın ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususile faiz ve ma- sarife dair olan iddialarını İlân tarihinden itibaren 20 gün zarfında evrakı | müsbitelerile birlikte dairemize bildirmeleri lâzımdır, Aksi takdirde hakları ta- pu sicillerile sabit, olmuyanlar satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. Müterakim vergi, tenviriye ve tanzifiyoden ibaret olan Belediye rusumu ve Va- kıf icaresi bedeli müzayededen tenzil olunur. 20 senelik Vakıf icaresi taviz be- | deli müşteriye aittir. Daha fazla malümât almak isteyenlerin 934/1669 numa- ralı dosyada mevcut evrak ve mahallen haciz ve takdiri kıymet raporunu gö- rüp anlıyacakları ilân olunur. (2227) Istanbul Beşinci İcra Memurluğundan : Melek ve Melihanın Lasarruflarında olup Emniyet sandığına birinci derece- de ipotekli bulunan ve paraya çevrilmesine karar verilip tamamına yemin- li üç ehli vukuf tarafından (6456) lira kıymet takdir olunan Büyükada Nizam mahallesi ve Nizam sokağında 16 kapı No. 51 pafta 185 ada 28 parsel No. lu hu- | dudu bir tarafı 8 diğer tarafı 17 arkası 27 harita No. mahaller önü yol ile mah- dut Nizam kapısı arka sokağında numerotaj 20, 22 No. yu almaktadır. Antre; Kısmen -karosimen kısmen ahışap döşeli bir sofa üzerinde dört oda, bis helâ olup bahçeye ayrı kapısı vardır. Zemin kat: Karosimen taşlık üzerine bir oda, bir helâ ve sabit kazanlı ve tökneli çamaşırlık zemini karosimen maltız ocaklı çinkö tezgâhlı sabit camekânlı bir mutbak ve zemini karosimen banyo mahal- li, bir kömürlük olup bu katında bahçeye kapısı vardır. Birinci kat: Kısmen camekân örtülü bir sola üzerine dört oda bir helâ olup sofanın zemini karosi- men ve bu katın üç cephesi demir korkuluklu balkondur, Çatı katı bir sofa üzerine basık tavanlı iki oda ile sabit dalap ve bir yük vardır, Bahçe: Etrafı du- var ve demir parmaklıklıdır. Hane bahçe içindedir. Meyva ve zinet ağaçlarilş tulumbalı kuyu ve musluklu bir havuz vardır. Umum mesahası 762 m? dir. Bundan 116 m2 binadır. Yukarda evsafı yazılı bahçeli hane tapudaki kaydın- da olduğu gibi açık arttırmaya vazedilmiş olduğundan... Tapudaki kaydında olduğu gibi açık arttırmaya konmuş olduğun- dan 1/6/937 tarihine müsadif (Sal) günü saat (4 ten 15 ya kadar dairede birinci (arttırması icra edilecektir. Arttırma bedeli kıy- meti muhammenenin “6 75 ni bulduğu takdirde müşterisi üzerinde - birakıla- caktır. Aksi takdirde eri son arttıranın taahhüdü baki kalmak üzere arttırma 15 gün müddetle temdit edilerek 16/6/937 tarihine müsadif (Çarşamba) günü saat 14 ten 16 ya kadar keza dairemizde yapılacak ikinci açık arttırmasında arttırma bedeli kıymeti muhammenenin © 75 ni bulmadığı takdirde satış 2280 No. lu kanun ahkâmına teyfikan geri bırakılır. Satış peşindir. Arttirmaya Iştirak etmek isteyenlerin kiymeti muhatmenenin 6 7,5 nisbetinde pey akçası veya milli bir bankanın teminat mektubunu hamil bulunmaları lâzımdır. Hak- ları tapu sicili ile sabit o olmıyan elacaklılarla diğer alâkadaranın ve irti- fak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masarife dair olan iddialarını evrakı müsbitelerile birlikte ilân tarihinden itibaren nihayet 20 gün zarfında birlikte dairemize bildirmeleri lâzımdır. Aksi takdirde hakları tapu sicili ile sabit olmıyanlar satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. Müte- rakim vergi, tenviriye, tanzifiye ve dellâliye resminden mütevellit Belediye rüsumu ve Vakıf icaresi bedeli müzayededen tenzil olunur. 20 senelik vakıf icaresi tavizi borçluya aittir. Daha fazlamalümat almak isteyenler 15-4-937 tarihinden itibaren herkesin görebilmesi için dairede açık bulundurulacak art- tırma şartnamesi ile 034/6787 No. lu dosyaya müracaatla mezkür dosyada mevcut vesaiki görebilecekleri ilân olunur. (2220) . : Istanbul Liman İşletme İdaresinden : I— İstanbul Liman İşletme idaresi 26/4/937 pazartesi günü sabahı servisle- rile Galatada Rıhtım üzerinde yeni binasına «Sabık Merkez Rıhtım Hani» nakletmiş bulunacaktır. II — Yeni binanın Telefon santral No. sı 44678 dir. TI — 22/4/937 perşembe saat 18 den itibaren pazartesi sabahına kadar harci muamelât bürosu muvakkat telefon No. s1 43803 dir. IV — 3/6/9397 pazartesi sabahından itibaren de Galata muamelât gişeleri yeni binanın zemin katında çalışmağa başlayacaktır, (2298),