18 Mayıs 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

18 Mayıs 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

kli: ndan tevkar t olun” 18 Mayıs 1937 AKŞAM İNKIBAZI, HAZIMSIZLIĞI, MİDE DOYÇE LEVANT LİNYE G. M. B. H, HSMBURC .- Doyçe Levant Linye Hamburg A. G. Hamburg, Atlas Levant Linye A. G. Bremen. Hamburg, Brem, Anvers, İstanbul ve Bahrisiyah avdet muntazam postaları İstanbulda beklenen vapurlar İthaka vapuru 28 Mayısa doğru Arcadia vapuru 30 Maysa doğru Kythera vapuru 30 Mayısa doğru Konya vapuru | Hazirana doğru Burgaz, Varna, Köstence, için limanımızdan hareket edecek vapurlar arasnda azimet ve Kothera vapuru 2 Hazirana doğru Yakında Hamburg, Brem, Anvers ve Roterdam limanları için hareket edecek vapurlar Adana vapuru 25 Mayısa doğru Fazla tafsilât için Galata'da Ova- kimyan hanında DOYÇE LEVANTE vapur acentalığına müracaat. Telefon: 44760 - 44769 anna EKŞİLİK ve YANMALARINI l kul: dairesinden: Nizameddin ve Hayreddin ve İclâl taraflarından nüfus memurluğu aleybi- ne açılan gaiplik davasının icra kılınan muhakemesinde: t nretlerine nazaran davacı Dosyasında om nüfus kı ların babasi olduğu anlaşılan ölü Ah- med oğlu Niyazinin yirmi sene evvel Ak- sarayda Sarı Müsa mahallesindeki ha- nesinde tegayyüp ederek o tarihten beri hayat ve mematıma dair hiç bir malâmat bulunmadığı dinlenen kimse- lerin süreti şehadetleri ile sabit ol na mebni Türk kanunu medenisinin 32 nci maddesi mucibince gaip mumui- leyh hakkında malü rin ilân tarihinden itibaren bir sene için mahkemenin 937/1176. sayılı dosyası- na malömatlarını bildirmeleri lüzumu M. 1077 Zayi — Beyoğlu nüfus memurluğun- dan almış olduğum nüfus . cüzdanı ve bunun dahilinde yazılı askerlik rezke- rem zayi oldu, yenisini çıkartacağımdan eskisinin hükmü olmadığı ilân olunur. Kırıkkale Topçu mühimmat fabrika- & avadanlık çarkhanesinde tornacı Ha- mit Akbün. ilân olunur. (Baş tarafı 14üncü sahifede) 82 inci maddenin eski şekli; Her altı ayda bir şirketin Ve düyunatını gösterir me: hülâsayı hesabiye tanz Tek mürakiplere verilir. Bu: her sene nihayetinde bir me “İRİ ve muvazene defteri tanzim edilir. — Mevcudat ve muvazene defteri, bi- Jânço, kâr ve zarar hesabatı heyeti Umumiye içtimai için tayin olunan Günden lâakal bir ay evvel mürakip- lerin nazarı tetkikine arzolunur. İşbu t meclisi idare tarafından he- Yeti umumiyeye takdim olunur. His- yevmi içtimaa tekaddüm eden © beş gün zarfında şirket merkezine Müracaatla mevcudat ve muavezene defterini, kâr ve zarar hesabını ve bi- Yu mürakipler ve meclisi idare Tâporlarını tetkik ve bir suretlerini hzedebilirler. 83 üncü maddenin eski şekli; Girketin masarifi umumiyesile ba Mükavelename müdüriyete veyahut hangi bir vazifeye memur edilen lere umümi veya hususi temet- tüattan tahsis edilen yüzdeler ve muh« İİİ amortisman bedelleri gibi şirket $8 tediye veya tefriki mecburi olan Mebaliğ şirketin hesap senesi nih, tanzim olunan senelik mevcu- dat ve muvazenc defterinde * tesbit Münan hasılatından badettenzil baki İan mikdar temettüalu safiyeyi teş- eder. Bu suretle hasıl olacak te Mettünt safiyenin evvelâ yüzde on ih- Yat akçesine tahsis ve saniyen itfa <dilmemiş olan hisse senetlerinin be- delleri tesviye olunan kısmına yüzde “ört nisbetinde birinci temettü Hası- A8 kifayet edecek meblâğ ifraz edil- nı sonra baki kalan kısmın Yüzde on müessislere Yüzde beş meclisi idare azasına Yüzde iki meclisi idarenin. tensip #deceği şekilde ikramiye olarak me- Murine, Yüzde seksen üç ikinci hisseli te- Mettü olarak hisse senetleri eshabına edilir, 82 inci maddenin muaddel şekli: Her üç ayda bir şirketin mevcudat unatını gösterir mec si idarece m edilerek Bundan başka her sene nihayetinde bir mevcudat ve mu- vazene defteri tanzim edilir Mevcudat ve muvazene defteri, bi- lânço, kâr ve zarar hesabatı hey'eti umumiye içtima! için tayin olunan günden lâakal bir sy evvel müraki lerin nazarı tetkikine arzolunur bu hesabet meclisi idare tarafından hey'eti umümiyeye takdim olunur. Hissedaran yevmi içtimaa tekaddüm eden on beş gün zarfında şirket mer- kezine müracaatla mevcudat ve »i vazene defterini,, kâr ve zarar hesabi- nı ve bilânçoyu mürakipler ve meclisi idare raporlarını tetkik ve bir suret- lerini ahzedebilirler, 83 üncü maddenin muaddel şekli: Şirketin masarifi umumiyesile ba mukavelename müdüriyete veyahut herhangi bir vazifeye memur edilen kimselere umumi veya hususi temet- tüattan tahsis edilen yüzdeler ve muh- telif amortisman bedelleri gibi şirket- çe İediye veya tefriki mecburi olan me- baliğ şirketin hesap senesi nihayetin- de tanzim olunan senelik mevcudat ve muvazene defterinde tesbit olunan hasılatından badettenzil baki kalan mikdar temettüalı safiyeyi teşkil eder. Bu suretle hasıl olacak temettüat Sa» fiyenin evvelâ yüzde on ihtiyat akçe- sine tahsis ve saniyen bankalar ka- nununun otuz birinci maddesi muci- bince yüzde beşi ilerde vukuu muhte mel zarar karşılığına fevkalâde ihti- yat akçesine tahsis ve tefrik eder. Bu mecburiyet ihtiyatlar yekünunun ta- mami tesviye edilmiş şirket sine*müsavi oluncaya kadar devam eder. Ve zarar tahakkuk ettiği zaman bu karşılıktan yapılacek mahsup ka- dar yeniden karşılık ayrılır, Ve itfa edilmemiş olan hisse senetlerinin be- delleri tesviye olunan kısmına yüzde dört nisbetinde birinci temettü itâ- sına kifayet edecek meblâğ ifraz edil- dikten sonra baki kalan kısmın Yüzd on müessislere Yüzde beş meclisi idare azasına Yüzde iki meclisi idarenin tesbit ede- ceği şekilde ikramiye olarak memu- rine, Yüzde seksen üç ikinci hissei temet- tü olarak hisse senetleri eshabına tev- zi edilir. 87 inci maddenin eski şekli: Seksen üçüncü madde mucibince tüatı seneviyeden müfrez meba- terakimünden hasıl olan adi ih- tiyat akçesi şirketin muhtemel zarar- karşılık olarak hıfzolunur. Bu süretle teraküm edecek olan şirket sermayesinin yüzde yir- beşine müsavi raddeye baliğ olduk- İn artık ihtiyat akçesi ifrazına devam Şu kadar ki bu mikdar baliğ sonra sarfiyat icrasile ihti- YA akçesinin aikdarı tenezzül edecek dlüma tekrar temettünttan tevkifat Vera edilecektir, 87 inci maddenin muaddel şekli Seksen üçüncü madde mucibince te- mettüatı seneviyeden müfrez mebali- gin terakümünden hasıl olan adi ve fevkalâde ihtiyat akçesi şirketin muh- temel zararlarına karşılık olarak Yıfz- olunur, Bu suretle teraküm edecek meblâğ şirket sermayesinin tamamına müsâ- vi raddeye baliğ oldukta artık ihtiyat ükçesi ifrazına devam edilmez, Şu ka- dar ki bu mikdara baliğ olduktan son- va sarfiyat icresile ihtiyat akçesinin mikdarı tenezzül edecek olursa tek- rar temettüattan tevkifat, icra edile- matı olan kimsele- | MAZON MEYVA TUZU İstanbul asliye mahkemesi 6 ncı hu- | Semti meşhur ve mahallesi Çemberlitaş, Molla fenari, , > Avyansaray, Defterdar. Fatih, Altay Uzunçarşı, İbrahimpaşa Kapandakik, Yavuzersinan. 'Eminönünde. > Mercan, Mercanağa, Cibali, Seferikoz. Aksaray, Babahasanalemi. Bahçekapıda 4 cü vakıf hanın zemin Bahçekapı, Hobyar. > > Tahiakale, Hocahamza, Çelebioğlualâeddin. Ahıçelebi. » » » » Çarşıda. » Çelebioğlualâadâin. Çarş 'Terkos'da. Müddeti icar: Teslimi tarihinden 938 Şehremini Uzunyusuf. Müddeti icar: Teslimi tarihinden 936 giderir. Hiçbir zararlı ve müshil maddesi yoktur. hastalığı olanlar bile alabilirler. MİDE ve Şeker ALIŞTIRMAZ. İçilmesi Iğtif, tesiri kolay ve mülâyimdir. Yerini hiçbir mümasil müstahzar tutamaz. Mazon isim Horos Markasına dikka. Deposu: Mazon ve Bo- ton ecza deposu. İstanbul Yenipostnhane (arkasında ELEKTRİK PLONJORÜ Kolay, seri ve ekonomiktir. SATİE ve şehrin bütün büyük elektrik mağazalarında satılır. Fiatı 240 kuruştan başlar. Cadde veya sokağı No. sı. Cinsi Muhammen kirası > lira K. Mahmudiye 7 Hane 2 Boyacı. s5 , 5 Akarçeşme 1-1 Balçık tekkesinin selâmlık kısmı 2 Fevzipaşa Cani yeri ve bahçe 10 Cami; İbrahimpaşa cami yeri 10 Arabmeydanı, Papaszade cami mahalli, 9 Valdehanı içinde 5 İkioda 50 , > 1718 > > 50 Paslırmacı hanı 20,21,33,34 Dörtoda 15 75 İskele, 79 Cami altında iki oda 7 Cami 11 Cami içinde iki oda, 2 katında. 4 İç kısımda mağaza, 50 Yenipostahane 64 Dükkân 90 , 62-444 Medhal, dükkân ve üstünde oda 30 Şekerci 3,5/7 Odaları müştemil iki dükkân 45 Yenicami avlusunda 102/44 Dükkân 18 Nevfidan camii altında 69-25 > 16 , » 7 » 16 Goğancılar 11 > 16 Sipahilerde. 2 , 3 Çadırcılarda, 32-30 : 5 Yenicami avlusunda 0 Erzak anbarı altında arsa 2 Kesecilerde. Dükkân 350 Gölsazları. Seneliği 150 senesi Mayıs nihayetine kadar. Yeniçeşme 38 Bostan 65 senesi ağustos nihayetine kadar. Yukarda yazılı mahaller kiraya verilmek üzere açık arttırmaya çıkarılmıştır. İstekliler pey paralarile beraber 24 Mayıs 937 pazartesi günü saat 15 e kadar Çemberlitaşta İstanbul Vakıflar Başmüdürlüğünde akarat kalemine gel- mele (2723) MEHMED RiFAT Paris Darülfünunundan mezun, Cağaloğlundan İstanbul Belediyesi karşısına nakletmiştir. ANTİKA ALIYORUM Eski Türk eserleri, gümüş, tahta, ba- kır, Beykoz vesair işlerle eski yağlıboya tablo, gravür, porselen, fayans vazo ve biblolar, bronz heykeller, her nevi sas lon tezyinat eşyası alıyorum. Beyoğlunda İstiklâl caddesinde eski Polonya sokağında Merkez apartımanı (1) numaralı dairede Mimar Kaol. POKER Tıraş bıçağı yerine başka bir bıçak verirlerse aldanmayınız. I SRARLA POKER PLAY traş buçakların isteyiniz.