6 Temmuz 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

6 Temmuz 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

Sahife 12 o Memlek Eskişehirde çocuklar (Adanadarekolte başıboş dereye giriyorlar Belediye tehlikenin önüne geçmek için esaslı tedbirler almalıdır Eskişehirde dereye giren çocuklar Eskişehir o (Akşam) Yaz si cakları bastı. Büyük küçük bütün ç0- | şehrin ortasından geçen Por- suk suyuna girmeğe başladılar. Ço- Cukların çayda başıboş yüzmeleri, kendileri için çok tehlikelidir, Geçenlerde bu çayda bir çocuk bo- ğulurken kurtarıldı Çocuklarını sokaklara salıveren Tekirdağındabüyük deniz ! babalara belediye ceza yazmalıdır. Belediye bu cezayı yazmadan evvel derenin kenarını arada sırada kon- trol etmeli, derenin tehlikeli yerlerini tesbit ederek çocukların oralarda yüzmelerini menetmelidir, Bu hayati meselede Eskişehir be- lediyesinin dikkat nazarlarını celbe- deriz. müsabakaları hazırlığı 24 temmuzda yapılacak müsabakalar büyük bir alâka uyandırdı Deniz vayramı günü yapılan sandal yarışlarından bir görünüş: Yarışa hazırlık | por | Subay, anlar ve Te- | sında tertip larda 100 metre avene, 500 met- metre bir çifte at, 1000 metre | avemet, 1500 re üç çifte sandal | dalma müsabakaları ve su to-| apılacaktır. | lar muhitimizde bü- | verimli bir | lamak ve yurd- gsini arttırmak vuzda Tekirdağspor-Yılmaz- isi 10 temmuzda Tekirdağ- spor-Halkspor, üçüncüsü 11 temmuz- da Yılmazspor-Halkspor klüpleri ara- | sında yapılacak ve Tekirdağı şampi- yonu meydana çıkacaktır. Tekirdağspor klübü idare heyeti bir toplantısında klübün fahri başkanlı- ğını Trakya umumi müfettişi Kâzım iriğe tevcihe karar vermiş, ve bunu telgrafla sayın general K. Diriğe bil- dirmişlerdir. İzmirde satış kooperatifleri birliği teşkil edildi İzmir (Akşam) — İzmir Tarım sa- tış kooperatifleri birliği, teşkil edil miştir. Satış kooperatifleri teşkilâtı itmam edilmiş, Aydın ve Ödemiş ha- yalisinde 77 inci satış kooperatifi, İs- mir ve Manisa vilâyetlerinde 11 üzüm satış kooperatifi teşekkül etmiştir. Satış kooperatifleri, bu yıl ortakları- nın üzüm ve incir mahsullerini kendi teşkilâtile ihraç ederek satacaktır. Tahmin bürosuna göre geçen seneden dörtte bir fazla Adana (Akşam) — Bütün büyük 32i- raat memleketlerinde olduğu gibi Ada. nada da bundan dört yu evvel bir tah- min bürosu kurulmuştu. Bu büro bü- tün mahsulâtın miktarını ye ekilen sahaları ve mahsulün büyüme dey- resinde belli zamanlardaki vaziyetle- rini tesbit eder. Bu tahmin bürosu, memleketin ta- nınmış eksperlerinden mürekkep &y- rı ayrı'tahmin heyetlerini ekim sa- halarına göndererek mahsul vaziye- tini tahmin ettirmekte ve tahminden sonra tahmin raporları çıkararak mın- takanın zırai ve ekonomik vaziyeti hak- kında çifçi ve tüccarı aydınlatmakta- dır. Tahmin bürosu senede beş rapor neşretmektedir. Yapılan tahminlere göre bu yıl zerriyat sahası geçen sene. kinden 1/4 nisbetinde daha fazladır, Adana tahmin bürosu Ticaret oda» sının yardımile iş görmektedir. Erhaada su meselesi Halk gelecek yıla kadar susuzluk derdinden kurtulacak Erbaa (Akşam) — Orta Anadolu- nun en şirin kasabalarından ve çok mümbit bir araziye malik olan Er- baa kasabasının en büyük derdi su- dur. Havaların kurak gitmesi de zür- ral endişe içinde bırakmıştır. Hemen hemen hepsi çi i şu sirada geceli gündüzlü su tevzi ye rinde toplanarak tarlasını sulamak için çırpınıp duruyor. Esasen mevcut su da tarlaları sulamağa kâfi olma- dığından herkes suyünu tamamen ala» muyor. Uzun yıllardanberi halk bu ıztırab- tan kurtulmak için zaman zaman Kelkit ırmağından yapılacak bir ka nal ile su ihtiyacını temine çalışmış fakat maatteessüf muvaffak olama- miştı. Halkın ihtiyaç ve derdlerile alâka- dar olan Cümhuriyet hükümeti, su meselesine de el koymuştur. Yapılar cak tesisat sayesinde gelecek yıl Taş- ova bölgesi halkının susuzluk derdin- den kurtulacakları muhakkaktır. Halk Tokatta faaliyete başlıyan su fen heyetinin müsakün olan çabuk- lukla buraya gelmesini sabırsızlıkla beklemektedir. Diyarıbekir zahire borsası Diyanbekir (Akşam) — Zahire bor- sası açıldıktan sonra zahire alış satışı intüzam altına girmiştir. Köylüler, getirdikleri zahireleri, borsaya teslim etmekte ve bunların satışlarına karış- mamaktadır. Satılan zahirenin pars” sı derhal sahibine teslim edilmektedir. Buğdayın yirmi kilosu 65-90, arpanın ki de 60 kuruş üzerinden satılmaktar dır. Son zamanlarda Yağpazarı da ha» raretli bir alış verişe sahne oluyor. Her taraftan getirilen yağlar, borsada eri- tilerek tenekelere konmakta, İstanbul, Mersin, Samsun ve İzmire sevkedil- mektedir. Eritilmiş yağlar, borsada muntazam basküllerde tartılarak t6- nskelere konduğu cihetle derünü noksan olmasına imkân ve ihtimal yoktur. Velhasıl zahire borsasında iş- ler, yerinde gidiyor. Diyarıbekir Halkevi teftiş ediliyor Diyarbekir (Akşam) — Halkevinin bir senelik mesaisini tedkik ve teftiş etmek üzere Ankara mebusu B, Aka- gündüz dün akşamki trenle şehrimi- ze gelmiş, Halkevinde misafir edilmiş- tir. Burada birkaç gün kalacaktır, ahifesi o yarışları bitti Son koşular çok heyecanlı oldu ve binlerce seyirci hazır bulundü 4900 metrenin birincisi Ceylân Sıvas (Akşam) — İlkbahar at ye rışlarının son haftası da binlerce se- yirci önünde istasyon civarındaki ko- şu alanında yapıldı. Birinci koşu Sı- yas vilâyeti mıntakası dahilinde doğ- muş ve yetişmiş üç yaşındaki yerli ya- rım kan Arap ve halis kan Arap erkek ve dişi taylara mahsustu. Birinciye 245 liradan maada bu koşuya giren hayvanlar için verilen duhuliye ü€- tellerinin mecmuu verilecekti, Mesa- fe 1400 metre idi. Bu koşuya üç tay iştirak etmiş diş doktoru Nüzhet Çu- bukçunun Gümüş adındaki kızıl kır tayı birinci, Çallı Mehmed Gökçenin Şahini ikinci, Fehmi Günayin Merca- nı üçüncü geldiler, İkinci koşu: Dört ve daha yukarı yaşta hiç koşu kazanmamış yerli ve yarım Arap kan ve halis Arap kan at ve kısraklara mahsustu, Buna altı hayvan iştirak etti, 120 lira, mesafe 1800 metre idi. Ürgüplü Ahmed Sucu- oğlunnu Çakırı birinciliği, oSıvaslı Rahmi Günayın Sıva Zaferi ikincili- gi, Kayserli Torun Talayoğlunun Yıl- mazı üçüncülüğü kazandı. Üçüncü handikap koşusu: Dört ve daha yukarı yaştaki yerli yarım Arap kan ve halis Arap kan ât ve kısrakla- ra mahsustu, 245 lira, mesafesi 2600 metre idi.. Bu koşuya dokuz hayvan iştirak etmiş Adanalı Mustafa Yıl mazın Kaptanı birinci, Adanalı Saf- fet Aslanın Sadası ikinci, yüzbaşı Ce- mil Eryürdun Hamedanı üçüncü gel diler. Dördüncü koşu, uzun yaylâ kouşu- su İdi ve dört ve daha yukarı yaştaki halis Arap kan at ve kısraklara mah- sustu. Mesafe 4000 idi, birinciye 360 liradan maada bu koşuya giren hay- vanlar için verilen duhuliye ücretle- rinin tamamı verilecekti. Bu koşuya beş tane halis Arap kan at iştirak etti. Bu koşunun bahsi müşlerek ve heyeca- nı diğerlerinden kat, kut fazla olduğu görülüyordu. Gemerekli Mehmed Ali Özcanın Ce- sur Ceylânı birinciliği, Katkallı Sük- rü Kucağın Vuralı ikinciliği, Adara- lu Fehmi Dikmeneloğlunun Çağlıya- ni üçüncülüğü kazanmışlardır. Bu münasebetle üç hafta devam eden koşularda görülen intizam ve mükemmeliyetten dolayı hakem ve ter- tip heyetlerini tebrik etmek vazifedir. Maraşlılar lise istiyorlar Ortaokul binalarından bir parça Maraş (Akşam) — Nüfusu otuz beş bini tecavüz eyliyen güzel Mara- şin bugün için en mühim ihtiyacı lise- dir. Bu ihtiyaç, gençleri tahailsiz bı- rakacak nisbette ehemmiyete malik- tir, Maraş, iktisadi sahada fazla inki- şaf ve terakki edememiştir. Bu vazi- yet orta mektebi bitiren gençlerin tahalle devam için başka ve uzak ş0- hirlere gitmelerine mâni teşkil et- mektedir, Orta mektebin işgal ettiği bina, l- s6 için çok elverişlidir. Burası eski- den Amerikan Kkölleji iken hükümeti- mizce satın alınarak orta okula veril- miştir. Yapılış ve taksimatı itibarile fevkalâde muntazamdır. Bir çok sa lonlara, odalara ve bahçelere malik olan binanın hâlen ancak ufak bir kısmı işgal edilmektedir. Bütün Maraş sekenesi bir lise açıl- ması için vekâlete müracaatte bulun- muşlardır. Maraşlıların bu dilekleri- nin vekâlet tarafından herhalde isaf | olunacağı umulmektadır. Maraşın lise ihtiyacı hakikaten mühimdir. bu önemin takdiri ve bu yıl herhalde Hisenin açılması çok faydalı olacak | tır,