6 Temmuz 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

6 Temmuz 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

8. 1937 AKŞAMDAN AKŞAMA: İki türlü adaletin hangisi? Dünkü posta ile gden Avrupa ga- #etelerinde Londrada cereyan eden bir cinayet muhakemesi tağsilâtını Olduk. İşte abitnamenin en canlı Parçası; İçin george Binret DE Böyliyeceksiniz? > Bay hüktm! Öldürdüğüm kadının fe- Da bir-âdeti vardı. Şaka olsun diye, küşük ma sökarül. — Bu sebeble mi öldürdünüz? yı hi 'u defa olarak bana bu şakayı Atila Yakıt ona bir yumruk salladım. - Bayır, re “duvara geldi. ie ; Bu Yüzen elim zeğelendi. Kendinizi müdafam > Hayır, kolunun bütün kuvretile indi- YİLMİŞ "bir site idi — Bunun üzerine ne yaptımz? — Kadını sonra soydunuz mu? ek Hayır, yere düştüğü vakıt, elbiseleri imde kald. hüma jürisi, müzakereye çekilip Gectge Sone'ün idamına hükmetti. İse pek çoktur. '... Bizim halkın «şipşak mahkemeleri» dye ağlandırdığı “Gürmümeşhud kendi sahalarmdaki azaltmıştır. Çünkü serttir. ri kararlarmı Ani surette veriyor- Halbuki, başka sahalarda, şöyle va- ön rastlanmıyor değildir: Adam buçuk sene mevkufiyetten sonra aet ediyor, Fakat, dicarethanesi müddet zarfında iflâs etmiş, karı- iii ve yavruları dilenci olmuş- | Yalıt, adalet tecelli ediyor: Cina- Yetlen baş sene sonra katil idam hi » Fakat bu müddet zarfında üviyeti değişmiş, ıslahı hal etmiştir. Beş sene evvelki “© azgın kurt, tam Manasile merhamete lâyık bir mülâ. Yim kuzu haline gelmiştir. Manrit vekâleti, ise imtihan tali yinamesini yeniden tetkik etmiştir. m Bİ Ye olgunluk imtihanları TER by ne suretle 'yaplacağını göste Kanma) karşılıyacak derecede mü- Mümeyi, lUğU görlümüş ve talimat. değiştirilmesine Kadıköyü Temizlik hakkın- da tedkikler Belediye temizlik şubesi müdürü Belçikaya gidecek Belediye temizlik şubesi müdürlü- üne tayin edilen B. Mustafa, temiz. lik işleri bilhassa çöplerin nasil im- ha edileceği hakında tetkikatta bu- Munmak üzere yakında Belgikaya gi decektir, Çöp fırmlarının en modern şekil Neri Belçikada bulunduğundan te mizlik şubesi müdürü oradaki çöp ir rımlarını görecektir. İlkmektep çocuklari için © kamp İlk mektep çocuklarına mahsus ol- mak üzere Kıziltoprak, Erenköy, Ye- şilköy, Florya plâjı, Şile ve Paşabah- çesinde elti kamp açılmıştır, 'Kamplara kaydedilen çocuklar mu- ayyen bir'rejim altında temiz hava alarak kür yapacaklardır. Kamplar, 21 ağustosa kadar devam edecektir. Liselere ald askeri kamplar de dün mekteplerde ve diğer münasip yerler- de açılmıştır, Dünkü yangınlar e Yeldeğirme- ninde bir ev yandı Dün Kadıköyünde Yeldeğirmenin- de Ayrılikçeşme sokağında bayan Sa- imeye aid evin üst katında elekisik kontakt etmesile yangın çıkmış ve ev tamamen yandıktan sonra söndürül müştür. Gene dün üçten sonra, Edirnekapı haricinde Maltepe yolu üzerinde, ço- cuklarn yakmakla oldukları bir ateş- ten otlar tutuşmuş ve bir kısım yan- dıktan sonra itfalye #arafından sön- dürülmüştür, Kasımpaşa yangını dikkat- en çıkmış Kasımpaşada “dört evin yahmasile neticelenen yangını dünkü nüsharız- da kaydetmiştik: Yangının sebebi hakkında yapılan. tahkikatla, adamakıllı söndürülme- meden bırakılan mangaldan bir ki vılcımın sıçtıyarak yangını çıkarmış olduğu tesbit edilmiş, Kâmilte ailesi zabıtaca sorguya çekilmiştir. Bunlar hakkında, dikkatsizlikle yangına sebebiyet suçundan kanuni takibatata bulunulmaktadır. Yugoslav kralı, B. Dabkoviçe nişan verdi “Şehrimiz maruf vapur acentaların- dam Norveç geheral konsolos “vekili ve Bent Olaf nişanmın hamili konso- Ios B. Kristof Dâbkoviçin “Yugoslav kralı sa Majeste ikinci Piyer tarafm- dan Yugoslav Kuron rişemile taltif edildiğini memnuniyetle hâber sildik, Kendilerini tebrik ederiz. Floryanın ağaçlandırılması Floryanın ağaçlandırılması işi hak kında bir program hazırlanmıştı. Bu programın birinci senesine gid işler bilmiştir. Florya VE civarmın ağaç- lanması işine bundan Sonra orman amektehi tarafından temin söllecektir. AKŞAM zası bizde mahfuzdur: Ben bir fırın amelesiyim. akşam yazstenizi alır ve olurum. Tifoyla mücadele ettiğinizi görü- yorum. Ben de ölimüen gelen. yar- dımı yapayim. Lâkin ismimi giz- Hi tutunuz ki, ustalarım işten. çi karmasınlar. Bayım! Ekmek çiküran Jırın- larda işçiler, biribirleri üzerine konmuş sardalya istifi gidi yatı- yorlar. Pire, bit, tahtakurusu tçe- risindeğirler. Hamurlara sular bir mustelâ ie konuyor. Ayni kabın içinde amele elini, yüzünü, hattâ meyin; saklayın. Zira bu vaziyet- İski fırınlar yalnız benim bildik- lerimaen ibaret değilâir.. Hepsi kontrol edilsin) Ben farın amele- 3 olduğum halde pislikleri görü- yorumda canım ekmek yemek is- temiyor. İkinci derd de terkos meselesi- dir. Hamurlar sözde terkos suyu koyarlar Fakat bu yalandır. Ter- kos parayile olduğu için musluğu âzima kapal durur. Ahırdaki tu- İuniba çeşmesinden Vöslik boruy- ia su alınıp ekmeğe konulur. Fi rırlarda kontrol yapilacağına da- ir istihbarat teşkilâtı kuvvetli ol- duğu için, teftiş günü lâstik boru çtkarılır. Ben, bir belediye memurunun fırımları ziyaret ederek ametlenin saçlarına, tırnaklarına «bir kere olsun baktığını ömrümde görme- dim. Bence en fazla hastalığı ge- tiren pis tırnaklardır; bir de tu- Tunida suyudur. Not “Umumi menati namına bu'gibi h- barlarda bulunanların yazıları dalma bu sütunda yer bulacaktır? Belediyeye ve diğer alâkadar makamlara düşen vazife, bu sütünumuzda halkın, dille anlatılan yalazuklara “krş “Mmüca- dle etmektir. .. ri Kömür depoları İngiliz mühendisler avan projeyi liman işletmesine verdiler Kuruçeşme Kömür depolarının müs“ takbel şeklini tayin için yapılan ted- İngiliz mühendisleri bu hususta he zırladıkları avan proje ile rihtımlar rın amir ve tevsil hakkındaki projeyi Liman işletme idaresine vermişler ve dün akşam Londraya gitmişlerdir. Mühendislerin hareketinden eyv Liman işlelme idaresinde bir toplan- tı yapılarak bu-projeler dizerinde gö” rüşülmüştür. Kati proje üç ayda har yırlanacaktır, Gibs müessesesinin sâ- hibi B. Gibs'in riyasetinde bir heyet 15 güne kadar şehrimize gelerek An- karsya gidecektir, B. Gibs Ankarada İktisad Vekâletile ban temaslarda bulunacak ve İstanbulda da bir kaç gün külacsktır. Bir motosiklet devrildi İçinde bulunanlardan bir kadın öldü “Evvelki gün ikşam üzeri Kadıköy- de bir kaza olmuştur: Üsküdar nufus memuru Salih, ken- disine aid bulunan motosiklet sepeti- ne B. Behçetile eşi Ferideyi alarak Bostamcıya doğru gezmeğe çkınışlar. dır. Motosiklet Kâdıköyünde Küçük- yoldan geçmekte iken karşıdan gel- mekte olan bir kamyonla karşılaşmış- tır. Nufus memuru Salih, bir manın önünü almak için sol tarafa çevirmiş, bu sirada da bü- yük bir taşa çarpmıştır. Bu çarpma motosikletin devrilmesi- le neticelenmiş ve sepetten yere fırlı- yan bayan Feride başından yarmlan- mıştır. Vaka yerine gelen zabıta memur- Jarı kadıncağızı hemen Nümune hastanesine kaldırmışlarsa da az sonra nezfi dimağiden vefat et miştir. B. Salih ölüme sebebiyet suçile Üs- küdar müddetumumiliğine teslim ©- dilmiştir. Hamal tarifesi Yolcu salonundaki tarife bir mikdar daha indirilecek İktisad Vekâleti tarife komisyonu reisi B. Muhsin şehrimize gelmiş- tir, Tarife komisyonu bu günlerde bir toplantı yaparak liman ücretleri tarifelerini tedkik edecektir, Galata yolcu salonundaki yük ta rifesinden ötedenberi şikâyet edilir, Liman işletme idaresi son zamanlar. da'bu tarifede tenzilât yaptı isede hamâl tarifesinin gene yüksek oldu- Bundan bâhsedenlere tesadüf çdil mektedir. Liman idefesi imkân nis- betinde tenzilâtı esasen prensip ola- rak, kabul etmiş bulunduğundan ta- rife komisyonunun eşya tarifesinde yeniden yüzde elliye yakın .tenzilât | yapacağı kuvvetle. zannedilmektedir. | Diğer taraftan son zamanlarda. 5a- | ion hamallarının fakir halkın eşyala- rını dahi zorla taşımak ve tabif mu- kabilinde ücret almak istediklerin- den şikâyet edilmiştir. Halbuki eşya» ların hamallara taşıtılması mecburi değildir. Liman işletme idaresi bu ei- | heti ehemmiyetle nazarı dikkate alar rak evvelce yaptığı tamimi dün tekid etmiştir. Yolcu salonunun projesi Müstakbel Galata yolcu salonunun avan projesini tadiliçin Ankaraya giden heyet “şehrimize dönmüştür. Gümrük ve İnhisarlar Vekâletinde yapılacak bir kaç toplantıile avan proje, gümrük kontrol ve musyenele- rinin daha müsaid şartlar altında ya» pılması bakımından tadil edilmiştir. Pek yâkında kati projenin hazır- lanmasma başlanacak ve sonrâ inşa- ata geçilecektir. Kati projenin hazire lanmâsında profesör B.Deb'e bir kaç 'Türk mimarı da yardım edecektir. Neresinden belli? İstanbul denizlerin kucakladığı bir yerdir. Her #araftımız masmavi deniz... Fukat şehir içinde şöyle otur racak “bir gazino bulunuz ki denis tâ ayaklarınızın dibine kadar gel sin.. deniz havasım, deniz kokusunu, “deniz dülgasıni yarıbaşmızda duya smiz. Bir yandan kahvenizi içerken bir yandan da önünüzde denizin şi pırdadığını işitesiniz. İstanbulda böyle kaç tane denli kenarı bühçesi balabilirsiniz? Karaköydesiniz. Böyle bir deniz kenarına ulaşmak için tramvaya bi nip asgari Bebeğe gitmeniz lâzımdır. Deniz memleketi olan İstanbulda €n az olan şey deniz bahçesi ve otu- rulacak yeri olan deniz kenarıdır. Bazan koskoca bir yaz geçer de şöyle bir deniz kenarından bir kaş sanat vakit geçiremeyiz. Değil bir tek yaz, hattâ 7 - 8 yaz böyle geçer. Hiş unutmam $ sene evvel bir gün ar kadaşım Cemal Nadirle bir deniz ke- narında oturup kütür kütür kiraz yemiştik. Her sene niyetleniriz. «Bu sene de gidip ayni yerde kiraz yiyelim, bira içelim.» diye. fukat bir deniz kenarı- na ulaşmak ve dönmek en aşağı bir kaç sat demektir. Bunun için aradan 8 sene geçen bu hatırayı her yaz anarız: N — Hey gidi hey.. nasıl da deniz ke- narına gitmiştik. deriz. İstanbulda dehiz kenara gitmek bir meseledir. Gene etrafımız tamamile deniz ol duğu ve sularımızda dünyanın en nelis, en nâdide balıkları bulunduğu halde glegelelim en az balık, en az deniz mahlükatı yiyen insanlar biziz. Balık soframızda pek nâdir za manlarda kendisini gösterir. Balık- tan başka deniz malhükatını yiyen- lerimiz de pek azdır. Ekserimiz ba- lıktan gayri deniz mahlükatını ağır ma sokmaz. Hoş balığın her cinsini de yemez ya... Zaten bizde yenilen balık bir kaç cinse inhişar eder. Gene bir arkadaş yazıyordu. «İs. tanbulda hayatında denize girmemiş kimseler var» diyordu, doğrudur. Ben böyle kendi hesabıma hayatın. da denize girmemiş bir kaç kişi ta- murım. Hatlâ denize ayaklarımı sok- mmamış olanları bile bilirim... Sonra kâçımız kürek “çekmesini, yedken küllanmasını biliriz?. Otura- cak bir deniz kenarımız yoktur, Sof- ramızda deniz mahlükatı, balık bin. de bir görülür, bir çoğumuz hayatı- mızda denize girmeyiz, kürek çekme sini bilmeyiz. İstanbulun bir çok evlerinden deniz görünmez O halde İstanbulun deniz kenarın. da olduğu neresinden belli.. o halde İstanbulun bir deniz şehri olduğu meye yaradı? — H. F. m Trabzona giden heyet döndü "Trabzon limanının satın alınması etrafındaki müzakerelerde bulunmak Üzere Trabzona giden Liman işletme idaresi müdür muavini B. Hümid Sa- rücoğlu dün şehrimize dönmüştür. 50,000 liraya satin alınan Trabzon liman oşirketinin heyeti umumiyesi 15 temmuzda bir toplantı yapacak ve tasfiye heyetini seçecektir. Ayni za- manda şirketin İstanbul Iiman iş- letme idaresine devri muamelelerine ide başlanacaktır. Se Yahut yarışı kazamp mükâfat “İ almak heyecanını düşün bir kerel... vize 48 giy