5 Eylül 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

5 Eylül 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

Sahife 4 AKŞAM ———— ——— İzmir Kemer istasyonunda bir kaza Bir gardöfiren ağır yara- landı, hastanede öldü İzmir (Akşam) — irin Kemer istasyonunda en kazası olmuş, yaralanan gardifren B. Mustafa, bu kazaya kurban gitmiştir. Kazanın $€- bebi dikkatsizlik ve istasyonun di po kısmında kâfi derecede elektrik lâmbası yakılmamasıdır. 1310 numaralı katar, geceleyin De- nizliden İzmire gelmiştir. Katarda Ke- mer istasyonunda bırakılması lâzım gelen yük dolu 15 vagon vardı. Gardi- | fren B. Mustafa yanlışlıkla on dört vagona manevra yaptırmış, bu vagon- ları depoya gölürürken on beşinci vas gonun katara bağlı kaldığını görmüş, demiryolunun meyilli oluşundan isti. fade ederek bu vagonu kendisi bizzat depoya götürmeğe kalkışmıştır. Lokomotif, diğer vagonları, depoda bıraktıktan sonra dönerken zifiri ka- rTanltkta B. Mustafanın idaresindeki vagona şiddetle çarpmış, vagon par- çalanmiş, gardifren kulesinde bulu- nan B. Mustafa, yere düşmüş, bayu- muştır. İfade veremiyeecek halde Memleket hastanesine kaldırılan 2za- vallı Mustafa, nezfi dimağiden hasta Dede ölmüştür. Makinist B. Nuri ile si ri B. Şe Kuyu kazarken toprak altında kaldı Toprak yığını altından ancak ölüsü çıkarılabildi Mecidiyeköyü civarında Cemal adm- da birinin evinin bahçesinde kuyu kâzılırken İnebolululu Mustafa ad; da bir işçi kazdı in- likteki kuyunun içine inerek kazma İle çelişmağa başlamıştır. Musalfa kuyunun dibinde Kazmayı hızla vur- duğu sırada hasıl olan sarsıntıdan üst taraftaki topraklar yıkilarak ku- yunun İçine dolmuş ve Mustafa bun- ların altında kalmıştır. Vaka derhal zabıtaya ve müddelu- mumiliğe bildirilerek yıkılan toprak- Jar açılmışsa da Mustafayı kurtar. mak kabil olamamış, toprak yığının altından ölüsü çıkarılmıştır. Adliye doktoru cesedi muayene et- miş ve morga kaldırılmıştır. Müddeiu- mumi muavinlerinden B. İhsan tah- kikata cl koymuştur. Kuyu kazılırken #yice tedabir alınıp alınmadığı, feci kazada kimsenin suçu olup olmadığı tahkik ediliyor, Topkapı müzesi müdür muavinliği pkapı Saray müzesi müdür mua- vinliğine eski muharrir arkadaşları- muzdan ve kıymetli tarih muallimle- rinden B. Lütfi Turanbek tayin edil miştir. Uzun müddet Türkocakların- da ve İstanbul Halkevinde idere ve kültür sahalarında değerli hizmetler- de bulunan ve Eminönü Halkevinin Alay köşkünde Güzel Sanatlar şube- sini idare eden arkadaşımızın bu ta- yinini memnuniyetle karşılarız. anama ama İngiliz - Italyan konuşması İngilterenin Roma elçisi Londrada B. Edenle görüştü Londra 4(AA) — Heper Ro- yan münasebetleri B. Edenle görüş Türk - Alman iktisadi münasebatı düzeldi Berlin 4 (A.A.) — Alman Dnb ajan- $ı Berlinde son günlerde cereyan eden Türk . Alman müzakerelerinin bugün neticelendiğini, Türk - Alman iktisa- di münasebetlerinin bundan böyle de müsaid bir sürette inkişafını temin edecek mütesddid anlaşmalar imza edilmiş olduğunu mektedir, Mersin tüccarlarının bloke paraları iade edilecek Adana 5 (Akşam) — Türk . Almar bloke paraları anlaşmasının parafe 6- dilmesi üzerine İktisad Vekâleti Mer- sin ofisine bir tebliğ göndermiştir. Bu tebliğe göre, Mersin ( tüccarlarının bloke pâraları olan bir milyon beş bin Ura iade edilecek Müttefik ielğret ajansları mümessilleri Yugoslavyadan ayrıldılar Belgrad 4 (â ı mü efik telgraf dün Elede hare- Hareketlerinden ev- ssilleri, Orman ve Ma» denler Nazırı B. şereflerine verilen hazır bulunmuşlar M. Kemalpaşada bir panayır açılıyor M. Kemalpaşa (Akşam) — Ziraat Vekâletinin müsaadesile burada bir panayır açılmıştır. Son zamanlarda Hayavan fiatleri yükselmekteldir. Pa- nayır $ gün süreci ek ve Belediyeye se- nede 3000 lira kadar varidat temin edecektir. Panayırdan sonra Parti Gençler İd- man Birliği menfaatine at koşuları ve güreş müsabakları yapılacaklır, Karamürselde zeytin sineğile | mücadele Karamürsel (Akşam) - ve köylerde zeytin mahsulü diğer lara nisbetle mukayese kabul etmi Kasabada cek kadar çoktur. zeytinlere âr; Bununla beraber murluğu «Zeytin sineği» ile mücade- leye karar vermiştir. Zeytin mahsulü sik ve gayet iri Bilhassa Kavak mevkiindeki zeytin ağaçlarında mah- sul şayanı dikkat deerecede fazladir. Bu yıl Karamürselde zeytinyağının ucuz olması ihtimali kuvvetle tahmin edilebilir. Bir genç tabanca ile kayınbi- raderini öldürmüş İzmir (Akşam) — Tire kazasının Uzgur köyünde Ahmed adında bir genç bir kavga neticesinde tabanca ile ka- yınbiraderi Mehmedi öldürmüştür. Vakadan sonra kaçan katil aranıyor. Sarayhurnunda sünnet düğünü KE Çocuk Esirgeme Kurumu Eminönü İlçe Kolu himayesindeki 80 çocuğun sünnet düğünü dün Sarayburnu parkında, tertip edilen muhtelif eğlencelerle eşi. 2 e Yugoslavyada Narodna Odbrana cemiyeti | müdürleri vâzifelerinden affedildiler Belgrad 4 a A.) — Belgrad val nin emrile «Narodna Oöbrana» adın. daki valanperver cemiyeti müdiranı vazifelerinden affedilmişlerdir. Bu ce- miyetin başına bir kömiser tı edil miştir, Cemiyet son zamanlarda de yazılı salâhiyetlerinin haricinde bir faaliyet sarjetmiş ve bilhassa hükü- met aleyhinde yapılan tahrikâta işti- rak etmiştir. Kaymakamlar arasında nakil ve tayinler Ankara 5 (Telefonla) — Hasanksle kaymakamlığına üçüncü umum mü- fettişlik evrak müdürü B, Münib İba- nun, Kadınhanı kaymakamlığına Es- kiçat kaymakamı (Hayri Bingölün, Gebze kaymakamlığına o Mihalıççık kaymakamı Nami Önalın, Alanya kaymakamlığına Gerze kaymakamı Nuri Yılmazın, Simav kaymakamlığı- İ na Alâiye kaymakamı Fadıl Özsoyun, | Kırkağaç kaymakamlığına Gönyük kaymakamı Salâhaddin Kıpçağın, Bul- dan kaymakamlığına Fethiye kamı Reşad atılın nakil vı | den tayinleri yüksek tasdika etmiştir. “Akdeniz devletleri (Baş tarafı 1 inci sahifede) İ o sİtalya, konferansı neticesiz bırak" mak için her şeyi yapacaktır. Fakat Fransa ile İngiltere arasında politika birliği olursa İtalyanm mesaisi neti- cesiz kalacak, diğer devletler de İn- giltere ve Fransaya iltihak edecek- lerdir» İngiliz projesi Londra 4 — Akdeniz di eri kon- feransında müzakere edilmi üzere İngiltere bir proje bazırlâmaktadır, Fransa ile birlikte hazırlarım: bu projede şü maddeler Vardır: 1 — Konferansa iştirak eden dev- letler Akdenizde seyrüseferi temin et- meği teahhüd ederler. 2 — Bu devletler konferans tara- fından tayin edilen sahaya tahetlba- hirlerinin girmesine müsaade etıne- meği teahhüd ederler, Teahhüde riayet | edilmediği takdirde alımâcak tedbirlere yardım etmeği teahhüd ederler. Fransada asabiyet Paris 4 — Fransız gezeteleri en zi- yade Akdeniz devletleri konferansı meşelesile meşgul ölüyorlar. Gazeteler Akdenizde gemilerin seferinin enmi- yetini temin için İcab eden bütün ted- birlerin alınmasını istiyorlar. Tahtel- bahirlerin, biribirini takiben bir çok vapurları batırması ve Cezair sularına kadar faaliyetlerini ( genişletmeleri Fransada büyük asabiyet uyandırmış- tır. Petit Journal yazdığı bir makale- de bu asabiyele tercüman olduktan sonra diyor ki: «Denizlerin serbestisi- ni temine uğraşmak zamanı çoktan 3 Akdenizde taarruza uğrıyan gemile- rin sayısı yirmiden eksik değildir.» Amerikanın vaziyeti Vaşington 4 (AA) — Bahriye nes gareti memurları Avrupadaki Ameri- kan filosunun Akdenizdeki torpilleme hâdiseleri neticesinde hasıl olan ger- ginlik yüzünden uyanık vaziyette bu- Tunduklarını beyan etmişlerdir. Amerika hükümeti bu meselelerde alâkasız ve bilaraf olmakla beraber, taarruz vaki olduğu takdirde bütün İngiliz torpito ve muhripleri gibi Ame- rikan donanmasına mensup bütün gemiler de ateş edeceklerdir. Ameri- kan gemileri mültecileri nakil için va- zife aldıkları zamanlar müstesna ok mak üzere Fransız ve sair bitaraf )i- manlarda bulunacaklardır. İki değil, bir Sovyet vapuru batırıldı Atina 4 — Yunan sularında iki de- gil, bir Sovyet gemisi balırılmıştır. EBvwwelce verilen malümâtta yanlışlık vardır, Batan vapurun âdi Bilagoev- dir. Sovyet maslahalgüzarı mürette- batı alarak Atinaya gelecektir. Mü- rettabat Atina elçilik binasında yer- Jeştirilecektir. gelmiştir. Çünkü 27 temmuzdanberi | a olan | Bu akşam Nöbetçi eczaneler Halâskir Taksim: Ni da Nihad, rede Güneş, Galata 3 sinde Bporidis, Kasımpaşa: Müeyyed. Asto, Eminönü: Agop Mi- y Heybeliada: Toma va, Fatih: Veznecil Gazi enddeainde ameddin, craneler, Aksaray: Şeref, Beşiktaş: Vidin, Balata Hüsameddin, Beyaza Asadoryan, Kadıköy: Söğütlüçeşmede Mulüsi Osman, İskele caddesinde San- det, Üsküdar: Merkez, Küçükpaz: Yedikulede Teo 105, Alemdar: Ali Rıza, Şehremn Topkapıda Nâzım. 49/957 l (AKŞAM KAPANIŞ FİATLERİ) | » ESHAM ve TAHVİLÂT | İstikrazı dahili 9675( "Türkiye Cum- 90,75 1983 İstik. Oo 95,25| hüriyet Merkez razi İ Bankası Ünitürk 1 147 Çİ Anadol » nı » nı Mümessil 1 ». > TI İş Bankası » hamiline » Müessis Bis —IİMühad Değir 990 | menleri 990) Şar değir- Para (Çek fiatleri) Paris Londra Nev York 21,1025/ Sof; Kiralık konforlu apartıman Şişlide Hastane Tramvay İstasyo- munda 774 numaralı apartımanda beş odalı bir daire boşalmıştır. Kalorifer, sicak suyu ve fevkalâde nezareti yar- dır. Kirası elli ilradır. Askerlik işleri Üsküdar askerlik şubesinden: 1 — 333 doğumluların ve bunlarla nü- amele görecek olan tecile tai rın son yoklamasına başl: rın pazartesi yoklama günleri , rin / 937 sonuna kadar 2 — Yoklama kaçağı vazt cezalanmamak için mahalle mümessileri vasılasile şubeye gelme günü tayin edilen mezkürde şu- olunur. Pazartesi akşamı Bebek Belediye bahçesinde Büyük müsamere rkiyenin En büyük Sineması Sineması 8 EYLÜL Çarşamba akşamı Yeni sinema mevsimine başlıyor. İLK PROGRAM: AZGIN SEVDALILAR Tahammülsüz derecede eğlenceli, zevkli büyük komedi. Baş rollerde: GABY MORLEY - MARİE GLORİ ANDRE LUGET Ayrıca: Şanlı Ordumuzun büyük Trakya Manevraları Sesli ve Türkçe sözlü İSTANBUL TİCARET ve ZAHİRE BORSASI 0/831 YİATLAR CİNSİ Aşağı Er, Pa, Buğday yumuşak Arpa: Anvers M Londra Keten T. : Landra Fındik G. : Hamburg Fındık L. :* Hamburg Kiralık konforlu küçük apartımanlar Taksim tramvay caddesi üzerin- de, güneşli ve havadar, kalorifer, sıcak su ve asansörlü bir binada üç ve dört odalı apartmanlar 1 eylülden itibaren kiralıktır, Tak- sim Topçu caddesi 2 numaralı UYGUN aparlımanı kapıcısına müracaat. SARAY 1937/38 Kış mevsimine 9Eylül Perşembe akşamı başlıycr... Bu Gala için hazırlanınız!... Sağır Dilsiz ve Körler Müessesi Müdürlüğünden: Demirci ve Mobilya Ustası İzmir Karşıyaka Sağır, dilsiz ve körler müessesesinde 15 lira ücretli demir- cilik atelyesi şefliği ile 75 lira ücretli mobilya ve tahta işleri şefliği için iki ustaya ihtiyaç vardır, ! 1 — 'Tami teşkilâtı Sanat mekteplerinden iyi derecede mezun olmak, 7 kası bulunması, 71 — Askerliğini yapmış bulunmak, ve çalıştığı yerlerden iyi hizmet vesi- Hariçte müstakil atölye işletmiş yahut resmi hususi büyük sanat müesseğelerinde şeflik, ustabaşılık yapmış olanlar tercihen alınırlar, IV — Talipler çok olduğu takdirde teknik ve genel bilgi üzerinden bir müsabaka açılacaktır. V — İsteklilerin 20 Eylüle kadar müsbet vesikaları diploma, nüfus, bon servis, Askeri vesika veya guretleriyle müessese müdürlüğüne müracaat* ları. «5926» Adana belediye riyasetinden: 1 — Şartnamesinde bazı değişiklikler yapılmasına lüzum görüldüğü için ihalesi tehir edilen cenaze otomobili yeniden açık eksiltmeye konulmuştur. 2 — Muhammen bedeli (2400) liradır. | 3 — Muvakkat teminat «180» liradır. l 4 — İhalesi Eylülün 6 ıncı Pazartesi günü saat on beşte Belediye Encüme ninde yapılacaktır. 5 — Şartnamesi Belediye yazı işleri müdürlüğündedir. İsteyenlere para” siz verilir. 6 — — İsteklilerin ihale günü muayyen saatte teminat makbuzlarile birlikte Belediye Encümenine müracaatları ilân olunur. 45416), j işi : ği yine ki 4x £ lake Vi