21 Eylül 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

21 Eylül 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

EL alm 21 Eylüt 1937 Saka Ali ile karısını öldürenler yakalandı Katiller, duvardan-bahçeye atlayarak eve girmişler ve iki ihtiyarı canavarca öldürmüşler Edirne (Ak- şam) — Geçen mektubumda E- dirnede bir karı ve kocanın gece yarısı uykuda İ- keri öldürüldük- lerini ve zabıta- nın da katillerin izi üzerinde ol- duğunu yazmış- tam. Bu menfur ci- nayetin iç yüzü aydınlanmış ve hun- har katillerden Faik adındaki sabıkalı yakayı ele vermiştir. Bu cinâyetin tah- kikat ve takibatını baştan sonuna ka- dar büyük bir kiyasetle kısımı adli ret si başkomiser B. Cahid v& muavini Ne- dim idare etmişlerdir. Bü tüyler ürpertici vakanın tafsilâ- tını yazıyorum. Muhitinde zengin tanınâh saka Ali- nin evinin yanında ve evin avlusuna | müutlasıl bir evde eski kaçakçılardan | Nuri adında birinin kızi ikamet etmek- | te ve azılı katillerden Hilmi de sık sik bu eve girip çıkmaktadır. Hilmi, Faik adında bir adamla ötede beride amele- lik etmekte ve fırsat bulurlarsa hırsız- lık etmekle geçimlerini temin etmek- tedirler. Hilmi, bir gün Falğe, artık bu. bayattan bıktığını ve zengin olmak emelinde bulunduğunu, bunun için de | saka Aliyi öldürmeği düşündüğünü bildirmiş ve her ikisi bir plân hazırlar mışlardır. Cinayetin işleneceği çarşamba akşa- mı katiller postaneden dönen saka Ali- yi takib etmişlerdir. Fakat herkesin | yaktığına kanaat getirdikten sonra Hil- mi ve Faik ittisalindeki evin avlusun- dan bir merdivenle Alinin evine aid bahçe duvarına çımışlar ve yatıp yat- madıklarını kontrol etmişlerdir. Bir müddet daha vakit geçiren Hilmi, Ali- nin bahçesine atlıyarak bahçe kapısı- nı açmak suretile cinayet ortağı Faiği içeriye almış ve her ikisi beraber elle- rinde kısa saplı birer keskin balta ol- duğu halde eve girmişler; Ali ve karı- sının yatmakta oldukları odanın kilit- #İz kapısını açarak sessizce içeriye gir- mişlerdir. Bu sırada hiçbir şeyden haberi olmu- yan bu altmışlık karı koc yerde se- rili yatakta başlarına gelecek âkıbet- ten bihaber sükünetle uyumakta idi- ler. Bir müddet etrafı dinliyen Hilmi ve Faik sâka Alinin yatağında kıpırdan- ması üzerine derhal ellerindeki balta- larla zavallı adamın ve Kadının ense: $inde ve muhtelif yerlerinde müthiş yaralar açmışlardır. Yaralıların İnliti ve harıltılarının dışarığan işitilmesin- den korkan katiller yorganı başlarına Katillerden Hilmi Solda: Maktul saka Ali, sağda: katillerden Faik atarak yorganın üzerinden baltaları- nı savurmak suretile iki ihtiyarı öldür- müşlerdir. Bu kanlı haile cereyan ederken ko- nu komşu hiçbir şey iştimemişlerdir. Bunu müteakip melünlar evin içini, yatakları ve yastıkları didik didik ede- rek paraların saklı olduğu yeri aramış- lardır. Dolapta buldukları iki elmas | İ yüzük ve bir küpeyi ve çok kıymetli 98- ki bir şalı almışlar, Hilmi saka Alinin | 79 ceplerinde bulduğu yirmi lirayı da al. | dıktan sonra öteki odayı aramışlardır. Bundan sonra katiller evin mutfa- ğına girmişlerdir. Hilmi tel dolapta bulduğu bir kutu balı açmış ve kanlı parmaklarile baldan bir miktar yemiş- tir. Bunlar avluda toprakları da kaz- mak suretile gömülü define aramışlar- dır. İşlerini bitiren katiller evden çıkmış- lar ve Hilmi Faiğe bir miktar para ve- rerek muayyen bir yere göndermiş ve kendisinin de hemen ona iltihak ede- ceğini söyledikten sonra nişanlısının evine gitmiştir. Hilmi biraz evdö kal diktan sonra nişanlısının hediye etti- gi lokmayı da beraberine alarak kaç- mıştır. Ertesi sabah her gün olduğu gibi Alinin evinde hizmet etmekte olan Fatma adındaki kadın muayyen vakit. te eve gelmişse de kapının açılmadı. ğını, evden de ses sada çıkmadığını görünce telâşa ve feryada başlamış ve keyfiyetten polisi haberdar etmiştir. Ortada ve cinayet mahallinde balta- nın sapından düştüğü anlaşılan kanlı bir temel çivisile kanlı bit balta ka- masından başka delâlli cürmiye olma» dığı halde, katil âleti olar balta bir bohça içinde mezarlıkta gömülü ola- Tak bulunmuştur. Çok kısa bir zaman içinde bu karan- lık cinayet vakasını aydınlatan ve ka- tilin birini derhal tevkife muvaffak olan Edirne zabıtasını bu muvaffakı- yetinden dolayı tebrik ederiz. Gerek katil Faik, gerekse Hilminin nişanlısı ve cürüm âletleri evrakile birlikte Ad- liyeye teslim edilmişlerdir. Balıkesirde 30 ağustos bayramı < çal) Balıkesir (Akşam) — Burada 30 ağustos bayramı pek büyük tezahüratla kutlandı, şehir haştanbaşa bayraklar, taklar ve elekiriklerle süslenmişti. Me- rasime nutuklarla yaşlandı. Bundan sonra asker ve mekteplerin geçit resmi yapıldı. Gece fener alayı tertip edilmişti. Halkevinde amplifikatörle şehre yar yılan müzik ve söylevleri halk dinledi, Ayrıca Halkevi temsil kolu tarafından hoparlörle temsil edilen İstiklâl piyesi de büyük bir alâka ile takip edildi, Balıkesir halkeyi Temsil kolu muvaffakıyetli| temsillerle halkı çok alâkadar etmektedir Balıkesir 14 (Akşam) — Bâlıkesir- de, çalışması sade Balıkesirlilerce de- *gil, hemen bütün Türkiyede alâka ile takib ve takdir edilen bir teşekkül var: Balıkesir Halkevi temsil kolu. İ Bahkesir Halkevini, diğer Halkev- leri yanında ön safta yürüten bütün şube çalışmaları arasında, hiç şüphe- siz ki temsil kolunu en başta düşün- mek lâzımdır, Senelerdenberi halkın gittikçe artan sevgi ve alâkası göz önünde tutulursa «temsil kolunun» | memleketin kültür ve sosyal bakımın- dan yaptığı İyi tesir kolayca anlaşı- Jabilir. Geçen akşam, temsil kolunun ver- diği bir temsilde bulundum. Eserin üçüncü gecesi olmasına rağmen Sü- Jon dolu idi. Şurasmı da hatırlatalım. ki, temsillere, Halkevi başkanlığı ta- rafından dağıtılan karelerle ve par rasız olarak giriliyor. Oyun başladı. Reşad Nurinin, bundan senelerce evvel yazılmış olmasına rağmen hâlâ kuvvet ve hararetini kaybetmeyen eseri «Taş pürçasm Oynanıyordu. Dekorlar çok güzeldi. Sıvası dökük, İ sas bir delikanlının bütün yaşayış ir. Vantilâtörlerin serinletmeğe çalış- tığı hava içinde en ufak bir ses bile iştilmiyordu. Herkes nefös almaktan korkar gibi eserin heyecanına kapıl- mış, dikkatle dinliyordu: Oyun baştan sonuna kadar muvaffakiyetle temsil edildi ve gençler haklı olarak alkış” landılar. Balıkesir Halkevi temsil ko- lunun tam bir tiyartro tekniği ile ça- İ aştığını söyliyebiliriz. Dekor, mizan- sen, her şey güzel. Bir aralık sahneye girmek ve reji- sörle konuşmak istedim. Üzerinde yâr bancıların girmeleri yasak olduğu yar zılı bir kapı önünde bir kaç saniye bekledikten sonra sahneye girdim, Herkes vazifesile meşguldu. Kimi me- mur kimi talebe olan bütün geçler büyük bir ferağatle çalışıyorlar. De- korlar, eşyalar omuzlanıyor, oradan oraya taşınıyor, hepsi kan ter içinde. Bütün bu fedakârlıkların yalnız hal kı memnun etmek gayesine matuf olduğunu düşünerek bu fedakâr ço- cukları bir kat daha takdir etmekten kendimi alamadım. Balıkesir şehri, böyle bir teşekkülle öğünebilir, © Darende yakında - elektriğe kavuşuyor Darende (Akşam) — Malatyaya bağlı şirin kazalardan biri de Daren- dedir, Kasabanın en mühim ihtiyacı elektrik ışığıdır. Belediye halkın bu ihtiyacını karşılamak için tedkikler basit bir oda içinde, öksüz, fakat has- | hususiyetlerini kavramak kabil olu- | | | | | J sonunda ulaşacaktır. yapılmakta olan birinci umumi mü- feltişlik konak ve dalresile kor komu- tan konağının inşaalı bitmek üzere dir. Ve konforlu olmaktadır. Bu bi- nalar ikmal edilince yenişehirde ilk üç muazzam bina kurulmuş olacak- tır. Burada lise talebelerine güzel bir paviyon yapılmak için tahsisat ve- rilmiştir. İş bankası da Dağkapısı haricinde Üç katlı modem bir bina yaptırma- İ ğa karar vermiştir. Hazırlanan plâna göre alt katta, ardiye, orta katta İş bankası gişeleri bulunacak, üst kat da İş bankası müdürünün ikametgâhi bu. lunacaktır, Binanın dört tarafı bah- çeli olacaktır. Binanın inşaatına ilkba- harda başlanacaktır. Yanmış olan nümune hastanesinin inşaatı münakasaya konulmutur, fa- kat talip zuhur etmediğinden binanın | emaneten inşasına nezaret için bir ko- | misyon teşkil edilmiştir: Yanan dal- i. a. yapmaktadır. Darendeye yarım saat mesafede Aşidudan çıkan bir çay var, Bü çay membaında 25 metre yüksek- liğinde bir şelâleden akıyor. İşte bu şelâleden elektrik kuvveti istihsal edil. mesi ve kasabaya cereyan verilmesi | Dyarıbekir (Akşam) — Yenişehirde | ! Sıvas-Erzurum hattı bu ay sonunda Divriğe varıyor Hattın açılış töreni cumhuriyet bayramında icra edilecek K Yukarıda: Sivas - Erzurum hattında açılan tünellerden biri, aşağıda yeni yapılan Avşar istasyonu Sivas (Akşam) — Sivas - Erzurum demiryolu hattı inşaatında son huzla çalışılmaktadır. Hat 112 kilometre üzerindeki çetin kayayı aşıp Malatyaya varmıştır, Sonra şimdi de 177 nci kilometre üzerinde bulunan Divriğe eylül Şimdiden Diyriğin halkı bu mesud günü kutlamağa hazırlanıyor. Hattın açiliş töreni Cumhuriyet bayramında yapılacaktır. gelecek yu eylülünde Erzincan ovasına varacaktır. Yeni Diyarıbekir şehrinin inşası süratle ilerliyor Umumi müfettişlik ve Korkomutanlık binaları bit- mek üzeredir, belediye de nümune evleri yaptıracak Sivas - Erzurum hattı, renin üstüne bir kat daha ilâve edi- lecek ve her tarafi muntazaman ta- mir edilecektir. Belediyemiz, Yenişehirde nümune evleri yapmağa teşebbüs etmiş ve bu- nun için bütçesine lâzım gelen tahsi- satı koymuştur. Bu nümune evleri halkın yaptıracağı evlere nümune olar caktı İstasyon yolu bitmek üzere Urfa kapısından - İstasyona kadar giden beş kilometre uzunluk ve otuz yedi metre genişlikte, parke yolun in- şaatı da devam ediyor. Yolun parke ferşiyatı bitmek üzeredir. Yolun or- tası ağaçlarla süslenecek ve halkın İs- | tasyona gidip gelirken istirahat ede- bilmesi için kanepeler konulacaktır. Bu yolun yapılması Nafıa vekili B. Ali Çetinkaya trenin açılma merasiminde bulunmak için buraya geldiği zaman kararlaştırılmış idi, İzmir sergisinde vilâyetler için ha- arlanan umumi paviyonun ön tara- fında bulunan Diyarbekir paviyonu geçen senelerle kıyas kabul etmiyecek derecede güzel olmuş rağbet görmüş- tür. Teşhir edilen eşya çok beğenilmiş- tir, Bilhassa altın işlemeli ipekli ku- maş nümunelerin hepsi satılmıştır. Diyarıbekirin ipekli kumaslarına da bir hayli müşteri çıkmıştır,