September 21, 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

September 21, 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

Bahife 6 Lavanta Neden herkeste ayni kokuyu vermez? Birçok kadınların takdir edemedi- ği fakat mühim olan bir mesele var- dır: Lâvanta meselesi. Bir kadın, di- ğer bir kadında kokladığı ve hoşuna gittiği için derhal alıp sürdüğü ayni Jâvantanın başka türlü koktuğuna hayret eder. Bunda saçının renginin ve cildinin tesiri vardır, Bunu bilenler hiçbir zaman bir Jâvantayı aynen kul- lanmazlar. Bir iki kokuyu karıştırarak kendi tüplerine, cildlerine uyacak bir lâvanta vücude getirir ve onu kullan- makta sebat ederler, Bir lâvantayı benimsemek için şu bir iki noktaya dikkat etmek lâzım- dır: Uzun boylu, esmer, veya sarşın, süzük bakışlı, edalı olanlar sabit ve ağır lâvantaları (o kullanmalıdırlar. Ufak tefek yapılı, gülen, hoppa meşreb olanlar ise hafif çiçek kokularını ter- cih etmelidirler. Bir lâvanta satın alınacağı zaman el üzerine bir damla akıtarak uvala- malı, o zaman koklamalı, bir iki saat sonra tekrar koklanınca koku ayni gü- zellikte ise satın alanın cildine uygun bir koku olduğu anlaşılır. Bazan bir 4ki saat sonra bu koku bozulur, kötü- leşir, o zaman bundan vazgeçmeli, bir başkasım tecrübe etmelidir. Umumiyetle siyah #açlı ve esmer tenlilere menekşe, sarışınlara gül, ve kestane rengi saçlılara rezeda ve lâ- vanta çiçeği kokuları yaraşır. Bir kadının bütün giyim eşyasının Ayni lâvanta kokusu ile kokması için elbise ve kürk manlo ve kürk yakalara vaporizatörle kullanılan lâvantayı sık- malı ve dolap kapaklarını birkaç saat sıkı kapamalı. Birkaç pamuk parçası Üzerine sıkılan ayni lâvanta pamukla- rı kokulatır. Bunları mendiller, çamaşırlar el- divenler arasına koymalı. Az zaman sarfında ayni koku dolap içine, elbi- geler ve çamaşırlar arasına siner, On beş günde bir, ayda bir vaporizalörle gıkılan pek az lâvanta daimi surette bu kokuyu sabitleştirir. Buklelerin muntazam durması Bukle yapılan saçların muntazam durmasını arzu eden kimseler için ba- sit bir ilâç; 30 gram doksan derecelik ispirto İçe- risine 5 gram gliserin Ve 5 gram az su- da eritilmiş gom arabik karıştırmalı. 'Bukleleri parmak üzerine sararak fır. çalamalı, yalnız saç fırçasını yukarda tarif edilen ilâçla hafifçe ıslatmalı, Fir- çalanan ve ilâçlanan bukleler gayet muntazam ve sert olarak durur, romanı (AKŞAM) ın ede İK A İç çamaşırlarına dantel kadar elişi de kullanılıyor. Modelde görülen ça- maşırlar gayet basit bir iki çeşid işle çok zarif olmaktadır. Bunlar serpme yapraklarla vücude geliyor. Sap işi iş- , lenerek, başka: renkte aplikasiyon, ya- | hut dantel parçalarından istifade ede- ! açık yeşil tual dö suadan yapraklar ! İ aplikasiyan yapılmıştır. | Tek aplikasiyon yapılmaktadır. 1 — Yeşil kombinezon ve külot ayni Üzüm kışa nasıl saklanır? Üzüm sevenlerin kış aylarında da taze üzüm yemeleri kabildir; Çürüksüz seyrek taneli iri salkımlı üzümleri seçip ayırmalı, Mektupları mühürlemek için kullanılan balmu- mundan almalı, yakarak üzüm sap- larının koparılan yerine akıtmalı, bal- mumu ile örtmeli. Sonra salkımların yukarılarına birer sicim (bağlıyarak bunları biribirine sürünmemek üzere bir çember üzerine bağlamalı, çemberi de tavana asmalıdır. Haftada bir, iki defa üzümleri muayene ederek çürü- müş tane varsa ayıklamak lâzımdır. Üzümleri taşıyan çemberler gölge, serin ve rütubetsiz yere asılmalıdır, Bu suretle üzüm kışa kadar dayanır. Lekeyi çıkarmak için kolonya kullanmamalı İspirto ile silimerek çikacak bir leke: yi hiçbir zaman kolonya ile silmeme» lidir. Kolonya içinde bulunan, az mik- tar da olsa, esans lekeyi kumaşta daha #azlalaştırır. Sonra lekeyi çıkarmak kabil olamaz. Mektep arkadaşları Erkek kısmını memnun etmek ko- lay mu kardeş. İnsan kan tükürse viş- ne şurubu içtim demeli, Şimdiki er- kekler öyle somurtkan karı istemiyor- lar, Heriflerin gözü dışarıda ne numa- | ralar görüyor. Eve gelip de karılarını kılıksız, kıyafetsiz üstelik suratlı da görünce azıyorlar. Onun için çatlasan da, patlasan da her işini bitirip ken- âlne biraz çeki düzen vermeli, herifin karşısında duvak düşkünü tazeler gi- bi görünmeli ki gözü dışarıda kalma- sın. Başa gelen çekilir, Ne yaparsın kardeş. O gün de işte canımı dişime takıp çalıştım, Temizlik bitti. Bizim- ki kaç gündür diline dolamış, canım bit pirohu istiyor, diyip duruyordu. Hatırı hoş olsun, yapayım da dilnden kurtulayım, dedim. Bir taraftan ocak- ta su kaynadı. Hasılı kelâm hem su dökünmek hem ocak başında yemek pişirmek beni yedi bitirdi. Arasıra desturun makad tarafımda gene ağ- rilar, sızılar beliriyordu. Ama artık aldırmamağa başladım, aldıracak ol- sam iş kalacak. Ne İse o akşamı et- tüm; Ağzınıza Yyık piruhü da öyle Bürhan Cahid ————— güzel olmuştu ki bizimki durup du- Tüp: — Karıcığım ellerin var olsun.. dey- di doğrusu. Diye öyle atıştırdı ki par- maklarını ısıracak diye korktum, Gü- zel başınızı ağntmıyayım. O gece Al Jah ne verdi ise yedik, Yattık. Gece o kıvırcık sancı bir kaç kere daha yok- Jadı. Ama neşesi kaçmasın diye ağzi- açıp ta erkeğime bir şey söyleme- dim. Sabah güzel güzel kahvağtısıni hazırladım. Yedi, içti. İşine gitti. Ben şöyle akşamdan kalmış bulaşıkları yıkıyayım, dedim,“Tam mutfağa ine- ceğim sırada iki büklüm kıvrılıp kal- dım. Allah Fatma kulundan razı ol- İ “sun. İki elim yanıma gelecek, ne ya- Jan söyllyeyim, Hızır gibi imdadıma yetişti. Meğer daha dünden olanlar olmuş, Hekim evde bakılamazsın de- di, Eksik olmasın mahallede bir fırın» ci Şakir efendi vardır. Önayak oldu. Bir ilmühaber yaptılar, beni apar to- per buraya kaldırdılar. Yirmi gün- dür yatıyorum, Ama hâlâ kan kesil- medi. O doktor Namık bey olacak kendini beğenmiş, ikide bir demirleri | mara demirlerle işi nedir bilmem kil W A N renk sap işl ile yapraklar iştenmiştir, | 2 — Pembe tual dö suadan pijama | 3 — Beyaz tripl vualdan gecelik ve | 50 gram tereyağı, yarım çay fincanı ince toz şeker, yarım çay fincanı süt, bir buçuk çay fincanı un, iki çay fin- canı toz halinde Arabistan cevizi, bir yumurta, yarım kahve kaşığı limon suyu, üç kahve kaşığı baking pövde: almalı, Tereyağını toz şekerle ezmeli, içe- risine telle köpürtülmüş yumurtayı ve Mmon suyunu ilâve etmeli, hepsini tel- le vurmalı, yavaş yavaş sütü akılmalı, karıştırmalı, elekten geçirilmiş ve içi- ne baking katılmış unu azar azar ilâve €tmeli, nihayette Arabistan cevizini karıştırmalı, Hamur koyuca olmalıdır. Yağlanmış tepsiye çorba kaşığı ile bi- ribirinden uzakça dizmeli, orta sıcak- likta bir fırında 15-20 dakika pişirme- | Midir, Kahvaltı yerine yoğurt Yoğrdun birçok fazileti olduğunu herkes bilir. Şimidi bunun yeni bir has- sası daha keşfedilmiştir. Sabahları kahvaltı olarak yenilen taze ve tatlı yoğurt cildi fevkalâde şeffaf yapar ve ömrü uzatırmış, sokup sokup karıştırıyor. İnsan taş- tan olsa kırılır, aşınır, O numara nu- Kaç gündür burada yatıyorum ama Allah seni inandırsın aklım fikrim hep evde. Çocuklara kim bakar. Ev ne halde, bizim efendiye de acıyorum. | Bakımsız kaldı. Yırtığını, söküğünü | kim dikecek., eksik olmasın konu kom- şu yemeğini yapıyorlarmış. Bana: | — O hiç üzülmesin, gözü arkada kalmasın! Diye haber göndermişler, Dünyada me iyi insanlar var. Ama ne olsa insa- run içi rahat etmiyor. Şuradan bir gün evvel kurtulsam diye her gün doktorlardan imdad bekliyorum. Bir şey değil, erkek kısmı çabuk unutur, İlk defa hastaneye geldiğim zaman 4yi olmıya bak! Diyordu. Ama ne olsa erkek.. güven olur mu? Ortalık acaib, şimdi dokuz çocuklu erkeklere on sekiz yaşında kızlar ayılıp bayılıyor. Bizimki pek nefsine düşkün değildir ama yirmi gün bu kardeş, dile kolay, Ne ise he- men Allah cümleye sağlık versin de şunun şurasından selâmetle çıkıp kurtulalım. Firdevs arkadaşlarına kimbilir kaç kere dinlenttiği bu macerayı gecenin bu geç vaktinde bana da anlatan has» di senii 21 Eylül 1937 m kombinezon, krem dantelden aplika- siyon yapılmıştır. 4 — Sarı krep satenden kombine- 20n, mat tarafından aplikasiyon ya- pılmıştır. 5 — Kumaştan aplikasiyon. 6 — Sap işi ile işleme, 7 — Dantelden aplikasiyon yapıl mıştır. Yeşil fasulye salamurası day, Salihaddin Gökaydın: Yeşi fasulye salamura ile şöyle muhsfaza edi- Ur: Gayet körpe ve taze olan fasulyeleri beş dakikan kaynatmalı, kefirire boşalta- Tük sürmeli, toprak çanak veya küp içe- risine kat kst fasulyeleri dizmeli. Üze- bir litre suya yüz gram tuz hesabile salamurayı Gökmeli, Salamu- lerin üzerini örtmelidir. Küpün ağzını sıkıca kapamalı içine hava girme- melidir. Bu suretle hazırlsnan fasulye bir sene dayanabi! Yenileceği zaman yarım saat bol soğuk suda bıraktıktan sonra Ker zamanki gi- bi pişirmelldiz, Kirpikleri uzatmak için Büyükada, Aylâ Çelebi: 1 — Kirpikleri uzatmak için gece yatarken kozmatik kul- Janmsyınız. 15 gram vazelin içine 6 gram hint yağı, on iki damla lâvanta çiçeği ru- hu karıştırınız, Geceleri yatarken bir kibrit çöpü yeya Kürdan üzerine bir pamuk parçası öari- nız ve bu İlâca batırarak göze sürme çe- Ker gibi sürünüz. Rimel gibi kirpiklere de sürebilirsiniz. Uzun müddet kullandıktan sonra fay- dasını görürsünüz. ? — Yuvarlak göstermek için saçlarınızı yandan hafifçe ayırınız, yahut düz arkaya doğru tarayı düle ve (fu) denilen şekilde olma) Yapışık ve ar- kaya çekik saçlar yüzü daha uzun, ge şek ve kabarık saçlar yüzü yuvarlak gö terir, ta rahatlamış gibi koydu, artık nefesi tükenmiş gibi di- | linin ucu ile duaya benzer bir şeyler murıldanıyordu ki yambaşında yata- ğının içinde tostoparlak olmuş, çini mavi göz, mısır püskülü saçlı bir genç kadın başını ona çevirerek yayık bir sesle: — Şunun şurasında bir ye de bin şükret, dedi, Allah razı olsun sabah gözümü açınca bir bardak Sıcak sü- | tümü başımın ucunda görüyorum. Günde iki övün yemek çıkıyor. Rahat döşek. Taburcu edecekler diye ödüm kopuyor. Bereket bu sabah doktor: — Senin daha on beş günlük işin var! diyince içim rahat etti. Sevinç- ten az kalsın fırlayıp boynuna sarıla- caktım. Ama şu badağımdaki sargı- lar da rahat vermiyor ki! Ama gene çok şükür bir hafta evvel, hiç kımıl- damadan ölü gibi yatıyordum. Bu- gün hiç olmazsa yatak içinde doğru- labiliyorum. Yaralarım kapandı ama bu kâfir bacak ağrısı dinmedi gitti. Bu genç hastanın tabelâsına bak- tım. Sadece Phl&bit yazıl, Zaten dın hastaların çoğu bundan yatıyor. Yaralarından bahseden bu kadının başka nesi vardı? Sordum: — Yaran nerede? Bu sual onu coşturmağa kâfi geldi. Sargılı ayağını bile unutarak ayağa | MELAN Moda haberleri X Blüzun yakasını yahut ke- meri kapatmak için madeni çiçi lerden düğme, ya klips kullanı- lacaktır. * Bilezik gibi kola geçirilen bir zincir üzerine biri küçük, diğeri orta, üçüncüsü büyük olmak ü. re üç çanta kullanılıyor. Birisine kırmızı, pudra, diğerine para kart dö vizit, üçüncüsüne (mendil, anahtarlar gibi şeyler konulmak- tadır. ve- * İki renk kadife kurdelesinder manşon sonbaharda kullanılacak» tar. # Kşarplar diğer senelere nasa- yan daha kilçük olacaktır, 4 Mantoların sol kolu üzerine yapılan küçük bir cep içine renk- H muslinden mendil koymak mo- dadır, X Sim teya sırmadan şiş, ya- hut tığla işlenmiş blüzlar çok giyi- lecektir. İ ŞKULLERE CEVAP | Limon suyunu muhafaza Jale Gönül, Adana: Limon suyunu 8i- kıp muhafaza etmek için olgun sulu ve çürüksüz, vuruksuz Jimonları alınız. De- rin porselen bir kap içerisine suyunu s1- kınız, süzgeçten geçiriniz. Limon suyunu muhafaza edeceğiniz şişeleri küçük inti- hap ediniz. Açılan şişe bir iki günde bit- melidir, Açılan şişeyi uzun müddet kullanırsa- nız limon suyu act olabilir. 250 gramlık şişeleri alarak kaynar su ie haşlayıp yıkayınız, sonra şişelerin sü- zülmesi için başaşağı kapayınız. Tamami- le sürülerek kuruyan şişelere, sıkılan Ji- mon suyunu doldurunuz. Yalnız ağzına ra ağızlı Rütubet olmıyan de muhafaza ediniz. Cildin yağlılığı nasıl giderilir? Kadıköy, P. $. 5. : 1 — Cildinizin yağ- hlığını gidermek için üç yumurta akını telle vurarak köpürtünüz. İçerisine da: ia damla 50 gram #öderecelik ispirto vw yarım Yimonun suyunu akıtarak karıştı mnız, şişeye doldurunuz. Gecs yatarken bu ilâçtan bir pamuk üzerine dökerek yüzünüzü siliniz Burun kısmındaki siyah noktaları vazelinle masaj yapıp güzele sildikten #onra şu ilâçiz temizleyiniz: 50 gram eter, $0 gram 90 derecelik ispirto, 1 gram te- intare de benjoln, 1 gram eritilmiş kü- Suru, Bir pamuğu bu ilâçla wlatıp bumu siliniz, 3 — Ense ve boyundaki kıllara oksi- jenli su sürerek | sarartmalısınız. Sonra tüyler pek belli olmaz. 4 — Siyah saçlı, buğday tenliler için yeşil, lâciverde yakın mavi, kırımızı, sarı ve altın lâmel! kumaşlar yaraşır. 3 kalkmak ister gibi hareketler yaptı. Omuzundan tutup yatırdım. Fakat çok heyecanlanmıştı. Serbest olan sağ bacağını kırıp yastığını beline çe- kerek cevap verdi: — Ah doktor hanımcığı Allah senin gibileri eksik etmesin. Hani se- ni görmesem kadın doğduğuma piş- man olacaktım. Şu erkek cinsi yok mu, Rabbim nasıl bilirse öyle yapsın. Hani en iyisi kan kırmızı, Erkek kıs- mına ne yapsan yaranamazsın. Yedi yulık erkeğim beni az kalsın mezara gönderiyordu. Hem de karnımda üç Aylık yavrucakla., ah hemşireciğim, benim çektiğimi Eyüp hazretleri çek- memiştir, Tam yedi yıl saçımı süpür- ge ettim. O sarhoş herifin kadınlığını ettim. Yemedim, yedirdim, içmedim, içirdim, giymedim, giydirdim. Fakat gene yaranamadım, Gözüne dizine durası kanlı katil herif, üstelik beni marangoz İbrahimden kıskanmağa kalktı, Sözde ben onunla aşna fişna ediyormuşum. Sözde karnımdaki ç0- cuğu ondan peydahlamışım. Hep ku- ru iftira. hep o sivrikoz Sabirenin fettanlığı, asıl kocama göz diken ken- disi iken beni ayalimderi edip kendisi varmak için bana iftira etti. bütün mahalleli şahid, Marangoz İbrahimin. bizim eve girip çıktığını ondan başka gören varmış gibi herifi tıkıp doldur- muş. (Arkası var)