21 Eylül 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

21 Eylül 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

LAYER LZ ğe | Sahile 4 AKŞAM : pa 21 Eylül 1939 Beşinci Balkan güreş şam- | Odun ve kömür | mele | B O R Ss A | piyonasında çıkan ihtilâf İhtilâf Türk hakem heyetinin bir teklifi ile Enterbalkanik kongresinde halledildi| İzmir 20 (Telefon) — Enterbalka- nik kongresi bugün burada belediye salonunda son toplantısını yapmıştır. Beşinci Balkan güreş şampiyonasın- da çıkan ikinci ve üçüncülük ihtilâf görüşüldü ve Türk hâkem heyetinin güzel bir teklifi le ihtilâf halledildi: Nizamnamede, birincilik kazanan takım müsavi puvan vaziyetinde bu- Tunduğu takdirde daha iyi derecede sayılır gibi bir kıymet mevcud olma- dığından Yunan ve Yugoslav takımla- rı 11 er sayı İle beşinci Balkan güreş ikincisi addedilmiştir. Dost milletler güreşçilerinin kafile reisleri olan Enterbalkanik Kongresi murahhasları da Türk hâkem heyeti- nin bu teklifini memnuniyetle kabul etmişlerdir. Balkan güreşçileri yarın (bugün) Ankara tarikile İstanbula hareket ediyorlar. Berline giden ticaret heyetimiz dün avdet etti Müsteşar B. Faik örü izahname ne görüştü, "Türk - Alman ticaret anlaşması mü- gakereleri için Berline gitmiş olan “Türk heyeti relsi ve İktisad Vekâleti müsteşarı B. Faik Kurdoğlu, heyetin diğer âzalarile birlikte dün © sabah ekspresle şehrimize gelmiştir. Müsteşar, dün sabah Ankaradan şehrimize gelen İktisad Vekilini ziya- ret ederek kendisile bir müddet gö- rTüşmüştür. B. Falk Kurdoğlunun bu- rada bir, iki gün kaldıktan sonra An- karaya gideceği anlaşılmıştır. İmza- lanmış olan Türk - Alman ticaret an- Jaşması hakkında bir müddetten beri Kurdoğlu, vekil ile zaman ,gönderilecek? piyasanın beklediği mufassal izahatın da, müsteşarın Ankaradaki temazla- rından sonra hazırlanıp gönderilece- ği zanedilmektedir. Gerçi, Türkofis ve ticaret odasma Alman klemigi hakkında Ankaradan bazı malümat gelmiştir, Fakat alâ- kadarlar, kendilerinin daha çok ten- vir edilmeleri için, gönderilmesi esa- sen mukarrer olan o izahnamenin geciktirilmemesini arzu ediyorlar. Anlaşmanın esası Türk lirasına gö- tedir, Çöp arabaları İki tipin tecrübesi bugün yapılacak Şehirde gürültü ile mücadeleye ka- Tar veren belediye, çöp arabalarının da büyük gürültü çıkardıklarını göz ö- nüne almış, ve gürültünün önünü al- | mak için çöp arabaları tipini değiştir- meğe karar vermişti. Bu maksadla tek at ile çekilen ye- nl tip arabanın nümunesi dün atelye- den çıkarılmıştır. Gürültü çıkarmıyan bu araba, daha mahfuz bir tiptir. Araba gri renktedir, Bugünden itiba- ren tecrübesi yapılacaktır. Şayed tec- | rübe matluba muvafık çıkarsa diğer arabalar da bu nümuneye göre imal edilecektir, Üsküdar tramvay şirketinin i açığı Üsküdar tramvay şirketi yeni mü- dürü B. İbrahim Kemalin idare büt- çesinde tasarruf yapılmak Üzere evve- 14 600 liradan ibaret olan müdürlük maaşını 300 liraya indirdiği yazılmış» ta. Bir gazele, idare hesaplarında 400 bin liralık bir açık olduğunu yazıyor- du. Yaptığımız tahkikata göre bu 400 bin lira bir bütçe açığından ibaret ol- mayıp Kadıköy tramvayının Modaya doğru temdidinden dolayı hasıl olan masraf farkından ileri gelmektedir. Rakı yüzünden kavga Osmanla kardeşi İsmail yaralandılar Evvelki gece Kartal Maltepesinde bir kaç kişi bir gazinoda rakı İçmiş- ler ve sarhoş olduktan sonra rakı pa- yasi yüzünden bunlardan Osman ve Halil adlarında iki Kişi kavga etmiş- lerdir. Kavgada Halil bıçakla Osmanı karnından yaralamıştır. O sırada kav- gayi haber alan Osmanın kardeşi İs- mail de gelerek kavgaya karışmış ve Halilin elinden bıçağı almak istemiş- tir. Halilin bıçağile İsmallin de eli kesilmiştir. İki yaralı kardeş hastane- ye kaldırılmışlardır. Halil yakalan- mıştır. Üsküdar müddelumumlliği tah- kikata el koymuştur. ! i Bolu panayırı i altı gün sürdü Bu seneki panayır pek güzel ve zengin idi Bolu (Akşam) — Bolunun eylülün ilk haftasında kurulması mutat olan panayırı bu sene de açıldı. Havali- mizdeki müteaddid panayırlar &ra- sında Bolu panayırı bilhassa güzel liği ve cazibesile teferrüd etmiştir. Şehrin cenubunda Karaçayır isimli büyük çayırda kurulması dolayısile toz ve topraktan salim ve temiz bu- Iunan panayır yerine muntazam bir plân dahilinde dükkânlar yaptırıl- İ mış ve panayırı gezenlerin istirahat- lerini temin için muhtelif yerlerde müteaddit gazinolar yapılmış ve her taraf bol elektrikle aydınlatılmıştır. Etraf ve havaliden pafayıra pek çok gelenler olmuştur. Şehri tamamen boşaltırcasına halkı kendisine çeken panayır bilhassa sast 17 den 22 ye kadar mahşeri bir kalabalık arzedi- yor. Panayırda her esnafın semti ay- rıdır. Manifaturacılar, tuhafiyeciler, bakkallar, kasaplar, bakırcılar, ma- navlar, lokantalar taraf taraf, Bir tarafta da eğlence yerleri. Sa- ncaklar, atlıkarıncalar gündüz ço- cuklara, gece hava karardıktan son- ra büyüklere neşe saçıyor ve hiç dur- madan mütemadiyen işliyor. Alış veriş ilk günlerde pek çok de- ğil. Panayıra gidenler daha ziyade eğlenmek ve vakit geçirmek için gi- diyorlar. Panayır altı gün devam et- miştir, Panayırın devamınca çarşılar bomboş ve dükkünlar kapalıdır. KİRALIK EV Nişantaşında on bir odalı bah- çe içinde konforlu bir ev kiralık. tır. Geniş bahçesi, kalorifer ve garajı vardır. Her gün sabah on- dan ikiye kadar 41287 No. ya te- lefonla sorulabilir. Selâmi İzzet TİYATRO KONUŞMALARI Her kilapoidü bulan; Flat 50 kuruştur | meselesi Balıkesirde ve Diyarıbe- kirde mahrukat sıkıntısı var Balıkesir (Akşam) — Kışın yaklaş- | miş olmasına rağmen şehrimizde odun | ve kömür işi henüz halledilmemiştir. Şimdiye kadar halk odun ve kömürü köylüden temin ettiği için şehirde odun ve kömür üzerine iş yapan ti- carethaneler ve mahrukat - depolan tesisi âdet olmamıştır. Köylü de odun getirmeyince vaziyet cidden ehem- miyetli bir sahaya girmiştir. Fırınlar ekmek çıkarmak için odu- nu müşkilâtla temin etmekte ve bazı- ları harap evleri alıp yıktırmak sure- tile enkazlarından istifade etmekte- dirler. Bu vaziyet ekmek, fiatleri üze- rine de müessir olmaktadır. Köylü yeni orman kanununun hükümleri | karşısında odun ve kömür işile üğ- raşmkatan vazgeçmiş gibidir. Diğer taraftan bu işi üzerine ala cak tüccar da çıkmamaktadır. Ge- çenlerde valinin başkanlığı ve Bal- | İ kesir mebuslarınin şuabat müdür ve | Parti idare âzalarının iştirakile ya- | pılan bir toplantıda bu mesele üze- rinde görüşmeler yapılmış ve bir ko- | misyon teşkiline karar verilmiştir. | Komisyonun ittihaz edeceği kararlar | henüz malâm olmamakla beraber şimdilik orada mevcud hakikat kışın pek yaklaştığı ve Balıkesirde bir ku- cak odun bulunmadığıdır. Diyarıbekirde odun ve kömür derdi Diyaribekir (Akşam) — Orman ka- nunu meriyete geçer geçmez orman idaresi ormanlardan odun kesilmesi- ni ve kömür yapılmasını menetti, Dört aydanberi şehre ne odun ve he de kö- mür gelmiyor, halk şimdiye kadar kış- tan kalma odun ve kömürleri yakmış- tır. Bugün bazı zenginler istisna edi- irse kimsede yakacak odun ve kömür kalmamıştır. — Orman idaresi mühendisi vasıtasile ayırdığı bazı ormanları köylü almak şartile ve yirmi gün müddetle müna- İ kasaya koydu. Eylül nihayetine doğ- ru ihale yapılacaktır, Fakat haddi lâ- yıkını bulmazsa temdid ve yahud ay- | rıca bir ay müddetle pazarlığa konu- lacak, fakat bu müddet zarfında kış da basmış olacaktır. Herhalde odun ve kömür meselesinin kış basmazdan İ evvel halledilmesi lâzımdır. Alâkadar | makamın ehemmiyetle nazarı dikkati- | ni celbederiz. Urfanın plânı | tasdik edildi İlk iş olarak şehirde su tesisatı yapılacak Urfa (Akşam) — Urfa belediyesinin celbettirdiği fen heyeti şehrin harita ve plânını yapmış ve vekâletçe tasdik edilmiştir. İlk iş olarak şehre su tesi- satı yapılacaktır. Şehre akıtılacak olan memba suları hakkındaki proje- leri tanzim eden belediye fen memu- Tu bay Himmet ölçmen Ankaraya git- miştir. Döndükten sonra su tesisatına başlanılacaktır. Hükümet rneydanın- da belediye tarafından yaptırılan bü- yük binanın inşaatı bitmiştir. Hükümet daireleri yeni yapılan da- ireye taşınmıştır. Eski hükümet bi nası da orta okula devredilmiştir. Ba- zı tadilât yapıldıktan sonra orta okul bu binaya taşınacaktır. Orta okul direktörü bay Cevdet Baykal Karaman orta okul direktör- lüğüne ve Urfa orta okul direktörlü- güne de Adana öğretmen okulu yar direktörü tayin edilmişlerdir. Kuraklığa rağmen Haran ovası çif- çilerine hükümet tarafından tohum- Tuk ve yiyecek buğday verilecektir. Halkevimiz Urfa tarihini yazdırıyor. İlâveten: PAUL MUNİ'nin son filmi ME RAMEN “Santte müracaatları. Gedikpaşa AZAK Sineması Yarınki Çarşamba matinelerden itibaren yeni sezona başlıyor. İstanbulda ilk defa: Herkesin bahsettiği bü- yük jönpröhye GRETA GARBO'nun sevdiği ROBERT TAYLOR'un son filimlerinden Kadınlığ 20 Eylül 1057 (AKŞAM KAPANIŞ FİATLERİ) ESHAM ve TAHVİLAT İsikran 2850 ye Cum- 9054 dahi burtyet Merkea Çavdar 1933 istikraz o 96! Bankası Misir sarı Ünütürk 1 131750 Anadolu His. 2440 Küşyemi Ünitürk IE 1290) Telefon 110 Dan sar Ünitürk OE 1320 ci Nohut natürel Mümessil 1 840 ” » 450 bey Kesir Ttihadi değir. 1165 İş bankası 1040) menleri » — hamiline 10,20) Şark değir- 090 » Mücsis (o 76) tenleri Para (Çek #iatleri) Paris 23435) Sofya 630942 İ yönüne sw) Prag 225048 Nev York 7080) Berlin 10090 AM 15) Madrid 111058 | Belgrad - o 344350 Alina 810225 | zztoti 418 Mercimek Cenevre 34375) Pengo 3 mi Brüksel 40,10) Bükreş GİDEN Amsterdam OIMITİ Moskova o 203375 Kuşyemi 5 tar in Tik e ERTUĞRUL SADİ TEK Yapak X Bu gece (Suadiye) piâjında (Aman Hanım, Sus) ve DIŞ FİATLAR - a (Kıhabik) Buğday: Liverpul 611 Cumartesi (BÜYÜKDERE) 478 543 5.19 40 342 0450 9450 Alle Tiyatrosund Fındık G.: ambara Fındık L.: > 7 odalı Kiralık konforlu apartıman Taksim tramvay caddesi üzerin- de, güneşli ve havadar, kalorifer, sıcak su ve asansörlü bir binada yedi odalı bir apartıman kiralık- tır, Taksim Topçu caddesi 2 nu- maralı UYGUN apartımanı kapı- cısına müracaat, Kiralık konforlu apartıman Şişlide Hastane Tramvay istasyo- nunda 274 numaralı apartımanda beş odalı bir daire boşalmıştır. Kalorifer, sıcak suyu ve fevkalâde nezareti var- dır. Kirası elli liradır. Bu akşamdan itibaren: Sarıyerde meşhur CANLI BALIK lokanta ve gazinosunda: Şef TETROF idaresindeki RUS BALALAIKA (HEYETİ ayi terennom edecektir. Telefon: 32.90 İstanbul Gümrükleri Başmüdürlüğünden: Mezat kalmesi 8408 gayri safi sıkleti 6950 kilo ve 2236 lira 17 kuruş değe- rinde markasız numarasız ayıklanmış 70 çuval pirinç mezat kalmesi 4058 ki- losu 2438 değeri 5175 lira 56 kuruş markasız numarasız kalay kalvanizli bidon (2215 adet boş teneke Serviburnunda) mezat kaimesi 8219, 226 kilo 500 gram Gikletinde 50€ lira 85 kuruş değerinde VAC markalı 88087 No, lu ağaç sebze ve çiçek tohumları, yukarda isimleri yazılı eşya 27/9/937 günü saat 14 de 2490 sayılı kanun hükmü dairesinde Sirkecide Reşadiye caddesindeki gümrük sa- taş salonunda açık arttırma ile satılacağı İsteklilerin $6 7,5 pey akçelerini gös- terir makbuzlarile ve Maliye ünvan tezkerelerile beraber komisyona müracaat etmeleri, (6335) Yüksek deniz ticareti mektebi müdürlüğünden Miktarı Muhammen Fiyatı Çoğu tutarı Muvakkat temi- Cinsi Çoğu Azı Lira Kr, Lira Er. natıliraK. Harici elbise 78 adet 75 n s0 1365 00 Kasket iki beyazile 58 » 55 2 00 116 00 Kaput 3» 14 462 00 180 39 Gemici elbisesi kas- > , ket ve iki beyazile birlikte 33 » 30 14 462 00 Fotin 116 çift 112 5 > 609 ş Lâstik spor ayak- i 5394 kabısı 58 » 655 1 110 20 , Fildekos fanilâ (290 adet 250 o 65 188 50 Patiska Don 20 » 250 o 66 191 Çorap çift 348 s0 © 33 14 8 Beyaz frenk göm- TI 4 leği iki yakesile beraber 290 250 1 85 536 50 4155 44 311 68 'Mektebimiz talebelerine lüzumu olan cins, miktar ve fiyatları, muvakkat teminatları yukarda yazılı on kalem eşyanın 7/10/937 perşembe günü saat on dörtte üç şartname ile ihaleleri yapılacaktır. Taliplerin şartnameleri görmek üzere mektep muhasebesine ve 2490 sa- yılı kanunun 2 ve 3 üncü maddelerindeki şartları haiz olmaları lâzım gelen ek» siltmelere iştirak edeceklerin de muvakkat teminatlarını İstanbul Yüksek 'Mektepler Muhasebeciliği veznesine yatırdıklarını gösterir makbuzlarile veya bank mektuplarile mektepte müteşekkil komisyonu mahsusuna belli gün ve (6349) Çarşıkapı ın Sırrı ve EKLER JURNAL dünya haberleri YILMIYAN ADAM