25 Eylül 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 13

25 Eylül 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 13

ylül 1937 Sahife 13 . İHSAN SAMİ AŞIS o hastalıklarına tutul- kati, muafiyeti pek Her eczanede bu- taze aşıdır. ıtusu 45 ku “Havalandırılmış,, | Yeni | Esmer ve sarışınlara TABİİ BİR , Güzellik verir. hi Güzellik mütehassısı Parisli bir kimyagerin şayanı hayret keşfi: Evvelce mevcudiyeti bile tahayyül edilemiyen on misli daha ince, daha hafif ve havada uçurulup tekrar top- lanan yegâne pudra haline getiren Prisli bir kimyagerin şayanı hayret yeni usulü, Tokalar pudrasının ima- linde tatbik edilmektedir. Bunun için- dir ki, Tokalon pudrası, cildi bir güzel- lik tabakasile kaplıyarak yüze mun- tazaman ve mütesaviyen yayılır ve âde- temin eder. Bu pudra ile «Makyaj edilmiş» manaza- rasını veren adi ve ağır pudralar ara- sında ne büyük fark değil mi? Ayni zamanda Tokalon pudrasında krem köpüğü vardır. Pudrann tamam 8 sa- | at cilde yapışımış kalmasına sebep olur. Tokalon pudrasını kullandığınız. takdirde, en sıcak salonlarda bile tek- rar pudralanmıya hacet yoktur. Uzun bir dans suvaresinden Sonra | bile teniniz daima terü taze kalacaktır. Kulak, boğaz, burun mütehassısı DOKTOR iIHYA SALIH Cağaloğlu: Hamam sırasında 28 nu- marada - Pazardan başka her gün - öğleden sonra saat İlden İtibaren hastalarını kabul eder. Satılık otomobil 1997 - 38 modeli 6 silindirli ve mü- kemmel bir halde bulunan bir FİAT otomobili satılıktır. İsteklilerin «R. Ms rümuzu ile istanbul 176 posta ku- tusu adresine yazmaları. ; . a. Işçi lâzım Okzijen kaynak bilenler tercih edi- lecek. Salkımsöğüt Demirkapı caddesi 7 No: ya müracaat. Zayi — Bundan bir hafta evvel Kadı- köyünde Söğütlüçeşme caddesinde İkbal mahrukat dej ii yazıhanemde cüzda- nımı kaybettim. içindekilerin hükmü yok- tur Kadıköy Sadeddin Bilensör KİRALIK EV Nişantaşında on bir odalı bah- çe içinde konforlu bir ev kiralık- tır. Geniş bahçesi, kalorifer ve garajı vardır. Her gün sabah on- dan ikiye kadar 41287 No, ya te- lefonla sorulabilir. Dr. MEHMED IZZET | Dahiliye mütehassısı Muayenehane: Cağaloğlu Nuruosmaniye caddesi No. 17 Baha Bey Apartımanı pa- zardan maada hergün 13-17 hastalarını kabul eder. Telefan: 23025 Dr. A. Asım Onur - e ta ŞiFA YURDU İstanbulun en güzel yerinde, geniş bir park içinde, konforu mükemmel bakımı iyi, kadın ye erkek her türlü Kaan YE lm ve Doğum ve kadın ameliyatlarile fi tak, apandisit, basur ve diğer ameliye- ler için çok ouz hususi fiatler. Orta- köy, tramvay yolu, Muallim Naci cad. 111 - 115. Telefon: 42221. Iş Bankası asgari 25lira mevduatı bulunan bütün kumbara sahiplerine senede kura ile 20,000lira mükâfat dağıtmaktadır. 1937 sonuna kadar keşide tarihleri: aylarının ilk günleri. Yozgad Valiliğinden: e n iş: Sorgun kazasında yapılacak 27014 lira 60 inşaatının 11500 liraya tekabül eden kısımları- 2 — Buişe aid şartnameler ve evrak şunlardır: A — Eksiltme şartnamesi B — Mukavele projesi G — Bayındırlık işleri genel şartnamesi D — Yapı işleri umumi fenni şartnamesi E ariname F — Keşif hu tahlili at ve metraj cetvelleri G — Proje. İstekliler bu evrakı bedelsiz olarak Nafia Müdürlüğünde görebilirler, 3 — Eksiltme 14/10/4937 Perşembe günü saat 14 de hükümet konağında toplanan Daimi Encümende yapılacaktır. 4 — Eksiltme kapalı zarf usulile yapılacaktır. 5 — Eksiltmeye girebilmek için isteklinin 862.5 lira muvakkat teminat vermeleri bundan başka Nafia Vekâletinin müteahhitlik ehliyetini haiz bu- | Tunması lâzımdır. 6 — Teklif mel.fup'arı yukarıda 3 üncü maddede yazılı saatten bir saat evveline kadar Dalmi Encümene getirilerek eksiltme komisyonu reisliğine makbuz mukabilinde verilmelidir. Posta ile gönderilecek mektupların nihayet 3 üncü maddede yazılı saate kadar gelmiş olması ve dış zarfın mühür mumu ile iyice kapatılmış olması lâzımdır. Postada olacak gecikmeler kabul edil mez, «6354» Doktor mami NÂZIM ŞAKIR Seyahatten avdet etmiştir. | HÜSEYİN CAHİD Fikir Hareketleri 25 Eylül 1937 Cumartesi 205 ci sayısı çıktı Açık arttırma ile fevkalâde satış da Istikiti cadı İÇİNDEKİLER : manlı bankası m Yu dairesinde mevcut ve muteber bir alle. Demokrasiler ve inkılâb (Francesco ye alt mükemmel eşyalar açık arttırma || Mit) — Avrupanın ektiği tohum (Andr& Siegiried) — Meşrutiyet hati- raları (Hüseyin Cahid Yalçın) — Din ve ahlâk (Wwl Durant) — Edebiyat ve şiir nesir (Felielen Challeye) —Siyasi mezhebler tarihinde mühim almalar: Charles Fourler (G. Mocsa) — Mat- buat hayatı: La Dame aux Camdilas (Alexandr Dumss Fiis) — Filozoflar Hayat ve Mezhebleri (Wi Dürant) — 'Timurun sarayında bir İspanyol se- ile satılıcağı ilân olunur. Bir dolap ve iki kömedinden mürekkeb zarif bir yatak odı 8, eski Çin kluazonesi, Kanton vessir va- solar, kestane ağacından mamül ve 10 parçadan ibaret gayet zarif bir yemek 0- da takımı, Halid bey vesair meşhur res- | samlardan imzalı yağlı boya tablolar, oy” malı ceviz ağacından Louis XV gayet gü- | zel salon takımı, yepyeni emaye salaman- dra sobası, Göden kalörifer, Blöblan duvar tabakları, Okside ve galr elektrik avizeler, IŞ firi (Clavijo) — Kitaplar arasında meşhur arabesk hayli eşyalar, maden ve | (Küçük notlar) — Lehde ve aleyh- kristal hayli biblolar, 2 adet Japon etaje- (| de — Vecizeler. ri, cedid muşambalar, mavi istorlar, hı Piyeti 20 kuruş li bronz ve-terkuit heykeller, Mapple İn- giliz kütüphane safi mavundan, bronz Ye karyolalar, şilte ve yorganlar, ayna- Müspet, İstanbul: Ankara caddesi, No. 100 — Matbaacılık ve Gazetecilik Bürosu sahibi Ulvi Olgaç. portmanto ve sair bir çok lüzumlu eşyalar, Horasan, Tebriz ve sair Acem halıları Pey sürenlerden 100 de 25 teminat alınir, İstanbul asliye 2 nci Ticaret mahkeme- sinden: 037/211 "Tophane eski Salıpazarı Necati bey cad- desi 535/3 No. da Aziz tarafından Ka- batçş Tzamıvay caddesinde 170/181 sayılı abe sahil Mast oğli TAM m TEKNİK LUGAT | Birinci Teşrin ve Birinci Kânun Istanbul Sıhhi Müesseseler Arttırma : : ve Eksiltme Komisyonundan: Adana, Erzurum, Kars, Van Doğum ve Çocuk Bakımevlerine lâzım olan 214 kalem eczayi tıbbiye ve malzemeli sıhhiye açık eksiltmeye konulmuştur. 1 — Eksiltme Cağaloğlunda Sıhhat ve İçtimai Muavenet Müdürlüğü binasında kurulu komisyonda 6/10/937 Çarşamba günü saat 15,30 da yapıla» caktır. 5 2 — Muammen flat 2150 liradır. 3 — Muvakkat garanti 159 lira 75 kuruştur, 4 — İstekliler şartname ve listeleri her gün komisyonda görebilirler, 5 — İstekliler cari seneye ald Ticaret Odası vesikasiyle 2490 sayılı kanun« | da yazılı belgeler ve bu işe yeter muvakkat garanti makbuz veya banka mek» | tubu ile birlikte belli gün ve saatte komisyona gelemeleri. «6337» Istanbul Sıhhi Müesseseler Arttırma a ve Eksiltme Komisyonundan: Sivas Nümune hastanesinin hariciye, kulak boğaz ve burun ve nisalye servislerine lâzım olan 123 kalem alât açık eksiltmeye konulmuştur, 1 — Eksiltme 6/10/937 Çarşamba günü saat 15 de Cağaloğlunda Sıhhat, ve İçtimai muavene; Müdürlüğü binasında kurulu komisyonda yapılacaktır, 2 — Muhammen fiat 1951 lira 60 kuruştur. 3 — Muvakket garanti: 146 lira 37 kuruştur. 4 — İstekliler şariname ve listeyi hergün komisyonda görebilirler. 5 — İstekliler cari seneye aid Ticaret Odası vesikasiyle 2400 sayılı kanun- da yazılı belgeler ve bu işe yeter muvakkat garanti makbuz veyâ banka mek- tubu ile birlikte belli gün ve saatte komisyona gelmeleri. «63362 Beyoğlu Vakıflar Direktörlüğü İlânları Muhammen kıymeti Lira Kr. 1290 60 Sütlücede Mahmudağa mahallesinde Bademlik sokağında 9! z No. lu arsa ile 33 - 35 No. lu iki bab hanenin tamamı, it 257 60 Sütlücede Mahrudağa mahallesinin Filibos sokağında 41 « 43 - 45 No, lu üç bab barakaların tamamı, 78 00 Sütlücede Mahmudağa mahallesinde Bademlik sokağında 8 - 10 No, lu arsanın tamamı, s8 Yukarıda yazılı gayrimenkullerin mülkiyetleri peşin para ile satışı 18/9/ 937 tarihinden itibaren 10 gün müddetle uzatılmıştır. İhalesi 28/9/937 günü komisyonda yapılacağından taliplerinin “ 7,5 pey paralarile mahldlât kale- mine gelmeleri, (6474) ii l Viş TURK HAVA KURUMU BUYUK PIYANGOSU 6 cı Keşide 11 Birinciteşrin 937 dedir Büyük ikramiye 200.000 liradır. Bundâri başkâ: 40,000, 25,000, 20,000, 15,000, Adnan Halet Taşpınar Almanca - Türkçe tercüme işlerile meşgul olanlar ve teknik kitab oku: yanlar için faydalı bir eserdir. Tevei yerleri: İstanbul İkbal Kitapevi, Be- yoğlu Haşet ve Erich Kalis Kitabevleri | lr ii a 10,000 iralık ikramiyelerle (200.000 ve 50.000) Ilralık Iki adet mükâfat vardır. etini bulunmalıdır. Bu tarihten sonra bilet üzerindeki hakkı sakıt olur... ağ