11 Aralık 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

11 Aralık 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

Tanınmış artistlerden Henry! © Garat karısından ayrılıyor Artist 6 sene evvel bir Ingiliz dans kızile aşk izdivacı yapmıştı, şimdi 3 yaşında bir çocuğu var Tanınmış Fransız sinema artistle- rinden Henry Garat'nın kânunuevvel iptidalarında İstanbula geleceği Vân edilmişti. Artist 4 kânunuevvelde şeh- rimize gelecek, dört beş gün kaldık- tan sonra Suriyeye gidecekti. Bu 88- yahat geri kalmıştır. Artistin İstan- bula gelip gelmiyeceği belli değildir. Henry Garat'nın İstanbula gelmesi ve buradan Suriyeye gitmesi zahiren gayet tabli birşeydir. Garat sinema artisti olduğu kadar müzik hol artisti dir, Filim çevirmeğe başlamazdan ev- vel uzun müddet Londra ve Paris ,müzik hollerinde numara yapmıştar. Besi güzeldir, iyi dans etmesini bilir. Henry Garat filim çevirmeğe baş- ladıktan sonra sahneyi tamamen bi- Takmamıştır. Vakit vakit muhtelif memleketlerde turneye çıkmaktadır. Geçen sene bir aralık Pariste bir ope- rette baş rolü yapmıştı. Garat'nın, sahneden bütün bütün ayrılmadığı için, gene bir turneye çık» ması ve bu arada İstanbula gelmesi, yukarıda söylediğimiz gibi, gayet ta- bii görünür. Halbuki artistin bu 88 yahati muhtelif memleketlerde tem- giller vermek emelinden ziyade bir müddet Paristen uzaklaşmak emelile kararlaştırılmıştır. Mesele şudur: Henry Garat bundan altı sene evvel Pariste müzik hollerden birinde oyn yan Betty Rowe adında bir dans kız. nı çılgınca sevmiş ve kıza izdivaç tek- Mf etmişti. Betty Rowe bu teklifi ka- bul ettiğinden iki artist evlenmişler ve Pariste güzel bir apartımanda yer- leşmişlerdi. Betty Rewe İngilizdir. Hakikaten çok sevimli bir kızdır. Garat ile ev- lendikten sonra sahneden çekilmiş, bütün vaktini evine hasretmeğe baş- lamıştı. Üç sene evvel bir de çocukları olmuştu. Herkes bunları en mesud mile zannediyordu. Halbuki son zar manlarda boşanmak için mahkemeye baş vurmuşlardır. Boşanma isteğin- de bulunan Henry Garat'dır. Sebep ©- e Henry Garat, karsı ve çocuğu larak da biribirlerile anlaşamadıkla- nni ileri sürmektedir, Garat bir Fran- sx gazetesine şu sözleri söylemiştir; yaratılmmaş olduğunu Betty bunu kabul etti. Hakiksten bir- çok noktalarda düşüncelerimiz, zevk- lerimis biribirine uymuyor. Bunun için Ayrılmağa, fakat dost kalmağa karar verdik. Birçok izdivaçlarda zahiri kur- tarmak için bu söz söylenir. Bizim için bu vartd değildir. Biz hakikaten dost kalmak üzere ayrılacağız.» Henry Garat boşanma davakı açtık- tan sonra muhakeme cereyan eder ken Pariste bulunmayı münasip gür“ memiş ve şarka doğru seyahate çık- mağa karar vermişti. Hattâ yukarı- daki sözleri söylediği gazeteye ipti- da Türkiyeye gideceğin! de ilâve et- mişti. Son dakikada seyahatin yapıl» maması ya muhakeme esnasında Pa- riste kalmağa lüzum görmesinden, yahud karısile boşanma şartlarını ka- Tarlaştırmak için henüz Paristen ay- nlamamasından ileri gelmiştir. Ressam bir artist Lionel Barrymore birza- manlar 3 sene Pariste resim dersi almıştı Hollivutun tanınmış artistlerinden Monel Barrymore Avrupaya gelmiş- tir. Artist, Robert Taylor'un Londra- da çevirdiği filimde bir rol yapmış, sonra Fransaya geçmiştir. Pariste bir- kaç gün dinlendikten sonra Hillovuta dönecektir. Monel Barrymore, Parisi en iyi ta- nıyan Amerikan artistlerinden biri- dir. 25 sene evvel ressam olmak emeli- le Parise gelmiş, dört sene güzel sanat- lar akademisine devam etmişti. Fran- sızcayı iyi konuştuğu gibi Parisin bü- tün köşesini, bucağını da bilir. önel Barrymore resmi tamamen bırakmamıştır. Boş vakitlerinde gene resim yapmaktadır. Hattâ birkaç se- nede bir küçük bir sergi de açıyor. Ar- tist, filim çevirmeği bıraktığı zaman bütün vaktini resme hasredecektir. Fa- kat bu zamanın epice gecikeceği an- laşılmaktadır. Çünkü Lionel 12 sene- denberi filim çevirdiği halde şöhreti azalmamış, hergün artmıştır. Lionel uzun müddet yıldızlığı muhafaza ede- bilmiş müstesma ertistierden biridir, Et fiatlerinini ucuzlatmak Iktisad Vekâleti mezbaha resmini kaldırmak istiyor ektrik ve havagazına zam yapılması düşünülüyor Fakat elektrik ve havagazına zam yapmak hem halk hem de sanayi için yeni bir yük teşkil eder İktisad Vekâletinin gösterdiği lüzum üzerine belediyenin et fiatlerini ucuz- latacak bir proje hazırlıyarak Dahili- ye Vekâletine yazmıştık. Belediye bu projesinde, mezbahada etten alınan resimlerden kilo başına dört kuruş indirmeği, buna mukabil belediye hastanelerle belediye zabı- tası masraflarının hükümetçe öden- mesini istemiştir. Belediyenin bu tek- Mi prensip itibarile kabul edilmiştir. Fakat İktisat Vekâleti, mezbaha res- minde kilo başına dört kuruş tenzilât yapılmasını kâfi görmemekte mezba- ha resminin tamamile kaldırılmasını istemekte, belediyenin mezbahadan eksilecek olan varidatına karşılık ola- rak da elektrikte kilovat başına husu- si abonelere 40, sanayi müesseselerine 20, havagazında hususi abonelere 20, sanayi müesseselerine de 10 para zam yapılması düşünülmektedir. Belediye elektrik ve havagazına yapılması düşünülen bu zamının, şeh- re faydalı olup olmadığını tetkike baş- lamıştır. Belediyenin kanaatine göre etlerin bahalılığında yalnız mezbaha resmi değil, fakat kasaplık hayvanla” rın maliyet fiatleri ve İstanbula ka- dar nakil masrafları da müessir ol- maktadır. Binaenaleyh maliyet fiati- | le nakil masraflarını da indirecek ted- | birler lâzımdır. Belediye, bu mesele hakkındaki nok- tai nazarını vekâlete bildirmiş, ve Mexbahadan bir görünüş © belediyeye devredilecek olan Akay, Haliç ve Şirketi Hayriyenin temin edeceği varidatın mezbahanın eksile- cek gelirine karşılık tutulmaması 1â- İ sum geleceğini de ilâve etmiştir. Bele- diye, kendisine devredilirse bu üç de- niz müessesesinin gelirlerini ancak şehrin imarına ve şehir plânının tat- bikine sarfetmek fikrindedir. Fikrimizee mezbaha resminin İn- dirilmesine mukabil, zaten ucuz ol- muıyan elektrik ve havagazı fiatlerine zam yapılırsa, gerek müstehlikler ve gerek sanayi için ağır bir yük teş- Kil edecektir. Bü zammın, eti ucuzla- talım derken, diğer bir takım madde- lerin, hattâ bütün mamul eşya flatle- i rinin fırlamasına sebebiyet vermesi | ihtimali vardır. Et fiatini ucuzlatmak için en mü- him tedbir vapur veya trenlede nakliye masrafını indirmek, hayvanların da- ha iyi bir şekilde naklini temin etmek- tir. Nakliye fiati çok pahalı olduk- tan başka hayvanlar vapurla üstüste nakleğilirken ağırlıklarından üçte bir İ nisbetinde kaybetmektedirler. İ (o Et meselesini müzakere etmek üze- Te evvelki Cumhuriyet Halk Partisi mer- kezinde, Muhiddin Üstündağın riya- setinde bir komisyon toplanmıştır. Bu komisyonda Ahmed Kara, liman direktörü Raufi Manyas, belediye ik- tisat müdürü Asım Süreyya, Akay iş- İ letme ve mezbaha müdürleri vardır. Egede tütün satışları Elde kalan tütünler de değer fiatle satılacak Ankara 10 (Telefonla) — İktisad | Vekâletine gelen malümata göre dü- ne kadar Ege muntakasında satılan | tütünlerin mikdarı 25 milyon kiloyu geçmiştir. Bu mikdar Ege mıntaka- | sı bu seneki tütün rekoltesinin takri- ben dörtte üçüne yakındır. Vekâlet geri kalan tütünleri de değer flatle el- den çıkarılması için yeni tedbirler almaktadır. İzmir otobüslerine polisler ücretsiz binecekler İzmir (Akşam) — İzmirdeki bele- Balık cinsleri İktisad Vekâletince nehir ve göllerde tedkikat yapılıyor Ankara 10 (Telefonla) — İktisad Vekâleti nehir ve göllerimizde tath su balık cinslerini ıslah, mikdarlarını çoğaltmak için tedkikler yapmakta- İ dır. Bu maksadia Sabanca gölünde İ tedkikat yapan vekâlet deniz mah- İ sulleri müdürü Doktor Kemal İzmit- te yerleştirilen balıkçı göçmenlerin vaziyetini tedkik edecektir, Ankarada çocuk esirgeme kurumu kostümlü balo veriyor Ankara 10 (Akşam) — Çocuk esir- diye otobüslerine binen polislerden Ş€-| geme kurumunun tertib ettiği kos- bir meclisi kararile yarım ücret alın- makta idi, Dahiliye vekâletinin emri- le her otobüse ikişer polisin ücretsiz binmesi muvafık görülmüştür. Şehir meclisinin polislerden ücret alınması hakkındaki kararı, Dahiliye vekâleti- nin bu emrile kaldırılmıştır. tümlü balo yarın gece (bu gece) An- karapalas salofunda verilecektir. Güzide bir tertib heyeti tarafından | hazırlanan balonun diğer senelerden İ daha güzel olacağına şüphe edilme» İ mektedir, ir inner. Sb İl e KA nl ABA ru mi