21 Şubat 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

21 Şubat 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

İngilterede kabine buhranı Hariciye Nazırı B. Eden dün akşam istifa etti Lord Halifax Edenin yerine hariciye nazırlığına...
 B. Hitler beklenilen nutkunu söyledi nutuk üç saat devam etti Bolşevizme, Milletler Cemiyetine ve demokrat gazetelere hücum
 Dün yenıden 42 Halkevi açıldı Parti genel sekreteri çok 'muhım bir nutuk irad ettı Bütün Halkevlerinde merasim yapıldı...

KÜÇÜK 1ILÂNLAR En ucuz ve en tesirli ilân vasıtasıdır 4 defası: 125 kuruş Akşam ilân servisi, telefon 24240 İstanbul hayvanları koruma cemiyeti Nişantaş Şalrnigâr sokak No. 84 Telefon: 49169 Fukaranın hayvanlarına mahsus parasız muayene ve tedavi pazardan msada her gün saat 9 - 13 ve akşamları $ - 6 —— — —— PAZARTESİ 21 Şubat 1938 — Sene 20 — No, 6948 — Fiati her e 5 kuruş Telefon: 24240 (İdare) — 24249 (Tahrir) — 24248 (Müdür) — 20113 (Klişe) B. Hitler beklenilen nutkunu söyledi. nutuk üç saat devam etti Bolşevizme, Milletler Cemiyetine ve demokrat gazetelere hücum etti B. Hitler: “Daima sulha bağlı kalacağım. Her devletle iyi geçinmeğe hazırız. Alman harp istemez, fakat harpten de korkmaz, diyor Berlin 20 — B, Hitler, bugün Krol operası binasında topla- nan Rayhştagda büyük nutku nu söylemiştir. Üç saat devam eden bu nutuk bütün Alman B. Hitlerin nutkundan bazı mühim parçalar ie İl bolşevik olması Almanyada herkes nasyonal yor. İspanyanın Avrupa müvazenesinin Dün yeniden 4 42 Halkevi Halkevi açıldı Parti genel sekreteri çok mühim bir nutuk irad etti Bütün Halkevlerinde merasim yapıldı şehrimizde 3 Halkevi daha açıldı “Halkevleri ve Halkevcileri Atatürkün ve milletimizin büyük irşad ve emirlerini yerine getirmek için her zaman inkılâbın emrindedir.,, Ankara 20 (Telefonla) — Halkev- lerinin kuruluşlarının altıncı yıldö- nümü bugün memleketin her tara- fında büyük merasimle kutlanmıştır. Halkevinde yapılan toplantıda Büyük Millet Meclisi relsi B. Abdülhalik Renda ile Vekiller, Mebuslar ve Ve kâletler ileri gelenleri ve kalabalık halk kütlesi hazır bulunmuştur. Me- raslme saat 15,30 da İstiklâl marşile başlanmıştır. Dahiliye Vekilinin nutku İstiklâl marşı dinlendikten sonra Dahiliye Vekili ve Parti genel sekre- teri B. Şükrü Kaya söylediği bir nu- tukla, Halkevlerinin değerli çalışma- larmı öğmüş ve 42 yeni Halkevini açmıştır. B. Şükrü Kaya, sık sık ak kışlarla kesilen, Ankara ve İstanbul radyolarile neşredilen bu nutkundâ “ 43 şehrimizin daha, milli ülkünün, bilgi ve görgü ışığına kavuşacağını, bu adedin gelecek yılları bir kaç mis- line çıkacağına kanaati olduğünu, Halkevlerinin ilk açılış tarihi olan 932 de 24 Halkevi ve 34 bin üye var- .kân bugün yeni açılanlârla 209 Hal- kevi ve erkek kadın 100 binden fazla İngilterede kabine buhranı Hariciye Nazırı B. Eden Avusturya, Çek, İngiliz, Amerikan ve Cenubi Amerikanın radyo istasyonla- rı tarafından alınarak neşredilmiştir. B. Hiller Alman nasyonal sosyalist, sancaklarile süslenmiş olan içtima Salonundan içeriye girince her kes ayağa kalkmıştır. Rayhştag umumi meclisi B. Hitlere söz vermiş ve hasıl olan derin sükünet içinde B. Hitler nutkuna başlamıştır. B. Hitler demiş- tir ki: Toplantının sebebi — Buyünkü toplantıyı iki sebepten dolayı yapıyoruz: “Birinelsi “sol za- manlarda vuku bulan değişiklikler, İkincisi - de © harici münasebet lerimizde - pek Oümrem bir hal” Alan anlaşmayı izaha lüzum “ha 81l olmasıdır: Bundan beş sene evvel Alman Başvekâleti bana tevdi edildi- Ğİ zaman Alman talihi bir dönüm hoktasına erişmiş oldu. Rakiplerimiz. bizim de kendileri: gibi muvakkat bir Zaman için iş başına geçtiğimizi zan- Mettiler, Aradan geçen beş senelik fa- &liyet bunun böyle olmadığını ispata kâfidir. Şayed Almanlar arasında €s- kiden olduğu gibi, bir ittihad teessüs #tmeseydi, biz de geçici olurduk; Al Man nasyonal sosyalizmi Alman mü- | mi sonuna kadar müdafaaya y& minlidir, Alman ordusu da kuv- vetini nasyonal sosyalizmden alır. Fırka, siyaset ve ordunun başın- da bulunup onları idare eden bir kişi vardır, o da benim, Almanya müşkil iktisadi vazi- yet içinde bulunuyor. Müstemle- kesi, ham maddesi olmadan ya- şıyabilmesi bir mucizedir. Alman- ya araziye muhtaçtır. Boş vald- lere ihtiyacımız yoktur. eden Milletler Cemiyetine Alman- yanın tekrar dönmesi hiç bir za- man mevzubahis olamaz. Mil letler Cemiyeti bugünkü vaziyet- te 100 sene devam ederse komik bir dünya yaratmış olacaktır. Bugün bolşeviklikte her zaman- dan ziyade beşeriyetin mahvini görüyoruz. Bolşeviklik cihanı boz. | mak, cemiyeti altüst etmek isti | kadderatile bağlı olan bir teşekküldür ve ebediyen iş başında kalacaktır. Beş sene evvelki zamanın icabatırffhın dola- yı bunun böyle olacağı anlaşı (Devamı 7 nci sahifede) demektir. Buna karşı likayd ka- lamayız, Almanya ile İtalya müş- dün akşam istifa etti Lord Halifax Edenin yerine hariciye nazırlığına getirilecektir Edenden sonra diğer nazırlardan dör- dünün de istifa edecekleri söyleniyor Londra 20 (A.A) — Havas ajansı muhabirinden: Kabinenin dün Üç dikleri hükümlere baksalar daha iyi ederler, Yalnız ayni milliyet değil, ayni saat devam etmiş olan Içtimaında it- tarih ve ayni kültür Avusturyayı tihaz edilen kararlara müteallik hiç Almanya İle birleştiriyor. Onun bir şey tereşşüh etmemiştir. Kabine- için senelerdenberi devam eden nin bugün saat 15 te yani B. Hitlerin Rayhştağda söyliyeceği nutku mütea- kib derhal yeniden toplanması key- fiyeti, İngiliz nazırlarının ikinci fey- kalâde içtimalarını akdetmeden evvel bu nutka muttali olmak arzusunda bulunduklarını göstermektedir. Tahmin edildiğine göre dün mü- nakaşa edilmiş olan başlıca mesele ler, şunlardır: (Devamı 2 nel sahifede) BAYAN DİNAMİT'le GÖRÜŞTÜM »Dikkatlersş Selâm vermek Bizim İstanbul halkı pek naziktir, Fakat bazen de, mili inceliğimizle mütenasip olmıyan şeyler yapanlar aramızda eksik değildir. Meselâ, şeh- rimizin yakışık almıyan itiyadları meyanında selâm vermemek vardır. Bir dükkâna gireriz: — Sia de şu renk kumaş var mı? Evvelâ merhabalaştıktan sonra -sö- 3 başlamak bütün medeni şehirlerin âdetleri arasında olduğu gibi, Anado- luda da usuldür. İstanbul halkı, ken- dine hâs bu kusuru tashih derek baş- tan aşağı nazik ve ince olan üslübun- Dünkü maçların neticeleri Güneş Muhafızgücünü 3-1, G. Saray İstanbulsporu 5 - 2 mağlüb ettiler Ankarada Harbiye Gençlerbirliğini 3-1, Zzmirde de Beşiktaş Üçoku 3 -1 yendiler (Tafsilât Spor sahifemizdedir.) da tezad bırakmamalıdır. | WİLL KÜTÜP Joan Blondel'in gençlik, aşk, ideal erkek hakkında fikirleri Artist diyor ki: «Bir arkadaşım: «Türker kara renklidir» diye iddia ediyordu, ben beyazdır diyordum. Şimdi kendi- sini sizinle tanıştıracağım, yanıldığını anlıyacak... Sakın sinirlenmeyin, onun coğraf yası kuvvetli değildir...» Hikmet Feridun Es'in, Hollywood'un bu çok tanınmış yıl .dızile yaptığı mülâkatı yarınki nüshamizda okuyunuz.