21 Şubat 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

21 Şubat 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

| a, 21 Şubat 1938 AKŞAM B.Hitler beklenilen nutkunu söyledi | Trakya arıcılık kongresi nutuk üç saat devam etti «(Baş tarafı 1 inci sahifede) Alman halkı on beş sene süren bir €aret hayatı yaşadı. Nihayet bu es&- Tetin sebeplerini araştırdı. Milli hisle- Fin kuvvet bulması sayesinde bu esa Tetten kurtulmak mümkün olacağı takdir olunarak ona göre bir kalkın- ma hasıl oldu, İmparatorluk, fırkacı- ak, mezhepler gibi düşüncelerin ayrı- lığa sebep plan farklar ortadan kaldı- Tildı. Onun için, ben bundan beş se- ne evvel Alman milletinin mükadde- Tatını ele aldığım zaman Alman hal kını kurtarmak için birinci olarak de- dil sonuncu olarak iş başına geçmiş bulunuyorum. Çünkü benden evvek kiler tecrübelerini yapıp bitirmişler- di. Demokratlar, Hberaller, katolikler sıra ile hükümeti kurtarmağa çalış- Mışlardı. Kansız inkılâb Bizim başardığımız inkılâp, en bü- yük Alman inkılâbı kansız olmuştur. Kansız olması kandan korktuğumuz- dan ileri gelmemiştir. Çünkü onun başında bulunan bizler hep askerdik. Cerman karakteri kan #kıtmasını İ- cabettirmediği için kandan çekindik. İnkılâp esnasında öldürülenlerin mık- darı, nasyonal sosyalistler iş başına geçinceye kadar öldürülen nasyonal sosyalistlerin adedinin yarısını bile bulmaz. B. Hitler bundan sonra beynelmilel matbuatta Almanya aleyhine yapılan Meşriyalır çirkinliğinden bahsetmiş, yada yarım milyon insanın telef Olmasını demokrat memleketlerin €- #eri gibi göstermiş ve demiştir ki: Fiiliyatta cesur olmak... «Biz iş başıma geçtiğimiz zaman milleti kurtarmak için söze değil fii- Byata ehemmiyet vermek lâzım gel- diğini biliyorduk. Sözde cesur olmak değil, fiiliyatta cesur olmak gerekti, Almanya içinde bulunduğu sefaletten Yazete makalelerile kurtarılamazdı. Bu beş sene zarfında ben de bir amele gibi çalıştım. Şu farkla ki ben 68 mil- yon Almanın akibetinden meşul olan bir amele idim. Muvaffak olmak için yalnız iman kâfi değildi. İmana icraatın da iltihakı icab ediyordu. Hariç bize karşı bu beş sene zarfında kin ve nefret gös- termekten başka bir yardım yapmadı. Zâten bundan başka bir şey beklemez- dim. İktisadi, mali ve siyasi yardımı kendi kuvvetlerimizde aramak li Kimdi» B. Hitler bundan sonra Almanya- Din son beş sene zarfında iktisad, ti- taret, istihsalât ve münekale gibi her türlü sahada nasıl büyük terakki e- terleri gösterdiğini anlattı, Almanya» Dın Amerikadan sonra dünyanın en büyük çelik istihsal eden memleketi Olduğunu söyledi ve dedi ki: nebi gazetelerinden şikâyet Almanyayı ziyâret eden ecnebi ga- #ete muhabirlerinin adedi 600 küsür- den son sene zarfında 2000 küsüra Çıkmıştır. O halde Almanyanın bilin- Memesi ve Almanya hakkında yalan Ye yanlış haberler neşrolunması he- den ileri geliyor? Erkam ile gösterdi- bu muazzam terakkileri inkâr ne kadar gülünç (bir şeydir! Yalancı ecnebi gazetecilerin neşriya- na karşı lâkayıd kalabilirdik, bu Yüzden cihan sulhu tehlikeye girme- Miş olsaydı... Biz bu yalanların önü- Geçmek için şiddetli tedbirler al- dik. Bu söylediklerim tesirsiz kalmaz. kuvvetlendirmek için ne yapmak lâ- diş ZEPtum. Alman milleti artık ken. bede diğer milletlerden dün merte- in big ayni seviyede görüyor, O- Shi yettardır. Ordu ve nasyonal sosyalizm ada, tek bir hâkimiyet var. Alman milletinin hâkimiye- © şubatta Alman Hariciye Ne- dir: oda I zaretinin nasyonai sosyalistler tarâ- li İmdan ele geçirildiğini yazanlar AL manyayı bilmiyenlerdir. Çünkü nas- yonal sosyalizm bütütn Almanyaya hâkimdir. Almanyada hiç bir tesisat yoktur ki, nasyonal sosyalist olmasın. Alman ordusu da kuvvetini nasyonal sosyalizmden alır. Ben 14 sene bir nefer gibi çalışlık- tan sonra beş sene zarfında plânları- mı hakikileştirmeğe muvaffak oldum. Kara, deniz ve hava kuvvetlerimiz çok terakki etmiştir, teslihatımız dur- madan devam ediyor. Almanyada or- du ile nasyonal sosyalizm arasında hiç bir ihtilâf yoktur. Bunu iddia €- denlere şunu söyliyebilirim; Ordu İ- le olan münasebatımızda halloluna- cak bir mesele yoktur. Devleti idare etmek için her han- gi bir iş başında bulunanların hepsi nasyonalişttir. Herkes nasyonal 508- yalizmi son nefesine kadar müdafaaya yeminlidir. Fırka, siyaset ve ordu ara- sındaki münasebetler hakkında şüp- he ve tereddüde düşen yoktur. Bu kuvvetlerin başında bulunup onları idare eden bir kişi vardır, o da benim. Bu son beş sene zarfında bana yar- yadetmeği bir vazife bilirim, Sıhhat- leri yüzünden çekilen gerek mareşal Blomberg'e gerek general Pritseh'e te- şekkür ederim. Bu iki asker yeni dev- letin ordusunu bugünkü hale getir- mek için bütün kuvvetlerile çalışmış- lardır, «Daima sulha bağlı kalacağım» İstikbal siyasi ve askeri kuvvetle- rin bir araya toplanmasını icap etti- riyordu. Onun için ben ikisini de ü- zerime aldım. Ben daima halka hağ- hı kalacağım. Sulh arzumu burada tekrar teyid ediyorum, Fakat beynel- milel tahrikât yüzünden devletimi- zin sulh politikası bozulacak olursa Alman ordusu onu korumayı bilecek“ tir. O zaman dünya, ordu ile fırkanın nasıl müttebid olduğunu görecek ve hayret edecektir. Almanya (müşkül bir Iktisadi va- ziyet içinde bulunuyor. Ne yapalım, bir kilometre murabbaı içinde 140 ki- şi yaşıyoruz. Bu vaziyetimiz de ten- kid ediliyor. İngiltere kendi arazisine münhasır bir vaziyette yaşamış olsay- di, Almanyanın bugünkü halini daha çabuk anlardı. Alrhanlar bu dar saha içinde yaşamakla bir mucize gösteri- yorlar. Hakikatte müstemlekesi, ham maddesi olmadan yaşayabilmesi bir mücizedir, Müstemleke. talebi Bütün nasyonal sosyalist arzuları tahakkuk edecektir. Almanya araziye mühtaştır. Bize mahreç ve pazar bul- mak mübren bir ihtiyaç halini alacak- tır. Biz bu hususta hariçten tenkid istemiyoruz, hayst şartları verilmesi- ni istiyoruz. Boş vaidlere de ihtiyacı- muz yoktur. Bu gibi işler könferans- larda müzakere edilemez. Könferans- lar beşeriyet için haynl inkisarından başka bir şey doğuramaz.» B. Hitler bundan sonra Milletler Cemiyetine geçmiş, Cemiyet misaki- nın tadil edilmek istenmesini gülünç bulmuş ve demiştir ki: «Milletler Cemiyetine dönmiyeceğiz» 1018 de cebri bir sulh yapıldı, hari- talar istenilen şekle sokuldu, Ondan mevzuu bahis olamaz, Bugün Almanyaya müstemlekeleri geri verilmek istenmiyor. Reyi Amdan bahsolunuyor. Aceba reylâma müra- caat olunsaydi hangi devletin elinde müstemleke kalabilirdi; demokratlar müstemlekeleri zorla zabtetmişlerdir. Şimdi Milletler Cemiyeti vasıtasile onları ellerinde tutmak istiyorlar. Biz haksızlığa hizmet etmek niyetinde değiliz. Almanya alâkadar olmadığı işlerden dolayı ihtilâflara iştirik e mek istemez. Almanya kendi menfa atlerini kendisi korumağa mecburdur. Kallektif korunmadan bir fayda hâ- sıl olmaz. Milletler Cemiyeti bugünkü vaziyette 100 sene devam edecek olur- sa komik bir dünya yaratmış olacak- tir, Çünkü hangi devletin devlet ola- Tek kaydedildiğini, hangisinin kay- dolunmadığını anlamak kabil olmas mıyacaktır, Almanya Mançukuoyu tanıyacak Biz Mançukuo devletini tanıyacağız. Çünkü dolambaçlı yollardan değil, doğru yollardan gitmek istiyoruz. Mik iletiler Cemiyetine girmeyi hiç bir z& man hatırımıza getirmiyeceğiz. Mil- letlerle beraber çalışmayı reddetmiyo» ruz. Yalnız yapılması mümkün olmi-, yan vazifeleri reddediyoruz. Bolşevikliğe hücum Bugün Bolşeviklikte her zaman ol- duğundan ziyade beşeriyetin mahvini görüyoruz. Şayed Rusyaya münhasır yeti altüst etmek istiyor. Almanyayi bolşevikliğe mahvettirmiyeceğiz. Av- rupada hangi memleket bolşevik olur» sa o memleket istiklâlini kaybetmiş, Moskovaya tabi olmuş demektir. İngiliz Hariciye Nazırı bunu kabul etmek istemiyor, halbuki Stalin isti- yor ve Endene bu hususta bir ders veriyor. b Japonya ile komihtrene karşı bir mu- kavele aktettik. Asyada Japonyanın mağlübiyeti balşevikliğe yardım eden Tekirdağında toplandı General Kâzım Di rik'in açtığı kon- grede çok faydalı kararlar verildi Japonyanın galibiğeti ise medeniyetin Tekirdağ (Akşam) — Trakyada bolşevikliğe karşı galibiyeti demektir, | Uk arıcılık kongresi Tekirdağ Halke- Japonya ile Çinin sulhen yaşamasını | Vinde, Trakya umumi müfettişi ge- isteriz. Japonyayi Asyada bir emniyet neral Kâzım Dirik'in riyaseti altında unsuru olarak tanıyacağız. Bizim bu siyasetimiz Fransızların gülünç iddi aları gibi beyaz ırk aleyhine değildir, Çünkü Japonyanın Avrupa ile hiç bir) leri murahhasları alâkası yoktur. riyatı mütemadiyen aramızı bozuyor. Demokrat memleketlerde yalan neş- riyat mani olmak için (kanun yok- tur deniliyor. Halbuki burada millet- ler ve devletler arasında iyi münase- betler tesisi mevzuu bahistir. Bu neş- riyat yüzünden o memleketlerde Al- manyaya karşı öyle bir kin uyandırı- yor ki, bu kin nihayet münkalip oluyor. Bu hal sulh için bir tehlikedir. Biz bu meşriyata nasyo- nal sosyalizme has olan kabiliyete mukabele edeceğiz. Artık Reuter ha- yatıma karşı suikasdler tertip edildi- ğini, Yahudi meselesinde Göring ile aramın açık olduğunu, bu yüzden müşkül mevkide kaldığımı, Almanya nın muhtelif yerlerinde ihtilâller çık- tığını yazdıktan sonra bugün de bu nutku söylerken benim bu mecliste ha- sır bulunmadığımı, nutkumun gra- mofonla neşrolunduğunu na iddladan çekinmese gerektir. Bunların hepsi budalaca şeylerdir, Almanyadaki ecnebiler hakiki vaziye- ti görüyor, diyeceksiniz, öyledir sm. mâ beynelmilel münasebetlerin bu ya- lan neşriyattan müteessir olduğu in- kâr edilemez. Biz artık bu yalan neş- riyata karşı süküt etmiyeceğiz. Çün. kü milletler harbe sokulmak için böy- le yapılıyor. Hürriyet denilen şey dün- yayı heyecana sokmak demek midir? Bunları yazanlar harb müşevviki sa- yılmaz mı? Mahkeme kararlari Bir de İngilizler bizim mahkemele. | Şuşnigin de ayni düşüncelere iştirâk rimizin verdikleri kararlara uzaktan | ettiğini görmekle mesudum. O da Av- müdahale edecek kadar ileri' varıyor. | rupadaki gerginliğin izalesini kabul lar. İngilin mebusları Filistindeki İn- | etti. Avusturyadaki nasyonal sosya- açılmıştır. Kongrede Tekirdağ valisi ile Edir- ne, Kırklareli ve Çanakkale vilâyet- bulunmuşlardır. Bu münasebetle general Kâzım Di- yük Şefimiz Atatürkün manevralar do- Jayıstle yurdun bu bölgesinin ve temiz giliz mahkemelerinin verdiği hüküm- lere baksalar da bizim mahkemeleri- mize karışmasalar daha iyi etmiş olur- | lar. Bizim mahkemelerimizin kararla” rile meşgul olacakları yerde yalan neş- i riyat yapan İngiliz gazetelerine mü- dahale etseler yal Çünkü bu neşriyat, devam ettikçe -milletlerin: biribirlerine yaklaşması kabil olamıyacaktır. Almanya haricindeki Almanlar Almanya haricinde yaşıyan on mil- yon Almana gelince bunlar zorla ay- nı icap ettirmez. Hem de Alman ol- duklarından dolayı hakları zorla el- lerinden alınamaz. Tabii (o her kesi memnun edecek hududların çizilme- İ bilecektir. Milletler Cemiyeti Dançig işine ka- rışmıyalıdan beri Lehistanla anlâştık- tan sonra son günlerde bir anlaşma daha, temin ettik, Yalnız ayni milli- yet değil, ayni tarih ve ayni kültür Avusturyayı Almanya ile birleştirir. Onun için senelerden beri devam eden | tirik edilmesi, ana arı istasyonları- nın ve İlkbaharda arıcılık kursları- nın açılması, Trakya vilâyetlerinde dört arıcılık müzesinin kurulmasi, arıcıların ilk olarak Trakya için arr- cılar birliği yapması ve bundan son- ra satış kooperatifleri hazırlığına ge çilmesi kararlaştarılmıştır, listlere de ayni hakların verilmesi ta- hakkuk etti. Velhâsıl her iki memleketi anlaştı. Bundan dolayı Şuşnige müte- şekkirim. Onunla beraber bir hal ça- resi bulmağa muvaffak olduk. Doğ- .duğumuz zaman beşiğimiz nerede salk. lanmış olursa olsun biz hepimiz Al- manız. Avusturya (sile anlaşmamız sulh yolunda atılmış yeni bir adımdır, Halbuki bu muvaffakiyet demokrat- lar arasında büyük bir hiddet uyan- dırdı, Diğer devletlerle münasebetlerimiz iyidir İtalya ve Jâponya ile aramızda sıkı dostluk carldir. Her devletle iyi geçinmeğe hazırız. Alman harbçü de- ğildir, fakat askerdir. Harb istömez, fakat harpten de korkmaz. Alman mi letine sarsılmaz bir itimadiz bağlıyım, Fırka, devlet, otdü, İktisadi münase- batımız millete Hizmete hâzırdir, Mik let arasında Sınıf farkı yoktur. Neyi- Nutuk şiddetle alkışlanmış ve bü. tün âza Alman milli marşını söyle miştir. Yalova ile Bursa arasında '$ ahşap köprü beton olarak | yapılacak Yalova ile Bursa arasındaki üç ah- © © şap köprünün beton olarak yapılmak sına karar verilmiştir. Bu İnşaata aid i | | Aİ ak ei e el Kr girer TERA EŞE A ğa er aşka