1 Mart 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

1 Mart 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Sahife 10 Ankara Galatasaray klübünün açılma töreninde bulunanlardan bir grup m a m m Ağır siklet dünya şampiyonluğu Joe Louis, Nathan Mann'ı 3 ravundda nakavt etti Nevyorkta Mak disan Sguare Gar- dende dünya şam- piyonu Zenci Jos Louis oşampiyon- luğunu (o ortaya atarak (o Nathan Mann ile dörüş- müştür 5000 Zencinin hazır bulunduğu Maçdun evvel her iki boksör nakavt la kazanmak iste- diklerinden bah- setmiştir. Tartıda Nathan Mann 87 kilo 710 gram, Joe Louis de 90 ki- lo 710 gram gel mişlerdir. Aradaki fark bu siklet boksör- ler için kabili ih- maldir Bundan sonra kur'a neti- cesi Joe Louisin siyah, Mannın mor don giymesi ke rarlaştırılmıştır . Siyah donun uğur- suz olduğu kanaa- tinde bulunan Joe Louis rakibine bunu değiştirmesi için rica etmiş ise de Nathan Mann kabul emiştir. Evvelâ ringe Mann, arka» sından Louis çıkmışlardır. Louis bil- hasa Harlemden gelen 5000 Zenci tarafından şiddetle alkışlanmıştır. Birinci ravuntta müsavat İlk ravund oldukça müsavi geçmiş- tir. Bidayette Mann hücuma geçmiş ve Louis bu hücumu gayet sükünetle karşılamıştır. Ravundun sonlarında Louis hücuma geçmişse de netice alamamıştır. Mann 9 da kalkıyor İkinci ravundda Gonkla beraber Mann hücuma geçiyor ve Louisin vü- cudüne bir yumruk vuruyor. Louis buna ol direktlerle mukabele ediyor. Bundan sonra boksörle iki defa kora- kor oluyorlar. Zira Mann yakında dö- vüşmek istiyor. Ravundün ortalarına doğru Louis rakibinin çenesine müt- hiş bir yumruk vurmaya muvaffak oluyor. Yere düşen Mann 9 da kalka- rak güçlükle nakavttan kurtuluyor, Biraz sonra da ravund bitiyor. Mann nakavt Üçüncü ravund başlar başlamaz Louis sağ gözü kanıyan rakibine şid- detle hücum ediyor, Nihayet kedinin | fare İle oynaması gibi çok hâkim bir vaziyette dövüşen Louis rakibinin çe- nesine sıkı bir sol yumruk Yuruyor ve Nathan Mann bu sefer nakavt oluyor. Joe Louis de bu süretle 7 dakika 75 saniyede kazanıyor, Maçtan sonra Maçtan sonra eski şampiyon J. J. 'raddock Joe Louls şerefine bir ziya- t vermiştir. Ziyafet esnasında yap- sı dörüşten bahseden Zenci boksör rakibinden ikinci ravundda sıkı bir yumruk yeğiğini ve bunun üzerine işini çabuk bitirmeğe karcr verdiğini Joe Louis söylemiştir. Joe Louis gene bu ziya- fette Schmelling ile karşılaşmadan başka bir dövüş daha yapmak istedi- ğinden bahsetmiştir. Maçın ertesi günü çıkan Amerikan gazeteleri Joe Louwisin çok iyi bir formde olduğun- çı kaybettiğini anladığını söylemiş ve Joe Lowisin Schmlelingi muhakkak nakavtla yeneceğini iddia etmiştir. Hasılât Organizatör Mike Jacobs 112,000 dolar hasılat yapmıştır. Bunun 40,000 dolarını Joe Louis, 12,500 dolarını da Mânn almaktadır. Ege bölgesi şampiyonluğu müsabakaları yapılacak | İzmir (Akşam) — Aydm spor | bölgesi relsliğinin (Ege bölgesi şam- | piyonluğu) müsabakaları tertibi hak: | kında İzmir bölgesi reisliğine yaptı- | ğı teklif memnuniyetle kabul edi- miştir. Bu suretle hem mıntaka gençleri tanışmış, hem de spor te- | maslarile spor bilgilerini arttırmış olacaklardır. Bu müsabakalara Balıkesir, Mani- sa, Denizli, Aydın şampiyonlarile mili küme haricinde kalan İzmir bi- rincisi gireceklerdir. Ege lig maçları şampiyonluğu mü- sabakaları bir devreli olacak, 15 temmuzda başlıyacak ve final mü- sabakası fuarın açıldığı haftanın pa- Zar gününe tesadüf ettirilecektir. Bu müsabakaları idare için bir lig he- yeti kurulacak ve heyetin merkezi İzmir olacaktır. Ege şampiyonluğu müsabakaları- na girecek mıntakaların birer mü- 1 Mart 1938 Fenerbahçe milli kümeden çekilmiyor Bundan başka Fenerliler ma- çı oynamak üzere sahaya çık- tıklarını, fakat hasımlarının gelmediklerini söylemekte- dirler Fenerbahçenin pazar günü Üçok karşısına çıkmamasının ; sebeplerini, bu hususta alâkadarların söyledikle- rini ve kendi düşüncemizi dünkü sayi- muzda teşrih etmiştik, Bizim gibi, bu işte Fenerbahçenin haklı, daha doğrusu 'T. 8. K, 'nın hak sız olduğu düşünceşinde bulunanlar dışında iki ayrı zan sahibi olanlar var- dır: 1 — Hakkı tanınmadığı için Fener- bahçe milli kümeden çekilmiştir. 3 — Fenerbahçe takımı zaafa uğra- lığı için maçı oynamamış ve milli kümeden ğildir, Şu halde Fenerbahçenin Üçok maçını oynamaması bir kaçamak de- gil sadece yapılan haksızlığı protesto mahiyetindedir. Fenerbahçeli idarecinin bize söyle- diklerini şöylece hülâsa edebiliriz: «İki maç neticesile Fenerbahçe ta- kımının zayıf düştüğünü söylemek ne dereceye kadar doğrudur bilemeyiz. Fenerbahçe takımının bundan sonra» ki maçları kazanmıyacağını iddia et- mek de sadece bir taraflı bir kehanet olur. Bununla beraber takımın zaafa uğradığını kabul etsek bile bu, mili kümeden çekilmeği icap ettirmez. El elden üstün olduğuna göre bir futbol takımı yener de yenilir de... Fener- bahçe takımının herhangi bir maçta yenilmiyeceği hakkında gökten zen- bille inmiş bir hüküm yoktur. Biz Fe- nerbahçe idarecileri bunu takdir ede- riz. Fakat bunu takdir ettiğimiz ka- der yapılan haksızlığa boyun eğmenin doğru olamıyacağını da takdir ederiz. «Fenerbahçe, geçen sene konulmuş esasların üçüncü hafta verilen ani bir kararla değiştirilerek bir emri vaki karşısında bırakılmasını ve birkaç cep- heden haksızlığa uğratılmasını kabul etmek, ileride yapılması çok muhte- mel haksızlıklara dr şimdiden eyval- lah demekten başka birşey olamaz- dı. «Diğer taraftan şu da muhakkaktır ki, Fenerbahçe Üçokla oynamaktan çekinmemiştir ve 7. &. K.'nın milf küme maçları başlamadan değil de mil- H kümenin üçüncü haftası da değiştir. meğe kalktığı ilk mevzuat dairesinde maçını yapmak üzere kendi stadında sahada yerini almıştır. «Fenerbahçe milli kümeden çekilme- miştir. Nitekim bu hafta Beşiktaşla olan maçını yapacaktır. Mili kümenin malâm ve muayyen usulleri bir haksızlık şeklinde değişti- rilmedikçe ondan sonraki maçları da oynıyacaktır. Çünkü Fenerbahçe şam- piyon olamasa bile galibiyet ve mağlü- biyetin sporun mukadder neticeleri ol- duğunu bilen bir klüp olmakla iftihar İN eder.» İşte Fenerbahçeli idarecinin bize söyledikleri hemen hemen bunlardır. Bu meselenin bundan sonraki safha- larını da dikkatle takip ederek okuyu- cularımıza bildireceğiz. o A, Bahti; rTahhası 6 martia İzmirde toplana- rak bu müsabakaların idare ve ida- mesi meselesini müzakere edecek, kararlar alacaktır, Bu müsabakala- rın icap ettirdiği masraflar ,alâka- dar mıntakalaf tarafından ayrılarak lig heyeti emrine mütedavil sermaye olarak verilecektir. İzmir futbol hakemleri: Ferid Simsaroğlu, Baha Konuralp, Şevket Arda, futbol federasyonu ta- rafından resmi hakem olarak kabul edilmişlerdir. Fakat iki sene müsa- bakalarda bir tecrübe devresi geçi- recek, sonra asıl hakem olacaklardır, Dokuz seneden beri - amm) aranılan hırsız Grenoble polisi kendisini yakalı- yacağı sırada Tavan arasında 15 elden kaçırdı kamyon çalınmış eşya, 800 anahtar vesalre bulundu Franesiz zabıtası, Grenoble şehri ile civarında hiç bir iz bırakmadan bin- lerce hırsızlık yapan yaman bir hırsi- m dokuz sene araştırmış, nihayet hır- sızın İzini bulmuştur. Fakat kendisini yakalamak üzere İken hırsız ortadan kaybolmuştur. Bütün Grenoble şehri halkı, bu ele uvuca sığmaz hırsıza Ar sen Lüpen Ünvanını vermiş ve kendi- Sini âdeta efsanevi bir şahsiyet olarak telâkki etmeğe başlamıştı. Dokuz senedenberi, Grenoble şeh- rinin zengin evleri birer birer soyulu- yor, bu sirkatleri yapan şahsın izi ve hüviyeti hiç bir veçhile meydana çı- karılamıyordu. Hırsız, soyacağı evleri kâh rahip, kâh elektrik tamircisi, kâh vergi tahsildarı sıfatile velhasıl bin bir türlü kıyafetle ziyaret ediyor ve hır- sızlıklarını yapıyordu. Arsen Lüpeni bile gölgede bırakan bu yaman hırsızın meydana çıkarı)- ması tesadüfi bir şekilde olmuştur. Hırsızın izi üzerinde yürümeğe memur edilen iki polis müfettişi, geçen hafta sokakta dolaşırken bir binanın önün- de duran bir kamyon ve bu kamyona yükletilmek üzere iki büyük sandık görmüşlerdir. Polis müfettişleri, şüphe üzerine kamyona yaklaşarak bunları yüklet- mekte olan şahsa, sandıkların içinde ne gibi şeyler bulunduğunu sormuş- Jar ve sandıkları da açmağa kalkışmış- lardır. O zamana kadar kamyonun yâ- nında duran şahıs, polislerin sandıkla- ra el uzattıklarını görünce, yıldırım gi- bi yerinden fırlamış ve önünde duran apartımanın içine dalarak merdiven- leri dörder dörder tırmanmağa baş- z apartıman, Grenoble şehrinin en büyük terzi ta- cirinin 11 odalı dairesi idi. Kaçan ağam bu terzinin damadı Saccoratti namında bir İtalyandı. Bu teşhis po- disleri şaşırtmıştı. Dokuz senedenberi aranılan hırsızın böyle namuslu bir ailenin damadı olabileceğini hatır ve hayallerinden geçirmemişlerdir. Polis- ler, hırsızı kovalaya, kovalaya tavan arasına vermişler ve orada kapalı bir kapı ile karşılaşmışlardır. Polisler, kapıyı kıracakları sırada içeriden hırsızın sesi duyulmuştur: — Kapıyı kırarsanız, kendimi de, evi de, sizi de havaya uçururum. Delik arasından tavan arasını süzen polisler, hırsızın bir masanın üzerine birçok mühimmat yığmış ve iki ta- banca namlusunun da kapıya tevcih etmiş olduğunu görmüşler ve kapıyı kırmaktan vaz geçerek evin dört ta r ME Saccoratti rafını sıkı bir kordon altına almakla iktifa eylemişlerdir. Polisler, bir müddet bekledikten son- ra hırsızın tavan penceresinden yan- daki evin damına atladığını görmüş“ ler ve kapıyı kırarak içeriye girmişler- dir. Tavanın içi, muntazam bir suret te Isti£ edilmiş çalınmış eşya ile dolu idi. Hırsızın kıyafet tebdili için mü- kemmel bir atelyesi vardı. Atelyenin içinde muhtelif yüzlerce kostüm bu- Yunuyordu. Polisler, bütün mahalleyi sarmışlar ve sabaha kadar beklemişlerdir. Ertedi sabah dört taraftan #amlat-üzerinde başlıyan araştırmalar hetice vermemiş Yursızın aşağıya inmek için kullanmış olduğu bir ip merdiven ile taze karlar üzerinde ayak izleri görülmüştür. Bu yaman hırsız, hiç bir iz bırakma” dan gene ortadan kaybolmuştur. Za- bıtaca hırsızın penceresinden kaçmış olduğu tavan arasında 300 anahtar ve maymuncuk, 15 kamyon çalınmış eşya bulunmuştur. Yapılan tahkikat neticesinde Saccorattinin Marsilyada ikisi rum, üçü italyan 5 kişilik bir hire sız çetesinin şefi olduğu anlaşılmıştır. Grenoble ve civarından çalınan eşyâ, sandıklar içinde Marsilyaya gönderili- yor ve orada satılıyordu. Fransiz zabı- tası bu yaman Arsen Lüpeni yakalar mak için araştırmalarına devam eği- yor, Mardin (Akşam) — Mardin ve mülhakatından bir çok köyler ağaçsızdır. Halkevi çiçek ve ağaç sevgisi uyandırmak için devamlı surette çalışmağa baş- lamıştır. Gönderdiğim resim Mardin şehri haricinde ağaç dikme faaliyetinden bir sahneyi tesbit ediyor. NEVROZİ| Baş, diş, nezle, grip romatizma ve bütün ağrılarınızı derhal keser. İcabında günde 3 kaşe alınabilir. EKFBE: BAE Vo VWIİEENSOE SYEFKE “8 38 EBE YE ESERBE YY 4 BESİ SN SEIPEE» SELE s Es #“>n1'aansm— Uwe