28 Nisan 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

28 Nisan 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Beşiktaş kimde ihtilâf Beşiktaş klübünün idare heyeti ile fanal sporcuları arasındaki ihtilâf hâd bir şekle girmiş ve son günlerde birin- ci takım kaptanı Hüsnü ile birinci ta- kım mühacimlerinden Hakkı istifa etmişlerdir. Klüplerinden ayrılmala- rına zahiri sebep olarak, sıhhi vaziyetlerini ve yorgunluklarını ileri sürmektedirler, Bu oyunculardan başka adedi on beşi bulan ve ekserisi birinci takım futbolcularından mürekkep olan bazı fasl âzanın da istifa edeceklerinden bahsedilmektedir. Klübün yeni idare heyeti bu vaziyetin hösnü suretle hal- WU için temaslar yapacaktır. Beşiktaş klübünün yeni idare he- yeti iş bölümü yapmış ve faaliyele başlamıştır. Dün, bu istifalar ve önümüzdeki Galatasaray - Beşiktaş maçı hakkında B. Hikmet Balkanla görüştük. Yeni idare heyetinde umumi kâtip- lik vazifesini alan B. Hikmet Balkan Galatasaray - Beşiktaş maçının mu- hakkak surette oynanacağını söyle- miştir, Klüp idare höyetinin geçen hafta» ki Altlar B. muhtelitine karşı çıkar- , Ancak, vaziyet, böyle olduğu takdirde “önümüzdeki Galatasaray - Beşiktaş maçı hakiki kıymetinden mühim bir kısmını kaybetmiş olacaktır. Bunun d& bittabi Galatasaray ve Beşiktaş klüpleri için maddeten zara- n mucip o olacağı mu muhakkaktır Harbiye Izmirde Önümüzdeki 30 nisan cumartesi günü Harbiye takımı, Alsancak ile, 1 mayıs pazar günü Üçok ile İzmirde karşılaşacaktır, Harbiye takımının İzmirde yapaca- ği maçların milli küme şampiyonlu- ğu üzerinde müessir olacak bir mahi yeti yoktur. Harbiye takımı, şimdiye Kadar İzmir takımlarından yalnız Üçokla kendi sahasında oynamış ve 3-0 galip gelmiştir. Milli küme maçlarına ümid verici bir şekilde başlıyan Harbiye talım- nın son maçlarında âldığı neticeler, takımın umulan formu bulup, âzami randımanını verememiş olduğu şek- lindedir. Muhafızgücüne yenilen Harbiye, ge çen hafta Güneşe de kendi sahasında mağlüp olmuştur. Güneş karşısında» ki mağlâbiyeti tabii bir netice olmak- la beraber, maçın Güneş için daha çe- tin olacağı umuluyordu. Fakat Mu- hafizgücü takımı, Güneş karşısında Fikrine daha iyi bir netice almış- oi ilk maçlarında verdiği ümi- di tahakkuk ettiremiyen Harbiye ta- kımının İzmir seyahati için nikbin ol- mak kabil değildir. Çünkü, İzmir takımları, kendi süha larında, azim ve enerji İle oynıyan ve mağlübiyeti güç kabul eden takım- lardır, Nitekim Muhafızgücü İzmir. deki maçlarını kaybetmiştir. İzmir takımlarından her ikisinin de müdafaaları oldukça sert, hücum hat- ları da gol çıkarabilen, mütecanis ve yukarıda da söylediğimiz gibi, bii- hassa kendi sahalarında mağlüp edi... mesi güç timlerdir. Bu itibarla, Harbiye takımının İz- mir seyahatinden galibiyetle dönece- ğini tahmin etmiyoruz. Şimdiye kadar İzmir takımlarının puanları şunlardır: Üçok 10 malta 20, Alsancak 8 maç- ta 11 puan almışlardır. Buna mukabil Harbiye şimdiye ka- dar 8 maç oynamış ve 15 puan topli- yabilmiştir. Eğer Üçok, Harbiyeyi yenecek olur- sa milf küme tasnifinde Arıkara ta- kımlarının önüne geçmek ihtimali kuvvetlenecektir, “rapşkağ oysa Bayes areydeyei dopyonu paLyıjA ON 1Samuyyazeoi, UV UppOpeŞ roze eğ ONrUZ| Avrupa lik maçları İNGİLTEREDE: Lig maçları bitmek üzeredir. Son maçlarda Arsenal, kupa finalisti Prestonu yenmiş, Volverhampton da Midâlesburg karşısında iki puan da- ba kazanmıştır. Şimdiki halde bu iki takım başta bulunmaktadır. Ancak Volverhampton bir maç eksik yap- mıştır. Neticeler: Everton — Birmingham; 3.0 Şarihon — Mançester Siti: O - 0 Çelzi — Derbi Konti 3-0 Grimsbi — Blagpul: 1-0 Layds — Brentford: 4 -0 Liverpol — Bolton: 2-1 Wolverhampton — Midlesburk: 3-0 Portsmut — Sunderland: 1-0 Arsenal — Preston: 3-1 Laysester — Huderslild: 5.1 PUAN VAZİYETİ: SEEELESBEBAOBEAESAĞU Şöşo ve Fransa mili takımı sanir- forü Kurtun yaralanmıştır. Şoşo ââ- ba ağır bir mağlübiyetten ancak kalecisi meşhur Dİ Lortonun fevkalâ- de oyunu sayesinde kurtulmuştur. ig maçları iki hafta sonra bitecek- tir. İkinci kümeye otomatikman dü- şecek olan iki klüb anlaşılmıştır. Bunlar Redstar ile Valânsiyendir. Neticeler: Set — Şaşo: 1-0 Rusn — Lens; 3-1 Btrasburg — Valânsiyen: 10 - 0 Marsoy — Meç: 4-0 Lil.— Fivı 2-1 Antib — Rube: 5-0 Ekseisiyor — Kan: 2-2 Rasing — Red Star:2.1 PUAN VAZİYETİ: M. Şoşo 28 Set 28 Marsey 28 Rüucn 28 28 Strasburg 28 Rube ui Meç Lens Rasing Antib Fiv Kan Red Star Valânsiyen m — se Fenerbahçe kulübü Ankaraya gidiyor - Milli kümeden çıkarılan Fenerbah- çe klübü bu hafta Ankaraya gidecek- tir. San lâcivertliler cumartesi ve par şar günleri Gençlerbirliği « Ankara- gücü muhteliti #e iki maç yapacak» lardır, Fenerbahçe takımı cuma saba- hı tam kadrosile Ankaraya hareket edecektir, Geçen pazar günü Anado- Tuhisarını mühim bir9Yarkla mağlüp eden Fenerbahçe takımı formunu bul- muştur. Haksız bir kararla milli kü- meden ihraç edilen ve herkesin dik- kat nazarını üzerine çekmiş olan ilk mili küme şampiyonlarının bu mag- ları enteresan olacaktır. GSEREEEBNBEBBSBE" Halkın şikâyet ve dilekleri Çocuk tiyatro ve sinemaları Çocuk tiyatroları Londrada çok boldur, salar da çoktur. Fakat bir şartla: Hizmetleri umum! olmak şar. tile: İzah edeyim. Bu tiyatrolarda çocukları alâkadar ede- e piyesler ve öperetler verilir. memleketin meşhurlarındandır. Şarkıları wk mk tekrar ederleş ve zorla ister iste- mez erberieimiş olurlar. Bu sayede kulak muriğe alışır ve saymaksızın mezurlar öl- ederken, bu sene gene açılacak olan bah- çeli meyhanelere emzikteki ve kucaktaki çocuklarını ve genç kızları beraber — türmekte olan ebeveyn (o hakkında karar ittihaz etmesini rica ederim. Semih Mümtaz m ——— — Plâka resmi hakkında beledi- yeye henüz tebligat yapılmadı Otomobillerin plâka resimlerini toptan vremek şoförlere güç olduğu için verginin benzin şişesi başına bir meblâğ ilâvesile tahsili etrafında yâr pılan tedkikler bitmiş gibidir. Bu bu- susta Dahiliye Vekâleti tarafından belediyeye tebliğat yapıldığı şoförler cemiyetinde şayi olmuşsa da dün be- / lediyeden yaplığımız tahkikata göre henüz hiç bir tebliğ gelmemiştir. Bu- nunla beraber tebliğatın pek yakın- da yapılması beki bekleniyor. B. Prost'un plânı ve raporu hakkında tedkikler B, Prost tarafından hazırlanan nâ- zım plân ile rapor hakkında şehir meclisi muhtelii encümeni imar şü- besi müdürü B. Ziyanın izahatımı dlnlemişti. Encümenin daha esaslı surette tenviri için dün meclisin top- Jantısından sonra muhtelit encümen şehir meclisi salonunda toplanmış Ye Yali ve Belediye Reisi B. Muhiddin Üstündağın izahatını dinlemiştir. 6 çocuk karpitle oynarken biri yaralandı Kadıköyündz. Yeldeğirmeninde otu- Tan Ferda, İsmail, Seyfeddin, Ekrem, Bülend ve Halid isimlerindeki çocuk- lar Haydarpaşa çayırında oynarlar. ken, tren yolunu tamir edenler tara- fından bırakıları karpit parçalarından bir kısmını bir konserve kotusuna koyarak toprağa sokmuşlar ve kib- ritle aleşlemişlerdir. Ru şekilde karpit patlayınca Fer- da alnımdan yaralnamıştır. Hidiss- den haberdar edilen zabıta; Ferdayı tedavi altına aldırmıştır. Tramvaydan ın atlarken otobüs çarptı Şişlide tramvay deposunda vatman çıraklığı eden Yusuf, evvelki gece sa- at yirmi dördü geçerek bindiği bir Şişli- Tünel tramvayından Harbiyede atla- mış, yolun öbür tarafına geçmek is- terken şoför Saidin idaresindeki Kur- tuluş - Beyazıd olobüsünün sadmesi- ne uğrıyarak yaralanmıştır. Şoför yakalanmış, yaralı vatman Çis rağı tedavi altıma tina alınmıştır. Beşiktaş Halkevinde konferans ve temsil 1938 Çocuk Haftasg vesilesile Beşik- taş Halkevinde tertib edilen konferans- ların ikincisi 28 nisan 1938 perşembe günü akşamı Doçent Vehbi Aralp ta- rafından çocuk mevzuu üzerinde bir söylev verilecek ve bir de temsil yapıla- caktır, Arzu edenler idare memurlu- undan davetiyelerini alabilirler. 28 Nisan 1938 Ankarada sene bir zelzele hissedildi (Baş tarafı 1 inci sahifede) varlığına dayanarak bu elemli günleri de silatacağına emin olarak teşekkürlerinin bütün kuruminm ve yarddaşlara iblâğını Anadolu Ajansından düemiştir. Ecnebi devletlerin taziyetleri Ankaya 27 (A.A) — Macaristan Hariciye Nazırı B. de Kanya, İrak Hariciye Nazırı B. Tevfik Essüveydi, Suriye Hariciye Nazırı B, Saadallah Cabiri, Afganistan Hariciye Nazırı B. Fayz Muhammed han, Mısır Hari- ciye Nazırı B. Abdel Fattah Yehiş, İran Hariciye Nazırı vekili B. Adle ve İskenderun sancağı seçim komisyonu ikinci reisi B, Secretan, Kirşehir zel- zelesi doiyısile Hariciye Vekili Tevfik Rüştü Aras'a taziye telgrafları çek- mişler ve Hariciye vekâleti vekili B. Şükrü Saracoğlu bu telgraflara ceva- ben Cümhuriyet hükümetinin teşek- 'kürlerini bildirmiştir. Ankara 27 (A.A.) — Amerika mas- Jahatgüzarı Hariciye Vekâletine bir mektup göndererek Amerika Hariciye nazırı ve mezun bulunan Amerikan büyük elçisi namına Kırşehir zelzele- sinden dolayı taziyede bulunmuştur. İspanya maslahatgüzarı da Harici- ye vekâletine gelerek hükümetinin teessür ve taziyelerini bildirmiştir. Ankara 27 (AA) — Afganistan Başvekili Muhammed Haşim ve Suri- ye Başvekili Cemil Mardam bey, Kır- şehir zelzelesi dolayısile Başvekil Ce- 141 Bayara taziye telgrafları çekmişler ve Başvekâlet vekili Şükrü Kaya bu telgraflara cevaben Cümhuriyet hü- kümetinin teşekkürlerini bildirmiştir. Teberrüler Kırşehir (o felâketzedelerine yur- dun her tarafından yapılan yardım- lara devam edilmektedir. Zonguldak- ların şimdiye kadar 2000 lira teber- rü ettikleri bildirilmektedir. İnegöl 21 (Akşam) — Halkevi Kır- şehir felâketzedelerine fik yardım ola» zak 300 lira göndermiştir. Yozgad 27 (Akşam) — Zelzele fe- lâketine uğrıyanlara 300 lira yardım edilmiştir. Bugün bir toplantı yapılacak Kırşehir ve havalisindeki zelzele sahasındaki felâketzedelere halk tarar fından yapılacak yardımın teşkilât landırılması ve toplanacak lanelerin Kınlaya verilmesi için Dahiliye ve kâletinden vilâyetlere bir tamim gön- derilmişti. Bu maksadla bugün Vali B. Muhiddin Üstündağın reisliği al- tında yilâyette bir toplanlı yapıla” caktır. Bu toplatıya Kızılay mümes- sili diğer cemiyet ve müesseselerin mümessilleri iştirak edeceklerdir. Kadıköy kız orta mektebi talebelerinin güzel bir hareketi Kırşehir zelzelesi felâketzedelerine bir yardım olmak üzere Kadıköy üçün- cü kız ortamektebi talebeleri araların- da 56 lira toplıyarak telgrafla Ankara Kızılay merkezine göndermişlerdir. Ha- miyetli küçük kızlarımızı bu şayanı takdir hareketlerinden dolayı tebrik ederiz. Gemliklilerin teberrüü Gemlik (Akşam) — Orta Anadolu- da vukua gelen zelzele felâketini ga- zetelerde okuyan ve son derece müte- essir olan halkımız derhal bir yardım komisyonu teşkil etmiştir. Nisanm yirmi ikinci günü saat onda faaliyete geçen komisyon saat on sekize kadar teberrü edilen 434 lirayı telgraf ha- vâlesile Kırşehir belediye reisliğine göndererek yardıma devam edildiğini bildirmiştir. Bu paradan masada şim- diye kadar 616 lira daha toplanmıştır. Ayım otuzuna kadar elde edilecek pa- ra ile birlikte bunu da gönderecektir. Diğer taraftan da belediyemiz ayrı- ca Kırşehir belediye riyasetine telgraf hâvalesile elli lira göndererek tecssür ve yardımını bildirmiştir, Bir kaç gün evvel Gemlik Halkevi temsil kolu gençlerinin verdiği müsa- mereyi ve bu münasebetle de 23 ni- san bayramında «Aynaroz kadısı» ve «Makasçio piyeslerini temsili etmek üzere ihzaratta bulunduklarını bildir- . Guzetelerden Orta Anadolu zelzele felâketini öğrenen temsil kolu dün gece bu müsamereyi felâketzede- ler menfaatine vermiştir, Bursada bir yer kaymasi Bursa 26 — Son günlerde şehrimize yağan yağmurların ve Uludağda eris yen karların Gökdere suyunu çoğalte ması Üzerine 'Temenyerinde bir yet kayması olmuştur. Belediye baş mühendisliğinin verdi. ği malümata güre, bu kayma daha evvel hissedilerek fen heyetince ora- da alınan tertipler ve tedbirler saye- sinde bir kaç evin yıkılmasınında önüne geçilmiştir. Çinkolu kahvenin şarkındaki top- Tak kayması gözle görülecek şekilde ve hafif bir surette devam etmektedir. Felâketzedelere yardım Kırşehir ve havalisindeki zelzele fetâ- ketzedelerine yardım lisetesi: 200 s0 100 300 gel 100 5 100 185 6£ üncü ilkokul 3. B. namına, 75 Day L. Naum ve şürekâs, 50 Bay Robert Bohar ve kardeşleti. 50 BayRens 5 Bay Aron Levi ve İ. Levi, 15 Bay Aron Benadör, Niyego ve Kas talon 100 Bay Mihael Çikvaşveli. 100 Bay Halil Aktar. 50 Bayan Huriye Aktar. 25 Bay Yehaskiyel Gavriyel mahdumları. Kartal Maltepe piyade ve atış oku- lu, piyade ve jandarma okulları , kadro ve okur subayları ve erbağ- dari oğlu ve 25 Bay Bovetes ve Baruh. 20 Bay Robert Ruso. 10 Bay David Bauer halefi İvon Baver, 10 Ray İvon Baver ve ortaklar 2920 Kulali mektebi talebeleri, 50 Bay Rafael Kazes ve mahdumu. 100 Bay Nisim Mizrahi ve Benardete, 19 Bay Mehmed Evrim. 1272Büyükdere 30 uncu ilk okul tale« besi, 25 Ray Walther Berghauz. 15 Bay İsak Taragano ve mahdumu, 5 Bay Leon Bensasson. pi 23 Ray Nisim ve Leon Sabar. 10 Bay Albert Grünberg. 1150 Üsküdar 19 uncu okul sm 2. B şubesi talebesi, 200 (Burla Biraderler 19 Akif Yamcı " 2805 27 Yekün. Kızılay Eminönü şubesinden; Kırşehir ve havalisindeki zelzele do- layısile #elâkete uğrayan yurddaş- lara yardım listesi Kızılay cemiyeti Eminönü kazasında açılmıştar. Yardıma koşacak yurddaşların teberrülerini makbuz mukabilinde tevdi etmelerini rica eyleriz, Meksikanın İngiltereye cevabı Meksiko 27 (A.A.) — İngiliz notası- na verdiği cevapta Relsieümhur Kar- denas İngilterenin petrol kumpanya- larının satın alınmasına karşı yaptığı mekte olup henüz kati bir karar istih- sal edilmediği için» İngilterenin diplo- masi yolile teşebbüste bulunmak hak kını tanımamaktadır, Almanya Nevyork sergisine iştirak etmiyecek “ Vaşington 27 (A.A.) — Almanya büs yük elçisi Dikof, Hariciye nazırmı zi yaret ederek Almanyanın 1939 beynel- milel Nevyork sergisine iştirak edemi- yeceğini çünkü bunun mühim mik- tarda ecnebi döviz tedarikine mütevak» kıf bulunduğunu bildirmiştir. Diğer taraftan Alman büyük elçisi helium gazı satışı hakkında da Ams- rikanın ne düşündüğünü öğrenmek istemiştir, M. Kemalpaşa elektriğe | kavuşuyor Kemalpaşa (Akşam) — Senelerden« yalnız tesisat 39,000 liraya ihale edil di, Belediye tarafından yaptınlacak olan binanın temelleri törenle atılmış- tır, Belediyenin bu işi muvaffakıyetle başarması halkta büyük sevinç uyan- dırmıştır, Bina ve tesisat önümüzdeki cumhuriyet bayramına kadar bitecek- tir,