28 Nisan 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

28 Nisan 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Köy mezarlığına yeni parmaklık yaptılar. Boyatmak için köy muhtarı | boyacı çağırtu. Boyacı: — Kırmızıya boyayalım, dedi, Muhtar itiraz etti; — Nasıl olur... Pek âlâ olur, ben ticaret âlemin- | de bulundum, müşteri göz alıcı renk lâzımdır!.. çekmek için Ders Babası oğluna: — İngilizceye iyi çalış dedi, yeryü- zünde mevcud insanların yarısı İngiliz- ce bilir. — Kâfi bulmuyor musunuz?.. — Eğer bunlar da tramvaya, ote- mobile, otobüse binebilirlerse aşkol- sun onlara! Boksör, evvel hademey: Biz di tan ki sıkı fondan İs maça başlamadan usulca tembih etti: rken iyi seyret. Bak- üm, gel: «Sizi tele- » de, Bayan yüz kilo — Son basamağa geldim r — Teyzem bir davul hediye etmişti, ira patlattım. aban darılmadı mı? yirmi beş kuruş mükâfat anzi manavdan mu aldın -—— Kim ne derse, desin cep feneri sokak feneri kadar işe yaramıy: Avcı — Afrika ormanlarında ava çıkmış- tım. Bir de baktım aslanlar, kaplan- lar, ceylânlar, yılanlar havada uçu- yorlar. — Kanatlanmışlar ;n1?, Hayır, Hipopotam aksırmış!.. ———— -————— m - bek olurum. Tavşan — Bu bir şey mi?. dükten sonra tilki oluru: Ben öl- Serseriler — Geçen gün elime bir gazete goç- ti, bir doktorun makalesi vardı, okur- ken içime fenalık geldi... Ben de geçenlerde cezâ kanunu- nu okudum, gözüme uyku girmedi!., — O herife git söyle, vücudü ne kadar iri yarı, pazıları ne kadar kuv- vetlise kendisi de o kadar terbiyesiz. — Şey... Telefonla söylesem olmaz — Kocanızın rakıyı bırakması zada kuvvetidir. — Evet, benim iradem kuvvetlidir! Tırtıl — Ben öldükten sonra kele- | Resim — Geçenlerde bir örümcek ağı res- mi yapıp salona astım, ertesi sabah hizmetçi bir saat temizlemeğe uğraş- miş! — Kabil değil, — Neden? — Bu derece vazife bilir hizmetçi yeryüzünde kalmadı!.. Ressam — Baba şu yaptığım tabloya bak, benden evvel böyle bir resim kimse yapmamıştır. — Baktım oğlum, senden başka kimsenin neden böyle bir resim yap- mâdığını anlıyorum... — Allo!.. Bizim çocuk gene bir ca- “mınızı kırmış öyle mi?.. Haber aldım, İ ona bu akşam gösteririm ben... İ Pâzarlık — Anladık güzel köpek, iyi köpek, mükemmel bekçi köpek.. ama pahalı, — Yirmi lira pahalı mı?.. Pahalı ya... On lira vereyim. Perâkende satmıyorum... — Uyku ilâcını verdiniz mi? — Evet, bu gece dört kere uyandı- rp içirdim!., Sebebi — Afacan!. — Efendim! - Neden kardeşine büvar kâğıdı yutturdun?.. — Yarım şişe mürekkeb içti de, — Baba Alaşehiri bulamıyorum. sözlüklerini tak, Manialı bir evlemme seyahati Cenubi Afrikada oturan Rena Bur- ger ism de bir kız Kap memleketinde Mantague şehrinde evlenmeyi hişan-. hsile kararlaştırmıştı. Düğün hazırlık. ları bittikten sonra bayan Rena trene binerek Montayus'a hareket etti. Fa- kat yolda giderken tren bir kazaya uğ- radı, bayan Rena hafif surette yara- landiği için hastaneye kaldırıldı. Dü- gün bilmecburiye tehir edildi. Bayan bir düğün günü tayin edildi, Kiz tek- rar trene binerek Montaguc'a doğru nında bulunan bir kadına ilk defa nasıl tren kazasına uğradığını anlat Rena'nın yaraları kapanınca yeniden | yola koyuldu. Giderken kompartıma- | | makta iken tren birdenbire sarsıldı. İ Vagonlar devrildi. Yeni bir kaza neti- cesinde bayan Rena tekrar yaralan- dı. Kızcağız şimdi hastanede yalmak- tadır. İyi olduktan sonra artık tren- le değil, ya tayyare ve yahud otomo- bille Montague şehrine giderek nişan- lısına kavuşmağa karar vermiş. 28 Nisan 1938 © Kayseri mektupları Kayseride bahar hayatı başladı Havaların ısınmasıyla beraber şehirde de imar faaliyeti hararetlendi Kayseride vilâyet dairesi ve saat kulesi Kayseri (Akşam) — Bir ay evvel hâkıs yirmi sekiz dereceye kadar dü- şen termometre yavaş yavaş yüksele- rek, son günlerde Kayseride bahar mevsimi bütün güzelliğiyle başladı. Fakat; Kayseriye gelen bahar, yalnız tabiatı ocanlandırmakla (kalmadı, memleketin imar işleri ile alâkadar dairelerini de faaliyete getirdi. Şimdi Kayseride görülmemiş bir imar faaliyeti var. Vlâyet, Belediye, hattâ diğer mü- esseselerdeki imar faaliyeti en vur- dum duymazların bile gözlerine çar- pucak kadar fazla!. Mevsimin ilk binasını ikmal edebil- mek muvaffakiyetini İş Bankası, Kay- seri şubesi kazanmıştır. İş Bankasının altı ay kadar evvel başlattığı bina, bir buçuk ay kadar €wwdi tamamlanarak, merasimle açıl- mıştır. Yeni banka binası, takri 20,000 liraya mal olmuş, v bir asri tesisat ihmal edilmemiş, gü- zel bir binadır. Vilâyetin bu sene başlattığı ve başlatmak üzere olduğu binaların adedleri ve maliyet flatleri sırasiyle şudür: İstasyon caddesinde 38,000 lira ke- Şİf bedelli olan #Veli konağı. nm in- şasına başlanmıştır, Ayni caddede 64,000 liraya ilk oku- lun inşasma devam edilmektedir. Gene ayni cadde üzerinde keşif be- deli 5,000 küsür lira olan yonca dene- me ve ıslah istasyonu Inşsatı da ihale edilmiş ve 3,000 liralık kısmının in- şaatına başlanmıştır. Orta Anadolunun, bilhassa Kay- serinin yetiştirdiği yoncalar dünya» nın en İyi yoncasi olduğu için geçen sene ziraat vekâletince gönderilen yonca tohumu ayıklama makineleri şehir dahilinde bir binaya muvakka- uştu ve orada da faaliyete EE bu undan takriben 20 gün ev: | bu muvakkat temizleme İstasyo- nunda temizlenen yancalardan 25,000 liralık kısmı merasimle istasyona gö- türül oradan da Almany sevkeğilmişti. Bu çok faydalı müessese inşaatın hitamında kira vermekten kurtula- cağı gibi, fasliyetini daha müsmir bir şekilde arttırmış olacaktır, Diğer cihetten, şehri bağlıyan ve en mühim bir yol olan Atatürk bulvarı Belediye tarafından | ikmal edilmiş olduğundan, bu bul- var üzerine - henüz keşif bedeli tes- bit edilmemiş olmakla beraber - 120 - | tahmin | 130 bin Jira kadar tutacağı edilen ve tahsisatı Hususi muhasebe bütçesinde mevcut olan bir memle- ket hastanesi yapılacaktır. Gene Atatürk bulvarı üzerine şim- dilik bir kısım tahsisatı verilmiş olup bakiyesi hazirandan sonra verilecek olan tahsisatla 130 - 150 bin liralık bir hükümet konağı da yaptırılacak- tır. Vilâyet merkezindeki bu geniş fa- aliyetten başka kaza ve nahiye hattâ köylerde de bir çok binalar yapılmıya başlanmıştır, istasyona | Şunu da kaydetmeden geçemiyecej ğim ki, vilâyetteki yol faaliyeti çok önem verilen işlerin başında ge Jir. Kayseri maktadır, Kazancılar caddesi denilen Kay rininen işlek caddesi gayet bü: yük ebatta taş döşeli idi, ilk iş olarak bu taşları normal ebatlı parkeleri değiştirdi. Atatürk bulvarının natamam mını tamamladı. Bir taraftan şehrin müstakbel plâ- nma göre açılacak caddeleri tesbi! ederek, bu iş için hazırlıklara devam ederken, diğer taraftan da şehri gazino ihtiyacını gözönüne alar keşif bedeli 18,000 lira olan bir şehi: gazinosu inşaatına başladı. Pek yakında da 180 - 200 bin lira hık asri bir mezbaha ve pastırma imal lâthanesi yaptıracağım Bu suretle hem halkın et ihtiyacın) temin, hem de geçen sene olduğu gi bi fenni yapılmadığı için menediliş sonra müsaâde edilen bu vilâyetin meşhur ve hakikaten de nefis olan v başlıca ihracatı arasında mevkii ola pastırma meselesini kökünden hallet miş olacaktır. tar idaresi de bu imar sefer berliğinden geri kalmamış o da pos tahane yanında 34,000 liralık birin hisarlar müdürlüğü binası yaptırmıy başlamakla imar seferberliğine işti Tak etmiş bulunu izmir limanı Yeni limanın inşasına 93 senesinde başlanacak İzmir (Akşâm) — Müslakbel İzmi limanının inşasına 939 yılında başla nacağı haber alınmıştır. Mütehass İngilizler tarafından İzmirin yeni 1 man için biri dört buçuk, diğeri al! ik iki avan proje hazırlar ni yazmıştık. Deniz Bank umu! müdürlüğü fen heyeti tarafından b projeler üzerinde yapılan tedkiklerd yeni limanda inşası muvafık görüle antrepoların yerleri ile istiab hacir lerinin ihtiyacı karşılamıyacak vaz yette oldukları neticesine” varılmı antrepolara ald projenin değiştirilmi si kararlaştırılmıştır. Bunuri için Deniz bank umum mi dürlüğü fen heyetinden üç kişide mürekkeb bir heyet İzmire gelece) tedkikler yapacak, anirepoların yer ini tesbit edecek ve İzmir lim; ide en fazla iş yaptığı bir 2: manda bu antrepoların ne derece gi niş olması lâzımsa.antrepolara o g nişliği verecektir. İleride yeni Jimaı da (umumi mağazalar) da inşa ett rileceği için bunların da yerleri tesb Belediyesi de çok çalış | edilecektir. Bursada ( Akşam ) ın satış yeri «AKŞAM» gazetesi Ye AKŞAM neş- riyatie Bursada münhasıran Atatürk caddesi Okullar Pazarında satılmak- tadır. «AKŞAM: öbönelerine hususi tenrilât yapılır. Sakibi Bay Esada müracaat,