28 Nisan 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

28 Nisan 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

Şehir meclisinde Bakırköyüne su vermek işi biraz gecikecek Sular idaresi 6 sene içinde 5 milyon liralık tesisat yaptı Şehir meclisi dün toplandı. İnşaat Yuhsatnamelerinin ne suretle ve kim- lere verileceğine dair tanzim edilen talimatname mülkyie ve nafıa necü- menlerine gönderildi. Radyo antenle- rinin tesis tarzı ve şehrin güzelliğini muhafaza bakımından hazırlanan talimatname de mülkiye encümenine verildi, Kadıköyünde yapılan erazi tahriri işleri bittiğinden henüz tahriri bitmi. yen Eminönü kazasında Kadıköy tah- rir komisyonunun çalıştırılması mu- vafık görüldü. Bundan sonra Belediyece satın elı- pıp tesellüm edilecek eşya ve madde- ler hakkında hazırlanan tal NA” meniri müzakeresine başlandı. Talimatname, itirazı mucib olan maddelerin tekrar tedkiki münasib görülerek encümene havale edildi. Bundan sonra Eclediyeye ve idarei hususiyeye mektum emlâki ihbar edenlere verilecek ikramiye hakkın- da hazırlanan talimatname müzake- re edildi ve 1000 liraya kadar kıymet- te olan gizli emlâki haber verenlere yüzde on, bin liradan fazla olanlara her bin için yüzde be: amiye veril- mesi muvafık görüldü. Bundan sonra sular idaresinin 937 raporu ve bilânçosunun bir noktası İle Bakırköyüne ne zaman su Yeri teğine dair B, Galib Bahtiyarın suali üzerine sular idaresi müdürü B. Ziya izahat vererek sular idaresinin alti senedenberi belediye tarafından ida- re edildiğini bumüddet içinde beş milyon liralık tesisat yapıldığını, 837 senesi kânuneyvel sonunda bir mil- yon. 900 hin liralık bir varidat devre- dilmesi lâzım gelirken yapılan inşaat ve tesisat neticesinde bu seneye 32 bin liralık bir para devredildiğini bu paranm da busene sarfedileceğini söyledi. Bundan sonra Bakırköyüne veriler * cek su etrafında izahat vererek dedi ki: — Bakırköyüne su vermek için te- şebbüsalta bulunduk. 30 bin küsur lira vererek bir de erazi satın aldık ve etrafını çevirdik. Burada bir çok tecrübeler de yaptık ancak daha mü- him işlerimiz vardır. Henüz Bakırkü- yüne su verecek vaziyette değiliz. Maamafih bir an evvel vermek için çalışıyoruz. Bayan Refika Hulüsi Behçet — Nişantaşı ve Maçkada evvelce gecele- ri su kesilmiyordu. Şimdi su oktur. Sebebi nedir? Sular müdürü B. Ziya, bu suale ce- vap vererek, evvelce de suyun kesildi. ğini, fakat bunun gece uyku saatle- rine tesadüf ettiğini, şimdi abona mik- tarile su istihlâk miktarının çoğalma» sından başka Kırkçeşme suları yerine Terkos çeşmeleri de ihdas ettirildi- ğinden, suyun kifayet etmediğini, azı- cak İngiltereden getirtilen makineler yerlerine konduktan sonra eylülden iibaren bu su kesilme hâdiselerine nihayet verileceğini söyledi. Bunun Üzerine Sular idaresi bilânço raporu kabul edildi. Hamamlara verilecek Terkos suyu parasının beş kuruşunun belediyece | ödenmesi hakkındaki mazbata da mü- nakaşa edildi. Hamamların korunma» | sı İçin suyun metre mikâbı başına alı- nacak olan on beş kuruştan beş kuru- şunu belediye ödeyecekti. Azadan B. Hamdi Rasim, hari arın şehrin te- mizliğindeki ehemmiyetine işaret ede- rek, bu paranın yedi buçuk kuruşa encümene gönderildi. Bundan sonra riyaset makamının müstaceliyet kararile bir mazbatası okundu. Bu mazbatada mezbaha res- minin indirilmesinden dolayı kesim miktarının yüzde yirmi nisbetinde art- tığı, ancak manda kesiminin azaldı- ğı ileri sürülerek manda etini halka tanıttırmak üzere ayaktan alınan kilo başına yüz para kesim resmiin elli paraya, kesilmiş olarak ithal edilecek manda etinden kilo başına 5 kuruş- tan 100 para mezbaha resmi alınması teklif ediliyordu. Bu teklif te bütçe encümenine gönderilmiştir. Meclis bugün toplanacaktır, Muallimlerin Çınarcık gezin- tisi programı hazırlanıyor Ölen muallimlerin silelerine yardım cemiyeti dün maarif müdürü B. Tev- fiğin reisliği altında toplanmış ve mu- ailimler arasında Çınarcığa yapılacak olan tenezzüh programı etrafında gö- rüşülmüştür. Bu tenezzüh için Şirke- ti Hayriyenin 66 ve Ti numaralı va- purları kiralanmıştır. Güzel sanatlar birliği Ankarada açılacak resim sergisine iştirâk etmek istiyen sanatkârların eserlerini 16, 17 mayıs saat 14 - 17 ye kadar Alayköşküne getirmeleri. Konferans - Konser Kadıköy Halkevinden: 29/n1san/083 cu- ma saat 21 de Evimiz salonunda Dr. Ziya Öktem (Mikropların hayatı) ( isimli bir konferans verecektir, Konferanslan sonra Mandolin konseri Herkes gelebilir. müsamere Cumartesi günü çocuk haftasının son günü olmak münasebetile Galata- saray lisesinde İlk kısım talebesi tarafından bir müsamere verilecektir. Bu Müsamere ertesi gü: de tekrar edilecektir. Atak Ali adındaki milli Piyes ile Festival ismindeki müzikli fantezi tablo müsamereye ayrı bir revnak vermek- tedir. Yukarıdaki resim müsamerede rol sahibi olan çocukları bir arada gös- termektedir, Piyes ve tablonun söz ve müzik kısımları okulun öğretmenlerinden Hakkı Sunat ve Zeki Evrensel tarafından yazılmış ve hazırlanmıştır. Temsildeki kos- tümler ve dekorlar büyük bir incelik ve titizlikle tanzim edilmiştir. İ çıkarılmasını teklif etti ve bu teklif | 28 Misan 1938 — 9 uncu işletme Devlet Demiryollari idaresi nakliye tarifelerinde tenzilât yapılmasını kararlaştırdı Delevlet Demiryolları idaresince 'Trakyadaki nakliye tarifesinde ten“ zilât yapılması kararlaştırılmış ve bu karar 9 uncu işletme dairesine bildi- rilmiştir. Yeni tarife 5 Mayıstan iti- baren tatbik edilecektir. Bu tenzilât, bilhassa zahire, tuz, alelümum pere- kende eşyaya aiddir. Bundan başka 15 Mayıstan İtiba- ren tatbik mevkiine konulacak ha- maliye tarifesine göre Sirkeciye ge- Mp giden her cins eşya için arabadan anbar ve vagona kadar yapılan nak- yat için de aynca tenzilâtlı ücret alınacaktır. Tenzilât mikdarı aynca ilân edilecektir. Trakya ve havalisinde seyahat e- decek talebeden evvelce yalnız gidiş için yüzde elli, gidiş ve geliş için de yüzde altmış tenzilât yapılıyordu. Yeni tarifeye göre talebe, yüzde sek- | sen tenzilâtla seyahat edeceklerdir. Viyolonist Ekrem Zeki konseri Viyolonist Ekrem Zeki tarafından | mayısın beşinci günü Saray sinema- sında bir konser verilecektir. Program şudur: Solo? Senfon! Espanyol Şufan - Re- minör senal Grig - Ütminer senat Kre- | isler -'Talla, Üsküdar cinayeti Çoban Ahmedin katili 6 seneye mahküm oldu Kısıkıda Haşan adında birinin yanında çobanlık yapan Mehdi adın- da biri bundan bir müddet evvel Üs- küdarda Hekimpaşa çifliği merasın- da koyun otlatırken koyunları o ci- varda başka bir meraya girmiş ve bu yüzden o meranın çobanı Ahmed- le kavga etmişlerdir. Kavgada Meh- di elindeki sopa ile çoban Abmedin başına iki defa vurarak yere düşü- rüp kaçmış ve biraz sonra köyunla- rını toplamak üzer etekrar vaka ye- Mehdi ikinei ge ölmediğini görünce bu defa tabanca- sını çekerek Ahmedi göğsünden Vu- rup öldürmüştür. Dün ağır ceza mahkemesinde Meh- dinin mevkufen: muhakemesi yapıl. miştır. Kendisi Türkçe bilmediğini söylediğinden Haydar adında biri Ar- navudça tercümanlık yapmıştır. Mehdi Ahmedin tarla içinde ken- disine tecavüz etmek istediğini ve bi- çakla hücum etmesi üzerine Ahmedi vurduğunu söylemişse de tâlıkikat evrakı ve dinlenen şahidlerle işin böyle olmadığı anlaşılmış ve Mehdi. hin Ahmedi vurup öldürdüğü sabit olduğundan ceza kanununun 448 in- ci maddesi mucibince on sekiz sene hapsine karar verilmiştir. Fakat nü- | fus tezkeresine nazaran Mehdi bu cinayeti işlediği zaman on sekiz ya- şını ikmal etmemiş * olduğu cihetle cezası indirilerek altı sene ağır hap- se konulmasına, o kadar müddet ka- nuni mahcuriyet altında bulundu- rulmasına ve 3800 kuruş muhakeme harcı ödemesine karar veriliniştir. Üç memur beraet etti Uyuşturucu madde kaçakçılığı su- çundan yakalanan Moiz ve Kemal adlarında iki kişiyi dövmek ve işken- ce yapmak suçlarından maznun uyuşturucu maddeler inhisarı me- murlarından Hilr Neşet ve Hakkı Şinasinin muhâkemeleri dün ağır ce- za mahkemesinde bitirilmiştir. Mu- hakeme neticesinde dövme ve işken- ce suçları sabit olmdaığından Üç maznunun beraetlerine Kürar veril. miştir. Tamamile tabii renkli, aşk, Bugün matine- lerden itibaren iPEK Sinemasında 2 film birden: 1- MEŞ'UM GEMİ heyecan ve macera filmi, 2 - DİŞİ TARZAN Türkçe sözlü büyük aşk ve macera filmi Bu akşamdan itibaren fevkalâde bir program tekâ ESRARENGİZ ADAM (Elmas Kaçakçılığı) Fransızca sözlü Büyük Zabıta fil- mi, Başrolde: PETER LORRE Elmas kaçakçılığına aid büyük ve Mhtiraslı maceraların esrarı, Seanslar: Saat 4 ve 7,15 de Gece sas Bugün matinelerden 1-ÖLÜM ZEPLİNİ Fevkalâde heyecanlı meraklı film, Robert Armstrong-Dorotty Wilson KÖR Yazan: Yusuf Ziya 'Tababetin yeni bir mucizesi var; Ölülerin İhadekaları körlere aşı- lanarak gözleri açılıyor... İşte, Yusuf Ziya, bu yazısında, zengin bir ölünün hadekaları aşı- lanarak gözleri açılan fakir bir körün dünyayı nasıl gördüğünü anlatmaktadır. R 20 Yıl sonra Yirmi yıl sonra neler o) Yazan: Orhan Seyfi günün meşhur $ arı yirmi yıl sonra ne halde, hangi işlerin ba- şında bulunacaklar?.. İşte, Orban Seyfi, mizah edebi» yatında bir şaheser olan bu yazı- sında istikbalin hikâyesini anlat- maktadır... MET BENİ! Yazan: Ercümend Ekrem Çok zarif, çok nükteli, çok güzel mizahi bir hikâyedir. g Karikatürler G Yegâne Türk karikatüristi Üs- tad Cemal Nadir'in, genç ve zarif karikatürist Necmi Riza'nın ve Orhan Ural'ın eserleri... EGiBi!Y Yazan: Yusuf Ziya Şen, şakrak, aşk, neşe dolu genç- lik ve bahar şiiri, tün bu güzel yazılar ve resimler, AKBABA Meemuasının bugünkü Gözleri açılan sayısındadır. Eminönü ( Halkevinden: 29/n1san/938 cuma günü saat (1730) da Evimizni Cu- Baloğlundaki merkez salonunda Üniver- glte tib fakültesi doç, inden Dr. Şina- sl tarafından (İztirap karşısında etrrah) mevzulu bir konferans verilecektir. Dave- tiye yoktur. Herkes gelebilir, | Umum | FRANCİS DE Ci meşhur şalı | MALAKALI KADIN ! Baş röllerde;: HEDWİGE FEUİLLE- | RE ve PİERRE RİCHARD WİLLEM i | Se Saa 20-8,30 da, ibaren TÜRK sincatasında 2 film birden | 2.LA HABANERA İ Görenleri hayran eden nefis şah es r ARAH LEANDER gem 3 Mayıs Salı MUM ADN FRANSIZ TİYATROSUNDA Programda: Klâsik eserler ve Münir Nureddin'in yeni bir eseri; FERYAD Biletler Agacami Pihilips o Müğata- satılmaktadır. Tel, 43343 MiLLi sinemada Bugün Mihracenin Gözdesi HiND MEZARI Türkçe sözlü ve Pariste Buluşalım Claudette Colbert TURAN o TİYATROSU Hülk sanatidirı Naşid ve arkada Pehçef vazy te Jocalar 100 her yer 20 paredi 10 kuruş Ferik Muhafız ko- medi 3 perde Pazartesi akşamı 9 da ük defa Kadıköy Süreyyada 3 Yıldız Üç Yaldız 3 Yıldız ŞEHZADEBAŞI AN Yeni ve en son operet Bu akşam Nöbetçi eczaneler Şişi: Kurtuluş caddesinde Necdet Ekrem, Taksim: Nisameddin, Beyoğ- lu: Kanzuk, Yenişehirde Baronak- yan, Bostanbaşında İlimad, Galata: et, Kasımpaşa: Vasıf, Hasköy: &lunda Barbut, Eminönü; Agop yan, Fatih; Veznecilerde Üni- versite, Karagümrük: Mehmed Arif, Bakirköy: Bilâl, Saryer: Asaf, Aksa» ray: Nuri, Beşiktaş: Halid, Fener: Balatta Hüsameddin. Kum ; A Wwlide Haydar, Küçükpazar: Necati, Sumulya: Yedikulede Teofilos, Alem- dar: Ali Rıza, Şehremini: Ahmed Hamdi, Kadıköy: Altıyolda Merkez, Modada, Nejad Sezer, Üskü şiboyunda Ömer Kenan; Heybej Halk, Büyükada! Şinasi Riza ler: Tarabya, lâarı, Or- Bebek, Beykez, ılsarındaki ee- tir. Paşabahçe ve Anad zareler her göce açi