1 Haziran 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

1 Haziran 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

ZE 1 Haziran 1938 | İnhisarlar U. Müdürlüğünden: 1 — İdaremizin Paşabahçe müskirat fabrikası için şartnamesi mucibince | 3000 kilo tartma kabiliyetinde 2 adet demir yol BASKÜLÜ açık eksiitme usu- yle satın alınacaktır. Ti — Her iki Baskülün muhammen bedeli 5000 lira ve muvakkat teminatı 15 liradır. | NI — Eksiltme 20/V1.938 tarihine rastlayan pazartesi günü saat 14 de Ka-| bataşta levazımı ve mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. IV — Şartnameler parasız olarak her gün sözü geçen şubeden alınabilir. V —. Eksiltmeye iştirak etmek isteyen firmaların flatsız teklif mektupları- nı münakasa gününden bir hafta evveline kadar İnhisarlar Müskirat Fabrika- iar şubesine verilmeleri ve tekliflerinin kabulünü mutazammın vesika almaları JAzımdır. VI —. İsteklilerin kanunen kendilerinden aranılan vesaik ile beşinci madde- de yazılı eksiitmeye iştirak vesikasi ve 9e 7,5 güvenme paralariyle birlikte ek- siltme için tâyin edilen gün ve saatle yukarıda adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. (2590) * 1 — 1938 İzmir Fuarında şartname ve projesi mucibince yaplırilacak İn- bisarlar paviyonu inşaatı kapalı zarf usuliyle eksiltmeye konmuştur. TI — Keşif bedeli 13568 lira 50 kuruş ve muvakkat teminatı 1018 liradır. IT — Eksiltme 16/V1/938 tarihine rasilıyan perşembe günü saat ll de Kabataşda levazım ve mubayaat şubesindeki alım komisyonunda. yapılacaklır, IV — Şartname ve projeler 68 kuruş bedel mukabilinde İnbisarlar leva- sm ve mübayaat şubesiyle İzmir ve Ankara Başmüdürlüklerinden alınabilir. V — Eksiltmeye iştirak etmek isteyenlerin fenni evrak ve vesaikini ihale gününden 3 gün evveline kadar İnhisarlar Umum Müdürlüğü İnşaat şubesine İbraz ederek ayrıca münakasaya iştirak vesikası almaları lâzımdır. vi — Mühürlü teklif mektubunu kanuni vesaik ile 5 inci maddede yazılı -eksiitmeye iştirak ves'kasını ve “e 7,5 güvenme parası veya mektubunu ihtiva edecek kapalı zarfların eksiltme günü en geç sant 10 a kadar yukarıda adı geçen alım komisyonu başkanlığına makbuz mukabilinde verilmesi lâzım- âir. «3200» Kültür Bakanlığından: 1 — Ortaokullarda Türkçe, Tarih - Coğrafya, Riyaziye, 'Tabiiye. Fransızca, Almanca ve İngilizce öğretmeni olmak İsteyenler için yalmız öğretmen okulu mezunlarına mahsus 15 Haziran 1938 tarihinde Gazi Eğitim Enstitüsünde açi- Jacak sınavdan maada bu yıl da bir sınav yapılacaktır. İ kellüm derecesi, T) Tab 2 — Sınavlar 1 Eylül Perşembe günü İstanbul Üniversitesinde başlıyacak- tr. 3 — Sınava girmek isteyenlerin: A — Türk olmaları, B — 20 den aşağı ve 45 den yukarı yaşta olmamaları, € — Hüsnühal erbabından oldukları, Cinayet ve cünha nevinden mah- kümiyetieri olmadığı hakkında mahall! vilâyet veya kaza idare heyetinden bir mazbata ibröz etmeleri «iâlen işvar veya öğretmen ola bu kayıttan müstes- na olup mensup oldukları Daire âmirinden alacaklar vesika kâfidir. D — Her türlü hastalıktan ve öğretmenlik etmeğe mâni Vücut arızsların- dan salim olduklarını isbat eden Heyeti Sıhhiyeden tasdikli hekim raporu ib- raz etmeleri, E — En azlise ve 4,5 , 6 sınıfı öğretmen okulu mezunu veya bunların mus adili okullarda tahsil görmüş olmaları, Öğretmen okullarından mezun olenların en az iki ders yılı öğretmenlik et- miş bulunmaları gerektir. 4 — Gerek sözlü ve gerek yazılı sınav soruları Üniversite ve Yüksek Öğ- retmen okulu talebesinin takibettiği ders mütredatından seçilecektir. Bundan başka sınava gireceklere Pedagojik sorular da sorulacaktır. 5 — Namzetler sın4vda kasandıkları takdirde 1702 numaralı kanunun 1 inci maddesinde gösterilen dereceler dahilinde herhangi bir orta Öğretim Oku- Yu Yar Öğretmenliğine atanacaklardır. 6 — Yukardaki şartları haiz olan namzetler bir istida ile bakanlığa baş vu- racaklardır. Bu dilekçeye şu belgelerin bağlanması lâzımdır. A — Nüfus câzdanının asıl veya tasdikli sureti, B — Tahsil derecelerine aid diploma veya tasdiknamelerin asıl veyahut tasdikli suretleri, C — Hüsnühâl mazbatası. D — Mahalli Kültür idaresinden numunesine tevfikan tasdikli sağlık ra- poru, E — Mahalli Kültür idaresinden tasdikli ve fotoğraflı fiş, badında kartonsuz fotoğraf, 15 Hazirandan | Ağustos 1938 akşamına kadar Bakanlığa gönderhiş olması lâzimd'r, Bu tarihten sonra Bakanlığa gelmiş olan veya ev- Takı müğbitesi noksan bulunan dilekçeler hakkında muamele yapılmıyacak- tr, AEŞAM Sahife 11 Fatih kaymakamlığından: | 1 — Fatih As Ş. de kayıdlı emekli ve | yedek subayların 38 mutad senelik | yoklamaları 518 de başlıyacak ve 30/6/935 de hitam bulacaktır. 2 — 1078 sayılı yedek subaylar kanununun 10 un- | zat veya olup yaptırımyanlar (50) ilra para cezası- na mahküm edileceklerdir. 3 — Yokla- mâda aşağıda yazlı hususların şubeye bildirilmesi mecburi olup bu malümat not edilerek bildiriletektir. A) Açık ve tafslâtlı künye ve doğum tarihi, B) SI- oli ve kayıd No. s, C) San Hitbeye nasb tarihi, D) Terhis veya tekald tarihi, H) Er son ayrıldığı kita, E) Hali hazır ad- resi, M) Şube yedek subay defterindeki kayıd numarası, F) Memuriyet ve meşku- Myeti, G) Lisan bilenlerin tercüme ve te- lerin ishtisasları, Hacer ânı Sullanahmed 5 inci sulh hukuk hikim- Hğirnden; Gedikpaşada Karababa tekkesi sokak 26 No. da mukim Kümil oğlu Mehmed m Istaf ve sui idaresinden do- | karar verilerek kendisine tayin edilmiştir. Key- (8081) kardeşi Bek fiyet dün olunu Dr. FETHİ LABORATUVARI Cerrahpaşa bastanesi bakteriyoloğu Kan, idrar, balgam, mevadı gali ia tahlilleri ve (İDRAR VASITA- SİLE GEBELİĞİN İLK GÜNLERİN. DE KATİ TEŞHİSİ) yapılır. Beyoğlu : Taksime giderken Meşelik sokağı Ferah &partımanı Tel, 40534 Satılık ve kiralık Modern yalı Mücedded ve modern on iki odalı iki katlı birinci katta beş ikinci katta yedi odalı içi ve dışı boyalı telefon, elektrik, havagazı, terkos, alaturka ha- mami, bahçesi, rıhtımi mevcut Boğazın en nezih bir sahili olan Vaniköyde iskele yakı- nında (76) numaralı kuleli yalı hem kiralık hem satılıktır. Mezkür yalıya müracaat, Kadıköy ikinci Sulh Hukuk Hâkimliğinden: Ölen ve terekesine hâkimli izes el konulan Gazi Osman paşa karısı Fatma Zatiğülün Göztepede Tütüncü Mehmed Ef. S 38 No.lu köşk dahilinde- ki kıymetli eşyası 6/6/938 pazartesi günü saat 14 den itibaren açık arttırma suretiyle mahallinde satılacaktır. Eşyanın çokluğu dolayısiyle satışı mütea- kip günlerde ayni saatlerde devam olunacaktır. Satılacak eşya içerisinde kuy- ruklu Amerikan salon piyanosu ve kıymetli oda takımları, halı, kıymetli lev- halar, sofra takımları ve sair nadide eşya vardır. İsteklilerin hazir bulunmaları ve ölüye ald mezkür köşkde satılacağından görmek isteyenlerin de yazılı gün- lerde köşkü gezmeleri ilân olunur. İl 32» —— << —-— Maliye Vekâleti ve Türkiye Cümhuriyet Merkez Bankasından: 27/1/9838 tarih ve 3322 numâralı kanun hükümleri Ye Muliye Vekâletile Tür- kiye Cümhuriyet Merkez Bankası arasında akdedilen imukavelename hüküm- leri dahilinde ihraç edilecek olan ikramiyeli 1938 tahvillerinin 1334.—1918 da- hili istikraz tahvillerile mübadelesine aşağıdaki esaslar Wahilinde 1 Haziran 1938 tarihinden İtibaren başlanacaktır. 1 — Mübadele 1334 — 1913 dahil! istikrazına âid âsi senetler üzerinden yapılacaktır, «Bu istikraza ald muvakkat makbuz senetleri yeni tahvillerle mü- badele edilmiyecektir.» 2 — Değiştirme, 1384 — 1916 dahili istikraz esi tahvillerinden 1 adet 100 lira itibari kıymetinde 5 ik tahvile mukabil 5 adet 1 adet 100 lira itibari kıybetinde 5 lik tahvile mukabil 5 adet 1 adet 500 lira itibari kıymetinde 25 Jik tahvile mukabil 25 adet Beheri 20 lira itibari kıymetinde ikramiyeli 19$8 tahvillerini temsil eden muvakkat makbuzların verilmesi suretile icra edilecektir. Yeni tahvillerin muvakkat makbuzları bilâhara ayni numarayı muhtevi asli tahvillerle tebdil edilecek ve bu mübadele keyfiyelinin ne zaman başlıyacağı ayrıca ilân edilecektir. v 3 — Mübadelenin başlangıç tarihi olan 1 Haziran 1938 tarihinden 1 Tem- muz 1938 tarihine kâdar mübadele Türkiye Cümhuriyet Merkez Bankası şube- lerile Türkiye İş ve Türkiye Cümhuriyeti Ziraat Bankalarının şube ve ajanları tarafından icra edilecek 1 'Temmuz 1938 tarihinden sonra değiştirme işine yal- niz Türkiye Cümhuriyet Merkez Bankası Ankâra şubesince devamı olunacaktır, 4 — Yeni tahvillerin ilk ikramiye keşidesi tarihi olan 1 Teşrinisani 1938 tarihine ve müteakip keşide tarihlerine kadar 1334 - 1918 dahili istikraz tahvil- lerini değiştirmiyenler icra edilen keşideler dolayısile hiç bir hak iddiasında bu- lunmıyacaklardır. Bu tarihten sonra yapılacak mübadelelerden eski tahviller ikramiye, amorti İsabet etmemiş yeni tahvillerle değiştirilecektir. «3222» Deniz Bank Akay işletmesi müdürlüğünden: Istanbul - Yalova Arasında Araba Vapuru seferleri, 11/Haziran/938 tarihinden Ağustos /938 nihayetine kadar Yalnız Cumartesi (ve Pazartesi günleri Cumartesi günleri (o Pazartesi günleri 8. D. 8» Üsküdardan K. 12 00 6 80 Kabataşdan K. 12 50 7.00 Yalova V. 15 30 10 00 Yalovadan K. 16 00 11:00 Kabataştan K. 19 30 430 Üsküdara V. 20 0 15 00 Bu seferlerde Büyükndaya nakledilecek Araba ve Hayvan bulunursa o gün Vapur gidiş ve gelişte Büyükadaya da uğrayacaktır. (3235)