1 Haziran 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

1 Haziran 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

ii 1 p 3 ğ Suadiyedeki facia Bir kardeş katili muhakeme ediliyor © Suçlu ortada kaza olduğunu, hâdi- ae alâkası Mi söylüyor © mede vakayı şöy- Suçlu Hasan 4 er 'Bir gece ben kahvede otururken > beyim Enver geldi. Çok sarhoştü. Kahvedeki müşterilere küfür etti, Ken- disini susturmak istedim. Bana da kız- dı. Enverin söğmesi üzerine bir kavga çıkacağını anlıyan müşteriler birer ik!- .. ger kahveden savuştular. Ben de ağar beyimi alıp çıktım. Yolda giderken hâlâ benimle kavga ediyor ve kahvede kendisini susturmak istediğim için kü- fürler savuruyordu, Ağabeyim Enver evvelce bir defa beni biçakla yaralamış- tı. Bu defa da fazla hiddetlenince ge- ne bana fenalık yapmasından korka- tı. Alnımdan yaralandım. Kaçmak isterken üzerime atıldı. Bir müddet boğuşduk, sonra ben altta © Üstte olmak üzere ikimiz birden yere yuvarlandık, Ben sirt üstü düşmüştüm. O esnada ceketimin cebinde ağzı açık olarak duran çakı boynuna batarak damarını kesmiş. Fakat benim bundan haberim yoktu. Ağabeyim üzerimden çekilince ben de kalkıp eve gittim ve yattım. Sabahleyin polisler geldiler, ağabeyimi öldürdüğümü söylediler. Sisli Ya Ben onu vurmadım. Biçak bile çekme- dim, Ölümün sebebi, üzerime hücum ! edip yere düştüğümüz sırada biçağı- 1 mın batmasından ibarettir, Bu vaka da benim kabahatım yoktur. Hasanın ilk tahkikatta verdiği ifade okundu. Bu ifadesinde, kavga esnasın” da çakısını çekerek ağabeysini korkut- mak için salladığını ve o sırada Enve- rin yaralandığını söylemişti Fakat mahkemede bu ifadeyi kabul etmedi: — Ben böyle şey söylemedim. Y: lış yazmışlardır. dedi. Bundan sonra Hasanla Enverin ana- ları bayan Gülfidan dinlendi. Bayan Gülfidan kend! arzusile yemin ettikten) sonra şunları söyledi: — Benim oğullarım biribirlerini vur- mâzlar. Bunda bir yanlışlık olacak. Her halde büyük oğlum Enver gece başka bir kaza hetlcesinde yaralanmış Tum Hasan eve geldi. Cebinde çakı var- dı. Kendisi sarhoş olduğu için çakısını alıp sakladım, Ertesi sabah polisler ge- ip vakayı haber verdiler. Ben de ça- kıyı polislere teslim ettim. Çakının kan- olup olmadığını bilmiyorum. Dikkat etmedim. Fakat tekrar söylüyorum. Bu cinayeti Hasan yapmamıştır. Benim 0- gullarım biribirlerini vurmazlar. Mahkeme, diğer şahidlerin çağrılma- larına karar vererek muhakemeyi bâş- ka güne bıraktı. Elektrik şirketinde devir ve teslim işine başlanıyor İstanbul şirketinin satın başlanacaktır. melesini yapacak olan Nafla Vekâleti teftiş heyeti relsi B. Şefiğin riyasetin- deki heyet ayni zamanda 1 temmuza kadar şirketin hesap ve muamelâtını kontrole devam edecektir. Bektrik idaresinin i temmuzda işe başlaması münasebetile o gün şirke- tin hükümete geçmesini tesiden me- rasim yapılması muhtemeldir. Elek- trik idaresi faaliyete geçtikten sonra Elektriğin kilovat saati ucuzlıyacak- tır, Ucuzluk nisbeti, yapılacak tedki- , kattan sonra belli olacaktır. Bir şoför kamyonla duvar arasında kalarak ağır yaralandı Dün akşam Beyazıtta Tavsantaşı | semtinde feci bir kaza olmuştur; Şo- för Ahmed, kamyonuna tuğla yükli- yerek Tavşantaşmda B. Abdullahın yaptırmakta olduğu apartımana ge- tirmiş ve kamyonu yokuş bir yerin Üst başında bırakmıştır. Ahmed, kamyondan inerek inşaat yerine gelmiş, bu sırada kamyon bak pboş olarak harekete geçmiştir. Bunu gören şoför, koşarak kamyo- na atlamak isteği bir sırada, kamyon bir duvara doğru sürüklendiği için, © şoför duvarla kamyonun arasında si- kışmış ve vücüdünün muhtelif yerie- rinden tehlikeli surette yarslanmış- tır. İşe el koyan polis, yaralı şoförü du- varla kamyon arasından kurtarmış ve hastaneye kaldırmıştır. Bir çocuk ağaçtan düşerek yaralandı Ortaköyde oturan on iki yaşında Dimitri isminde bir çocuk bir çitlem- bik ağacına çıkarak çitlembik topla- makta iken müvazenesi kaybederek tramvay yolu üzerine düşmüş, bir trandfayın'da sadmesine Uuğrıyarak muhtelif yerlerinden yaralanmıştır. Polis, yaralı çocuğu Beyoğlu hastane- “sine kaldırmıştır. Yol projesinin yakında tatbikine başlanacak Beş yüz bin liralik yol projesinin yakında münakasaya konacağını yaz- miştik. Bu beş yüz bin !iralık yol pro- Jesi iki sene içinde behemehal tatbik edilecektir. 938 mali bütçesile 200 bin, 839 bütçesile de 300 bin Tiralık yol ya- pılacaktır. Yokuş yollar mozaik par- ke, düz yollar da asfalt olarak inşa edilecektir. İki sene sonra Belediye yeniden ya» rım milyon iralık bir yol projesi da- ha hazırlıyacaktır. Bu suretle İstan. bul yolları şehrin imarı projesile mü- tenasip olarak yapılacaktır. aaa mmm 31/5/938 Salı günü ve meyva fiatleri; En En Cinsi Emsali aşağı yüksek fiatı Fia Kı.8. Kr.& Sakız kabağı Müş” iy ig Yer fasulyesi » 0— 12z— fasulyesi ». 1— 3 Ayşe kadın fasülyesi O» 10— 14 — Kır domatesi » 5— — Bakla » 199 23— Araka » 214 30 Bezelya » 28 4— Semizotu » 18 20 İspanak » 3— 299 Taze yaprak Li Sivri biber » W80— 180— Dolmalık biber » 10 — 160 — Enginar Aded 2— 6— Yeşili salata MW» 8— S— Marul » “bez, ge Hıyar » 15 4— Taze soğan Demet —75 1— Taze sarmısak —8 18 Maydanoa »> —«w —e Dereotu » —v —© Nane »> —u —a Kiraz Kio 8— 20— Can eriği » 8— 15— Yerli çilek » 0— © Ereğli çilek » i5— — Ecnebi mon . 100 adedi 150 — 220 — Gaip aranıyor yetim Uşaktan Karayakublu oğullarından Büley- man oğlu Mehmed Rıza aranılmaktadır. Mehmed Rızanın sağ elinin başparmağı birinci ek yerinden kesiktir. Kara kaşlı kara gözlü bir çocuktur. Bilenler İnsa- niyet namına gazetemiz eperatörü bey Envere malümat vermeleri aynca rica olunur. | zilât yapacaklardır. ve ölmüştür. Vaka gecesi küçük oğ- | Bedrinin ölümü Şoför Rahmi dün zabıtaca yakalandı Bedri adında eski bir maliye memuru âltı ay evvel oPangaltı tramvay cadde- sinde ölü olarak bulunmuştu. Bedrinin - ya- ralarmdan bir otomobilin al tında çiğnendi- ği anlaşılmıştı. Zabıta bu oto- mobili tesbit e. O Şoför Rahmi miş ve şoförü Gümüşhaneli Demir oğ- Yu Rahmiyi yakalamıştır, Tahkikata devam ediliyor, Lyubliyana panayırı Yogoslavya Kralı İkinci Piyerin himayesinde bulunan Lyubliyana pa- Dayını 4 Haziranda açılarak ve 13 Haziranda kapanacaktır. Bu pana- yır, Yugoslavya sanayiinde son sen&- lerde vukubulan büyük terakkileri gösterecek ayni zamanda ecnebi sa- nayi firmaları da iştirak edeceklerdir. | Panayıra gitmek istiyen ve iştirak etmek istiyen ecnebilere büyük kolay- lıklar gösterilmiştir. Yugoslavya kon- | soloshaneleri, pasaportları meccanen vize edeceklerdir. Bulgar ve Yugoslav şimendiferleri 30 Mayıstan 13 Hazirana kadar gidiş | ve 4 Hazirandan 13 Hazirana kadar dönüş için yüzde elli nisbetinde ten- Dubrovacen Plovldba, Jadaranska | Plovidba namındaki Yugoslav vapur acenteleri panayıra gidecekleri üçün- cü mevki bileti ile ikinci mevkide ve ikinci mevki bileti ile birinci mevkide götüreceklerdir. Zetska Plovidba Yugoslav vapur şirketi de biletlerde yüzde elli tenzilât yapacaktır. Bu tensilât gidiş için 20 Mayıstan 13 Hazirana ve dönüş için de 4 Hazirandan 13 Hazirana kadar caridir. Tayyare kumpanyaları yüz- de on nisbetinde tenzilât yapacak- Jardır, Bu akşam Nöbetçi eczaneler Şişli: Maçka, Taksim: İstiklâl cad- desinde Kemal Rebul, Kurtuluş cad- desinde A. Galapulo, Beyoğlu: Gala- tasaray, Posta sokağında Garih, Ga- lata: Topçular caddesinde Hidayet, Kammpaşa: Müeyyed, Hasköy: Aseo, Eminönü: Mehmed Kâzun, Fatih: Şehzadebaşinda Asaf, Karagümrük; Mehmed Fuat, Bakırköy: Merkez, Bariyer: Osman, Aksaray: Yenikapı- da Sarım, Beşiktaş: Vidin, Fener: Vitali, Kumkapı: Cemil, Küçükpazar: Hikmet Cemil, Samatya: Yedikulede 'Teofilos, Alemdar: Ankara caddesin- de Arif Neşet, Şehremini: Ahmed Hamdi, Kadıköy: Sadık, Yeldeğirme- ninde Üçler, Üsküdar: Selimiyede Se“ Umiye, Heybellada; Tomas, Büyük-ğ | ada: Halk Her gece açık eczaneler: 'Tafubya, Yeniköy, Emirgân, ee er Or- taköy, Arnavutköy, Beykoz, Paşabahçe ve ilmmremi! .c- gareler her gece açıktır. 31 Mayıs 1958 Eskam ve istikrazlar (kapanış flati) Merkez bankası hisse senedi 0150 Türk barcu birine! tertip (vadeli) 18915 “ ÇEKLER (Kapanış fiatleri) Paris 28605 , Berlin 198 Nevyorku 07040) Varşova 42182 Milano 151012; Budapeşte © 40125 m a Bükreş 108.7415 > Belgrad 34.851 oamann, 3ABT3. Yokohama © 27464 Botya 5068 | ör Amsterd. Gine ” Prag saş93s| Londra 623.— Madrid 13162 | Moskova 2125 YENİ NEŞRİYAT: şişko Bay Şükrü Kayanın Henri Bdravd'dan tercüme ettiği bu çok güzel eserin eski tabı tükenmiştir. Bu dola, daba güzel bir şekilde Remzi Kitebevinin, «Dünya Maharrirlerinden Tercümeler Serisi nin 25 inci numarası olarak intişar etmiştir. meraklılamna hararetle tavsiye Halk sanatkârı NAŞİT Hakkı Rüşen arkadaşları | Yeni varyete numarairı | GECE KUŞLARI | Komedi 3 perde Dans, Solo, Düet, Var- | yete, Localar 100, her yer 20, purudi 10 kuruş. N e Bir Bursa seyahati Bursa dünyanın en güzel Su şehirlerinden biri olacaktır Trak vapurile bir pazar seyahatinde neler görülür ? Pazar günü Trak vapurile Mudan- ya - Bursaya gidip geldik, Seyâhatimi- Zi biraz tarif edeyim. Zira iyiye teşek- kür ve eksiği ilmam ricası bir vatan- daşın borcudur. A — Derhal karar verip te iskeleye koşan bizimkiler için bilet almak key- fiyeti hayli zahmetli oldu. Bu zahme- tin bir ikinci sikıntısına daha maruz olduk. O da, yemeksiz ve otokarsız bi- Jet alışımızdır. Çaresi: Pazar günleri sabuhı bilet- leri rıhtımdan vermek. Burada ye- mekli ve otokarlı bilet vermemek... Faydası şudur: Metrdotel ne kadar yer hazırlıyacağını vaktile bilir; şaşiır- maz. Yemeksiz ve olokarsız bilet alan- lar için de meselâ vapurun arkasın- daki camlı daireden sonra gelen yer- de bir kaç masa temin olunur, İstiyen yemeklerini yer, istiyen çaylarını içer. Bu da böyle olursa ötede beride zembillerini açıp ta yemek yiyenlerin süprüntülerinden ve marul kabukla- rından vapur kurtulur. Zira terezzüh vapurlarında behusus medeniyet mef- humu intizamı ve nezafeti emretmiş- tir. Burada Kâğıdhane çayırları üze- rindeki gibi oturulmaz! B — Dikkat ettim. Garsonlar çok temiz ve çok hüsnüniyet sahibi çocuk- lardır. Ne dedikse derhal yaptılar. Fakat bir şeyi beğenmedim. O da Şu- dur: Bar ve büfe odaları çok temiz. Buzlu dolabiar, musluklar, cari sular hakikaten sıhhi. Etajerler mükemmel ve mazbut. Yalnız içerleri boş. Biçare çocuklar bir dilim ekmek getirmek için ellerinde tabak çatal merdivenle- ri inip çıkıyorlar ve servis asansörüne rağmen bundan istifade edemiyorlar, Bu ayni zamanda çirkin bir manza- ra.. Çaresi: Buzlu dolapları, bü- feleri doldurmak. Her şeyi hazır bulundurmak ve her şeyi vaktinde vermek, Yani vakti geçer geçmez ka- pıları kapamak. Yalniz barı açık tut- mak. Bu da su falan istiyenlere kolay- Yık olsun diye, Metrdotelin mutlaka resmi elbise ile dolaşması şartlar, Şikâyet ve şük- ran için kendisini aramak güç olur. C — Vapur cidden güzel. Gündüz seferleri için bu kadar güzel vapur Manş hattında yok, Teknik tarafna karışmak haddim değil. Estetik tarafı bir vapur. Kanapeleri, koltukları, is- kemleleri, (peli yan) iskemleleri mü- kemmel, Radyo kulak yırtmıyan bir ayarda, Denizin feşafeşini ihlâl etmi- yen bir sükün bu vapurda o kadar hoş ki het nefeste bir safa cereyam var. "Tesadüfen vapurda bulunan bir kaç frenkle bililtizam konuştum. Onlar da bizim kadar müteheyyie ve mem- nundular. Yalmz bunların da görüp söylemediği bir şeyi söyliyeyim: Va- purda potinlerile bağdaş kurup kana- peleri kirletenleri gördüm. Uzanıp ge- rilenleri gördüm. Bardaklarını yere düökenleri, tablalar dururken sigara- larını yere atanları gördüm. Başları- ni koltuklara dayayıp saçlarını sür- tenleri gördüm. Çaresi: Evvelâ koltuk ve kanapele- rin baş yerlerine birer örtü. Büfenin peykelerinin haricinde herhangi bir servisin men'i. (Su içmek istiyen bile bara gidebilir.) Hastalardan başkasına oturdukları yerde velev bir kadeh olsun su verme- mek, vapurun nizamnamesi diye bir şeyler yazıp duvarlara asmak ve bun- ları garsonlara bile ezberletmek. İca- bında müşteriye göstermelerini kendi- lerine emretmek. Mutlaka vapur ko- miserinin de resmi elbisesile bu şey- lere nezaret etmesini temin etmek. D — Vapur dahilinde biletlerin kon- trolü çok dikkatli, Buna bizzat şahid oldum. Bu güzel usule devam etmeli- dir. F — Bir vapurun büfesi ve barı bir içki yeri olmadığı cihetle meselâ 60 kuruşa bira satılması doğru değildir. Halbuki yemek ucuzdur. Bir çorba, tavuklu pilâv, et, ve dondurma 75 kuruşa ucuzdur. Binaenaleyh bu bab- da bir vasatı bulmak lâzımdır &! hak Ki korkutmaksızın bara ve büfeye ve restorana teşvik etsin ve sepetten zembilden kurtarsın. E — Vapura girmek, vapurdan çık- mak işi çok çirkin ve müzle, Henüz biz nereden çıkacağımızı kararlaştır- mayıp merdivenler üzerinde ve sıkışık bir halde beklerken bazı açıkgözler vapura atlamışlardır. Çaresi: Rıhtım- da ve Mudanyada iskelede vapura gi- receklere yer ayırmak, izdihama mâ- ni olmaktır ki bu da pek kolay bir iş- tir, Ancak Bursada gördüklerim; bildik- Jerimden çok fazla, İzah edeyim: (Burs 8â) benim tanıdığım vildolardan ta- biat itibarile hemen hemen en güze“ idir... Ovası bu kadar vâsi, yeşilliği bu kadar rahatlık verici, gölgesi bu kadar dâlgâlı bir yeri hemen hemen başka bir yerde görmedim. Muhtelif memba suları var, Meyvaları fevkalâ- dedir. Pazar günü $$ sene sonra Bursaya gittiğim zaman aka başka şeyler gördüm. Şehir temizlenmiş. Yollar ge- nişlemiş. Bulvarlar gibi ağaçlı yolar açılmış. Çekirgede gayet güzel bir açık havuz yaplırılmış, Çelik Palas hiç fena değil. Her şeyi muntazam. Yemekleri iyi, yalmız odaları az, holü ufak, hamamları cidden asri ve mü- kemmel, O kadar ki bir de doktoru varmış, Hamamcıları muayene ve kontrol ediyormuş. Sıcak sulu yerlers de doktorun izni olmaksızın hareket etmemek çok lüzumludur. Bursada öğrendiklerim beni bir kat daha tat- min etti, Çünkü Bursada daha çok güzel şeyler yapılacak. Şosesi Ikmal edilir, vfak tefek eğlenceler temin olunursa Bursa dünyanın en güzel vildolatından biri olacaktır, Bunu iyi bilmeliyiz ve iftihar etmeliyiz! Türkiye Benebi 1400 kuruş 200 Kuru M0 » 3600, altı aylığı 1600, üç aylığı 1000 uruştur. Adres tebdili için yirmi beş Kuruşluk pol göndermek Yazımdır Rebufülâhir — Ruzuhazır " B İmsak Güneş Cğia İkiml Akpum İse E GM 355 438 837 1109 158 Va, 218 429 1212 16,1) IOM 2133 İlker Balak a Eği İN Acemeslek 55, Üsküdar Halkevinden: KONFERANS VE KONSER /6/988 çarşamba günü saat 21 de Ür- küdar Halkevi salonunda Haydarpaşa Nü- mune hastanesi doktorlarından Zeki Tek- taş tarafından (Memleketimizde kadın hastalıklarının neticesi ve kısırlık) baş- lığı altında bir kuneltans verilecek ve projeksiyonla canlandınlacaktır. Alle haymtı bakımından pek önemli olan bu konferanstan sonra, Evimiz üyw- leri tarafından bir konser verilecektir. , —Balen herkese aşıktır... EE EİN Müessif ölüm Mülen Darülfünun (profesörlerinden Hasar Tahsin Aşninin refikası, Müşir merhum Namık paşa hafidesi, Cümhuri- yet Merkez bankası idare meclisi azasın- dar Mahmud Nediii Sinapl'nın hemşi- resi Fatma Hürrem'in vefat eriği tecssürs lediyesi elvarında, Piyer Loti sokağında 43 numaralı haneden saat 11 de kaldir- larak namazı öğleyin Beyazıt camiinde kılınacak ve Merkez Rlendi batiresinde ailesi efradı yanıma defnolunacaktır. 10 Hayirandan itibaren YAZ Temsillerine başlıyor |