4 Haziran 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 13

4 Haziran 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 13

Sahife 14 PUDRALAR Modasında Büyük bir tebeddül Mübaldğalı «Makiyaj» kalmadı, İ CİLDE SÜRÜLECEK GAYET İNCE BİR PUDRA, TABİİ BİR GÜZELLİK VERİR. Parisin şık ve kibar kadınları, yeni bir moda meydana atmışlardır. On- p lar, bütün gün zarfında hiç parlak- lık izi vermeksizin şeftali çiçeği bir ten temin eden yeni bir pudra keş- fetmişlerdir. Bu da; yeni ve hususi bir usul ile €n ince bir pudrayı ipekli elekten üç defa geçirilmiş ve hakikaten krem köpüğü ile karıştırimış pudradır. « Fransız kimyagerleri tarafından uzun araştırmalar neticesinde elde ettikleri bu enson usul - Tokalon müessesesi tarafından imtiyaza alm- zaişlır. Tokalon pudrası, parlak bir buruna ve yağlı manzaralı bir cilde nihayet verecek ve size nefis ve $ saa zarfında «Mat» bir ten temin edecek- tir, «Fini Mat» Tokalon pudrasını kullandığınızda ne rüzgâr, ne yağ- mur ne de ter, cildinizin güzelliğini bozmaz. Sehhar güzelliğinizi arttı. ran bir tazelik ve bir cazibe verir. 8 cazip ve yeni rengi olan Tokslon pudrasını isteyiniz ve-kullanınız . Boy UNUZU 3 ilâ 15 santim uzatmak ister misiniz? adresinden malâmat isteyiniz. ME YY (Beşiktaş P, K, 12) Gayet modem biçimde, Gri ve beyaz fanjlâ pantalonlar, Fantazi fenilâ pantalonlar, Palmbeach (sinye) pantalonlar, Keten ve pamuklu pantalonların Zengin şik çeşitleri Reklâm flatına Beyoğlunda BAKER mağâzalarında « Beyoğlu Birinei Sulh Hukuk Hâkimli- Binden: 933/301 Muhiddinin Gümüşbanenin Kalş kö- yünden Arif oğlu Fikri yereselerinden bi- paderi Anlemdar aleyhine açtığı alacak davasın ari duruşmasında: Müddel- wleyhin (o ikametgâhının Oo meçhuliyetine mebni mahkemece İlinen bir ay müd detle tebliğat icrasına karar voriimiş ol: duğundan muhakeme günü olan 13/7/938 saat 1130 da mahkemeye bizmt veya bilvekâle gelmeniz tebliğ makamına kaim olmak üzere ilân olunur. Nefis Çaylar Çin, Hindistan, Seylân ve Cavadan doğrudan doğruya ticarettanelerimiz için taze mahsul nefis ve Kokulu çay- lar getirtilmiş ve ehven flatlarla sa- tışa, konulmuştur. Bu nefis çaylardan yapılmış ve (ALBAYRAK) etiketini taşıyan kutu ve paket çaylarımız Tür- kiyenin ekseri çohir ve kasabalarında bakkaliyelerde satılmaktadır. Taşra» da çaylarımızı bulamıyan muhterem müşterilerimize en az yarım kilo ol- mak şartile bu çaylar mağazamızda- ki satış fiatları üzerinden, posta ve bayrak Mustafa Nezih ve mahdumu çay tica- rethaneleri em e Kurukahveci hanı i 74, Bahçekapı Dör- düncü Vakıf han karşısında No: 71 İzmitte Şark Pazarı Sadeddin Yalım Ticarethanesi Kocâsli vilâyeti mektep kitapları satış yeri. Mer nevi kırtasiye çeşitleri, Nauman dikiş ve yanı makineleri, Ko- dak folegrai makine ve Jevazımı #alro bulunur. 4 Haziran 1938 — — — Bu akşamdan itibaren TAKSİM BELEDİYE BAHÇESİNDE Bağdad Raks Kraliçesi NAZHATUL BAGDADI Sahra yıldızı BEDRİYE AHMED Memleketin en mk sanatkârlarından müteşekkil bir saz heyeti Istanbul defterdarlığından: Lira Eş. Boğaziçinde: Yeniköyde Çelebi mahallesinde kâin eski kiremilçi Yeni- bahçe sokağında eski 23-25 ve yeni 16-18 sayılı olan İki evin 4/15 payı 40 00 Beyoğlunda: Tarlabaşı Hüseyinağa mahallesinin Çaylak sokağında kâin ve eski 62 yeni 58 sayılı olan evin 1/2 payı. Samatyada: Hacı Hüseyinağa mahallesinin Büyük Kuleli sokağında kâin ve eski 17 ve yeni 25 sayılı olan deponun tamamı, 200 Kumkapıda: Bostamâli mahallesinin han içi sokağında vâki ve eski ve yeni 19 sayılı olan ve 34 metre murabbaı sathında bulunan arsanın v © tamamı. 119 00 Yedikule: İmrahor İlhas bey mahalle ve caddesinde vaki ve eski 11 sa- yılı ve 43 metre 92 desimetre murabbaı sathında olan arsanın tamamı, 64 00 Yeğikulede: İmrahor İlyasbey mahalle ve caddesinde vâki ve eski ve yeni 17 sayılı ve 75 metre 50 desimetre sathında olan arsanın tamamı, 80 00 Yukarıda yazılı olan mallar 7/6/938 salı günü sant 15 de satılacaktır. Sa- tış bedeline mukabil istikrazı dahili tahvili ile 9 5 faizli hazine tahvilleride kabul olunur. Taliplerin 96 7,8 pey akçelerini muayyen vaktinden evvel yatıra- rak mezkür gün ve saatte Defterdarlık Mill Emlâk müdürlüğünde müteşekkil satış komisyonuna müracaatları. (F.) (2986) İstanbul Gümrükleri Başmüdürlüğünden: 1 — Biri Kars gümrüğüne, diğeri staj gördükten sonra açılacak diğer vilâ- yet gümrüklerine gönderilmek üzere açık 45 lira aylıklı iki kimyagerlik için müsabaka imtihanı yapılacaktır. Müsabaka imtihanına girebilmek için ara- nan evsaf şunlardır: A — Memurin kanununun dördüncü maddesinde yazılı şartları haiz olmak ve askerliğini yapmış bulunmak, B — Yaşı kırkı geçmiş olmamak, C — İstanbul Üniversitesi kimya zümresinde, veya ecnebi bir Üni- versitenin yüksek teknik mektebinin kimya şubesinden mezuniyet, diploması almiş bulunmak, D — Yapılacak tahkikat neticesinde ahlâk ve seciyesi mü- sait bulunmak. 2 — Müsabakanın hangi gün ve nerede yapılacağı müsabakaya girebile- ceklerin adreslerine doğruca bildirilecektir. “ 3 — Müsabakada kazananlardan İngilizce, Almanca, Fransızca, İtalyanca dillerinden birini veya bir kaçını bildiği imtihanla anlaşılanlar tercihan alına- caktır. 4 — Tayin edilecek kimyagere teadül kanununa göre &labileceği maaş verilecektir. 5 — Aranan şartları haiz olan isteklilerin 20/8/938 günü akşamına kadar belgeleri ile beraber İstanbul Gümrükleri Başmüdürlüğüne başvurmaları, (3223 Devlet Demiryolları ve Limanları İşletme Umum İdaresi İlânları 15/Mayıs/935 tarihinden itibaren Pazar günleri Haydarpaşa - Adapazarı arasında gezinti trenleri seyrisefere başlamıştır. Gezinti tronlerine Köprü gişe- si ile Haydarpaşa ve İzmit istasyonlarından katarların hareket gününden bir gün evveline kadar bilet satılacağını ve trenin hareket günü bilet satışının ya- pılmıyacağını sayın halka bir kere daha bildiririz. (3257) * Haydarpaşa Elektrik işleri şefliğinde çalışmak üzere harici ve dahili tesisat- larda, fabrikalarda çalışmış ve oldukça nazari bilgili birinci sınıf elektrikci us- tasına ihtiyaç vardır. Bu evsafı haiz isteklilerin Haydarpaşa İşletme Müdürlü- güne mürcaatları. (3264) ANADOLUNUN HER VİLÂYETİND! NTA ARANIYOR Fabrikamızın Yeni çıkarmış olduğu son model SOBALARIN ve CiHAZLARIN Monopol satışi için her vilâyelte acenta tayin edilecektir. Arzu edenler bir an evvel şirketimizin merkezi olan Beyoğlunda İstiklâl caddesinde 69 numarada ATEŞ TÜRK ANTRASİT Direktörlüğüne müracaat etmeleri ilân olunur. Tel: 35.142 ”— IŞÇi ARANIYOR Yedikule İplik Fabrikasından: Yedikulede Kazlı çeşmede pamuk ipliği fabrikası 14 den 30 yaş arasında kız ve kadın işçi arıyor. Fabrikada iş almak istiyen bu kabil işçilerin hüvl- yet cüzdanları ve diğer bir iş yerinde çalışmış hüsnü hal şeha- müracaat am — EMİNÖNÜ ECZANESİ Balıkpazarı caddesinde Maksudiye hanı altına nakletmiştir. Birinci taze ilâçlar, ehven fiyat. SUADİYE PLAJI CÖumartesi ve Pazar günleri CAZ vardır. 15 Haziranda MACAR KADIN ORKETSRASI başlıyor. Satış ilânı İstanbul dördüncü icra memurluğundan Ahmet tarafından Vakıf Paralar İdaresinden 24964 ikraz numarasile borg alınan paraya mukabil birinci derecede ipotek gösterilmiş olup borcun öden memesinden dolayı satılmasına karar verilen ve tamamına ehlivukuf tarafın» dan 6408 lira kıymet takdir edilmiş olan Bakırköyünde demirhane istasyon ve demirhane mevkiinde (Zeytinburnu İstasyonunun garb kısmında) Mithaj paşa Maltepe perakendesi eski ve yeni 2, 29 numaralı şarkan demir yolu, şie malen Bezmiâlem tarlaları, garben Dimitri ve Yanko Angeli bazen Bezmiâlem tarlaları, cenuben demir yolu ile çevrili maa tarla müfrez bir köşkün evsaf va mesahası aşağıda yazılıdır; Zemin kat: Kapıdan girilince karesiman bir papuçluk ve ahşap sofa üze rinde üç oda, bir helâ, bir kiler, zemini çimento bir mulbak ve mutbakdan kas Pısı olan zemini çimento, altı sarriiç ve termosifonlu bir banyo mahalli, Bodrum kat: Toprak bir koridor üzerinde zemini toprak iki odunluk, kös mürlük. Birinci kat: Bir sofa üzerinde 4 oda, bir helâ ve bir dolab; Çatı katı: Bir sofa üzerinde tavanlatı basık üç oda ve bir sofadan ibarettir, Binanın, zemini çinko, abşap korkuluklu ve üstü örtülü iki balkonu vardır. Bahçenin etrafı tel ile çevrilidir. İçinde 100 adet muhtelif cins meyva ağa cı 300 kadar bağ kütüğü, tulumbalı bir kuyu, bir ahır ve balıçıvan odası var- dır, Mesahası: Heyeti umumiyesi tapuya göre (18840) metre murabbal olup 110 metre murabbaı bina, 29 metre murabbaı ahır, 12 metre murabba: bahçi- van odası ve bakiyesi tarladır. Yukarda hudud, evsaf ve mesahasi yazılı gayrimenkülün tamamı açık arte tırmaya konmuş olup 14/7/9383 tarihine rastlıyan Perşembe günü sanat 14 den 16 ya kadar Adliye binasındaki dairemizde açık artlırma ile satılacaktır, Arttırma bedeli muhammen kıymetin 9 75 ini bulduğu takdirde gayrimenkul en çok arttıranın üzerine ihale edilecek, aksi takdirde en son arttıranın taah- hüdü baki kalmak üzere arttırma on beş gün müddetle temdid edilerek 29-7-93$ tarihine rastlıyan cuma günü saat 14 den 16 ya kadar yine dalremzide Ikinci açık arttırması yapılacak ve bu ikinci arttırmada gayri menkul en çok arttıra» rün üzerine ihale edilecektir. Satış peşindir. Taliplerin arttırmaya girmezden evvel muhammen kıyme- tin 96 7,5 u nisbetinde pey akçesi vermeleri veya milli bir bankanın temina$ mektubunu ibrag etmeleri lâzımdır. Birikmiş vergilerle belediyeye ait tenviriye, tanzifiye ve dellâliye resimleri ve Vakıf icaresi satış bedelinden tenzil edilir 20 senelik taviz bedeli müşteriye alttir. 2004 numaralı icra ve iflâs kanununun 126 mcı maddesinin 4 üncü fıkra. #mca, bu gayrimenkul üzerinde ipotekli alacaklılar ile diğer mlikadaranın ve İrtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masrafa dair olan #ddinlarını, bu ilânın neşri tarihinden itibaren 20 gün içinde evrakı müsbiteleri- le bildirmeleri icab eder. Aksi halde hakları tapu sie sabit olmadıkça satış bedelinin paylaşmasından hariç kalacakları ve daha fazla malâmat almak iste- yenlerin 14/6/938 tarihinden itibaren herkesin görebilmesi için açık bulundu Tulacak olan arttırma şartnamesile 937/289 numaralı dosyasına müracaatları ilân olunur. (3311) SATIŞ İLÂNI İstanbul Dördüncü İcra Memurluğundan: h Halide tarafından Vakıf paralar idaresinden 23449 ikraz numarasile borç ül nan paraya mukabil sülüsan hissesi birinci derecede ipotek gösterilmiş olup borcun ödenmemesinden dolayı satılmasına karar verilen ve tamamına yes minli üç ehliyukuf tarafından 7850 lira kıymet takdir edilmiş olan Galatada, Arap camii mahallesinin Kürkçü kapısı sokağı İle Yemeniciler caddesinde e3- ki 2,4, 51 yeni 2, 4, 54 numaralı bir tarafı kısmen İrani Celil ağa dükküni ve kısmen Eğinli Ali ağanın dükkânı ve bir tarafı Yemeniciler caddesi ve bir ta- rafı kısmen bakırcı Haratambo dükkânı ve kısmen Paraşkevi ve Yorgi vesairesi fabrikası ve tarafı rabii Kürkçüler kapısı sokağı ile çevrili Kürkçü kapısı soka- ğında eski ve yeni 2, 4 numaralı elyevm iki dükkânı olan han ile Yemeniciler caddesinde eski 51 yeni 58 numaralı eiyevm odaları müştemil bir bab dükkâ- nın evsaf ve mesahast aşağıda yazılıdır. Zemin kat: Zemini taş döşeli, tavanı yağlıboya bir kahve dükkânıdır. 4 numaralı dükkân: Zemini çimento olup istor kepenkli ve arkasında üsö kata çıkılan merdiven ile altında bir yazıhane vardır. 2 numaralı küçük dükkân: Zemini çimento ve kepenkleri istordur, Üst kat: Medhali kahvenin içindedir. Zemin katında bir aralık, bir kömün« Tük, bir tulumba vardır. Birinci kat: Biri mozayik diğeri tahta döşeli iki koridor üzerinde yedi oda, bir helâ, bir musluktan ibarettir. İkinci kat: Birinci katın aynı olup yanlız 8 dane odası vatdır. Taras: Etrafı duvar korkuluklu ve zemini çimentodur: , Mesahası: Unum sahası 192 metre murabbaı olup tamamına bina inşa edilmiştir. Yukarda hudud, evsaf ve mesahasi yazılı gayrimenkulün sülüsan hissesi açık arttırmaya konmuş olup 14/7/938 tarihine rastlıyan perşembe günü saa 14 den 16 ya kadar Adliye binasındaki dairemizde açık arttırma ile satılacak tar, Arttırma bedeli hisseye isabet eden muhammen kıymetin 56 75 ini buldu. ğu takdirde gayrimenkul en çok arttıranın üzerine ihale edilecek, aksi takdir. de en son arttıranın taahhüdü baki kalmak üzere arttırma on beş gün müddef le temdid edilecek 29/7/938 tarihine rastlıyan cuma günü saat 14 den 16 ya kadar yine dairemizde ikinci açık arttırması yapılacak ve bu ikinci arttırmada da arttırma bedeli hisseye isabet eden muhammen kıymetin 96 75 ini bulmazsa borç 2280 numaralı kanun hükümlerine göre beş müsavi taksitte ödenmek üzere tecil edilecektir. Satış peşindir, Teliplerin arttırmaya girmezden evvel hisseye isabet oden muhammen kıymetin $5 7,5 u nisbetinde pey akçesi vermeleri veya milli bir bankanın teminat mektubunu ibraz etmeleri lâzımdır. Birikmiş vergilerle Belediyeye ald tenviriye, tanzifiye ve tellâliye resimle» ri ve Vakıf icaresi satış bedelinden tenzil edilir. 20 senelik taviz bedeli müşteri» m Sl numaralı icra ve İflâs kanununun 126 ıncı maddesinin 4 üncü fıkra» sınca, bu geyrimenkul üzerinde ipotekli alacaklılar ile diğer alâkadaranın ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masrafa dair olan idâlalarını, bu iinm neşri tarihinden itibaren 20 gün içinde evrakı müsbite- Jerile bildirmeleri icap eder. Aksi halde hakları tapu sicillile sabit olmadıkça satış bedelinin paylaşmasından hariç kalacakları ve daha fazla malümat almak istiyenlerin 14/6/38 tarihinden itibaren herkesin görebilmesi için açık bulun- şartnamesile 934/146 numaralı dosyasına mürü-