4 Haziran 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 14

4 Haziran 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 14

4 Hatiran 1938 ELE Bal “© Scandinavlan Near East Agency Galata Tahir ban 3 Üncü kat Tel: 44001 -2-3 Bvenska Orlent Linlen Gothenbulg Gethenburg, Stokholm, Oslo, Danteig, Copenhag Abo Reval ve bütün Hmanları şark ve Karadeniz başlı- câ limanları arasında 15 günde biz azimet va âvdet İçin muntazam postalar. | Gdynin - Danizig - Gothenbürg ve Oslo- dan beklenen vapurlar. Gunborg vapuru $ Hazirana doğru. Vingaland vapuru © Hazirana doğru. Brageland vapuru 20 Hazirana doğru. Yakında İstanbuldan Hamburg Roter- &nm - Kopenhag, Gâynin Gothenberg, Danizig - Stokholm, ve Oslo limanları için bareket edecek vapurlar. doğru. Yazin tafsllât için Galata'da Tahir ban 8 üncü katta kâln acentalığına müracaat. Tel: 44991 - 2 -3 Mideniz bozuk, diliniz paslı KABIZ şekiyersaniz siz de on binlerce kişi gibi tecrübe ediniz. MİDE ve barsak- ları yormadan ve alıştırmadan ishal eder ve temizler. Hazımsızlığı, mide ek$şilik, şişkinlik ve yanmalarını GİDERİR . İştiha ve mhhatinizi düzeltir. İçll- mesi gayet lâtif; tesiri kolay ve mü- leyyimdir. Son derece teksif edilmiş bİZ tuz olmakla mümasil hiç bir müs tahsarla kıyas kabul etmez. Mazon Zayi — Denizyolları kooperatifine İ 663 No: lu kamyonun arka plâkası meyi olduğundan ve yeni; hükümsüzdü Bahife 15 kremden şaşmayınız! BALSAMIN KREMLERİ Bıhhat Bakanlığının resmi ruhsa- tanı haiz bir fen ve bilgi mahsulüdür. Bütün cihanda elli senedir dalma Üstün ve eşsiz kalmıştır. KREM BALSAMIN Uzun bir tecrübe mahsulü olarak vücuda getirilmiş yegâne sıhhi kremlerdir, KREM BALSAMIN Şöhretini söz ve şârlatanlıkla de- ğü sihhi evsafını Londra, Paris, Ber- lin, New York güzellik enstitülerin- den yüzlerce krem arasında birinci- Uk mükâfatını kazanmış olmakla isbat etmiştir. KREM BALSAMIN 5 FE için yağsız, gece için yağlı düz ve gece şekili leri vardır. EREM BALSAMİN; ötedenberi tanınmış hususi vezo ve tüp satılır. İNGİLİZ KANZUK ECZANESİ BEYOĞLU — İSTANBUL Askeri mekteplere maaşlı öğretmen aranıyor. şeklinde 1 — Kınkkale Askeri San'at Lisesine Riyaziye, Erzincan Askeri Orta, Okulu- l na Riyaziye, Tabii ilimler, Konya Askeri Orta-Okulu ile Ankara Gedikli Erbaş bazırlama orta okuluna birer Riyaziye öğretmeni alınacaktır. | 2 — İstekiilerden; Kültür Öğretmeni olanların veya Öğretmenliğe kanuni ehliyeti bulunan Deviet Memurlarının müktesep hakları göz önüne alınmak şartiyle 30:40 lira asil maaş. | Yüksek Okul mezunlarından olup yeniden fik memuriyete geçeceklere de | barem 12 derecrden maaş verilecek 3 — Öğretmenlik için başlıca şartlar şunlardır A) Öğretmenlik kanuni vasıf ve eh. i haiz olmak yâni (Lise için, Üni- versite Riyaziye şvhe'nden, Yüksek Mühendis mektebinden veya Yüksek öğ- retmen okulu Riyaziye şuhesinden mezun olmak.) Orta mektepler için: Yukarıda yazılı üç Yüksek Okuldan veya orta öğret- men okulundan mezun bulunmek ve yahut Üniversite de imtihan vererek eh- Myetname almış clmak.) B) — Yaşı 45 den yukarı olmamak ve emekli bulunmamak. C) Askeri okullarda en az üç sene hizmeti şartsız olarak kabul etmiş ol- mak. 4 — Yukanda yazılı şartları tamamen taşıyanlardan İstekli olanların Di. Jekçeleriyle birlikte hal tercümesi, hüsnüha! varakası, nüfus tezkeresi sureti ve noterlikçe musaddak diploma veya ehliyetname suretlerini Ankarada Askeri Mseler müfettişliğine göndereceklerdir. $ — Üçüncü maddede yazılı evrak ve vesaik ve genel şartlara nazaran öğ- retmenliği üygun görülenlerden Tüzumlu diğer evrak sonradan istenecektir. (879) (3082) Ankara Yüksek Ziraat Enstitüsü Rektörlüğünden: IKurumumuz Taleoe ve müstahdeminin 938 mali yılı içinde 16/haziran- dan/mayıs/ 1939 sonuna kadar iaşeleri aşağıda gösterildiği üzere ve kapalı garf usuliyle eksiltmeye konmuştur. 9 — Azami adet Günlük iaşe Muhammen bedeli 590 talebe 54 kuruş 101,606,40 10 muit 54 kuruş 1,895,40 160 müstahdemin 30 kuruş 14,004,90 117,506,70 Bedel üzerinden beherinin günlük iaşelerinin 10/ /baziran/938 tarihine müsadif cuma günü saat on altıda rektörlük binasında müteşekkil komisyon tarafından ihalesi yapılacaktır. 3 — Muvakkat teminat 8813 liradır. Teklif zarfları tayin olunan günün sa- at on beşine kadar kabul edilir. 4 — Fazla izahat ve parasız şartname almak istiyenlerin daire müdürlü- müracaatları. «3066» Gaziantep Nafia müdürlüğünden: 1 — 51230 Iira 16 kuruş bedeli keşifli Tahtaköprü, Melikanlı, ve Alagöz banisi Gümrük karakolları inşaatı 25/5/938 tarihinden itibaren 20 gün müd- dsetle kapalı zarf usuliyie eksiltmeye konmuştur. Muvakkat teminat 3812 b 7 — İhale 14/6/0938 tarihine rastlayan salı günü sast 16 da Gaziantep er Müdürlüğünde toplanacak ekslitme komisyonu tarafından yapılacaktır. $ — Keşif ve projelerle hususi ve eksiltme şartnamelerini görmek isteyen- ler Gazlantep Nafia Müdürlüğüne müracaat edeceklerdir. 4 — İsteklilerin elinde Nafıa vekâletince verilmiş müteahhitlik vesikası bulunması şarttır? B — İstekliler 9490 sayılı kanunun ikinci ve üçüncü maddelerinde yanlı vesikalar ve muvakkat teminat makburu veya Banka kefalet mektuplariyle birlikte kanunun tarifat ve şartnamedeki şeralte tamamen uygun ve noksan- mz olarak yazacakları teklif mektuplarını havi kapalı zarfları ihale saatinden bir saat evvel “yiz onat eveel iülhiayon reliliğiğb vermeli O emu. <eOğD) “e... de relsliğine vermeleri ilân olunur. (9047) TE (EKZAMIN) kullanınız, Binlerce hastayı kurtarmıştır. Eczanelerden “Emniyet Sandığından: 18 Haziran 933 tarihine kadar Emlâk mukabilinde borç para alıp henüz borcunu veremiyenlere gösteri- len kolaylıklardan istifade etmek müddeti sona ermektedir. Birikmiş borçlarını az faiz ve uzun vade ile ödemek imkânından mahrum kalmamak ve bu suretle teminatlarının satılmasına meydan vermemek için en geç 15 Haziran 938 tarihine kadar sandığa müracaatları, aksi takdirde gay- rimenkullerinin 8202 No. lı Ziraat Bankası kanunu mucibince Sandığa verilen hakka dayanarak ayrica icraya müracaat etmeksizin sandığımızca satılığa çı- karılacağı ilân olunur. (3258) - NEVRALII, BAŞ. ve 019 AGRILARI Bu akşam Harbiyede BELVU bahçesi alaturka kısmı Büyük gala ile açılıyor Bayan HAMIYET Memleketin çok sevilen sanatkârlarının iştirâkile Telefon: 42344 1 — İdaremizin Gaziantep Başmüdürlüğüne bağlı Akçakalede şartname ve projesi mucibince yaptırılacak idare binası inşaatı kapalı zarf bela eksilt- meye konmuştur. II — Keşif bedeli 10606 lira 81 kuruş ve muvakkat teminatı 795.51 liradır. MI — Eksiltme 13/V1/938 tarihine rastlıyan pazartesi günü saat 15 de Kabataşta Levazım ve mübayaat şubesindeki Alım komisyonunda yapılacaktır. IV — Şartname ve projeler 53 kuruş bedel mukabilinde İnhisarlar Leva- zam ve Mübayaat şubesiyle Gaziantep, Urfa ve Akçakale İnhisar idarelerinden Alınabilir. . V — Eksiltmeye iştirak etmek isteyenlerin fenni evrak ve vesaikini İnhi- sarlar İnşaat şubesine ibraz ederek ayrıca vesika alması lâzımdır. VI — Mühürlü teklif mektubunu kanun! vesaikile İnşaat Şubesinden alınacak ehliyet vesikasını ve $$ 75 güvenme parasi veya mektubunu ihtiva edecek olan kapalı zarfların ihale günü en geç saat 14 de kadar yukarda edi geçen komisyon başkanlığına makbuz mukabilinde verilmiş olması ve posta ile gönderilecek mektupların da bu saatte komisyonda bulundurulması lâzım« dır, Postada olacak gecikmeler kabul edilmez. (3115) * 1500 Kilo arap sabunu 8.15 900 » zamkı arabi » 16 I — Yukarda cins ve miktarı yazılı iki kalem malzeme şartnameleri muci- bince pazarlıkiş satın alınacaktır. TI — Pazarlık 9/V1/938 tarihine rastlıyan perşembe günü hizalarında ya- yılı saatlerde Kabataşta Levazım ve mübayaat şubesindeki Alım komisyonunda yapılacaktır. DI — Şartnameler parasız olarak her gün sözü geçen Şubeden alınabilir. IV — İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatlerde © 7,5 güven- me paralariyle birlikte yukarda adı geçen komisyona gelmeleri in olunur, (9055) * 1 — 1938 İzmir Funrında şartname ve projesi mucibince yaptırılacak İn- hisarlar paviyonu inşaatı kapalı zarf usuliyle eksiltmeye konmuştur. 1 — Keşif bedeli 13568 lira 50 kuruş ve muvakkat teminatı 1018 liradır. A0 — Eksiltme 16/V1/938 terihine rastlıyan perşembe günü saat 11 de Kabataşda levazım ve mubayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. IV — Şartname ve projeler 68 kuruş bedel mukabilinde İnhisarlar leva- sun ve mübayaat şubesiyle İzmir ve Ankara Başmüdürlüklerinden alınabilir. V — Eksiltmeye iştirak etmek isteyenlerin fenni evrak ve vesalkini ihale inden $ gün evveline kadar İnhisarlar Umum Müdürlüğü inşaat şubesine ederek ayrica münakasaya iştirak vesikası almaları lâzımdır. VI — Mühürlü teklif mektubunu kanuni vesaik ile 8 inci maddede yazılı eksiltmeye iştirak vesikasını ve e 7,5 güvenme parası veya mektubunu ihtiva edecek kapalı zarfların eksiltme günü en geç saat 10 a kadar yukarıda adı re e e mukabilinde verilmesi lâzım- Piyango Genel Direktörlüğünden: Direktörlüğümüz Muhasebe servisind e çalışmak üzere (Yüz) lira ücretle im- hanla iki memur alınacaktır. Bu memurların; 4 — Yüksek Ticaret mektebi mezunu Olmasi, 9 — Yaşlarının azami otuz beşi mütecaviz olmaması, 8 — Hümühal sahibi olması, 4 — Bir hastalıkla malül bulunmaması, B — Askerliğini bitirmei olması lâzımdır. Yukarda yazılı şeraite uygun oldukları şehadetname ve tasdiknamelerle tev- sik eğecek taliplerin 9/Haziran /938 günü akşamına kadar İstanbulda Bahçekâ- pıda Piyango Genel Direktörlüğü Muamelât servisine müracaatta bulunmalar n (3197)