4 Haziran 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

4 Haziran 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

Sahife 4 Garo değiştirildi. (Baş tarafı 1 inci sahifede) Paris sefirimizin yeni bir teşebbüsü Paris 3 (AA) — Havas ajansı tebliğ ediyor: Hariciye Nazırı, öğle- den sonra Türkiye sefiri B. Suad Davaz'ı kabul etmiştir. Türkiye bü- yük elçisi İskenderun sancağında $ık sik vukua gelen ve Türkler tara- fından da karışılan hâdiseler hakkın- da Nazırın yeniden nazarı dikkatini celbe gelmiş idi. Nazır Bonne, bugün tekrar sefiri kabul edecek ve kendi- #iyle birlikte nazikleşmek tehlikesini #rzeden vaziyeti, bu vaziyetin Türk matbuat ve mahafilinde tevlid etmiş olduğu| aksülâmeller sebebiyle, ariz ve amik tedkik edecektir. ' Dün akşam sefirin de beyan ettiği veçhile Nazır bu görüşmeleri esna- $ında iki memleket arasında mevcud olan dostluk münasebetleri sebebiyle pek samimi uzlaşma ve anlaşma ar- zusu izhar etmiş ve bu arzusunu bir kaç aydanberi hazırlanmakta olan Fransa - Türkiye misakını da imzala- mak Üzere önümüzdeki eylül ayında Ankaraya yapacağı resmi ziyatetle bu münasebeeri tevsik elmek te- mennisinde bulunmuştur, Antakyada iş hayatı Antakya 2 (A.A.) — Anadolu ajan- sının hususi muhabiri bildiriyor: Vaziyette dünküne nazaran daha bü- Yük bir sükünet vardır, Antakya'da iş hayatı başlamış ve karşı mahalle- lerden Türk mahalesine ve çarşısına gelenler görülmeğe başlamışsa da Türkler henüz karşı mahalleye, hü- kümete ve postahaneye gitmek cesa- Tetini gösteremiyorlar. Şehir dışında ufak tefek asayişsizlik ve çapulculuk vakaları kaydedilmektedir. Dün olduğu gibi bugün de zabıta ve eskeri kıtaat asayişin temini için bü yük bir faaliyet göstermekte ve her tarafta devriyeler göze çarpmaktadır. Gece Türk mıntakası ve konsolosha- menin atrafında normalin üstünde muhafaza tedbirleri mahsus bir şekilde göze çarpmış ve bu hal Türkler ara- sında yerli veya yersiz bazı tahmin ve endişelere meydan vermiştir. Bu- nunla beraber ne gece ne gündüz bir hadise kaydedlimemiştir. Delege Garo'nun dün baş kon- golosa bildirdiği ve dünkü telgrafla- rımda esasların haber verdiğim ted- birler henüz tatbik edilmemiştir. Bununla beraber bu tedbirlerin nakıs bir şekilde de olsa sızması halk âra- sında çok müsait bir tesir hasıl etmiştir. Milletler Cemiyeti komisyo- nunda hazırlık Milletler cemiyeti komisyonu «Ata- yolu» gazetesinden dördüncü sahifesi Fransızca olarak çıkmağa başladığı tarihten itibaren intişar eden nüsha- lardan üçer tane istemiştir. Bu ta- Jep Türkler lehine kararlaşan tedbir- ler üzerine komisyonun lehte veya aleyhte bir faaliyete hazırlanmakta olduğunu göstermektedir. İpin ucu AKŞAM Fransızlarda olduğuna göre bu fs- aliyetin aleyhimize olması kuvvetle muhtemeldir, İki Ermeni öldü Kırıkhan 2 (A.A) — Anadolu ajan- smın hususi muhabiri bildiriyor: Kırıkhan Ermenileri arasında çıkan bir ihtilâf iki Ermeninin ölümüne s€- beb olmuştur, Tersine haber Antakya 2 (A.A.) — Anadolu ajan- sının hususi muhabiri bildiriyor: Bugün buraya gelen Kronig güzetesi silâhlı bir Türk çetesinin Amikta bir arab köyüne hücum ettiğini ve yarahlar olduğu zannedildiğini fakat tafsilât alınamadığını İskenderun haberi olarak yazıyor. Malüm olduğu üzere Amikta yalnız Türk Köyleri arab çeteleri tarafından basılmıştır. Yağma ve yangın Antakya 3 (A.A) — Anadolu ajansı- nm hususi muhabiri bildiriyor: 24 saat zarfında şu hâdiseler kay- dedilmişlir. Süveydiye köyü ikinci de- İa olarak yağma edilmiştir. Dörta- yakta büyük bir bahçe şu dakikada yağma edilmektedir. Kıtaat çapulcu- ları cürmümeşhud halinde yakalamak üzeredir. Ordu nahiyesine tabi Çar- dır'da bir çiflik şakiler tarafından yâ» kılmıştır. Delege Garo hâlâ silâh tevzi ediyor Antakya 3 (A.A.) — Anadolu ajansı- nan hususi muhabiri bildiriyor: Üç gün evvel Dörtayakta Türk ya- zılmak isteyenlere avenesile birlikte hücum ettiği için tevkif edilen Yusut | Garip ve evvelki gün Zeytuniye Hris- tiyan köyünde tepeden tırnağa kadar silâhlı olarak tutulan iki Ermeni Garo tarafından serbes birakılmıştır. Delege Garo bu Ermenileri kendisi teslih ettiği için skandalın önüne geç- mek Üzere serbes bırakmış ve bu hu- susta beyanatta bulunmaktan kâf etmiştir. Diğer taraftan Süveydiye | köyü civarında yeniden silâh tevziine başlattığı musirran söylenmektedir. Otomobile binmek kavga Evvelki gece Dimitri isminde biri Eminönünden bir otomobile biner- ken Mehmed, İhsan, diğer Mehmed ve Şükrü isimlerinde dört kişi sarhoş oldukları halde aynı otomobile bin- mek istemişler, Dimitri mümanaat yüzünden edince hepsi bir olub adamı dövmüş- | lerdir. Polis, bu dört Kişiyi yakalıya- rak mahkemeye vermiştir. Bir evde heroin bulundu Galatada oturan Mustafa ve Maz- har isimlerinde iki kişi, isminde birinin evinden çıkarlarken zabıtaca şüphe üzerine çevrilmişler, her ikisinin üzerinde de heroin bu- lunmuştur, Bunun üzerine Muhid- dinin evinde de araştırma yapılarak kaçak mevad bulununca Muhiddinle | karısı Nadide de yakalanmıştır. Dördü de adilyeye teslim edilmiş- lerdir, Turgutluda fenni su tesisatı | 'Turguğlu (Akşam) — Turgudluda fenni su tesisatı, yetmiş beş bin lira sarfile Turguğluya getirilen içme suyu, kasabanın bir kısım mahallelerine isa- le edilememişti. Turgudlu belediyesi esas tesisata ilâveten en uzak ve köşe mahallelere varıncıya kadar su tesisatını genişletmeğe karar vermiş, işe baş- lamıştır. istin- | Muhiddin | ! | | Sıvas - Erzurum hattı İs. 1 nci tertib vi ————— SEHZADESAŞI TURAN TİYATROSU | Ankara Borsası | 3 — Haziran — 998 (Kapanış fiatleri) ESHAM ve Ti T #83 Türk borcu birinci tertip (Vadeli) - 1933 İkramyleli Ergani ÇEKLER Londra 1 İngiliz lirası 62 Nevyor 100 Dolar 128,02,75 Paris 100 Pransz Frangı 34050 Milâno 100 Tiret 04325 Cenevre 100 İsviçre F. 2485 Amsterdam 100 Florin 60,40,15 Berlin 100 Rayhşmark 6035,75 Brüksel 100 Belga 210025 Atina 100 Drahmli 4 Sofya 100 Leva 158.75 Prag 100 Çekoslovak Kr. 43825 Madrid 100 Peseta 150,18 Varşova 100 Ziotl 270825 Budapeşte 100 Pengo 402 Bükreş 100 Ley 0985 Belgrad 100 Dinar 246 Yokohama 100 Yen 3829,25 Btokholm 100 İsveç Kronu 421225 Moskova 100 Ruble Bu akşam Nöbetçi eczaneler Şişli: Pangaltıda Nargileciyan Tak- sim: Limaneiyan, Beyoğlu: İstiklal caddesinde Dellasuda, Tepebaşında Kinyol, Galata: Hüseyin Hüsmü, Kasımpaşa: Vasıf, Hasköy: Halımoğ- İunda Barbut, Eminönü: Hüsnü Onar, Fatih: Saraçhanede İbrahim Halil, Karagümrük: All Kemal, Bakırköy: Merkez, Bariyer: Osman, Aksaray: Cerrahpaşada Şeref, Beşiktaş: Vidin, Fener: Vitali, Kumkapı: Asadoryan, Küçükpazar: (o Bensason, Samatya: Kocamustafapaşada Rıdvan, Alem- dar: Cağaloğlunda Abdülkadir, Şeh- remini: Topkapıda Nâzım, Kadıköy: Böğülüçeşmede Hulüsi Osman, Üs- küdar: Çarşıboyunda ittihad Heybe- Nada: Tomas, Büyükada: Halk. Her gece açık eczaneler: Tarabya, Yeniköy, Emirgân, Rumelihisarı, Or- taköy, Arnavutköy, Bebek, Beykos, Paşabahçe ve e e enmdaki 0c- zar.#ler her e Satılık köşk Yeşilköyde ağaçlı, çiçek o bah- çeli, havuzları, elektrikli motörlü kuyusu mevcud konforlu büyük bir köşk satılıktır. İstasyon civa- rında Cami sokağında 29 No. ya müracaat edilmesi, Telefon: 18.4 Teşekkür Munszez ve sevgili refikam, hemşiremiz annem», Fatma Hürrem'in ufulu ebedisi- le uğradığımız sonsuz acılara ijtirik için bizzat gelmek ve telgraf göndermek lü- tufkârlığında bulunan şevatı kirama ay- ri ayrı teşekkürlerimizi ifaya alâm ve İz- tirabımız mani olduğundan bu vazifenin icrasına muhterem gazelenizin tavassu- tunu rica ederiz. Hasan Tahsin Ayni, Mahmud Nedim Binaplı, Hemşiresi, çocukları, damadı 10 Haziradann itibaren YAZ Temsillerine başlıyor CEMAL SAHİR TİYATROSUNDA Bu gece Şehremini İnşirah Tiyatrosunda 3 Haziran pazartesi Beşiktaş Suad Parkta temsillerden evvel Sa- hir Caz konseri Halk sanatkâr Naşid ve arkadaşları Büyük varyete numaraları PEÇELİ KADIN “ Komeld 3 perde, Dans, solo, düet, varyete, m. Emin Coşkundere adında muharririmiz yoktur Emin Coşkundere adında biri- nin Anadoluda Akşam muharriri sıfatile gezdiği ve abone kaydet- tiği haber alınmıştır. Gazetemi- zin bu namda hiç bir muharrir veya muhabiri olmadığını, ken- disine abone parası veren olursa mesuliyet kabul etmiyeceğimizi beyan ederiz. Mühim ihtar: İdaremiz. tarafından mühürlü ve imzalı, ayni zamanda vilâyetçe tas- dik edilmiş ve «abone kaydine me- zundur» ibaresini muhtevi vesikası olmıyanlara emniyet ve itimad edil- memesini, aksi takdirde mesuliyet kabul etmiyeceğimizi beyan ederiz. Bursada ( Akşam ) ın satış yeri «AKŞAM, gazetesi ve «AKŞAM heş- riyatış Bursada münhasıran Atatirk bereşeğ erir satılmak- «AKŞAM: abonelerine husus! tene yal Sahibi Bay Esada müracaat İzmir (Akşam) — İzmir gençliğini çatısı altında toplıyan ve canlı bir var lık yaratan İzmir Halkevinde zengin iki kütüpane vardır. Gençlik, bu kütüpe- nelerden çok istifade etmektedir. Bunlardan birisi Hısar camii kütüpanesidir Kültür Bakanlığının emrile bir müddet evvel Evkaf idaresinden İzmir Halk- evine nakledilmiştir. Günlük gazete ve bir çok mecmualarda Halkevi kütüpanesine gelmekte, bu neşriyattan balk, çok istifade etmektedir. Halkevi kütüpanesinde 19,000 eser vardır. Hepsi de tasnif edilmiştir. Yukarıdaki re- #imde kütüpanede gazete, mecmua ve kitablar üzerinde çalışan gençlerden bir grub görünüyor. Bayındırda giydirilen fakir çocuklar Bayındır (Akşam) — Bayındır çocuk esirgeme kurumu, kaza okulların- daki fakir yavrulardan bir grupu giydirmiştir. Kurumun bu hareketi, muhit- te çok iyi karşılanmıştır. Yukarıdaki resimde kaza çocuk esirgeme kurumu heyeti ve giydirilen çocuklar görünüyorlar. Sivas (Akşam) — İstasyona giden İnönü caddesi parke olarak yapıla- caktır. Caddenin iki tarafındaki ağaçlar büyümüştür. Yukarıda bu güzel cadde görünüyor . NATTA'nn YAZ SEYAHATİ 16 Temmuzdan 20 Ağustosa kadar I — 10 gün lüks vapurla Akdenizde İzmir, Pire, Korfo, Saranta, Valona, Draç, Kotor, Dalmaçya, Dübrovnik, ispilit, Venedik, Trieste 1l — 22 gün tren ve otokarla Avrupada Münih, Kolonya, Berlin, Prag, Viyana, Peşte, Bükreş (Ren nehrinde bir günlük vapur gezintisi) II — 3 gün Karadeniz plâilarında Köstence, Varna, Burgaz İzmirden gelecekler limanlarından vapura binebilirler, 35 GÜN “--- 290lira Oteller birinci Trenler ikinci Mürücaat: NATTA Acentalığı Galatasaray, Tel, 44914 Daktilo aranıyor Seri yazı yazar erkek veya kadın bir daktilo lâzımdır. Ücret 40 liradır, İs- teyenlerin fotoğraf ve tercümei hallerile İstanbul 753 posta kutusuna mektup- Ja müracaatları. (3281)